بازدید 10544
۶

اختصاص چهار هزار میلیارد تومان بودجه برای سریال‌های سلمان فارسی و موسی

صداوسیما دو سالی است سریال فاخرِ «سلمان فارسی» را آغاز کرده و سناریویِ «حضرت موسی(ع)» را هم پیش می‌برد. بالأخره هرکدام از این سریال‌ها، دو هزار میلیارد بودجه می‌خواهند. سالی هزار میلیارد باید تزریق بشود تا این‌ها راه بیفتند. با بودجه‌های محدود صداوسیما به جایی نمی‌رسند
کد خبر: ۱۱۵۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۶ 02 January 2023

اختصاص چهار هزار میلیارد تومان بودجه برای سریال‌های سلمان فارسی و موسی

نائب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از حمایت مجلس برای تولید سریال‌های الف ویژه در تلویزیون و مشخصاً دو سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری و موسی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا خبر داد که نیاز به چهار هزار میلیارد تومان بودجه دارد.

به گزارش «تابناک»؛ اخیراً رایزنی‌های بودجه‌ای توسط نهادها آغاز شده و در این میان دستگاه‌های فرهنگی همچون وزارت ارشاد و صدا و سیما هرکدام جلساتی را با نمایندگان مجلس داشتند. چهارم دی‌ماه جلسه‌ای با حضور وزیر فرهنگ در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد؛ رایزنی‌هایی که ظاهراً به اختصاص بودجه‌های قابل توجه برای برخی تولیدات الف ویژه (بدون سقف برآوردی مشخص) تلویزیون منجر شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلام در این زمینه به تسنیم گفته است: «رویکرد بودجه در بخش فرهنگی به طور خاص در مورد صداوسیما مثبت است. نگاه حمایتی و افزایش بودجه این دستگاه فرهنگی را داریم و نقش و جایگاه رسانه ملی هم ویژه است. بالأخره انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی است و پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب و حفظ آرمان‌های انقلاب، امام و رهبری و آرمان‌های شهدا این‌ها لازم است به نسل‌های جوان منتقل شود؛ این اتفاق با کارهای فرهنگی و هنری امکانپذیر است. با کارهای معمولی حقِ این ارزش‌ها، ادا نمی‌شود. نمونه آن در مسائل اخیر، فتنه‌ای که درست کردند، جنگ شناختی بود که ذهنیت بخشی از جامعه ما را به چالش کشاندند.»

او افزود: «در مقابل رسانه‌های استکباری و دیکتاتوری رسانه‌ای علیه انقلاب اسلامی شکل گرفته، لازم است رسانه‌های داخلی از جمله صداوسیما را تقویت کنیم که در دو دهه گذشته فیلم فاخری تولید نشده و شاهد آن نبوده‌ایم. بعد از سریال «امام علی(ع)» و «مختارنامه» یا سریالی درباره امام رضا(ع) - «ولایت عشق»- از این نوع سریال‌های فاخر کم داریم. سریال‌هایی که الف ویژه و فاخرند و هزینه‌ها و اعتبارات سنگینی را می‌طلبد.»

میرتاج الدینی تاکید کرد: «باید تشکر کنیم از صداوسیما که دو سالی است سریال فاخرِ «سلمان فارسی» را آغاز کرده و سناریویِ «حضرت موسی(ع)» را هم پیش می‌برد. بالأخره هرکدام از این سریال‌ها، دو هزار میلیارد بودجه می‌خواهند. سالی هزار میلیارد باید تزریق بشود تا این‌ها راه بیفتند. با بودجه‌های محدود صداوسیما به جایی نمی‌رسند و ما باید به دنبال منابع جدید برای حمایت از این کارهای بزرگ، نوسازی تجهیزات رسانه ملّی و آنتن‌هایی که دارند؛ ماهواره‌هایی که قرارداد می‌بندند و بخش‌های خصوصی و تحریم‌هایی که ایجاد می‌شود.»

او در همین ارتباط افزود: «واقعاً اینکه صدا و سیما سریال‌های فاخر و الف ویژه نداشته باشد، ضعف است. دو سه سال است شروع کردند؛ همزمان سریال «سلمان فارسی» پیش می‌برند و باید سرعت بدهند. ما هم همه‌جانبه حمایت کنیم سریال موسی(ع) با یک شیوه‌های تکنولوژی جدید شروع کنند و بیش از این تعلل نکنند. تولید این سریال خیلی طول کشیده و از آن زمانی که حرف آن و سناریویِ مرحوم فرج‌الله سلحشور به میان آمد خیلی طول کشیده است. ما این موضوع را از رؤسای صداوسیما می‌خواهیم تا پایان سال، سریال «موسی(ع)» را کلید بزنند و در بودجه 1402 حتماً برای آن بودجه و بحث‌های حمایتی را خواهیم داشت.»

این نماینده مجلس در بخشی از اظهارات درباره انگیزه این سرمایه گذاری متذکر شد: «به هر صورت ما اگر نجنبیم مخالفین و حتی رقبای ما، فضای فرهنگی منطقه را می‌گیرند و این‌ها به نوعی ما را به مخاطره می‌اندازد. ما به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم و این مهم، کار فرهنگی عظیم می‌خواهد به آن طرف حرکت کنیم. سریال‌های عمیق و فاخر می‌تواند بسترسازی و کمک کند. الان ترکیه جزو رقبای ما هستند سریال‌های سنگینی تولید می‌کنند. در سطح منطقه و کشور ما خیلی بیننده دارند؛ کره و چین هم کارهایی ساختند و نهضت سریال‌سازی را به طور ویژه ادامه می‌دهند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶
این بودجه ناچیز اگر به صورت اسکناس به صداوسیما داده شود نیاز به تعداد زیادی تریلی خواهد داشت . چهار هزار میلیارد که هر میلیارد هزار میلیون و برای شمارش این عدد نیاز به تقریبا شصت سال زمان است اگر از یک شروع کنم تا برسیم به هزار میلیون ....و البته رقم بودجه چهارهزار برابر این عدد است ....
متاسفم......وقتی فروش بین المللی نداریم
آخه کی به این سریال ها نگاه میکنه؟ این همه هزینه به خدا گناه است گناه
اونوقت دريغ از يك سريال به قول خودتون حتي نيمه فاخر درباره كوروش كبير و ساير اساطير ايراني نظير فردوسي و سعدي و حافظ و .... كه مردم دنيا ايران رو به اونا ميشناسن،‌واقعا مايه تاسف و شرمساريه
علی بر کت الله
چرا یک سریال در مورد قهرمانان ایران باستان نمی سازید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها