بازدید 13210
۴

مراسم تشییع پیکر پاک ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور / رییسی: از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهند که ما آماده گفت‌وگو هستیم و ما قصد براندازی نداریم

صبح امروز سه‌شنبه ششم دی ماه ۱۴۰۱ و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مراسم تشییع پیکر ۲۰۰ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس از مقابل درب دانشگاه برگزار شد. رئیسی در این مراسم با بیان اینکه اطمینان دارم با مشارکت مردم نرخ تورم و ارز متفاوت خواهد شد و شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد، گفت: تردید ندارم هر جا مردم حضور پیدا کردند، بسیاری از خواسته‌ها قابل انجام است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 27 December 2022

تابناک ـ امروز و همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم، حضرت صدیقه طاهره مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی پیکر ۴۰۰ شهید گمنام را در تهران و سایر شهر‌های سراسر کشور تشییع کردند. در تهران از ساعات ابتدایی صبح امروز، مردم با حضور در خیابان انقلاب و اطراف دانشگاه تهران آیین تشییع پیکر ۲۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس را آغاز کردند.

سخنران مراسم تهران سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران بود که در مقابل دانشگاه تهران به ایراد سخن پرداخت.

رئیس جمهور در بخش‌هایی از سخنان خود گفت: صدیق به کسی می‌گویند که تمام زندگی اش صدق باشد، گفتارش، کردارش و رفتارش را تایید کند. کسی که هم در اندیشه، اراده، فعل و هدف و مقصدش همه صدق باشد او صدیق است.

رئیسی با بیان اینکه شهادت نشان صدق است، ادامه داد: همین صداقت است که به شهادت ختم می‌شود و همه وجود شهدا آهنگ توحیدی دارد.

تشییع باشکوه شهدای گمنام در مشهد

همزمان با شهادت مظلومانه حضرت زهرا (س)، مشهد الرضا (ع) میزبان ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس است.  

مراسم تشییع پیکر پاک ۱۲ شهید گمنام دفاع مقدس در اجتماع بزرگ فاطمیون از میدان شهدای مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

این شهدای گمنام که بر اساس نتایج آزمایش‌های ژنتیک همگی جوان و زیر سی سال دارند، در جریان تفحص از محل عملیات‌ رمضان، خیبر، محرم، بدر، کربلای پنج و کربلای شش شناسایی شده اند.


پایتخت فرهنگ و ادب ایران، معطر به عطر شهدا شد

مراسم تشییع پیکر مطهر ده شهید گرانقدر دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، صبح امروز از میدان ارم تا میدان امام حسین شیراز برگزار شد.

پیکر مطهر چهار شهید گمنام پس از برگزاری آیین تشییع در شیراز در محل استانداری فارس، اداره کل آموزش و پرورش این استان، پردیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز واقع در شهر جدید صدرا و مجموعه صدرشیمی در منطقه آب باریک شیراز، خاکسپاری می‌شود و مابقی شهدا به دیگر شهر‌های استان منتقل خواهند شد.


تجدید بیعت بجنوردی‌ها با شهدای فاطمی

مردم شهید پرور استان خراسان شمالی نیز پیکر شش شهید گمنام را تشییع کردند. این شهدای گمنام که از روز‌های گذشته شهر‌های مختلف استان را متبرک کرده بودند، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) بر دستان مردم بجنورد تشییع شدند.

در پایان این مراسم شهدای گمنام در پادگان یگان ویژه نیروی انتظامی استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، دادگستری کل، پتروشیمی بجنورد، ستاد فرماندهی فراجای مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان تدفین شدند.

پنج شهید گمنام در زاهدان تشییع شدند

همزمان با سراسر کشور در سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، پیکر مطهر پنج شهید گمنام بر دستان مردم ولایتمدار و شهید پرور زاهدان تشییع شد.

پیکر مطهر این پنج شهید در مجتمع کوی پلیس، دانشگاه فرهنگیان، استانداری، پدافند هوایی و موزه دفاع مقدس زاهدان تدفین خواهد شد.


لاله‌های فاطمی در قم شکوفا شدند

آیین تشییع پیکر شش شهید گمنام و یک جانباز شهید دفاع مقدس در استان قم روی دستان خادمان حرم بانوی کرامت و مردم شهیدپرور قم آغاز شد. این مراسم از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر برگزار و سپس پیکر مطهر شهدا به سمت میدان جانبازان تشییع شدند.

سنندج میزبان شهدای گمنام

همزمان با سراسر کشور و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر هشت شهید گمنام بر روی دستان آحاد مردم شهر سنندج تشییع شد.

در این مراسم که از میدان آزادی تا میدان انقلاب سنندج برگزار شد، مسئولین، خانواده‌های معظم شهدا و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند.

پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس برای تدفین در قروه (حوزه علمیه برادران، پارک رضوان و شهر مالوجه) و پیکر دو شهید گمنام به سمت بیجار (حسن‌آباد یاسوکند و پیرتاج) و یک شهید برای تدفین در ارتش مریوان تشییع و بدرقه شدند.

همچنین پیکر مطهر دو شهید گمنام در سنندج در استانداری و سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کردستان تدفین می‌شوند.


هشت شهید گمنام فضای قزوین را معطر کردند

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور پرشور مردم شهید پرور قزوین، آیین تشییع پیکر مطهر یک شهید گمنام تازه تفحص شده ایام دفاع مقدس، از مسجد امام خمینی (ره) غیاث آباد به سمت مسجد امام حسن عسگری (ع) شهرک کوثر برگزار شد.

هفت شهید گمنام دیگر این استان نیز در دیگر شهر‌های قزوین تشییع و تدفین خواهد شد.

تشییع پیکر لاله‌های فاطمی در شهر شهیدان

آیین تشییع پیکر‌های پاک و مطهر ۱۳ شهید گمنام تازه تفحص شده ایام دفاع مقدس،  صبح امروز با حضور مردم نصف جهان از میدان بزرگمهر برگزار شد. اصفهانی‌ها در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همراه با شهیدان با ولایت تجدید پیمان کردند.

شش شهید گمنام در ارومیه تشییع شدند

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شش شهید گمنام امروز سه شنبه در ارومیه برگزار شد. آیین تشییع این شهدای گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در میدان انقلاب ارومیه انجام شد.

پیکر این شهدا برای خاکسپاری به تیپ ۴۱ هجومی شهید آبشناسان، ستاد مرزبانی استان و آموزشگاه امام سجاد (ع) ارومیه و در دیگر شهرستان‌های استان نیز به پایگاه مقاومت سلماس، پارک شهر بازرگان و روستای چورس شهرستان چایپاره منتقل و در مراسمی با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

مسافران خوشنام در آغوش دارالمومنین همدان

پیکر مطهر سه شهید گمنام تازه تفحص شده همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در پیاده‌راه میدان امام (ره) در جمع مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین تشییع شد.

قرار است پیکر شهدای خوشنام در پارک خضر، اداره کل آموزش و پرورش و تربیت معلم شهید مقصودی آرام بگیرند.

لاله‌های فاطمی در ایلام روئیدند

پیکر‌های مطهر ۶۵ شهید گمنام دوران دفاع مقدس نیز در شهر ایلام با حضور با شکوه مردم این شهر تشییع شدند.

ایلامی‌ها همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با راه و مکتب شهدا تجدید پیمان کردند.

تجدید بیعت مردم مازندران با شهیدان

امروز مردم استان مازندران در شهرستان ساری، پیکر مطهر چهرده آلاله گمنام دوران دفاع مقدس را در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با ایام سومین سالگرد سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج «قاسم سلیمانی» بدرقه و تشییع کردند.

ساروی‌ها با حضور در این مراسم بار دیگر با آرمان‌های انقلاب تجدید پیمان کردند و همسو بودن مکتب شهیدان و مادر سادات را فریاد زدند.

همزمان سایر شهرستان‌های استان نیز با حضور شهدای گمنام عطرآگین شد.

بندرعباسی‌ها پیکر شهدا را، چون نگینی دربرگرفتند

آیین تشییع پیکر پنج شهید گمنام دوران دفاع صبح امروز در بندرعباس برگزار شد. انبوه جمعیت حاضر در این مراسم، پیکر پاک شهیدان را در سالروز شهادت بی بی دوعالم همچون نگینی در بر گرفتند و با زمزمه یا زهرا شهدا را تا مسجد جامع بندرعباس بدرقه کردند.

قرار است تا پیکر این شهدا، شهرک پیامبراعظم (ص)، شهر درگهان قشم، شهرک شهید توحیدی جاسک و حسینیه امام رضا (ع) کردر رضوی میناب در ایام دهه مقاومت تشییع و به خاک سپرده شوند.


سمنانی‌ها شهدای خوش‌نام را بدرقه کردند

پیکر مطهر شش شهید خوش‌نام دوران دفاع مقدس با حضور باشکوه مردم شهر‌های مختلف استان سمنان تشییع شد.

مردم سمنان با حضور باشکوه در این مراسم، بار دیگر با آرمان‌های والای امام راحل و شهیدان دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی تجدید میثاق کردند.

آیین تشییع و تدفین شهید گمنام در استانداری سمنان نیز صبح امروز انجام شد و مراسم باشکوه دیگری از ساعت ۱۴:۳۰ از میدان کوثر به سمت میدان سعدی (کانون بسیج جوانان- معراج‌الشهدا) این شهر برگزار می‌شود.


دیار آفتاب میزبان شهیدان گمنام

مراسم تشییع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز همزمان با سالروز شهادت حصرت فاطمه (س) در اراک نیز برگزار شد.

اراکی‌ها پیکر پاک ۵ شهید گمنام دوران دفاع‌مقدس را از میدان شهدا به سمت مصلی بیت‌المقدس اراک تشییع کردند.

 شب گذشته مراسم محفل انس با شهدا در حسینیه عاشقان ثارالله اراک با حضور با شکوه مردم برگزار شد.

گیلان عطر کربلا گرفت

امروز شهر رشت همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بار دیگر عطر کربلا به خود گرفت.

امروز همه از پیرزن گرفته تا پیرمرد، زن و مرد و کودک و نوجوان آمده بودند تا بار دیگر ثابت کنند در خط شهدا هستند، حضور کودکان روی دوش پدران و نگاه‌های جذاب آنان به تابوت‌های پهلوانان عاشق دیدنی بود، مادران شهدای چشم‌انتظار نیز در سیل جمعیت حضور داشتند.

شهدا بار دیگر در رشت غوغا به پا کردند و خیابان‌های این شهر با مردمانی که برای بدرقه یادگاران دفاع مقدس در روز شهادت مادر گمنامی‌ها آمده بودند، فرش شد و کاروان اهالی بهشت امروز پس از بدرقه در کوچه به کوچه شهر و روستای استان گیلان به شهر رشت رسیدند.

دیار شور و شعور حسینی میزبان شهدای گمنام

رنجانی‌ها نیز صبح امروز سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام در زنجان آغاز شد و پیکر شهیدان گرانقدر از حسینیه ثارالله زنجان به سمت کوی سازمانی آمادگاه ولایت زنجان تشییع و در میان استقبال ساکنان این مجموعه به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر دیگر شهید میهمان استان زنجان هم اکنون در اجتماع با شکوه مردم عزادار در دسته عزاداری فاطمیون زنجان تشییع و بعد از ظهر امروز در مجموعه ورزشی انقلاب شهر زنجان به خاک سپرده خواهد شد.


تشییع لاله‌های فاطمی در پایتخت مقاومت جهان اسلام

کرمانی‌ها نیز همزمان با سالروز شهادت فاطمه اطهر (س) و در آستانه سومین سالگرد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی، پیکر پاک شش شهید گمنام دفاع مقدس را از چهارراه شهید کاظمی تا چهارراه طهماسب‌آباد تشییع کردند.

پیکر پاک چهار تن از این شهدا در پارک شهید احمد هدایت واقع در بلوار پزشک در منطقه دو، پارک شهید مطهری واقع در منطقه سه، پارک فروغ واقع در خیابان شهید دستغیب در منطقه چهار شهر کرمان و زمین ورزشی در محله «سعیدی» ابتدای جاده «کوهپایه»، خاکسپاری می‌شود و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری و ستاد فرماندهی جنوب‌شرق ارتش نیز مدفن دو شهید دیگر است.


وداع باشکوه بیرجندی‌ها با لاله‌های فاطمی

مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا تا میدان ابوذر بیرجند به عنوان میدان اصلی مرکز این شهر با حضور پرشور مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثاگران، مسئولان استان، فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.

پیکر مطهر یک شهید گمنام امروز در استانداری خراسان جنوبی، یک شهید در حوزه علمیه رضویه بیرجند و یک شهید نیز در کارخانه کویر تایر آرام می‌گیرد. همچنین پیکر‌های سه شهید گمنام دیگر در روستای دهشک قاینات، مسجد جامع طبس و روستای محمدآباد این شهرستان تشییع و تدفین می‌شوند.

مراسم وداع با شهدا و عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز دیشب با حضور گسترده مردم و جوانان در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.


لاله‌های فاطمی در گلستان

مردم شهید پرور و انقلابی شهرستان دارالمومنین گرگان نیز امروز همچون دیگر استان‌ها شهدای گمنام را با شکوه تمام تشییع کردند.

شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز بر دستان مردم ولایی و همیشه در صحنه از حسینیه عاشقان ثارالله به سمت آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) و سپس به استانداری گلستان تشییع شد.

یکی از این شهدا ۲۲ ساله بوده و در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به شهادت رسید و شهید والامقام دیگر نیز ۲۱ ساله و در عملیات کربلای شش در منطقه سومار به فیض شهادت نائل آمده است.

یکی از شهدای مطهر با حضور مردم گرگان در سایت اداری استانداری گلستان دفن شد و پیکر مطهر شهید گمنام دیگر نیز در روستای ولاغوز شهرستان کردکوی به خاک سپرده می‌شود.


شهدای گمنام حال و هوای البرز را تغییر دادند

یین باشکوه تشییع پیکر شش شهید گمنام والا مقام با حضور مردم شهید پرور و ولایی کرج از مبدا کانون شهید سبحانی به سمت میدان شهدا برگزار شد.

پس از برگزاری این مراسم، پیکر مطهر یکی از شهدا به سمت منطقه بیلقان رهسپار و مراسم تدفین او در گلزار شهدای بیلقان برگزار می‌شود.

پیکر یکی دیگر از شهدا نیز به فردیس منتقل و در بوستان مهر، روبه‌روی مصلای نماز جمعه فردیس به خاک سپرده می‌شود.

پیکر پاک چهار شهید گمنام دیگر نیز در روز‌های ۹ دی‌ماه، روز بصیرت، ۱۳ دی، سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۱۶ دی سا‌لروز وفات حضرت ام‌البنین (س) و روز مادران شهدا به خاک سپرده خواهند شد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر‌های پاک و مطهر ده شهید گمنام با حضور باشکوه مردم مومن و انقلابی اردبیل تشییع شد.

اردبیل معطر به عطر شهدا شد

اردبیلی‌ها هم دوشادوش هم صبح امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر‌های پاک و مطهر ده شهید گمنام را تشییع کردند.

پیکر مطهر این شهیدان در شهرستان اردبیل در محوطه سپاه حضرت عباس (ع)، ستاد فرماندهی فراجا، تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع)، صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی و حوزه علمیه خواهران به خاک سپرده شد.

همچنین پیکر مطهر چهار شهید گمنام دیگر طی آیینی با حضور گسترده و با شکوه هزاران نفر از اهالی مؤمن، ولایت مدار و شهید پرور در عنبران شهرستان نمین، روستای شال شهرستان خلخال، مغانسر پارس آباد و روستای گون پاپاخ بیله سوار تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

لرستان دیار شهیدان گمنام

در لرستان نیز پیکر مطهر چهار شهید گمنام بر روی دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور لرستان تشییع شد.

مردم شهیدپرور خرم‌آباد از نخستین ساعات صبح امروز در مصلی الغدیر این شهرستان حاضر شدند تا با فرزندان گمنام فاطمه زهرا (س) وداع کرده و پیکر مطهرشان را به خاک بسپارند.

در بروجرد نیز پیکر مطهر یک شهید گمنام بر روی دستان مردم انقلابی این شهرستان تشییع و تدفین شد.

بعدازظهر امروز نیز آئین تشییع و خاکسپاری پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دیگر از فرزندان روح‌الله در شهرستان رومشگان با حضور مردم شهیدپرور برگزار شد.


دارالعباد میزبان شهدای خوش‌نام

امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر ۱۵ شهید گمنام دفاع مقدس در نقاط مختلف استان یزد تشییع و به خاک سپرده شدند.


چهارمحال و بختیاری میزبان لاله‌های فاطمی

مراسم تشییع پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس صبح امروز همزمان با سراسر کشور در چهار شهر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مردم ولایت‌مدار شهرکرد از میدان ۱۲ محرم تا مقابل امامزادگان دو معصوم (س) شهدا را بدرقه و با آرمان‌های امام (ره) و شهدا تجدید میثاق کردند.

پس از مراسم سینه‌زنی شهادت حضرت زهرا (س) و سخنرانی امام جمعه شهرکرد، یک شهید گمنام به تپه نورالشهدای منظریه منتقل و به خاک سپرده شد.

شهید دیگری در شهر بازفت با آیین خاص بختیاری‌ها از میدان اصلی به سمت حوزه علمیه روستای چم‌قلعه تشییع و خاکسپاری شد.

 مردم شهر لردگان نیز یک شهید گمنام را از گلزار شهدا به سمت میدان نماز و دهستان ریگ بدرقه کردند و به خاک سپردند.


سنگ تمام بوشهری برای شهدا

امروز همسایگان خلیج‌فارس در بوشهر میزبان سه شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بودند.

مراسم تشییع شهدای گمنام پیش از ظهر امروز با حضور قشر‌های مختلف مردم زن و مرد اعم از کودک، نوجوان، جوان، میان سال، کهنسال و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس به ویژه خانواده معظم شهدا برگزار شد.

پیکر مطهر سه شهید گمنام استان بوشهر، عصر امروز در روستا‌های درازی شهرستان دشتی، بندر عامری شهرستان تنگستان و بندرگاه شهرستان بوشهر خاکسپاری خواهد شد.


شهدای گمنام بر دستان مردم آذربایجان شرقی

تبریزی‌ها هم امروز را به یاد مادر سادات و شهدای گمنام آغاز کردند و برای شهدای گمنام که فرزندان حضرت زهرا هستند، سنگ تمام گذاشتند. سرمای سوزناک تبریز هم نتوانست مانع حضور رهروان مکتب شهدا شود.

میدان شهدا تا میدان ساعت تبریز امروز شاهد حضور مردمانی بود که هم داغ شهادت دخت نبی مکرم اسلام را بر دل داشتند و هم بهترین نمایندگان مکتب ایشان را بدرقه کردند.

یاد دفاع مقدس در خوزستان زنده شد 

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ پیکر پاک و سه شهید گمنام در خوزستان تشییع و به خاک سپرده شد.

پیکر دو شهید گمنام در حسینیه اعظم و شهرستان اندیمشک بر روی دستان مردم عزادار تشییع شد.

همچنین پیکر مطهر یک شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس با حضور مردم در شهر ال‌هایی تشییع و به خاک سپرده شد.


کرمانشاه با شهدا پیمان تازه کرد

مردم کرمانشاه نیز همراه با سایر استان‌ها امروز پیکر شهدای گمنام را تشییع کردند. ۷ پیکر از ۴۰۰ پیکر مطهر شهدا امروز میهمان مردمان مهمان‌دوست کرمانشاه بود.

کرمانشاهیان امروز با شکوه تمام فرزندان خوش نام حضرت صدیقه طاهره با مشایعت کردند.

گهگیلویه و بویراحمد عطر شهادت گرفت

در استان گهگیلویه و بویراحمد نیز مردم شهید پرور گچساران هم‌زمان با شهادت ام ابی‌ها حضرت زهرا (س) پیکر پاک شهید گمنام دوران دفاع مقدس از مرکز شهر و سپس گلزار شهدا به سمت لیشتر و خیرآباد بدرقه کردند.


رئیسی:‌ اغتشاشات اخیر جنگ احزاب بود/ به معاندین رحم نخواهیم کرد

رئیس‌جمهور اغتشاشات اخیر را جنگ احزاب دانست و تاکید کرد: آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شده‌اند باز است ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه ششم دی)‌ در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در تهران با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: کسی که هم در اندیشه و هم در اراده هم در قول فعل هدف و مقصدش و راهش صدق وجود داشته باشد او صدیق است. فاطمه اطهر، صدیقه و شخصیتی بزرگ، اثرگذار و تحول‌گرا در تاریخ است.

وی افزود: وجود مکرم نبی‌اکرم (ص) در جامعه خواست ایجاد تحول کند. پیامبر خواست جامعه‌ای بنا کند که سنگ بنای آن تولید، اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت باشد. پیغمبر می‌خواست یک مسلمانی مثل ابوذر و مقداد بسازد تا مسئولیت‌پذیر باشند و برای خدا مردم‌خواه باشند، توجه به دیگران در پرتو خدا. آنچه همواره در عزای فاطمی باید بخواهیم، بینش، تحلیل درست و شنیدن درست است. جاهلیت مدرن، همان جاهلیت قدیمی است با تاثیرگذاری گسترده رسانه. حضور فاطمه زهرا (س) می‌خواست جامعه دچار جاهلیت نشود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: حضرت فاطمه(س) آنچه دید، زحمات پدر و پیامبر بود که جاهلیت را کنار زد و مردم را با علم، عقل، اندیشه، دوست داشتن یکدیگر و کنار گذاشتن فکر جاهلی همراه کرد. فاطمه اطهر به عنوان یک مقتدایی که می‌خواهد جامعه را صیانت کند و از میراث پیامبر پاسداری کند و هم رسالت رسول وهم ولایت ولی را حفظ کند، به میدان آمد تا نقاب را از چهره نفاق با سلاح خطبه‌های آتشین که سلسله تبیین است بردارد. خطبه فاطمه سخن از قرآن و سخن از علی و عدالت و نجات انسان است.

رئیسی ادامه داد: بسیاری هستند که انحراف و فتنه‌ها را نمی شناسند؛ فاصله خانه امیرالمومنین (ع) و آن حادثه آن کوچه، فاصله کمی است. عربی آمد به حضرت زهرا گفت برای پدرتان اشک می‌ریزید؟ حضرت فرمود شتری که این‌ها بر آن سوارند آبستن حوادثی است که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد. حضرت فاطمه (س)‌ 25 سال خانه‌نشینی امیرالمومنین و جگر پاره‌پاره امام حسن مجتبی (ع) را می‌دید. فاصله بیشتر و بیشتر شد و حضرت انحراف را در جامعه می دید. فاطمه(س) در مقام حریم ولایت ایستاد و اولین شهیده مقابله با نفاق است.

وی افزود: استعمارکنندگان و قدرت‌های بزرگ با سخن از آزادی و شعارهای فریبنده می‌آیند و ملت‌ها را به بدبختی و ذلالت می‌اندازند.

رئیس جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت حوادث اخیر جنگ احزاب بود. همه جریان‌های استکباری با همه توان به میدان آمدند و آنانی که در میدان نبودند شایعه‌پراکنان و شایعه‌سازان بودند. شایعه‌پراکنان می‌خواستند امید را از مردم بگیرند و جامعه اسلامی را منحرف کنند؛ اما امام ما هشدار دادند. کاستی‌ها در کشور نه به خاطر سیاست‌گذاری کلان بلکه به‌دلیل نحوه اجراست. کاستی‌ها در 43 سال گذشته بر عهده دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری است و امام امت به خوبی عمل کردند.

رئیسی تاکید کرد: دشمن به خاطر اینکه نظام را بزند، عمود این نظام را می‌زند زیرا این نظام به وجود او برپاست. در هر کجا که موفقیت می‌بینید، مربوط به آن است که به سخنان رهبری گوش داده شده است. مردم باید عملکردها را بررسی کنند و این نگاه منصفانه است. ما امروز در محضر شهدا و خانواده معظم شهدا به خاطر عنایتشان به نظام و این مملکت خدا را شاکریم. رهبر انقلاب هم در ریل‌گذاری و هم سیاست‌گذاری برای اداره امور کشور هشدار داده‌اند و اگر کاستی‌هایی وجود دارد مربوط به دستگاه‌های مختلف است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جایگاه اقتدار در بسیاری از حوزه‌ها هستیم گفت: در همه حوزه‌ها،‌کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و دلیل عصبانیت دشمن این پیشرفت‌هاست و تمام تلاش‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

رئیسی با بیان اینکه اطمینان دارم با مشارکت مردم نرخ تورم و ارز متفاوت خواهد شد و شرایط کاهشی پیدا خواهد کرد، گفت: تردید ندارم هر جا مردم حضور پیدا کردند بسیاری از خواسته‌ها قابل انجام است.

وی خطاب به دشمنان گفت: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفت‌وگو هستیم و ما قصد براندازی ندازیم، در حالی که ما شما را می شناسیم. برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید، دوگانه ما دوگانه استقلال طلبی و آزادی خواهی است، دوگانه ما دوگانه دلبستگی به خدا و و ارزش‌هاست.

رئیسی با تاکید بر اینکه آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شده‌اند باز است ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفت تا مانع پیشرفت ایران شود اما امروز اذعان می کنند که تمام فشارهایشان با شکست مواجه شده است. امروز دشمن با ملتی که اراده کرده پیش برود، مواجه است. ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته است پیش برود. ما حق عقب گرد نداریم و جوانان این پیشروی را ادامه می‌دهند. ما از شهدا آموختیم که با امید زندگی کنیم و از فاطمه (س) آموخته‌ایم باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی گفت:‌ وضعیت مردم فلسطین را در دیروز و امروز ببینید. دیروز برای فلسطینی‌ها در کنار میزهای سازمان‌های آزادی‌بخش تصمیم می‌گرفتند اما امروز ابتکار عمل به دست فلسطینی و مجاهدین فلسطینی در میدان است. 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۱۱۰
انتشار یافته: ۴
با جان عزیزتان از این مملکت شیعه دفاع کردید و غربت کشیدید،شرمنده شما شدیم،باید ثمره خون شما ابادی و صلح بود برای کشور،شما که از خود ما بودید و ما خیلی خوب شما را میشناختیم،جواب خون شما با انهایی که با ان معامله کردن برای چند روزی بیشتر
روحشان شاد.
آقای رئیسی شما رئیس جمهور کشور هستید بهتر است در مورد بهبود شرایط و راههای برون رفت از مشکلات مردم صحبت بفرماید تا مسایل مربوط به قوه قصائیه.
با این همه امکانات پزشکی شهید گمنام یعنی چه؟ چرا شناسایی نمیشوند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار