بازدید 7951

پایان مرگبار دفاع از برادر

کد خبر: ۱۱۵۵۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ 19 December 2022

مرد جوانی که متهم است در جریان یک نزاع جمعی در قهوه‌خانه مرتکب قتل شده، در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از شهریور سال ۹۹ با گزارش یک نزاع خونین در یکی از قهوه‌خانه‌های کیانشهر آغاز شد. در ادامه مأموران به محل درگیری رفته و مشخص شد که جوانی 30 ساله با ضربه چاقو مجروح شده است. او چند ساعت پس از انتقالش به بیمارستان به خاطر شدت جراحات وارده تسلیم مرگ شد.

با مرگ این جوان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری عامل قتل در دستور کار مأموران قرار گرفت.

برادر مقتول که در صحنه حادثه حضور داشت به مأموران گفت: من یکی از مشتری‌های ثابت قهوه‌خانه هستم. نیم ساعت پیش از درگیری چون به پول نقد نیاز داشتم از صاحب قهوه‌خانه خواستم تا 2 میلیون تومان از کارتم بکشد و در ازای آن 2 میلیون تومان نقدی به من بپردازد و او هم قبول کرد. اما وقتی کارتم را کشید 1 میلیون تومان به من پرداخت کرد و در پاسخ به اعتراضم گفت مابقی پول را جای طلبت برمی‌دارم.

چون باید پول را به کسی می‌دادم و به آن احتیاج داشتم به او گفتم پول را بده من بدهی‌ام را چند روز دیگر پرداخت می‌کنم اما صاحب قهوه‌خانه قبول نکرد خیلی ناراحت و عصبانی بودم به همین خاطر به برادرم تلفن کردم و موضوع را گفتم دقایقی بعد او با چند نفر از دوستانش به قهوه‌خانه آمدند و درگیری شروع شد اما برادر صاحب قهوه‌خانه با قمه برادرم را زد و بعد هم متواری شد.

با اظهارات مرد جوان، مأموران متهم را شناسایی و بازداشت کردند.

وی در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و بعد از اعتراف صریح متهم، بازسازی صحنه و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه پدر و مادر قربانی به عنوان اولیای دم درخواست قصاص کردند.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و ضمن پذیرش اتهامش گفت: ناخواسته مرتکب قتل شدم. روز حادثه در حال خروج از قهوه‌خانه بودم که به یک‌باره مقتول با 12 نفر از دوستانش با چوب و قمه جلوی قهوه‌خانه آمدند.

وارد قهوه‌خانه شدم و در را قفل کردم اما آنها با لگد در را شکستند و وارد شدند. وقتی دیدم همه آنها مسلح هستند برای دفاع از جانم قمه یکی از مهاجمان را از دستش گرفتم. در آن لحظه یکی از دوستان مقتول من را هل داد و قمه ناخواسته به قلب مقتول خورد و وقتی دیدم او روی زمین افتاد به‌سرعت فرار کردم. حالا هم به‌شدت پشیمان هستم و از پدر و مادر مقتول می‌خواهم من را ببخشند.

پس از اظهارات متهم و سایر افراد شرکت‌کننده در نزاع قضات پایان جلسه را اعلام کردند و برای صدور رأی وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی