بازدید 9568
۷
معاون «بهداشت» وزارت بهداشت تاکید کرد:

آغاز پیک جدید کرونا در کشور با سه سویه/ طی چهار تا شش هفته آینده پیک به اوج می‌رسد / قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتاست

وقتی ما سرعت غلبه سویه BA۵ را در اروپا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم با شیوع سویه BQ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته است، در حالی که از زمان آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت چشمگیری از مردم کشورمان نیز دوز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند و پیش بینی می‌شود، در یک تا یک و نیم ماه آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد و به اوج خود می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶ 01 January 2023

آغاز پیک جدید کرونا در کشور با ۳ سویهمعاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاکید بر اینکه سه سویه جدید کرونا به نام‌های BQ۱ و XBB و BA۲ در بیماران اخیر دیده شده است، گفت: پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر حسین فرشیدی با اعلام این خبر افزود: همکاران ما در وزارت بهداشت از چهارشنبه شب دو سویه جدید دیگر در میان بیماران مشکوک به کووید۱۹ تشخیص دادند؛ بنابراین، تعداد سویه های جدید کرونا در کشور به سه سویه BQ۱ و XBB و BA۲ افزایش یافته است.

وی افزود: وقتی ما سرعت غلبه سویه BA۵ را در اروپا را رصد می‌کنیم، می‌بینیم با شیوع سویه BQ۱ سرعت انتقال این بیماری افزایش یافته است و کشورهایی همچون فرانسه و آلمان به سرعت درگیر شدند.

آغاز پیک جدید کرونا در کشور با ۳ سویه

معاون وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه قدرت انتقال XBB پنج برابر بیشتر از دلتا است، گفت: باید به سرعت، مرزها رصد شده و بیماران مشکوک شناسایی شوند.

وی هشدار داد از زمان آخرین تزریق واکسن عمومی کرونا زمان زیادی گذشته و جمعیت قابل توجهی از مردم کشورمان نیز دوز سوم و چهارم کرونا را تزریق کرده اند و پیش بینی می‌شود، ظرف یک تا یک و نیم ماه آینده دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد و به اوج خود می‌رسد.

فرشیدی تاکید کرد، از امروز پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است و ما از همه بیمارستان ‌ها و کادر درمان خواسته‌ایم که آماده باش باشند، چون در چهار تا شش هفته آینده پیک به اوج خود می‌رسد.

وی  در ادامه افزود: نشانه های سویه‌های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علایمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

معاون بهداشت در پایان تاکید کرد: میزان بستری در سویه های جدید کرونا، به همان مقداری است که در سویه امیکرون وجود داشت؛ اما هرچه تعداد بیماران بیشتر باشد، درصد بستری نیز افزایش می یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
آقای معاون هنوز معنی پیک را نمیدونن و میگن پیک جدید شروع شده. اون موج جدیده و پیک قله موج هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
معلومه معنای پیک را نمیدونی یعنی چی ؟
آقای بهداشت ما الان یک ماهه مریضیم.انگار دیر فهمیدی
برای زیر ۱۸ سال دو نوبت تزریق واکسن انجام شده، که مربوط به سال قبل هست.
آیا نوبت سوم لازم نیست؟ با توجه به سن این افراد که از ۶ تا ۱۸ سال دارند و دانش آموز هستند؟
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
واکسن های چینی دیگر در برابر سویه جدید کارایی ندارند؟این سویه جدید در عرض دو روز ریه را درگیر میکند؟پس مواظب باشید چون مدت درمان ان بالا است و این ویروس طولانی در بدن می ماند؟
یک نفر مسول شفاف نمیگه که ایا کسانی که دوز 4 واکسن را زده اند دوباره باید واکسن یاد اور بزنند یا لازم نیست و اگر لازم بود کجاها میشود زد ؟
شیوع کرونا و آلودگی عجیب هوا عمدی است و سناریوئی پشت آن میباشد. اعمال و رفتار تکراریتان مشمئز کننده و زجرآور شده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی