بازدید 5493
با هجوم مجدد ویروس کرونا به چین؛

بازی‌های آسیایی هانگژو بازهم لغو می‌شود

کد خبر: ۱۱۵۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳ 24 December 2022

المپیک ۲۰۲۰ توکیو و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو شاید از مهم‌ترین تورنمنت‌های فراملیتی و بین‌المللی‌ای بوده‌اند که به تبع شرایط خاص جهان در شرایط کرونایی، دچار تعویق و تغییراتی شدند. المپیک توکیو که با یک سال تأخیر و در سال ۲۰۲۱ صورت گرفت اما تا به امروز هنوز نوبت به برگزاری مهم‌ترین رویداد ورزشی قاره کهن نرسیده است.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرار بود پیش از این بین ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۲ (۱۹ شهریور تا ۳ مهر ۱۴۰۱) به میزبانی هانگ‌ژوی چین برگزار شود اما به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی جدید در چین به تعویق افتاد تا طی آخرین اطلاعیه ستاد برگزاری بازی‌ها، نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بین تاریخ‌های ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر ۲۰۲۳ (اول تا ۱۶ مهر ۱۴۰۲) برگزار شود.

در شرایطی که چیزی کم‌تر از ۱۰ ماه به تاریخ اعلام شده از سوی رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) باقی مانده، گروه رسانه‌ای بلومبرگ که از خبرگزاری‌های معتبر بین‌المللی هم به شمار می‌رود؛ طی اطلاعیه‌ای مدعی شده که تنها طی یک روز از هفته گذشته بالغ بر ۳۷ میلیون نفر در کشور چین که میزبان بازی‌هاست، درگیر ویروس کووید-۱۹ شده‌اند.

بلومبرگ طبق برآوردهای مقامات ارشد حوزه بهداشت چین نوشت که نزدیک به ۳۷ میلیون نفر در این کشور احتمالا در این هفته تنها در یک روز به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. کارشناسان ماه‌های سختی را برای این کشور یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری پیش‌بینی می‌کنند و احتمالا ۲۴۸ میلیون نفر یا نزدیک به ۱۸ درصد از جمعیت کشور در ۲۰ روز نخست دسامبر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بازی‌های آسیایی هانگژو بازهم لغو می‌شود

برچیدن سریع محدودیت‌های مربوط به سیاست «کووید-صفر» از سوی پکن منجر به گسترش نامحدود گونه‌های بسیاری مسری اومیکرون در جمعیتی با سطح پایین ایمنی شد. این محدودیت‌ها در پی اعتراضات بی‌سابقه در هفت دسامبر برداشته شد. طبق برآوردهای دولتی، بیش از نیمی از ساکنان استان سیچوان در جنوب غربی چین و همچنین پکن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

طبق گزارش آسوشیتدپرس، کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که در سال آینده بین یک تا ۲ میلیون نفر در این کشور جان خود را به‌دلیل شیوع گسترده مجدد کووید-۱۹ از دست بدهند. با این حال پیش‌بینی مرگ و میر در این همه‌گیری دشوار است چرا که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد و چین به دلیل پنهان‌کاری در به اشتراک گذاشتن اطلاعات شفاف مورد خاص‌تری است.

بنا بر این تفاسیر اگر دولت چین موفق به مهار موج هشتم بیماری کرونا در کشورش نشود و این موج از کشور مبدا کووید-۱۹ باز هم به مانند ۲ سال قبل راهی سایر کشورها شود، سرنوشت تمام رویدادهای اجتماعی و ورزشی مانند بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و یا حتی بازی‌های دانشجویان جهان (یونیورسیاد) به میزبانی چنگ‌دو دچار بحران‌هایی خواهد شد.

در صورت تکرار تراژدی عمیق و عظیم سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، این احتمال اصلاً بعید نیست که بازی‌های آسیایی و بازی‌های یونیورسیاد هم به مانند بازی‌های ساحلی ۲۰۲۰ سانیا به سرنوشت نامعلومی دچار شده و یا با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، به کلی لغو شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست