بازدید 8204

قیمت سکه در اولین روز هفته رکورد جدید زد

بررسی میدانی مهر از بازار بیانگر آن است که قیمت سکه از ظهر امروز از محدوده ۱۹ میلیون تومان گذشت و حداکثر با قیمت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود.
کد خبر: ۱۱۵۶۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ 24 December 2022

به گزارش تابناک اقتصادی، از ابتدای آذر ماه سال جاری قیمت سکه در بازار رکوردهای جدیدی را ثبت کرد؛ به گونه‌ای که برای نخستین بار از مرز ۱۶ میلیون تومان گذشت و وارد کانال ۱۷ میلیون تومان شد.

پس از این جهش قیمتی، سکه دیگر از نردبان گرانی پایین نیامد تا جایی که بررسی‌های میدانی مهر از بازار نشان می‌دهد که امروز صبح قیمت سکه در محدود ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما از ظهر وارد کانال ۲۰ میلیون تومان شد که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

بر همین اساس، حداقل قیمت سکه طرح جدید در بازار ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

این در حالیست که نرخ اونس جهانی طی هفته گذشته کاهش ۷ دلاری را تجربه کرد و امروز و فردا نیز بازارهای جهانی تعطیل هستند، اما به نظر می‌رسد قیمت سکه در ایران به تبعیت از نرخ دلار قصد نزولی شدن را ندارد.

نکته قابل توجه آنکه حباب سکه نیز روز به روز بزرگ‌تر می‌شود تا جایی که امروز حباب سکه طرح جدید به مرزهای ۳ میلیون تومان هم نزدیک شد.

در این ارتباط نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران می‌گوید: افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا به اوج خود رسیده است و توصیه ما همانطور که پیش‌تر نیز تاکید شد، این است که فعلاً مردم سعی کنند به این بازارها ورود نکنند و منتظر اجرای سیاست‌ها و مدیریت بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز و تأثیر آن بر بازارهای داخلی و همچنین کاهش و ثبات نرخ ارز باشند.

طبق تاکید بذرافشان، افزایش‌های فعلی قیمت سکه کاذب است که بایستی کاهش پیدا کنند و احتمال این کاهش نیز وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان