بازدید 14247
فاطمی امین در گفت‌وگوی تلویزیونی:

فرصت‌های دلالی در بازار خودرو رو به کاهش است/ بازار در انتظار عرضه یک میلیون خودرو / ثبت سفارش ۲۷ هزار دستگاه خودرو / با وجود افزایش نرخ دلار، کسی به دنبال خرید سرمایه‌ای لوازم خانگی نمی‌رود

وزیر صمت با ابراز امیدواری به تصویب هرچه سریع‌تر مالیات بر عایدی سرمایه توسط مجلس گفت: مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است و دلالان نگران اجرای این نوع مالیات هستند. فرصت‌های دلالی برای کسانی که به دنبال منفعت از بازار خودرو هستند، رو به کاهش است.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰ 28 December 2022

به گزارش تابناک اقتصادی،‌ شامگاه سه‌شنبه، وزیر صمت در برنامه تلویزیونی پایش حضور یافت و بیش از یک ساعت پاسخگوی پرسش های مجری این برنامه بود.

وزیر صمت در این برنامه تلویزیونی گفت: تا پایان سال جاری بیشتر واحد‌های تولیدی به سامانه پایش وزارت صمت متصل می‌شوند و تمام آمار مواد اولیه، هزینه‌ها و تولیدات آن‌ها برخط در دسترس قرار می‌گیرد.

سیدرضا فاطمی امین افزود: تاکنون ۲۰ هزار واحد تولیدی (از ۷۰ هزار واحد) و بیش از ۱۱ هزار واحد فروشگاهی (از ۴۰۰ هزار واحد خرده‌فروشی) به این سامانه متصل شده‌اند و تمام آمار مواد اولیه، فروش، قیمت، مصرف انرژی و ... آن‌ها به طور برخط در دسترس قرار دارد و با اطلاعاتی که به دست می‌آوریم، می‌توانیم به راحتی برنامه‌ریزی یا از بحران‌های پیش رو جلوگیری کنیم. البته تقریبا تمام واحد‌های معدنی و صادراتی به این سیستم متصل شده‌اند.

وی اضافه کرد: این سامانه هم قدرت پیش‌بینی و اشراف بر اطلاعات و هم قدرت کنترل را می‌دهد. مثلا در خردادماه امسال شایعه قطع برق کارخانجات سیمان پخش شد که موجب افزایش قیمت سیمان در بازار گشت؛ اما سریع قیمت پایین آمد. دلیل پایین آمدن آن، هم این بود که با توجه به این اطلاعات، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که بین مصرف مواد اولیه سیمان و فروش محصول نهایی آن، توازن ایجاد شود و از کمبود سیمان در بازار جلوگیری شد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه وزارتخانه متبوع وی بیش از ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور را بر عهده دارد، گفت: وزارت صمت متولی ۲۷ صنعت و بخش اقتصادی کشور است که خودرو فقط یکی از آنهاست؛ اما آنقدر مورد توجه قرار گرفته که سایر بخش‌های صنعت و معدن را تحت‌الشعاع قرار داده است.

سامانه پایش موجب پیشگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی می‌شود

فاطمی امین با تاکید بر اینکه یکی از وظایف وزارت صمت جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی است،‌ گفت: سامانه پایش موجب پیشگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی می‌شود. همچنین این سامانه از تخلفات و مفسده‌ها و انحرافات مالی هم جلوگیری می‌کند.

 وزارت صمت به یک وزارت دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد

وزیر صمت از برنامه بزرگ دولت برای متصل کردن جریان کالا در کشور به جریان مالی خبر داد و گفت: با این اتصال، جلوی بسیاری از سوءاستفاده‌ها و اقدامات پنهانی گرفته و از انحراف جریان کالا در کشور جلوگیری می‌شود که کاملا به نفع تولید تمام خواهد شد. بدین ترتیب، وزارت صمت به یک وزارت دانش‌بنیان تبدیل خواهد شد، به گونه‌ای که با داشتن داده‌های گسترده، اقدام به تحلیل آنها کرده و سپس بر مبنای تحلیل‌ها برنامه‌ریزی درست کند.

وی گفت: در بودجه سال گذشته قرار بود ۱۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن وصول شود؛ اما توانستیم ۱۹ هزار میلیارد تومان وصول کنیم، چون به سراغ بدهی‌های گذشته رفتیم. امسال هدف را ۴۰ هزار میلیارد تومان قرار دادیم.

کاهش چشمگیر مصرف روغن با حذف ارز ۴۲۰۰

فاطمی امین با اشاره به ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: امسال در روغن خوراکی ۲۶ درصد کاهش تولید داشتیم که وفور این کالا در بازار، نشان می‌دهد، مازاد بر آن، به کشور‌های همسایه قاچاق می‌شد که با مردمی‌سازی یارانه‌ها جلوی هدررفت حجم عظیمی از منابع کشور گرفته شد.

وزیر صمت افزود: مسائل انباشته‌ای در اقتصاد کشور وجود دارد که حل آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی هوشمندانه، همراهی مردم و مقابله با تضاد منافع است.

 

روند حرکتی صنعت، مثبت است

وی با اشاره به رشد بالای صنعت در نیمه اول امسال طبق گزارش‌های بانک مرکزی و مرکز آمار درباره تاثیر آن‌ها بر سفره مردم گفت: روند حرکتی صنعت، مثبت است، اما با انباشتگی تورم در کشور مواجهیم. سال‌های متمادی تورم بالا در کشور حاکم بوده که سبب شده بین درآمد و هزینه مردم، فاصله ایجاد شود. مردم کشورمان چهار سال تورم بالای ۳۰ درصد را تحمل کرده‌اند. دولت سیزدهم تلاش کرده با یارانه، بخشی از این فاصله را جبران کند؛ اما بهترین راهکار، ایجاد تولید و اشتغال است که جدی در حال پیگیری است.

حال تولید خوب است

وزیر صمت تاکید کرد: خوشبختانه آمار اقتصادی بیانگر حرکت مثبت کلان اقتصاد است؛ اما همچنان به علت انباشتگی تورم، طعم این رشد مثبت به مردم نمی‌رسد، ولی به زودی محقق خواهد شد.

مجری برنامه پایش هم تاکید کرد، بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد، تولیدکننده‌ها حالشان خوب است و حتی تولیدکنندگان کوچک هم می‌گویند که در دولت جدید وضعشان بهتر شده است.

وزیر صمت ادامه داد: در تابستان امسال در بخش صنعت مصرف برق ۲۰ درصد بیشتر شد که نشاندهنده رشد تولید صنعتی است.

فاطمی امین گفت: به مردم عزیز ایران حق می‌دهم که نگران معیشت باشند؛ اما این نوید را می‌دهم که تمام تلاشمان را می‌کنیم و با تسهیل کسب‌وکارها و رفع موانع، وضعیت تولید را بهتر کنیم و برآورد ما این است که در آینده نزدیک اوضاع اقتصاد بهتر خواهد شد.

 ۲۷ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شد

فاطمی امین درباره برنامه‌های صنعت خودروسازی هم گفت: در ۹ ماه نخست امسال تقریبا به اندازه دوازده ماه سال گذشته، خودرو تولید شده است.

وی به مسائل مزمن چند دهه‌ای صنعت خودرو اشاره کرد و اولویت‌های این صنعت را این گونه برشمرد: اول باید انحصار در صنعت خودرو شکسته شود. برای همین هدف، خودروسازان کوچک را تقویت می‌کنیم و امسال سهم آن‌ها از تولیدات خودرو تاکنون دو برابر شده است. از سوی دیگر، واگذاری خودروسازان را پیگیری می‌کنیم و طرح سوم هم واردات است که عرضه ۲۰۰ هزار خودروی خارجی در شش ماه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وزیر صمت با اشاره به تسریع در اجرای فرآیند واردات خودرو در فاصله کوتاهی پس از ابلاغ مصوبه دولت گفت: در سال ۱۳۸۲ که واردات خودرو آزاد شد، دو سال طول کشید تا واردات انجام شود، اما این بار در دو ماه واردات خودرو شروع شده است و از این پس محموله‌های متعدد خودرو‌های وارداتی را شاهد خواهیم بود.

وی از اقدامات دولت برای کاهش قیمت تمام‌شده خودرو‌های وارداتی خبر داد و گفت: ۲۷ هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده که بخش زیادی از آن‌ها ۱۰ هزار دلار یا کمتر هستند و خودرو‌های اقتصادی محسوب می‌شوند.

فاطمی امین همچنین افزود: با عرضه خودرو‌های وارداتی و ایجاد رقابت در بازار، به تدریج قیمت خودرو‌های تولید داخل و خودرو‌های کارکرده پایین خواهد آمد و کل بازار تنظیم خواهد شد.

آنقدر عرضه و تولید لوازم خانگی بالا رفته که دیگر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و امسال با وجود افزایش نرخ ارز، دیگر کسی به دنبال خرید سرمایه‌ای لوازم خانگی نمی‌رود. اما در مورد خودرو چون عرضه کمتر از تقاضاست، فضای سرمایه‌ای در بازار آزاد ایجاد شده است.

وی مشکل صنعت خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست و گفت: چنین مشکلی در صنعت لوازم خانگی وجود ندارد، زیرا آنقدر عرضه و تولید لوازم خانگی بالا رفته که دیگر هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد و امسال با وجود افزایش نرخ ارز، دیگر کسی به دنبال خرید سرمایه‌ای لوازم خانگی نمی‌رود؛ اما در مورد خودرو چون عرضه کمتر از تقاضاست، فضای سرمایه‌ای در بازار آزاد ایجاد شده است، در حالی که قیمت خودرو در بازار به همین علت رواج سوداگری بالا رفته است.

مجلس مالیات بر عایدی سرمایه سریع‌تر تصویب کند

فاطمی امین راهکار رفع این معضل را افزایش عرضه و کنترل تقاضا با تصویب مالیات بر عایدی سرمایه دانست و ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس هرچه سریع‌تر این طرح را تصویب کند.

وی افزود: مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات ضد دلالی است و دلالان باید نگران اجرای این نوع مالیات باشند و مردم نباید نگران باشند. فرصت های دلالی برای کسانی که به دنبال منفعت از بازار خودرو هستند، رو به کاهش است.

فاطمی امین از رکوردشکنی تولید خودرو در آذرماه خبر داد که در پنج سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

طی شش ماه آینده ۸۰۰ هزار خودروی داخلی و ۲۰۰ هزار خودروی وارداتی عرضه خواهد شد که در قالب طرح‌های فروش فوری یا پیش‌فروش چندماهه خواهد بود. این حجم از عرضه، بسیاری از تقاضا را پاسخ خواهد داد و آشفتگی موجود را رفع خواهد کرد.

عرضه یک میلیون خودرو

به گفته وی، در شش ماه آینده ۸۰۰ هزار خودروی داخلی و ۲۰۰ هزار خودروی وارداتی عرضه خواهد شد که در قالب طرح‌های فروش فوری یا پیش‌فروش چندماهه خواهد بود. این حجم از عرضه، بسیاری از تقاضا را پاسخ خواهد داد و آشفتگی موجود را رفع خواهد کرد؛ بنابراین در شش ماه آینده، حدود یک میلیون خودرو عرضه خواهیم داشت که می‌تواند تقاضای بازار را پاسخ دهد.

وزیر صمت با اشاره به شماره تماس ۱۲۴ از مردم خواست، انتقادات و گزارش‌های فساد را مستقیم خبر بدهند.

 

نقش بورس کالا در ایجاد شفافیت در بازار مواد اولیه

وزیر صمت با تاکید بر نقش بورس کالا در ایجاد شفافیت در بازار مواد اولیه گفت: برای کاهش قیمت تمام‌شده محصولات، راهکار اصلی مهار قیمت مواد اولیه است. در وزارت صمت، در محصولاتی مثل فولاد و سیمان، با عرضه آنها در بورس کالا توانستیم به شدت تورم تولیدکننده در این صنایع را پایین بیاوریم.

وی اضافه کرد: با اقداماتی همچون حذف سهمیه‌بندی‌ها و کنترل سودهای مازاد،‌ در یک سال اخیر در قیمت محصولات فولادی ثبات ایجاد شده است، در حالی که در اوایل سال جاری در جهان قیمت محصولات فولادی به شدت افزایش پیدا کرد، به طوری که قیمت میلگرد در ایران نصف قیمت میلگرد در ترکیه شده بود؛ بنابراین، علت ثبات قیمت محصولات پایین‌دستی همچون لوازم خانگی، کنترل قیمت مواد اولیه آنها در بخش محصولات فولادی بوده است.

فاطمی امین یکی از اهداف وزارت صمت را افزایش قدرت خرید مردم خواند که ثبات قیمت لوازم خانگی در همین راستا بوده است.

وزیر صمت افزایش طول دوره گارانتی خودرو و لوازم خانگی را در جهت رضایت مصرف‌کننده دانست.

وی با اشاره به هوشمندسازی معادن گفت: با این اقدام، اطلاعات بهره‌برداری از معادن با پهپاد به دست می‌آید و بارنامه‌های استخراج معادن به یک سامانه متصل می‌شود تا تمام فرآیند کارهای معدنی، شفاف و قابل رصد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸۶
حالا بعد میگن مصرف بنزین بالاست و.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
برای توی آلبانی نشین چه فرغی می کنه تو فقط عقدتو خالی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دروغ میگویند خودرو را آوردند تو بورس که افزایش غیر رسمی قیمت کارخانه را داشته باشند. همین خودرو دیگنیتی که مونتاژ می شه چند شب پیش تلوزیون گفت که قیمت تمام شده آن با ارز آزاد این روزها نزدیک 500 میلیون تومان با تمامی هزینه هایش برای خودرو ساز تمام می شه. اما قیمت کارخانه را گذاشتند 1120 ولی قیمت کشف شده آن در بورس نزدیک دو میلیارد و سیصد میلیون تومان تعیین شد. یعنی یک ایرانی باید حدود 5 برابر یک اماراتی بابت این خودرو پول پرداخت کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
وزیر صمت خودروهاش که گارانتی نداره و فرغونه ولی در عوض وزارتش گارانتی شده
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
بسلامتی ومبارکی ومیمنت
دلار وارد کانال ۴۴۰۰۰ تومان شد
علی برکت الله !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
در یک آمار مقایسه ای بین بهره وری کارخانه های خودرو سازی دنیا اعداد زیر را دیدم

جنرال موتورز آمریکا به تعداد هر کارگر کارخانه اش سالی ۵۴ خودرو تولید میکند

تویوتا ژاپن برای هر کارگرش سالی ۶۳ خودرو تولید میکند

کارخانه سایپا برای هر کارگر کارخانه اش سالی ۱۰خودرو تولید میکند

کارخانه ایران خودرو سالی۹ خودرو تولید میکند

حالا بروید و محاسبه کنید که چرا ما در صنعت عقب مانده و بی کیفیت و متضرر خودرو ساز یمان گرفتار هستیم ؟

دو خودرو ساز ما جمعا صد و ده هزار نیروی انسانی دارند!!؟

در حالیکه برندهای معروف مشابه بین المللی برای تولید این میزان خودرو تنها ۱۲ هزار
نیروی انسانی دارند

یعنی دو خودرو ساز ما شده است محلی برای استخدام افراد بیربط و اضافی و غیر متخصص سفارشی از طرف دولت و مجلس و نهادها با حقوق های نجومی کهکشانی

و مردم طبق معمول باید خسارات ناشی از پرداخت حقوق این افراد سفارشی را بر روی نرخ تمام شده فرغونهای نامرغوب موتور دار بپردازند

وزیر صمت هم که ایشان هستند و نیازی به توضیح ندارند
علی
| Canada |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
قیمت خودرو رو ازاد کنید به قیمت روز، تمام پیش فروش ها رو حذف کنید تا همه دلال ها از بین برن، و با فقط فروش فوری خودرو فروخته شود بعد از مدت کوتاهی قیمت خودرو از قیمت فعلی پایین تر می اید و مصرف کننده واقعی فقط خودرو میخرد و کسی نمی تواند با خرید (قرعه کشی و پیش خرید و…) باعث افزایش قیمت خودرو شود
تنها راه حذف قیمت دستوری و فروش به قیمت بازار است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
تاحالا هرچه وزیر محترم صمت گفته اند برعکس شده است خوب بود دستور داده میشد مقامات با کم گویی وعمل گرایی مردم را در مقابل عمل. انجام شده البته مثبت قرار میدادند؟!؟!
مازاد سود ۱۵ درصد از فروش فرغونهای داخلی از رده خارج بی کیفیت و آشغالهای چینی توی بورس توو جیب کی میره؟ کدوم دلالی دو برابر قیمت خودرو سود میگیره که شماها توو بورس از مردم میگیرین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
بورس کالا چهره جدید دلالی در دنیای مدرنیته که سودش بازم واسه سوداگراس
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
كدوم دلالي سود مي كرده؟ الان براي چي همه دنبال ثبت نام خودرو هستند؟ توي بورس عرضه نكنند كه به قيمت
كارخانه بدن دلال تا دلال سود كنه؟
كارخانه سود كنه كه سهام دار داره بهتره يا دلال؟
شما دلال نيستي احتمالا؟
متاسفانه اکثر وزراء با درد جامعه و مردم بیگانه اند بقدری که باید تصور کرد از کره دیگر آمده اند البته بیگانه نیستند ولی خود را به کوچه باغ میزنند و دوست دارند آب گلال باشد
صنعت خودرو مشکل دارد و شما هم با علم به این مشکلات وزیر شدید و دولت و وزارت هم قولهایی داد ولی راهی که میرود بر اساس قول نیست
دلالی خودرو سازان سبب افزایش بی سابقه خودرو شده ده سال پیش هم وضعیت خودرو سازی و خرید خودرو جور دیگری بود به گونه ای که خودرو ساز التماس میکرد خودرو بخرید
بابا ماشین نخواستیم داریم از گرسنگی میمیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
شنیدم تو آلبانی غذا گیر نمیاد؟ ما خوبه وضعمون به کوری چشم سیاه نماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
ناشناس 13:55 از سوریه بیرونت کردی برگشتی بالاخره؟
بزرگترین دلال خود فرغون سازان هستند
شاهکارهای خودرویی ایشان

دلالی حذف اوکی
دلال واسطه است و گرنه قیمت اعلامی دست کسی دیگر است
این جمله در متن بالا رو نگاه کنید:
"وی به مسائل مزمن چند دهه‌ای صنعت خودرو اشاره کرد و اولویت‌های این صنعت را این گونه برشمرد: اول باید انحصار در صنعت خودرو شکسته شود. برای همین هدف، خودروسازان کوچک را تقویت می‌کنیم و امسال سهم آن‌ها از تولیدات خودرو تاکنون دو برابر شده است."

سهم خودروسازان کوچک دوبرابر شده. این حرف بازی با جملات هستش، چون عملا آمار عددی مشاهده نمی کنید، یعنی عملا از انحراف صحبت می کنیم. چند بوده که دوبرابر شده؟ تولید خودروسازان کوچک یک عدد بوده که امسال با تولید دو عدد خودرو ما اون رو "دوبرابر" اعلام می کنیم.
ایشون حتی می تونست تولید ده خودرو رو بگه ما امسال تولید خودرو سازان کوچک رو ده برابر کردیم. هر وقت دیدید عدد واقعی اعلام نمی کنند و فقط از الفاظی مثل دوبرابر - سه برابر - یا درصدی مثل ده درصد افزایش 50 درصد ، 100 درصد اعلام می کنند بودنید رقم رفرنس انقدر پایین هستش که نمی تونند اون اعلام کنند.
خداییش عجب رویی داره... من این گند رو زده بودم تا 2 قرن حرف نمی زدم. ولی ماشاء الله مسئولین اونقدر تشنه خدمت ..هستند که میان و یه جوری حرف میزنن که آخرش طلبکار هم میشن.

ایشون باید چه گندی بزنه تا برکنار بشه؟ چیزه دیگه ای هم مونده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
تو دانشگاه پل مدیریت که اقتصاد و مدیریت نمی توانند درس بدهند
اما تا دلتون بخواد پر رویی درس میدهند
مشکل خودرو نیست ارزش پولی ملی هست این رو حل کنید کشور از این باتلاق ها بیرون می آید
استاد بزرگ اقتصاد. درامد ریالی که درامد نیست که ازش بخواین مالیات بگیرید. درامد واقعی قیمت دلاری یک کالا هست.
وقتی طرف پراید را میخره 50 تومن و میشه 200 تومن عملا سودی نکرده بلکه ارزش پول هست که کم شده. و کم شدن ارزش پول هم یعنی کاهش سرمایه های نقدی و درامد و حقوق مردم. بعد به خاطر کم شدن سرمایه و درامدشون میخواید مالیات ازشون بگیرید؟!b
متسفانه ارائه محصولات و مواد اوليه علي رغم اينكه در تمام دنيا موجوب شفافيت شده در ايران داره موجب تورم و اسيب ديدن مصرف كننده نهايي شده .
به عنوان مثال شركت هاي پترو شيمي با كاهش عرضه سود كاستيك در بورس كالا موجب افزايش 2 برابري قيمت اين كالا شدند و به جاش دارن اين كالا را راحت صادر مي كنن . حالا اين وسط شركت هايي مثل توليد كنندگان شوينده بايد چه خاكي بر سر بريزن خدا مي دونه .
و نكته بعدي اينكه يه خودرو با قيمت پايه 118 ميليون تومن عرضه ميشه و با قيمت 411 مليون توم معامله ميشه يعني خود خودرو ساز شده دلال
حالا يكي بياد بگه كه كجاي اين مسئله به نفع مردمه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هزینه ها دلاری با قیمت فوم خلیج فارس ، درآمدها ریالی و با قیمت کشورهای فقیر آفریقایی ...
این سیاست کشور را به کدام سمت می برد ؟؟؟
کشورهای عربی هزینه ها دلاری و درآمد ها هم دلاری ..... این همه مشکلات قاچاق از این طرف مرز به آن طرف مرز و یارانه و ... ندارند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
فوم؟؟؟؟
کدوم آدم عاقلی تا حالا دنبال خرید لوازم خانگی بعنوان کالای سرمایه ای رفته؟!! اگر خریدی صورت نمیگیره بخاطر گرانی زیاد و درآمدهای کم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
دقیقا کدوم مردم عادی برای حفظ سرمایه شون لوازم خانگی خریدن؟؟والا از قبل هم کمبود لوازم خانگی نبود فقط همیشه گرون بود
یخچالی که پارسال خریدم دوازده امسال برادرم خریده ۲۰ تومن بعد میگن کمبود نیست
کمبود نباشه ولی ارزون نباشه به درد خودت میخوره آقای وزیر
وزیر نگران از استیضاح است و شروع کرده به وعده دادن! بگو تا حالا چرا نکردی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
نماینده ایی که دناپلاس گرفته استیضاح کنه ؟؟؟
آقای وزیر صمت وقتی شما قیمت رو تا حد اعلا بالا بردی مشخصه که بازار ساکت میشه و تقاضا کم
آخه چرا اینقده به شعور ما توهین میکنی
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
استیضاح؟؟؟
فکر نکنم. چه زمانی مجلس ما با سیاست های غلط دولت مخالفت کرده؟؟؟ این همه فساد اقتصادی تو دوره روحانی داشتیم اینهمه تورم داشتیم چی شد؟؟؟ چه کسی را
استیضاح کردن؟؟
بابا مجلس ما هم مثل دولت ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
چون فکر میکنن مردم نمیفهمن
عجب مملکتیە
مصاحبه ها و حرفهای همه مسئولان در دو کلمه خلاصه می شوند: به به، چه چه!
مصاحبه ها و حرفهای همه مسئولان در دو کلمه خلاصه می شوند: به به، چه چه!
اصلا ایران دلال نداره چرا این رسانه های بیگانه جو سازی میکنند
اقا شما رو بخدا یکی این وزیر رو از خواب بیدار کنه امروز قیمت کوییک نسبت به دیروز 15میلیون افزایش داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
حبابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
خودش را به خواب زده!!! گردنش هم کلفته،کسی هم نمی تونه بگه بالای چشمت ابرو است،تازه نفس کش هم می‌طلبد!!!!
یک خودروی خارجی ارزان قیمت 10 هزار دلاری اگر هیچ هزینه اضافه ای مثل هزینه گمرک و مالیات و بیمه هم نداشته باشه و 400 میلیون عرضه بشه باز قیمت قطعاتش خیلی گران خواهد بود. چون تنوع خودروهای خارجی بسیار زیاده و از هر کدوم تعداد کمی وارد ایران میشه. بنابراین در هر حالت این خودروها مخصوص طبقه مرفه خواهند بود.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
اگر دلالان خودروساز اجازه دهند نمایندگی رسمی آن شرکت ها در ایران عملا فعال باشند در آن صورت مشکل قطعات یدکی نخواهد بود.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
نمایندگان رسمی که به خاطر تحریم نمیتونن بیان اگر هم بیان باز قیمت بالا خواهد بود چون هر تعمیرکاری که نمیتونه تعمیر کنه.
مالیات بر عایدی سرمایه خیلی خوبه ولی نه برای مصرف کننده بلکه بازم برای دلال
خیلی راحت قیمت مالیات میاد روی جنس ولی نه از جیب دلال بلکه از جیب مصرف کننده
تا ارزش پول ملی تثبیت نشه هیچی درست نمیشه
نعجب میکنم از مجلس که این همه حرف های بی سر و ته را می شنود و کاری نمیکند
البته تعجبی هم ندارد
مردم بعلت فقر سوء تغذیه دارند اقا به کم شدن مصرف روغن خوراکی افنخار می کند .
من حدود 15 سال هست که کارم چون صادرات و واردات هست نرخ ارز رو پیگیری می کنم
توی 15 سال گذشته اولین بار هست که 90 روزه فقط ارز بالا میره حتی یک روز هم ثابت نبوده یا کاهشی نشده
که نشون دهنده اینه که فقط دولت داره نرخ سازی می کنه
با وضع مالیات قیمت ارز و طلا بیش از پیش در بازار آزاد افزایش می یابد و بقیه ی قیمت ها هم پشت سر آنها بالا میروند ، خروج سرمایه از کشور هم تسریع میشود . مگر مالیات خانه های خالی مشکا مستأجرین را حل کرد ؟ الآن قیمت اجاره ها نجومی شده است . راه مقابله با تورم کاهش هزینه های دولت و افزلیش نرخ بهره است . نرخ بهره تا حدی که باعث رکود نشود . در شرایط تورمی وضع هرگونه مالیات فقط مصرف کننده را متضرر میکند . دولت توان کاهش هزینه ها را ندارد و مدام به فکر پیدا کردن راه هایی است که درآمدهایش را افزایش دهد . تنها برنده هر نوع مالیات دولت است . مگر سایر کشورهای تورم زده اینگونه مالیات ها را ندارند پس چرا قادر نیستند تورم را کنترل کنند ؟
قناعت و صرفه جویی و کاهش هزینه های غیر ضروری باعث میشود دولت کسری نداشته باشد و پول بدون پشتوانه وارد اقتصاد نکند که زمینه ساز تورم باشد . اینها مسائل پیش پا افتاده ای در اقتصاد هستند .
پس قبول داری چند سالی از قِبَل دلالی و سوداگری خودرو نون دادید به دوستان؟ ای وای برما
با این روند کارکردی دولت در حوزه اقتصادی و معیشتی مردم و تیم بی عرضه و ضعیف اقتصادی اش و نیز سکوت و همراهی مجلس با آن، سال آینده در چنین روزهایی و تاپایان سال1402:
1- جریان منتقد عملکرد دولت و مجلس فعلی، به شدت فعال شده و با آمار و ارقام و قدرت نرم خود، آمارسازی دولتمردان را هوا کرده و مجلسیان حاضر باید بار و بندیل بربندند چرا که مطرود مردم دیار خود خواهند بود و دیگر رای نخواهند داشت.
2- مجلس بعدی قطعا شامل جریان منتقد جدی دولت خواهد بود و لذا دولت، دوره پاسخگویی را پیش رو خواهد داشت نه آمار سازی و سخنرانی را!. به عبارتی روند بعدی، روند نزولی پایگاه رای مردمی دولت خواهد بود چرا که شعار ارزانی، کنترل و مهار گرانی، مبارزه با فساد و مدیران فاسد نجومی بگیر، مهار بیکاری، افزایش ارزش پول ملی و سرمایه های مردمی و بسیار شعارهای دیگر محقق نشده است. پس دولتِ با نام رئیسی به کام عوامل روحانی!!!، سرنوشتی مشابه دولت روحانی را تجربه خواهد کردو فقط فرقش آن است که تبعات دولت رئیسی با مدیران روحانی، گردن نظام و رهبری را خواهد گرفت.
3- کاهش نرخ مشارکت در انتخایات پیش رو، چندان بعید نیست. کاهش نرخ مشارکت مردمی یا به تعبیری کاهش حضور حداکثری یعنی نارضایتی مردم و یعنی عملکردها مورد تایید مردم نیست یعنی حکمرانی بر سبیل دولت قبلی و وضع موجود بوده است که مورد اعتراض قبلی بوده است. یعنی بی اعتمادی مردم به مسئولین و نوع حکمرانی و این یعنی بستر سازی برای دشمن که دست به اغتشاشات بعدی بزند!، مانند انچه توسط دولت روحانی مهیا شد و علاوه بر بروز در دولت روحانی ، در دولت رئیسی هم اتفاق افتاد.
پس:
مسئولین محترم در خواب خرگوشی یا خواب زمستانی، لطفا بیدار شوید بیش از آنکه دشمن به حریمتان ورود کند!
یعنی فقط حرف و بازی با کلمات، بخدا خسته شدیم و بریدیم
یعنی فقط حرف و بازی با کلمات، بخدا خسته شدیم و بریدیم
دیشب برنامه رو نگاه میکردم. وزیر سمت یکی از افتخاراتش رو واردات خودرو در عرض 2 ماه اعلام کرد و می گفت قبلا این پروسه 2 سال طول می کشید. چون چیزی ندارند به این چیزا افتخار می کنند. واقعا جای تاسف داره. طبق معمول همه چیز رو هم به گردن دولتهای قبلی انداختند. خدا رو شکر که ریال بعد از دلار و یورو باارزش ترن پول دنیا شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
منی که هیچ چی از اقتصاد سر در نمیارم روز اول گفتم این وزیر با این وعده های بزرگ و تو خالی شاز ...وزراست و کار به جایی نمی‌بره
بزرگوار میگفت خودروسازی رو به صمعت درخشان کشور تبدیل میکنم
جناب وزیر محترم بنده یک چوپونم وبر خلاف شما اعتقاد دارم با تصویب مالیات بر خرید فروش خودرو، خودرو بازه گرانتر میشود، چون دلال یا فروشند میزان مالیات را هم به قیمت خودرو اضافه میکنه.
برادر شما میزان عرضه خودرویت کم است، عرضه به اندازه تقاضا نیست چطور فکر کردی ارزان شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
میدونه مالیات بر عایدی سرمایه تا بخواد اجرایی بشه دوره وزارتش تموم شده و میفته گردن یکی دیگه
اولا ثبت سفارش خودرویی که قراره 4 میلیارد به بالا فروش بره اینجا به چه درد مردم میخوره..دوما خود شما سیگنال گران شدن را به بازار دادید با گفتن پژو 206 900 میلیونی.سوما قرصت رو به کاهشه یعنی چی.یعنی پس حالا حالا ها می توان سود برد..
آقای وزیر وقتی خودرو به افراد فاقد پلاک و صرفا با کد ملی وبا قرعه کشی تعلق میگیره، آن وقت دلال بازی به صورتی انجام میشه؟
والا من ۷ سال هست میخوام پراید بخرم از بس هر دفعه قیمت ها رفته بالا نتونستم همیشه هم گفتن بعدا ارزون می‌شه وهیچ وقتی نه واردات زیاد شده که جواب گو باشه ونه قیمت داخلی پایین اومده ،پراید ۸ میلیونی ۲۵۰ میلیون دیگه چه خبره خدا به دادامثال ما برسه که نه کارمندی نه ضامن میتونیم بگیریم نه وام ونه درآمد ثابتی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
الان دوستان میان کامنت میزارن که شما آلبانی نشین هستی وگرنه پراید هنوزم 8 میلیونه
قیمت خودرو وابسته به نرخ ارز است اگر دلار شد 25 تومان آنوقت قیمتها پایین میآید قراره دلار بالاتر بره پس خودرو هم گرانتذر میشود چرا اینقدر دروغ به مردم میگوئید
جناب وزیر در جریان باشن پولی نمونده که کسی از دلالی پول در بیاره . فعلا خرید مایحتاج عمومی در اولویت مردمه تا دلالی ماشین و لوازم خونگی
متاسفانه سوال کننده همواره صدا و سیما و همسو با دولته و سوالهای از پیش طراحی شده با پاسخهای کلیشه ایی همراهه .
در خصوص خودرو باید از جناب وزیر سوال میشد :
1- شما که مشکل رو گردن دلال میندازید الان خودرو رو تو بورس به قیمت دلالی (آزاد) عرضه میکنید و سودش تو جیب خودرو ساز میره و فرقی به حال خریدار نمیکنه .
2- شما که خودرو برای عرضه تو بورس دارید چطور اونو با قیمت کارخونه و حتی به قرعه کشی عرضه نمیکنید ؟ آیا شما دنبال بردن پول از جیب دلال به جیب خودروساز نیستید ؟ چرا ؟ شاید خودرو ساز منافع شما رو تامین میکنه .
3- چرا خودرو چینی و غیر چینی که با دلار آزاد حدود 700 میلیون درمیاد توسط خودرو ساز (مونتاژ کار) بصورت محدود و داخل بورس به قیمت بالای یک میلیارد عرضه میشه ؟ آیا نمیشه همین خودرو مونتاژی رو با تیراژ بالا وارد کرد که قیمت بشکنه ؟
4- آقایان مجوز واردات خودروهای چند میلیاردی (البته قیمت تو بازار ایران) کیا رو دادن اونم توسط مونتاژ کاری که هم اکنون خودرو مونتاژی چینی رو 2 برابر قیمت تمام شده عرضه میکنه . حالا توقع اینکه با این واردات قیمت خودرو بشکنه یا جیب وارد کننده پر بشه ؟
.
برادر اگه مشکل مالیات بر عایدی سرمایه است به رییس بگو یه زنگ بزنه به رییس، سریعتر مصوب کنن مملکت رو مدیریت شما و فرصت داده شده به دلال بازی ها خراب کردن....
وزیرصمت هیچ جای دنیااین جورنیست هی خودروتولیدکنندوواردهم بکنند یه فکری باحال این همه خودرو فرسوده کنیدبعدمیگیم روزی 110میلیون لیتر بنزین مصرف میشه
خدایا ! از این حال خوش و بی خیالی مسئولین ، علی الخصوص این آقای وزیر صمت ، یک کمی هم نصیب حال مردم بفرما .
این بنده خدا رو باید زودتر مجلس جابجا کنه و جای دیگه ای خدمت کند که در توانش باشد نمیدانم چرا انقدر دست دست میکنند
آنقدر بازار رهاست و قیمتها بالا رفته که دیگر بازار برای مدتی کشش قیمتی ندارد این را بحساب مدیریت خود نگذارید مردم از ترس ضرر مدتی از خرید منصرف می شوند تا موج تورم بعدی .اینکه چرا مردم از لوازم خانگی بعنوان سرمایه استفاده نمی کنند از آن حرفای مضحک است که نیاز به توضیح ندارد .
وقتی ملت همه با هم بیان خیابون این قضیه هم براحتی تموم میشه. هنوز مونده تا اون مرحله ولی نزدیکه.
به دلیل تورم سکه دلار مسکن ماشین گران میشه تمام
با چه کلمه ای خطابتون کنم که در شان و شخصیت و جایگاه و میزان درک و فهم و شعور خودتون و دولتتون باشه. میدونی چرا مردم ماشین میخرن ولی لوازم خانگی نه؟ چون پانزده میلیون خانوار خودرو شخصی ندارن و بازارش هست نه یخچالی ک تو خونه هر کسی پیدا میشه. خودرو ی شبه میشه خداد تومن ولی لوازم خانگی حتی خارجی نه. چون ماشین دسته دو مشتری داره و خرید و فروش میشه ولی گاز و تلویزیون و یخچال فریزر و ... نه. چون پراید ارابه مرگ دویست سیصد میلیون قیمت داره ولی بهترین یخچال به صد تومن هم نمیرسه.
از کوزه همان برون طراود که در اوست
این شیوه زیاد کردن "دست" حتما همه جا جواب نمی دهد. در ژاپن یا آلمان هم این شیوه اجرا شده؟ آمریکا. کره جنوبی.
اینهمه تعدد خودروساز برای بازار کشورشان ندارند.

خودروسازان کوچک تولیداتشان معدود ولی میلیاردی و فقط تامین کننده بازاری خاص و تضمین کننده برگشت سرمایه گذاری خودشان است نه لزوما تامین نیاز عامه. وگرنه منصوری هم خودروساز است اما چندتا و به چه قیمت؟
تنگه هرمز رو بستید یا نه
پایه باشیدهمه کمک کنیم به شریعتمداری برا عملی کردن این ایده نابش
یرسم کمک کنیم ببندیم

تنگه هرمز رو میگم
افتخار و غرور در چشمان ایشان موج میزند
از خونمون تو شهرک دانش میتونم کارخونه ایران خودرو رو ببینم تو حسرت یه 206 تیپ 2 موندم حالا دلمو خوش کنم به خودرویی خارجی وارداتی
واقعا چه رویی دارید بخدا
وقت میگه اگه اونطوری بشه اینطوری میشه بابا دو ساله وزیر مملکتی دست وردارین از سر مردم
تو را خدا وزارت را بگذار کنار برو سر خیابان گوجه و خیار بفروش تودر حد وزارت نیستی
روحانی ظریف جون مادرتون برگردید نجاتمون بدید ما ملت بدی نیسیم رهامون نکنید
هر کشوی بود بعد از این حرفایی که زد به عنوان مجرم دستگیر میشد
خدایی تا امروز وزیر به این ناکارامدی ندیده بودیم.
هی بگویید مردم را نا امید نکنید
آخر با عملکرد تان و دروغ می‌شود به آینده امیدوار بود؟
همش حرف مفت. اقتصاد مرده تو چی واسه خودت میگی.
ای کاش یه فکری اساسی به حال مملکت بشه
وزير بيسواد و سفارشي و تحليلهاي ابكي ، متاسفيم براي كشوري كه اين وزيرشه ، البته اين موضوع در رابطه با خيليهاي ديگه هم صدق ميكنه !
تو عکس چه ژستی میگیرن . منم پول پارو میکردم اینچنین عکسی می گرفتم .
خودروی میلیاردی برای تعادل بازار دارن وارد میکنن؟؟؟
اون هم در این بازاری که عموم ملت به لطف گرانی های سرسام آور توان خرید پراید 250 میلیونی رو هم ندارن.

یعنی همین پول رو نمیتونستن در این چند سال بدن و خط تولید داخلی ها رو تقویت کنن؟؟؟

سپردن کار به دست افراد بی کفایت نتیجه ای جز این آشفتگی در بازار خودرو و بازی با روان مردم و ایجاد زمینه های ناامنی در کشور نخواهد داشت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست