بازدید 4111

دمای هوای آذربایجان غربی ۵ درجه کاهش می یابد

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی از کاهش تدریجی دمای هوای استان بین ۳ تا ۵ درجه از اواخر وقت امروز جمعه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 23 December 2022

به گزارش تابناک، مهدی صابری در گفتگو با مهر با اشاره به پیش بینی بارش متناوب برف و باران همراه با وزش باد و مه گرفتگی در استان افزود: پیش بینی می‌شود دمای هوای استان ۳ تا ۵ درجه کاهش یابد.

وی ادامه داد: با گذر امواجی از تراز میانی جو از اواخر وقت جمعه دوم دی تا اواسط هفته جاری در مناطق جنوبی و تا حدودی مرکزی استان شاهد بارش برف و باران، در جاده‌های کوهستانی کولاک برف، مه گرفتگی و کاهش دید خواهیم بود

صابری با اشاره به اینکه طبق الگوهای هواشناختی نخستین برف زمستانی از اواخر وقت فردا جمعه مناطقی از جنوب استان را فرا می‌گیرد، گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی جدیدی به آذربایجان غربی است که فعالیت آن بیشتر در مناطق جنوبی استان خواهد بود.

صابری تصریح کرد: فعالیت این امواج کم دامنه که به شکل بارش برف پراکنده است در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز پیش بینی می‌شود و سایر نقاط آذربایجان غربی در این مدت دارای جوی آرام و پایدار است.

وی گفت: مه آلودگی مهمترین پدیده قابل ذکر امروز در مناطق کوهستانی و مرتفع است که بیشتر در شهرهای شمالی استان گزارش شده و در شهرستان پلدشت دید افقی را کاهش داده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان بوکان با دمای منفی چهار درجه سانتیگراد سردترین و شهرستان میاندوآب با دمای مثبت ۱۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان بود.

همچنین هواشناسی آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اجتناب از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی و صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی توصیه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار