بازدید 11849
۶
رئیس کمیته دیوان محاسبات مجلس:

کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند

در جلسه روز یکشنبه کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس برنامه ۶ تن و برنامه ۷ تن دیگر از داوطلبان نیز روز دوشنبه بررسی شد و در نهایت، کمیته ۴ تن را به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس معرفی کرد.
کد خبر: ۱۱۵۶۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ 26 December 2022

کاندیداهای ریاست دیوان محاسبات انتخاب شدند

تابناک _رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی از انتخاب چهار کاندیدای ریاست دیوان محاسبات در جلسه امروز این کمیته خبر داد.

علیرضا شهبازی گفت: ۲۵ نفر برای ریاست دیوان محاسبات اعلام آمادگی کرده بودند که چند تن از آنها نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی بودند؛ این نمایندگان مجلس به دلیل احترام به رای مردم حوزه انتخابیه خود از کاندیداتوری انصراف دادند.

وی ادامه داد: از میان دیگر افراد، کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی طی دیروز و امروز به بررسی صلاحیت‌ها و سوابق این افراد پرداخت و مصاحبه‌هایی را با آنها انجام داد و در نهایت کمیته چهار گزینه را برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب و به کمیسیون برنامه و بودجه معرفی کرد؛ از میان این چهار نفر دو نفر در کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب خواهند شد.

وی تصریح کرد: کمیسیون برنامه و بودجه هفته آینده در جلسه خود از بین چهار گزینه این کمیته، دو نفر را به صحن علنی مجلس معرفی خواهد کرد تا یکی از آنها با رای نمایندگان به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شود.

به نوشته ایسنا، چهار کاندیدای انتخاب شده کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس، پشمچی‌زاده معاون نظارت مجلس، دستغیب مشاور رئیس مجلس، پورسید معاون حقوقی مجلس و داودی معاون فعلی دیوان محاسبات هستند.

سید احمدرضا دستغیب دارای دکترای سیاسی و نماینده مردم شیراز در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی است. بهزاد پورسید دارای مدرک دکترای حقوق بوده و قائم مقامی پژوهشگاه قوه قضائیه و معاونت قوانین مجلس یازدهم را در کارنامه خود دارد. پژمان پشمچی‌‌زاده، سابقاً مسئول معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهردار یکی از مناطق پایتخت و از سوی قالیباف به سمت معاون نظارت مجلس یازدهم منصوب شده بود و کیومرث داودی نیز هم‌اکنون معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات است.

پیش از این، مهرداد بذرپاش ریاست این دیوان را بر عهده داشت که پس از گرفتن رای اعتماد از مجلس، به عنوان وزیر راه و شهرسازی منصوب شد. رئیس دیوان محاسات با رای نمایندگان مجلس منصوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۶
میشه بگین چرا هیچ خبری از اغتشاشات فرانسه تو خبراتون نیست واقعا چرا
بغیر از داودی، بقیه هیچ سابقه و تخصصی در این کار فوق تخصصی ندارند
گماردن افراد غیر متخصص و بدون سابقه، هزینه های اداره دستگاه مربوطه و کشور را بالا میبرد
آقایون مسئول لطفا دست از سیاسی کاری بردارید و افراد متخصص و با تجربه و باسابقه درخشان و موفق رو در هر منصب بگمارید
چه محاسباتی انجام میشه. پیچیده یا ابتدایی
این نماینگان بعد از انصراف از نمایندگی اگر برای پست دیوان محاسبات انتخاب نشدند نباید مجددا به نمایندگی برگردند این بی احترامی به رای دهندگان به نماینده میباشد (نمایندگان مجلس به دلیل احترام به رای مردم حوزه انتخابیه خود از کاندیداتوری انصراف دادند.)
از این مجلس واقعاً انتظار انجام چه کارهایی رو دارید! خوب یه بذرپاش دیگه پیدا می کنند و دیوان رو میدن دستش
با توجه به تحصیلات این آقایون کاملا مشخصه که هیچکدوم مناسب این جایگاه نیستن و قراره یه افتضاح به بار بیاد. نکته دیگه هم این که همه آشنایان و دوستان آقای قالیباف هستن و کاملا خیز آقا محمد باقر برای قبضه کردن قدرت مشخصه. بزودی آقا محمد باقر رو در قامت ناجی مردم و رئیس جمهور آینده خواهیم دید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان