بازدید 3122

برای دشمن، شیعه و سنی و سیستانی فرقی نمی‌کند

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: برای دشمن شیعه و سنی، سیستانی و بلوچ فرق نمی‌کند و می‌خواهد آتش تفرقه را در جامعه شعله‌ور، جنگ داخلی ایجاد و سیاست سوریه سازی در ایران را پیاده کند.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 16 December 2022

به گزارش «تابناک» به نفل از تسنیم، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با اشاره به برخی از مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: یکشنبه ۲۷ آذرماه سالروز شهادت شهید آیت‌الله دکتر مفتح است که ایشان نماد وحدت حوزه و دانشگاه بودند و روز شهادت ایشان نیز به عنوان سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امام جمعه زاهدان عنوان کرد: حوزویان و دانشگاهیان دو قشر دانشمند و فرهیخته جامعه هستند که در رشد و هدایت دینی، اخلاقی، معنوی و نیز در جهت آبادانی و زندگی سالم نقش ویژه دارند و اگر این دو قشر همکاری و هم‌افزایی داشته باشند می‌توانند نقش بیشتر و ویژه‌ای در جامعه ایفا کنند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهار داشت: در سوابق حوزه و دانشگاه مشاهده می‌شود دوره‌هایی که هر یک به تنهایی کار را دنبال کرده‌اند و در دوره‌هایی نیز مانند قبل از انقلاب همکاری داشتند و سبب رشد و پیروزی انقلاب اسلامی شدند.

وی بر لزوم اتحاد، ارتباط و تعامل حوزه و دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: این دو قشر تاثیرگذار باید همکاری و هم افزایی داشته و تجربیات مثبت خود را به یکدیگر منتقل کنند به عنوان مثال رسالت مداری، تعهد، دین‌خواهی و احساس مسئولیت که در حوزویان گذشته به عنوان یک امتیاز ویژه بوده به دانشگاهیان منتقل و در مقابل نیز اطلاعات و آشنایی به علوم روز نیز از دانشگاه به حوزه منتقل شود.

نماینده، ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: گاهی بعد از انقلاب اسلامی این همکاری فراز و فرود‌هایی داشته و گاهی نیز به جای انتقال نقاط قوت نقاط ضعف همدیگر را گرفته و دچار آسیب شده‌اند و نکته مهم این است که این همکاری‌ها باید بر اساس تبادل تجربیات، انتقال نقاط قوت و هم افزایی برای نقش آفرینی بیشتر در جامعه باشد، زیرا جامعه ما نیازمند این حضور جدی حوزه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: اگر از حیث فکری، اخلاقی و اعتقادات دینی دچار آسیب‌هایی هستیم نشان از کم‌کاری و نیاز بیشتر به حضور موثرحوزویان است و اگر آسیب‌های اقتصادی، معیشتی و عدم پیشرفت در ابعاد مختلف داریم نشان دهنده نیاز بیشتر به حضور موثر دانشگاهیان در عرصه اجتماع است.

امام جمعه زاهدان اظهار داشت: در جلسات مختلف با دانشگاهیان گاهی از عدم فراهم شدن زمینه حضور در جامعه گلایه داشتند و گاهی نیز بنده مطالبه کردم که چرا نقش خود را در راستای اصلاح و رفع آسیب‌های جامعه ایفا نمی‌کنید و در هر حال حوزه و دانشگاه باید با هم افزایی و همکاری در جهت رشد و پیشرفت جامعه نقش آفرینی کنند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: در این مسیر و در طول تاریخ انقلاب اسلامی الگو‌های مختلفی از جمله شهید مطهری، شهید مفتح و شهید بهشتی را داریم و یکی از این الگو‌ها و اسوه‌های حسنه در وحدت حوزه و دانشگاه نیز شخص مقام معظم رهبری است و ایشان در رابطه با شخصیت شهید مفتح فرموده‌اند: "شهید مفتح شخصیتی کم صدا و پرکار بود و با بینش روشن و دید بازی پیشرو در مبارزه و پناه دانشجویان و جوانان بود و او را پناهگاه خود می‌دانستند و چنین افرادی الگو‌های ما هستند و اساتید حوزه و دانشگاه باید به این الگو‌های موفق اقتدا کرده و خود را کنار دانشجویان و جوانان قرار داده و پناهگاهی برای آن‌ها باشند.

امام جمعه زاهدان افزود: در هفته‌های گذشته جلسات متعدد دانشجویی در محل دفتر، دانشگاه سیستان و بلوچستان و نیز دانشگاه آزاد داشتیم و دانشجویان نیز مطالب خود را مطرح کرده و بیات داشتند که ما عرصه‌ای برای حضور و اظهار نقطه نظرات خود در جامعه را نداریم و خواستار استفاده از تریبون نماز جمعه بودند و بنده نی در پاسخ به آن‌ها عنوان کردم که با اینکار موافقم به شرط اینکه کار درست کارشناسی و پژوهشی صورت گیرد و بعد در نماز جمعه بیان شود.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: هفته گذشته ترور مولوی عبدالواحد ریگی را داشتیم و ۴۰ روز قبل نیز با ترور شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی روبرو شدیم و این ترور‌های نشان دهنده این است که دشمن از وحدت، اقتدار، پیشرفت و امنیت جامعه ما نگران و ناراحت است و با هر ابزار و بهانه‌ای به دنبال صدمه به وحدت و اختلال در امنیت نظام و جلوگیری از رشد جامعه اسلامی است.

وی بیان کرد: برای دشمن شیعه و سنی، سیستانی و بلوچ فرق نمی‌کند و می‌خواهد آتش تفرقه را در جامعه شعله ور، جنگ داخلی ایجاد و سیاست سوریه سازی در ایران را ایجاد کند که نتیجه آن جلوگیری از پیشرفت و عقب گرد کشور است، اما خوشبختانه مردم ما آگاه و به رهبر خود اقتدا و گوش به فرمان او هستند و نگاهشان به کلام و راهی که رهبرشان برای جامعه تعیین می‌کنند و به لطف خداوند متعال ایشان با همراهی مردم توانسته کشتی انقلاب را در دنیای پر تلاطم به خوبی سکان داری کند و در برابر همه این ناامنی‌ها می‌بینیم که کشور ما از این امنیت، استحکام و همراهی همه مردم، اقوام، مذاهب و اقشار مختلف برخوردار است.

آیت‌الله محامی ادامه داد: دشمنان با شعار‌های فریبنده همچون دفاع از آزادی و دفاع از حقوق بشر به آزادی، استقلال و مردم ما ضربه می‌زنند و اینگونه جان عزیزان ما را می‌گیرند.

وی گفت: صراحت و صداقت علمای ما در همراهی و دلدادگی به نظام و انقلاب اسلامی، وحدت شیعه و سنی و عدم همراهی با اغتشاشگران برای دشمنان سخت بوده و این گونه است که عزیزان ما را به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مولوی عبدالواحد ریگی را در نشست نخبگان استان با هیئت اعزامی از سوی مقام معظم رهبری دیدیدم و ایشان صحبت‌هایی با رئیس هیئت اعزامی داشتند و اشاره کردند که اجازه ندادم از مسجد امام حسین (ع) کسی در اغتشاشات شرکت کند، زیرا حقیقت را برای مردم بیان کردم که بعد از نظام اسلامی چه چیزی برای ما می‌ماند و در پایان اشاره کردند که مورد تهدید هم قرار گرفته‌اند و متاسفانه این اتفاق افتاد و ما چنین افراد شایسته‌ای را از دست می‌دهیم.  

آیت‌الله محامی ادامه داد: مهم است که ما هوشیار بوده و دشمن و جبهه خودی را بشناسیم و محکم و استوار در مسیر حق پایمردی کنیم که دشمن مقابله خواهد کرد و و ما باید از حقانیت و صراط مستقیم الهی دفاع کرده و خودمان را بر دشمن تحمیل کنیم تا ما را بپذیرند، زیرا دشمنان ما از آغاز انقلاب می‌خواستند انقلاب پیروز نشود که میرز شد و میخواستند نماند که ماند و در ادامه تلاش کردند تا پیشرفت نکند که به لطف الهی پیشرفت کرد کرد و همه این‌ها با پایداری در مسیر حق شدنی است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به بیان یک تذکر پرداخت و گفت: ممکن است این ناامنی‌ها در استان با دخالت مستقیم و غیر مستقیم دشمن باشد، زیرا گاهی بر اثر ناراحتی از یک نفر او را نشان و ترور می‌کنند و گاهی نیز می‌خواهند جامعه امنیت نداشته باشد و به دنبال آن هستند تا قتل و غارت را گسترش دهند تا جامعه روی خوش نبیند و همه باید در برابر توطئه‌های مستقیم و غیر مستقیم هوشیار باشیم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به بازدید صورت گرفته از پروژه نهضت ملی مسکن گفت: طبق گزارش ارائه شده بیش از ۲۰ هزار مسکن شهری با پیشرفت ۴۱ درصد و بیش از ۱۰ هزار مسکن روستایی با پیشرفت ۵۲ درصد در حال انجام است که منجر به ایجاد ۲۵ هزار اشتغال در سطح استان شده و همچنین در حوزه راه نیز ۲۲۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی احداث و ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شده است که سبب شده استان ما در حوزه اشتغال رتبه سوم کشور را به دست بیاورد و طبق گزارش‌هایی که ارائه شده و این یک نقطه مثبت برای استان ماست.

وی ادامه داد: در حاشیه بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن سوال کردم و بخش زیادی از نیرو‌های شاغل از خارج استان بودند و مناسفانه اهالی استان چندان استقبال نکردند و تخصص لازم را ندارند و شاید به دلیل آسیبی است که در حوزه مشاغل کاذب وجود دارد و برخی از افراد در استان به دنبال مشاغل کاذب با درآمد بیشتر هستند و این سبب شده که حتی برخی از کشور‌های همسایه برای کار به استان بیایند.

امام جمعه زاهدان گفت: انفاقات خوبی در حوزه تأسیس مدرسه و کلاس‌ها توسط دولت و خیری می‌شنویم و در جلسه با دوستان تامین اجتماعی نیز گزارشی ارائه شد مبنی بر افزایش دو برابری خدمات و اینکه در مدیرت بحران رتبه اول کشور را کسب کردند و در صدد ساخت بیمارستان در نقاط مختلف استان هستند که جای تشکر دارد و از همه کسانی که در این جهت تلاش می‌کنند و ارائه خدمت دارند و آرزوی توفیق داریم.

آیت الله محامی خاطر نشان کرد: خدمات باید به گونه‌ای باشد که مردم شیرینی آن خدمت را در زندگی احساس و خروجی آن را سر سفره خود ببینند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق رسم و رسوم این ایام شب یلدا و فرصتی مناسب برای اخلاق پسندیده، صله رحم و استفاده از فرصت دور هم بودن است که باید از این فرصت بری رشد فکری، علمی و افزایش دانش و بینش استفاده کنیم و از نیازمندان نیز دستگیری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست