«دستغیب» و «پشمچی‌زاده» دو گزینه نهایی ریاست دیوان محاسبات

این دو گزینه در یکی از جلسات علنی مجلس به ارائه برنامه های خود می پردازند و در نهایت یکی از آن ها با رای مجلس به عنوان رییس دیوان محاسبات انتخاب می شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷ 02 January 2023

«دستغیب» و «پشمچی‌زاده» دو گزینه نهایی ریاست دیوان محاسبات

تابناک _جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور انتخاب دو کاندیدای نهایی ریاست دیوان محاسبات کشور برگزار شد.

علیرضا شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه در جریان این جلسه گفت: پیرو تصمیم کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، 4 نامزد به این کمیسیون جهت انتخاب نهایی معرفی شده بودند، که اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در جریان این جلسه آقایان پشمچی زاده و دستغیب را جهت کسب رأی اعتماد، به صحن مجلس معرفی کردند.

در رای گیری امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دستغیب ۱۷ رای و پشمچی زاده ۱۶ رای از اعضای این کمیسیون کسب کردند.

در کارنامه مسئولیت های پژمان پشمچی زاده، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران و همچنین مشاور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران در طرح ‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران و معاون پشتیبانی مدیرعامل هواپیمای جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.

احمدرضا دستغیب، نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شیراز در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی، دوره نهم مجلس شورای اسلامی بود. او دارای دکترای علوم سیاسی با بیش از ۲۱ سابقه تدریس در حوزه‌ی حکمرانی و سیاستگذاری، مدیریت سازمانی و رفتار‌های جمعی، توسعه اقتصادی و سیاسی، مباحث حقوقی و قانونگذاری، سازمان­های بین المللی و منطقه‌ای است

پیش از این مهرداد بذرپاش ریاست دیوان محاسبات کشور را بر عهده داشت که به عنوان وزیر راه و شهرسازی به دولت سیزدهم راه یافت.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، رئیس دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و از طریق رای گیری در صحن علنی مجلس انتخاب می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی