بازدید 7717

کاهش ۳۵ درصدی ازدواج و افزایش ۴۰ درصدی طلاق

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: در سال ۱۳۹۰ تعداد ازدواج ۸۷۴ هزار مورد بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۰ هزار کاهش پیدا کرد. تعداد طلاق هم در سال ۹۹ حدود ۱۴۳ هزار مورد بود که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۲۰۰ هزار افزایش یافت. نرخ باروری در سال ۱۳۹۰، ۱.۷۹ بود که در سال ۱۴۰۰ نرخ باروری به ۱.۶۵ رسید.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ 14 December 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه‌ملت، سید کاظم فروتن دبیر سس در جریان جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: اگر قانون مربوط به جمعیت به درستی اجرا شود، اما نتیجه مورد نظر به دست نیاید ما زمان کافی برای افزایش جمعیت نداریم، زیرا همان‌گونه که اشاره شد پنجره جمعیتی ما در حال بسته شدن است.

در این جلسه که گزارش مشترک کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان در مورد نحوه عملکرد دستگاه‌های مسئول در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرائت شد، او تاکید کرد: موضوع فرهنگ‌سازی مورد غفلت قرار گرفته است.

دبیر ستاد ملی جمعیت در ادامه با اشاره به آمار‌های مقایسه‌ای میان سال ۱۳۹۰ و ۱۴۰۰، گفت: در سال ۱۳۹۰ تعداد ازدواج ۸۷۴ هزار بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۵۷۰ هزار کاهش پیدا کرد.

وی افزود: تعداد طلاق در سال ۹۹ حدود ۱۴۳ هزار عدد بود که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۲۰۰ هزار افزایش یافت. نرخ باروری در سال ۱۳۹۰، ۱.۷۹ بود که در سال ۱۴۰۰ نرخ باروری به ۱.۶۵ رسید.

دبیر ستاد ملی جمعیت گفت: نرخ سالمندی ۸.۳ بود و اکنون به ۱۰.۵ رسیده است.

به گفته وی این اعداد نشان می‌دهد که ما بحرانی را در حوزه ازدواج، طلاق و سالمندی پیش رو داریم که باید به آن توجه کنیم؛ علت تمام این موضوعات را باید در فرهنگ‌سازی جستجو کرد.

 با توجه به اعداد گفته شده، ازدواج از ۸۷۴ هزار مورد به ۵۷۰ هزار رسیده که با کاسته شدن ۳۰۴ هزار موردی، نشاندهنده کاهش ۳۵ درصدی ازدواج است.

همچنین طلاق از ۱۴۳ هزار مورد با افزایش ۵۷ هزار موردی، به ۲۰۰ هزار مورد رسیده که این هم نشانگر افزایش ۴۰ درصدی جدایی‌ها در این ۱۰ سال است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۸
گرانی تجملات پرتوقعی خانوما
طی 4 سال نرخ رشد قیمتها حداقل 10 برابر شده از خودرو گرفته تا مسکن و مرغ و تخم مرغ و برنج و ... میتوانید به آمارهای رسمی خودتان نگاه کنید نه آمریکا آمار داده نه روسیه کثیف و نه اسرائیل بچه کش
برنج 13500 تومان به 135000 تومان افزایش مرغ 8100 تومان به 85000 تومان افزایش خودرو پراید از 18500 هزار تومان به 230 میلیون تومان مسکن 50 متری در منطقه متوسط به پایین تهران از 200 میلیون تومان به 2 میلیارد تومان
بعد انتظار ازدواج و یا ثبات خانواده دارین و به جوانان بیکار و معترض اغتشاشگر میگویید.
کار دشمن است
اینکه دیگه تقصیر دشمن نیست. هست؟
حالا هی طرح های الکی حمایت از خانواده و ... بگذارید

هنوز هم نفهمیده اید وقتی اقتصاد درست نباشد حتی دین و ایمان هم درست نیست
جمعیت به متغیرهای اقتصادی و فرهنگی پاسخ می دهد و با حلوحلوا گفتن دهان شیرین نمی شود. البته کاهش رشد جمعیت نوید بخش آسایش بیشتر و ترافیک کمتر برای نسل های بعدی خواهد بود. اگر چه برای نسل های قبل تر ترافیک سالمندی و مرگ و میر و کفن و دفن ایجاد خواهد کرد.
با این وضع گرانی افسارگسیخته کدوم جوونی می تونی زندگی تشکیل بده. بعد اخبار که گوش می کنی یه جوری حرف می زنن انگار نه انگار که چه وضع فجیعیه.
نتیحه یعنی فاجعه تو یه جامعه یعنی فساد فقط یه جمله میتونم بگم که خدا خودش به داد این جونها برسه
این اتفاقات افتخار است برای دولت اسلامی.
از برکات تحریم و تورم و گرانی و ... آمار ازدواج کم و آمار طلاق زیاد میشه.
گند زدید به این مملکت با سوء مدیریت. چنان گندی که هیچکس نتونه جمعش کنه. نابود کردید همه چیز رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
گفتی گند یاد محمود احمدی نژاد افتادم
فرمودين " علت تمام این موضوعات را باید در فرهنگ‌سازی جستجو کرد" !؟!
به نظرم كه علت همه اين مصيبت ها طرز فكر و تحليل شما هستش ؛ مسائل اقتصادي و اجتماعي و ... بي تاثير؟ فقط موضوع فرهنگي هستش!
دست مریزاد متصدیان امر
ولکن ما هم زندگی مادی مان تا مین شده هم معنویات ما را بالا بردند
چهل و چهار ساله نتوانستید فرهنگ سازی کنید؟
هزار سال دیگه هم نمی توانید
فرهنگ را ول کنید
اقتصاد نباشد، فقر و تورم و گرانی اخلاقیات را نابود، و خانواده ها را متلاشی می کند
مهم اینه که مسولین سلامت باشند بقیه اصلا مهم نیست سرشون به سلامت
البته نرخ ازدواج به جمعیت در محدوده ازدواج هم ارتباط دارد که درست حساب نشده است چون جمعیت سن ازدواج هم کاهشی است اما افزایش طلاق خطرناک است برای گزارش های تحلیلی از کسانی که سواد کافی دارند استفاده کنید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی