بازدید 7054

نتوانستیم نسل جوان را درباره حجاب قانع کنیم

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: بر اساس گزارشات، عده‌ای مزدور و اجیر شده هستند که با حمایت مالی دشمن نوعی از پوشش و رفتار ناهنجار با فرهنگ اسلامی و ایرانی را در جامعه ترویج کنند
کد خبر: ۱۱۵۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۰ 24 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، تولیت آستان قدس رضوی نسبت به لزوم فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای پویا و هدفمند برای اقناع سازی نسل جوان در خصوص مقوله حجاب تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر پنجشنبه در مراسم سوگواره و روضه الزهرا (س) که با عنوان پویش ملی «نذر مادر» با حضور جمعی از بانوان فعال فرهنگی مشهد مقدس در تالار قدس حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد، ضمن عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا (س) به مقام معنوی و عظمت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات متعدد حضرت فاطمه زهرا (س) حقیقت شب قدر است؛ در شب قدر قرآن صامت نازل شد و فاطمه زهرا (س) محل نزول قرآن ناطق است؛ زیرا تمامی ائمه اطهار (ع) قرآن ناطق و حقیقت، تفسیر و باطن قرآن هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه نتوانسته‌ایم آنگونه که باید فاطمه زهرا (س) را به جامعه معرفی کنیم؛ ابراز کرد: حجاب، پاکدامنی، عفت و فضیلت‌های اخلاقی فاطمه زهرا (س) را نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است به جامعه معرفی کنیم و باید در این حوزه کار، تلاش و کار فرهنگی خوب صورت پذیرد.

حجت الاسلام مروی گفت: اینکه امروز می‌بینیم برخی از بانوان و دختران ما در جامعه نسبت به بعضی از ارزش‌های دینی مانند حجاب بی‌تفاوت هستند و احساس مسئولیت نمی‌کنند بخشی از آن به خاطر کم کاری ما در آگاه سازی آنهاست؛ ما نتوانسته‌ایم نسل جوان را در خصوص حجاب قانع و اقناع سازیم و با توضیح و استدلال نشان دهیم که حجاب مایه شخصیت، عزت، کرامت و فضیلت بانوان بوده و حرمت زنان و دختران مسلمان را حفظ و تأمین می‌کند و محدودیت نیست.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: هرچند بر اساس گزارشات، عده‌ای مزدور و اجیر شده هستند که با حمایت مالی دشمن نوعی از پوشش و رفتار ناهنجار با فرهنگ اسلامی و ایرانی را در جامعه ترویج کنند؛ اما حجاب صرفاً فرهنگی اسلامی نبوده بلکه فرهنگی ایرانی نیز هست؛ ایرانیان پیش از اسلام نیز حجاب داشته و در تمام دنیا حجاب امری تاریخی و مقبول بوده است زیرا حرمت زنان را حفظ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از افرادی که در حوزه حجاب رفتار ناهنجار دارند، مسلمان و معتقد و علاقه مند به ارزش‌های دینی هستند، اگر با آن‌ها صحبت شود غالباً حقیقت را می‌پذیرند؛ چه کسی عزت، کرامت، احترام و حرمت نمی‌خواهد؟ اما متأسفانه نتوانسته‌ایم با آنان ارتباط مؤثر برقرار کنیم و موجی در برابر تبلیغات ضد دینی ایجاد کنیم؛ باید حقایق دین و فضیلت‌های دینی و اخلاقی را به زبان خوب و از موضع دلسوزی بیان کرد.

حجت الاسلام مروی اظهار کرد: بی حجابی برای هیچکس قابل قبول نیست؛ درد آور است که در جامعه اسلامی انسان شاهد بی‌حجابی از ناحیه بانوان مسلمان باشد؛ منتهی لعن و نفرین کردن مشکلی را حل نمی‌کند، باید کار و تلاش فرهنگی و رسانه‌ای کرد و وظیفه سنگینی در این خصوص داریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر