بازدید 22482

مدارس استان‌های «تهران» و «البرز» یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه غیرحضوری شدند / پیشنهاد کاهش دو ساعت کاری ادارات/ دانشگاه‌های البرز هم تعطیل خواهند بود

با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا، سه روز آتی یعنی ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ماه، مدارس استان‌های تهران و البرز در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیرحضوری دایر خواهند بود؛ تصمیمی که در هر دو استان شامل مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها هم می‌شود و در استان البرز دانشگاه‌ها را هم در بر می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 17 December 2022

مدارس تهران سه روز آینده غیرحضوری شدندبر اساس مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، مدارس استان تهران به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه سه روز آینده غیرحضوری شدند.

به گزارش «تابناک»؛ عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، که ریاست جلسه امروز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوا را بر عهده داشت، در تشریح مصوبات این جلسه گفت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و استمرار پایداری هوا روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری ۲۷ و ۲۸ و ۲۹ آذر ماه مدارس تهران در تمامی مقاطع به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس غیر حضوری دایر خواهند بود.

به گفته وی، مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها در تهران به جز شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و پردیس تعطیل خواهند بود و همچنین فروش طرح ترافیک برای این سه روز توسط شهرداری تهران متوقف خواهد شد و فروش ممنوع است. همچنین نیاز است که شهروندان از تردد‌های غیر ضروری خودداری کرده و در صورت لزوم حتما از ماسک مناسب N۹۵ استفاده کنند.

ملکی در ادامه تاکید کرد: روسای ادارات نیز باید با مرخصی مادران دارای فرزند محصل موافقت کنند. از سوی دیگر، فعالیت کارخانه‌های تولید شن و ماسه نیز تا روز چهارشنبه متوقف خواهد بود.

مدارس استان تهران یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه غیرحضوری شدند

پیشنهاد کاهش دو ساعت کاری ادارات تا لغو دربی تهران

معاون استاندار تهران درباره تعطیلی یا کاهش فعالیت کاری کارمندان نیز گفت: به وزارت کشور پیشنهاد داده شد که ساعت کاری ادارات دو ساعت کاهش پیدا کند که در صورت تایید این موضوع ابلاغ می‌شود. این کاهش در راستای کاهش بار ترافیکی تهران در این سه روز انجام می‌شود که در صورت تایید وزارت کشور این کاهش اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در خصوص لغو مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس نیز گفت: در این جلسه قرار شد، بازی با توجه به شرایط به احتمال زیاد لغو شود که البته این موضوع باید به عنوان پیش آگاهی به فدراسیون اعلام گردد. با توجه به شرایط جوی، فدراسیون فوتبال این مسابقه را نمی‌تواند در روز سه شنبه برگزار کند.

تردد شبانه کامیون‌ها لغو شد

ملکی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پایداری هوا تا روز چهارشنبه ممنوعیت تردد شبانه کامیون‌ها تا روز چهارشنبه اعمال خواهد شد و باید کامیون‌ها از مبادی بیرون شهر ممنوعیت ترددشان اعمال شود. همچنین واحد‌های تولید بتن، شن و ماسه و آسفالت فعالیت‌شان تا روز سه شنبه متوقف خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت پخش و پالایش باید نسبت به تامین گاز نیروگاه‌ها و صنایع اقدام کند و ممنوعیت استفاده از نفت کوره و مازوت در تهران اعمال خواهد شد و محیط زیست و وزارت صمت نیز باید بر این موضوع نظارت و دقت لازم را داشته باشند. بی تردید اگر کسی این قانون را رعایت نکند، به مردم معرفی خواهد شد. این محدودیت‌ها فعلا تا پایان روز سه شنبه اعمال خواهد شد و اگر آلودگی در شرایط ناسالم بود برای روز چهارشنبه نیز تا آخر روز سه شنبه تصمیم گیری می شود.

مدارس استان تهران یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه غیرحضوری شدند

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های البرز تا ۲۹ آذر

احمد افضلی، سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری البرز در حاشیه نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای این استان گفت: با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها، مهد‌های کودک، پیش دبستانی‌ها و کلاس‌های درس دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و همچنین‌موسسات آموزشی دولتی و خصوصی در روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (۲۷ الی ۲۹ آذر) تعطیل و تمام مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم غیرحضوری است و کلاس‌ها مجازی و در بستر آموزشی شاد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر وضعیت هوای البرز در سطح هشدار قرار دارد، گفت: با توجه به روند افزایشی آلاینده ها، جلوگیری از تردد کلیه وسایل نقلیه موتوری دارای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد برچسب معاینه فنی معتبر در سطح شهر توسط عوامل راهنمایی و رانندگی، جلوگیری از انجام کلیه فعالیت‌های عمرانی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود، استقرار و آماده باش پایگاه‌های سیار اورژانس و هلال احمر با جانمایی مناطقه آلوده‌تر و پرتردد به منظور کاهش زمان دسترسی به پایگاه ها به تصویب رسید.

افضلی تاکید کرد: موافقت مدیران دستگاه‌های اجرایی با مرخصی کارکنان، هماهنگی برای تعطیلی موقت واحد‌های صنعتی، کارخانه‌ها و مراکز موثر در تشدید آلودگی هوا، تطبیق ساعات کار حمل و نقل همگانی با ساعات کار اداری و مراکز آموزشی تعیین شده توسط کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا و همچنین هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان برای اطلاع رسانی به منظور عدم فعالیت‌های ورزشی در محیط‌های باز از دیگر مصوبات نشست کمیته اضطرار آلودگی هوا بود که امید می‌رود بیش از پیش مورد توجه شهروندان و مسئولین ذیربط قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
آخه الان که داره بارون میاد بابا مجازی دیگه چیه سر درد گرفتیم با این موبایل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
آلودگی هوا بهانه است.
امروز که یکم بارون اومد و باد هم بود! حداقل فردا حضوری می بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
چه ارزشی داره این درس تو هوای ناسالم؟؟؟؟؟
به به چه مدیریتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
واقعاً..... خوبه که فهمیدن نبودنشون مفیدتر از بودنشونه
تهران که الان ( شنبه شب ) داره بارون میاد و قطعا فردا هوا آلوده نیست .
چرا الکی تعطیل کردن برای آلودگی هوا ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کل مملکت در تعطیلی ! یه وقت خسته نشید با این مدیریتتون !!!
شنبه ساعت ۲۰
هوای تهران بارونی است
۳ روز تعطیلی به بهانه آلودگی هوا
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر کارمندان با آبشش تنفس می کنند ؟
الان که هوا عالیه و بارونی
چرا ۳ روز رو تعطیل کردید ؟
به این میگن سوپر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، حداقلی نصف روز هم پیش بینی درست بدهید خوبه؟! واقعا انتظار زیادیه فکر کنم
تابناک عزیز اول اینکه عذر میخوام در این قسمت کامنت گذاشتم که به تیترتان بی‌ربط ست.شما که سایت معتبری هستید و با شجاعت کامنتها را معمولا انکاس می‌دهید، لطف کنید درد و دل مردم و آمار رای های مردم را به مسئولین بالا دستی و امامان جمعه گهگاهی بفرستید تا متوجه شوند بالا ۸۰ درصد مردم به گفتار و کردار این عزیزان مخالف هستن و اینقدر بر علیه مردم حرف نزنند.نمیشه که عده ی اندکی از مردم حرفشان بر اکثریت بچربد تا شاید مملکت را از این حالت اعتراضی شاید دربیاید.با این فرمان که دوستان میرن اوضاع خدایی نکرده بدتر و بدتر میشود
خلاصه ۴۰ سال مدیریت:
اقتصاد ورشکسته
هوا الوده
اب تمام
عدم رضایت اجتماعی
رشد نرخ مهاجرت به هر قیمتی
رانت و فساد گسترده...
خدایا شکرت
خبر رو بد و ناقص نوشتید!
تطیلی مدارس تهران و دانشگاه های البرز رو نوشتید اما....
تعطیلی و آنلاین شدن دانشگاه های تهران اصلا در متن خبرتون نیامده و برای اطمینان به سایت های دیگه رجوع کردم!
آقازاده ها در کانادا مشغول تحصیلن بچه های ما که ژن خوبی ندارند بزار با این ردش تنبل و بی مسوولیت بشوند.
اوج هنر مسوولین بیسواد همینه.
چه جالبه
والا سمت ما یه قطره بارون نبود
تولید و عرضه بنزین پتروشیمی را متوقف کنین این اثرات خیانتهای احمدی نژاد به جامعه است که هنوز ادامه داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست