بازدید 3424
۱

۱۹ درصد مدارس کشور فرسوده‌اند

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۹ درصد مدارس سطح کشور فرسوده بوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند گفت: اگر در منطقه‌ای، یک فضای آموزشی وضعیت بحرانی دارد بایستی طبق ضوابطی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات انجام شود.
کد خبر: ۱۱۵۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵ 14 December 2022

به گزارش «تابناک»، حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت مدارس ناایمن در تهران با توجه به هشدارهای چندباره سازمان مدیریت بحران و آتش نشانی در این باره اظهار کرد: موضوع ایمنی دانش‌آموزان در کلاس‌های درس برای ما بسیار مهم است و در اولویت کاری‌مان قرار دارد. 

وی افزود: به طور کلی ۱۹ درصد مدارس سطح کشور فرسوده بوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بهسازی هستند.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه اگر در منطقه‌ای، یک فضای آموزشی وضعیت بحرانی دارد بایستی طبق ضوابطی که وجود دارد برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع مشکلات انجام شود گفت: در این صورت لازم است دانش‌آموزان جابه‌جا شده و در محیط‌های دیگری استقرار یابند تا نسبت به مقاوم سازی و بهسازی مدرسه اقدام کنیم.

خان‌محمدی اضافه کرد: اما درباره میزان و نوع مدارس ناایمن بر اساس ضوابط و استانداردهای موجود باید جلسات کارشناسی دقیقی برگزار و وضعیت احصاء شود تا بتوان درباره آن اعلام نظر نهایی کرد.

وی همچنین درباره وضعیت تخصیص اعتبارات ساخت مدارس گفت: پیگیری‌های بسیاری در حال انجام است تا بتوانیم تخصیص‌هایی را بگیریم؛ تخصیص ما از محل تبصره ۱۴ ، صفر بوده است. همکاری خوبی با سازمان برنامه و بودجه داریم و وعده دادند که به ما کمک کنند، کمااینکه قبل از فصل سرما نیز عددی را برای تامین وسایل گرمایشی مدارس تزریق کردند.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره اعتبارات تخصیصی برای تامین وسایل گرمایشی مدارس اظهار کرد: از محل بند ب ماده ۶۵ قانون الحاق که مربوط به عوارض گاز است ۷۲۵ میلیارد تومان در اختیار ما قرار گرفت تا بتوانیم استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس را با اولویت مناطق کم‌برخوردار به سرانجام برسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زلزله اومده خوی ۸۰۰ دانش آموز تو مدرسه آسیب دیده از زلرله که هر چند وقت یکبار پس لرزه ها ترک هاشو بیشتر میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست