بازدید 11494

ما می‌توانیم خودرو باکیفیت تولید کنیم اما نمی‌خواهیم!

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: شیوه کنونی واردات نمی تواند پاسخگوی نیاز قشر متوسط و روبه پایین جامعه برای داشتن یک خودروی استاندارد با قیمت مناسب باشد بلکه باز هم خودروهای وارداتی متعلق به یک قشر خاص است.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 17 December 2022

به گزارش «تابناک»، آرا شاوردیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بازار خودرو و افزایش قیمت ها در این بازار، بیان کرد: کاهش قیمت خودرو نیازمند چند مولفه است؛ یکی از این مولفه ها حمایت از خودروسازان داخلی است، امروز برخی از خودروسازان داخلی از طریق دولت حمایت می شوند اما این حمایت نه تنها بر روی قیمت ها تاثیری نگذاشته از سوی دیگر شاهد سوءاستفاده نیز هستیم. کیفیت خودروهای داخلی نیز پایین است. از طرف دیگر زمانی که ما با تولید کنندگان قطعات خودرو صحبت می کنیم و از آنها می پرسیم چرا قطعات با کیفیت پایین در اختیار خودروسازان قرار می دهید در پاسخ می گویند خود خودروسازان تمایل دارند با این کیفیت قطعه تحویل بگیرند.

ما توان ساخت قطعات با کیفیت خودرو را داریم اما...

وی در ادامه با بیان اینکه مواد اولیه ای که در اختیار قطعه سازان قرار می گیرد با کیفیت نیست، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که قطعات باکیفیت تری در داخل کشور تولید شود و ما این توانایی را داریم. بنده در بازدیدهایی که از چندین شرکت قطعه سازی خودرو داشتم دیدم که هم ما دستگاه های لازم برای تولید قطعات با کیفیت را داریم و هم متخصصان کافی نیز در این حوزه وجود دارد اما زمانی که مواد اولیه با کیفیت پایین از سوی خودروسازان تامین می شود یا اینکه با قیمتی که به قطعه سازان اعلام می شود مجبور هستند مواد اولیه درجه چندم تهیه کنند، بالتبع قطعه با کیفیت پایین تولید می شود و در مجموع خودرو تولیدی نیز دارای کیفیت پایین و قیمت بالا است.

واردات انحصاری خودرو تغییری در بازار ایجاد نمی کند

نماینده مردم مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امروز حتی قیمت اعلامی که در بورس برای فروش خودرو ها اعلام می شود انتظار مردم را برآورده نمی کند.

وی گفت: از چندی پیش صحبت از واردات خودرو به میان آمد که به نوبه خود اقدام خوبی است اما اگر انحصاری باشد تغییری در بازار ایجاد نمی کند. ما حدود دو الی سه سال پیش نیز واردات خودرو را انجام دادیم اما یک سری افراد خاص به صورت انحصاری خودرو را با قیمت بالا واراد کشور کردند.

با شیوه کنونی واردات نمی توان ارابه های مرگ را کنار گذاشت

شاوردیان در ادامه تاکید کرد: اگر دغدغه ما این است که کیفیت خودروهای تولید داخل پایین و قیمت آنها بالاست و باید برای قشر متوسط و روبه پایین جامعه خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب تامین کنیم، باید بگویم با شیوه واردات فعلی نمی توانیم به این دغدغه پاسخ دهیم. با این روش از واردات ما نمی توانیم ارابه های مرگ را کنار گذاشته و خودروهای استاندارد وارد کنیم. خودروهایی که امروز قرار است وارد شود بازهم متعلق به یک قشر خاص است و نمی تواند پاسخگوی نیاز قشر متوسط و متوسط روبه پایین جامعه باشد.

ما می توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم اما نمی خواهیم

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ ارز از نظر بنده واردات خودرو به این شیوه در این مقطع زمانی به صلاح کشور نیست چراکه سبب خروج ارز از کشور در این شرایط بحران اقتصادی می شود. هیچ کمکی نیز به خانواده های با درآمد متوسط و روبه پایین نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: از نظر بنده باید به خودروسازان داخلی فشار بیاوریم که هم قیمت خودرو کاهش یابد و هم کیفیت خودروها بالا برده شود. ما می توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم اما نمی‌دانم چرا در این عرصه ورود جدی نداریم. زمانی که ما در صنعت هوافضا و نظامی خودکفا هستیم و حرفی برای گفتن داریم قطعا می توانیم در صنعت خودرو نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما «می‌توانیم» اما در این صنعت اراده نکرده ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۱
"ما در صنعت هوافضا و نظامی خودکفا هستیم و حرفی برای گفتن داریم قطعا می توانیم در صنعت خودرو نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم" اگر این حرف درست بود الان روسیه گل سرسبد تولید کنندگان خودرو بود. در صنایع دفاعی حرفی از هزینه و فایده مطرح نیست چون هدف دفاع است نه کسب درامد ولی در خودروسازی هدف تولید خودرو با بهترین کیفیت و نوآوری و کمترین قیمت است تا توان رقابت در بازار جهانی را داشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
در صنایع نظامی معلوم شد روسیه جز بلوف چیزی نبوده،تکنولوژی تولید از کوچکترین جز تا بزرگترین و حتی ساده ترین بخش مثل بدنه دارای پیچیدگی خاص می
باشد که در جنگ افزارهای امروزی از بالاترین سطح تکنولوژی استفاده می شود. نمیشه کشوری توان تولید فلان آلیاژ و یا ریز پردازنده را نداشته باشد و ادعای توان نظامی بالا داشته باشد. فقط در صحنه واقعی است که جنگ افزار خود را نشان خواهد داد.
مدیران کثیف و کسبه کثیف ،جامعه را کثیف میکند از جامعه کثیف چیز خوبی بیرون نمی آید
چرا باید با جوانانی که جانشان به لبشان آمده و شاید در لحظه ای هیجانی شده اند با مشت آهنین برخورد کرد ولی با مدیران و کاسبانی که جان مردم و جوانان را به لبشان آوده اند آنهم به خاطر سود بیشترتر (خیلی زیاد و ناعادلانه) برخورد متوسط هم نکرد این نقص بزرگی است مدیران عالی جامعه به این اشخاص بدهکارند یا آتو پیش آنها دارند که نمیتوانند یا شریکند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
انشاا.. که خداوند صدای آه این مردم رو بشنوه و اینها زودی بروند.
ناشناس
| - |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
حرف حساب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
چرا؟ چون هیچ چاقویی تا الان دسته خودش را نبریده که اینا دومیش باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
و جامعه كثيف اظهارنظرهاي كثيفي هم ارائه مي كند!
وقتی خودرو با کیفیت می تونید تولید کنید ولی اینکار رو نمی کنید
به نظرم باید محاکمه و به جرم محاربه به اعدام محکوم بشین
خخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
بنده خدا يك حرفي زده شما چرا باور مي كنيد؟
خجالت آور و تاسفبارِ آیا برای اینهمه خودرو ظرفیت خیابون یا جای پارک در نظر گرفته شده یا چند وقت دیگه بحران دیگری داریم ؟!!!!!!!!!!!!!!!
رانت و سود رانتی باعث این کار شده است. به دلیل کیفیت پایین خودروها در کلانشهرها نفس کشیدن سخت شده است و دچار مرگ خاموش شده ایم اما قدرت فساد آنقدر زیاد است که از دست هیچ کس کاری ساخته نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
کیفیت پایین تنها عامل آلودگی کلان شهرها نبوده و نیست. عامل اصلی مازوت سوزی صنایع بیخ گوش شهرهاست. کیفیت پایین سوخت هم عامل دومشه.
بنده به عنوان متخصص در حوزه مکانیک و خودرو موافق صحبتهای این بنده خدا هستم... حالا شاید در برخی قطعات هایتک نتوانیم خیلی حرفی برای گفتن داشته باشیم. ولی برای قطعات متداول در صنعت خودرو توان فنی و تخصصی به راحتی موجود است... مشکل این هست که خودروسازان و دلالان تمایلی به عرضه قطعات و محصول با کیفیت ندارند... و گر نه همین خودروهای دست مردم درست است که به لحاظ تکنولوژي خیلی عقب تر از نرمال جهانی است ولی طی سالهای گذشته حداقل به لحاظ دوام خیلی افت کرده است... در هر دو صورت این مسیر پایدار نیست و همه را به قهقرا میبرد... پناه بردن به تکنولوژی چینی برای این که حاضر نیستیم هزینه های تکنولوژی بالاتر را بدهیم مصیبت دیگری است... ولی خیالتان به لحاظ فنی و نیروی انسانی راحت باشد... چون انرژی و وقتی که برای ساخت قطعه با کیفیت و یا بی کیفیت صرف میشود فرق چندانی ندارد که مثلا فکر کنید کم کاری داره اتفاق میفته... مشکل نخواستن است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
شما ممکنه متخصص در این حوزه باشی ولی نظرت قطعا کارشناسانه نبود
اين گونه حرف ها بيشتر مصرف انتخاباتي دارد . ذكر اين جمله " كه ما مي توانيم اما نمي خواهيم " ، اوج خيانت به يك كشور و ملت را نشان مي دهد . اگر شماها به عنوان يك نماينده مجلس ، اين را مي دانيد و مي گوييد كه وامصيبتش بيشتر است . چه كسي به وزير مربوطه راي اعتماد داد ؟ وظيفه نظارتي مجلس چه شد پس ؟ آيا اين كارت هاي زرد كه به وزرا مي دهيد ، جز نقش تشريفاتي چيزي ديگري بدنبال دارد ( ضمن آنكه دريافت زمين توسط برخي نمايندگان دوره هاي گذشته از وزير كذايي به منظور عدم استيضاح و يا ... هم مزيد بر علت است ) . به نظرم اگر مي فرموديد كه : " مي خواهيم و نمي توانيم " ، هزينه كمتري بر گفته شما مترتب بود .
چرا اینقدر خیال پردازانه صحبت می کنید کجا در عرصه هوا فضا خودکفا هستید.کجا در عرصه نظامی خودکفا هستید. کدام جنگنده رو ساختید کدام هواپیما استاندارد قابل استفاده رو ساختید . چهار تا موشک و پهباد و تفنگ شد خودکفایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
وقتی مواد اولیه را تولید داخل با قیمت دلار به خودرو ساز میدید مشکل تولید مواد اولیس
جمعیت ایران زیادی بالا رفته،قرار برسونن به ۴۰میلیون یکی از راهکاراش تولید خودرو ملی
شرم نمی کنید که پس از این همه سال تقاضای حمایت از صنعت خودرو می کنید ؟
وقتی میشه پراید رو به قیمت بنز بفروشی توجیهی برای تولید بنز وجود نداره.
وقتی که برای همین لگنها ی بی کیفیت و قدیمی مشتری دارد و برای ثبت نام دست و پا می شکنند مگر بیکار هست که بخواهد هزینه کند دولت هم که حمایت میکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار