اولویت بندی بین برنامه هفتم و لایحه بودجه سال ۱۴۰۲

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس گفت: دولت ابتدا لایحه بودجه و پس از آن برنامه هفتم توسعه را ارائه می‌کند که این هم منطقی است.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ 10 December 2022

به گزارش «تابناک»، رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در برنامه بهارستان رادیو اقتصاد علت اختلاف دیدگاه درباره اولویت بندی زمانی برای بررسی برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

مجری: آقای دکتر ماجرای بحث اولویت بررسی برنامه هفتم و لایحه بودجه سنواتی سال ۱۴۰۲ هست بفرمایید این اتفاق از کجا شروع شد و علت این اختلاف دیدگاه درباره اولویت بندی زمانی برای بررسی برنامه هفتم و بودجه سال ۱۴۰۲ از نظر تقدم و تأخر کدام ارجحیت دارد؟

دکتر علیرضا شهبازی رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه: همان طور که اشاره کردید دو تا برنامه مهم در دستور کار مردم و مجلس است نظرات متفاوتی بود که آیا در واقع ما ابتدا بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کنیم و تصویب کنیم و یا این که برنامه هفتم را که حالا نظرات مختلفی بود در آخرین جلسه که روز یکشنبه بین مجلس و دولت تشکیل شده بود پیرو جلساتی که بین دو قوه برگزار می‌شود آنجا دولت اعلام کرد که ما لایحه بودجه را می‌دهیم و بعد برنامه هفتم توسعه را که این هم منطقی است.

هم دولت و مجلس دو برنامه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه توسعه‌ای برنامه پنج ساله اقدامات و همین طور بررسی‌ها را دارند انجام می‌دهند مشکلی ایجاد نمی‌کند یعنی معتقدیم که انشالا اگر بودجه را مثل برنامه دولت ما بتوانیم تصویب کنیم و بعد به تایید شورای نگهبان برسد برنامه توسعه ۵ ساله توسعه انشالا بعد از بودجه همان طور که برنامه دولت است انشالله انجام شود.

می‌خواهم بگویم که مشکلی نیست با هماهنگی و همدلی که بین مجلس و دولت وجود دارد و هماهنگی‌هایی که بین کمیسیون‌های برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه هست انشالله این دو اتفاق همزمان دو اتفاق خوب و میمونی باشد.

مجری: یک نظری مطرح شد که با وجود همراه شدن این دو تا برنامه با همدیگر اول برنامه هفتم به مجلس برسد و بعد با ارائه مثلا لایحه سه دوازدهم لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس برسد به نظر شما از نظر انطباق آن با قانون چطور می‌شود ارزیابی کرد و آیا بر بحث منطبق بودن بودجه ۱۴۰۲ با برنامه هفتم اشکالی نمی‌توان وارد دانست؟

رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه:خوب ابتدا به صلاح بود که برنامه توسعه ۵ ساله تصویب شود چرا، چون معتقدیم بودجه براساس برنامه باید تصویب شود منتها، چون ما برخوردیم که این‌ دوتا باید همزمان به مجلس بیاید ناچاریم که با هماهنگی کاری انجام شود که دو تا برنامه اشکال در آن‌ها به وجود می‌آید که یک مقداری با هماهنگی و هم فکری با برنامه انشالله به موقع انجام شود و تصویب شود به آنجا نمی‌رسد من معتقدم که برنامه‌ای که دولت دارد اینست که ابتدا بودجه تصویب و پس از آن برنامه توسعه برنامه هفتم انجام شود.


مجری: ما هم امیدواریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار