بازدید 12470

حذف شماره‌های ۸ و ۱۰ تیم ملی از سوی شهرداری

شهرداری در پویشی به اسم «همه، هوادار ایران» به منظور تقویت شور و نشاط اجتماعی، همدلی و همبستگی ملی و حمایت از تیم ملی فوتبال، در مراسمی روی پل عابر میان بوستان آب و آتش و طالقانی در اراضی عباس‌آباد برنامه‌ای اجرا کرد و سپس بنر‌های متعددی را در سطح شهر به تصویر کشید، به این امید که این موضوع موجب همدلی با تیم ملی شده و از طرفی فضا اندکی به سمت جام جهانی تغییر کند.
کد خبر: ۱۱۵۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 19 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از شرق، شاید نیت شهرداری در این زمینه مثبت باشد؛ ولی نوع اجرای این نهاد در این پویش به گونه‌ای رقم خورده که همین بنر‌ها هم تبدیل به دغدغه‌ای جدید شده است.

تعدادی از بنر‌های پخش‌شده در سطح شهر چندان نشانی از همبستگی یا همدلی نداشت. آن‌هایی که این بنر‌ها را تهیه کرده‌اند، به طرز آگاهانه‌ای حواس‌شان بوده که در به تصویر کشیدن ۱۱ بازیکن تیم ملی، خبری از شماره ۸ یا ۱۰ نباشد! در عوض در بنر مذکور، به جای استفاده از دو شماره ۸ و ۱۰، ترجیح داده شده تا دو بار از شماره‌های ۵ و ۶ استفاده شود.

بعید است چنین موردی حاصل یک اتفاق باشد؛ چون بر کسی پوشیده نیست که این دو شماره متعلق به دو اسطوره فوتبال ایران است.

علی دایی، سال‌ها با شماره ۱۰ تیم ملی، برای ایران افتخارآفرینی کرد و همین حالا، هنوز هم بین‌المللی‌ترین چهره تاریخ فوتبال ایران محسوب می‌شود. شماره ۸ هم که سال‌ها بر تن علی کریمی بود. هافبک خلاق و دریبل‌زن تیم ملی آن‌قدر با این پیراهن درخشید که عنوان مرد سال فوتبال آسیا را هم به دست آورد.

با این حال، طراحان بنر شهرداری برای پرهیز از یادآوری نام علی دایی و علی کریمی قید استفاده از شماره ۸ و ۱۰ را زده‌اند. این دو چهره فوتبال ایران در اتفاقات اخیر تبدیل به چهره‌های معترض شده‌اند. از طرفی، تعدادی از مسئولان حتی از علی کریمی به‌عنوان لیدر اتفاقات اخیر یاد می‌کنند. علی دایی هم که بعد از ماجرای مرگ دانش‌آموز اردبیلی بیش از قبل از سوی مسئولان مورد نقد قرار گرفته است.

با وجود چنین اختلاف‌نظرهایی، ولی وقتی صحبت از پویش همدلی و انسجام می‌شود و بعد نهادی مثل شهرداری آگاهانه قید استفاده از شماره‌های خاص را می‌زند، مشخص است که نباید با وجود داشتن نیت مثبت این نهاد، چندان انتظار بازتاب مثبتی از این ماجرا داشت. اصولا این دو شماره سال‌ها پیش بر تن علی دایی و علی کریمی رفته و بعد از این دو بازیکن، ستاره‌های دیگری به تیم ملی آمده و این پیراهن را به تن کرده‌اند. شماره ۱۰ تیم ملی ایران چندین سال است به تن کریم انصاری‌فرد، دیگر مهاجم تیم ملی ایران است. مرتضی پورعلی‌گنجی هم که با حضورش در تیم ملی ایران شماره ۸ را به تن می‌کند. حال، مسئله اینجاست که اگر شهرداری و طراحان بنر این نهاد، از دو شماره ۸ و ۱۰ استفاده می‌کردند، با توجه به اینکه این شماره‌ها در جام پیش‌رو به تن دو ستاره دیگر تیم ملی است، آیا با عملکردشان با پویشی که به راه انداخته بودند، همخوانی بیشتری نداشت؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۲۵
متاسفانه افرادی که در اتاق فکر این طرح نشستن اینقدر سطح فکرشون پایینه که چنین حرکتی میکنن.
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اسطوره ای که برای کشته شدن 15 هموطن خود بدست داعش در حرم شاهچراغ ع لالمونی میگیر و هر دروغ و راستی رو فورا" استوری میکنه نتنها اسطوره نیست بلکه بعنوان خائن باید دادگاهی بشه
همین رفتار مشکل بزرگ مملکت است که کسی هم تذکر نمی دهد
اونا تو قلب ما هستن
هرکس به این مردم خیانت کند ، دیگه گذشته اش قابل دفاع نیست .
نمی شود روی ریل شبکه تروریستی اینترنشنال حرکت کرد و صحبت های آنها را پیاده نمود ، آنگاه قهرمان مردم هم بود!!؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
خودت را مردم فرض نکن
این افراد به جای ایجاد اتحاد و همدلی، با این اقدامات خواسته یا ناخواسته تولید خشم می کنند.
با این کارهای بچه گانه فقط دید مردم نسبت به شهرداری و بقیه دستوردهندگان عوض میشود.
کریم انصاری فرد و مرتضی پور علی گنجی بازیکنان تکنیکی و حرفه ای تیم ملی فوتبال ایران نظیر کلیه بازیکنان تیم ملی روی سر ما جای دارند و آرزوی موفقیت هرچه بیشتر در رقابتهای آتی برای آنها و کل تیم داریم. ان شاالله.
بعد ادعا گفت‌وگو وشنیدن صدای منتقدان را می کنند علی دایی محبوبیت ملی و جهانی دارد وعلی کریمی هم نزد جوانان محبوب است می‌شد پله اول را شروع کرد البته یه عده فقط دنبال خراب کردن پله های باقی مانده هستند انسان میمونه چه قدرت به اینها اجازه قدرت نمایی برای ملت می‌دهد
وجود همین تفکرات هست که وضع مملکت این شده ، همه بدند فقط ما خوبیم.
خوب کاری کرده است ، کریمی و دایی دو بی شرف نان به روز خور و از همه مهمتر خاین به وطن هستند که فقط پول برای آنها مهم است نه چیز دیگر.
در بنر تبلیغاتی چاپ نشده بود که بخواد حذف بشه. گیریم بوده و حذف کردید از دل مردم هم میتوانید پاک کنید؟
مگه تیم ملی فوتبال دو تا شماره 6داشت تا الان؟
کسانی که علیه مردم تشویق به اغتشاش میکنن در دل مردم جایی ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
من يك مردمم و عاشق هر دو از طرف خودت حرف بزن نه مردم
از این سوتی ها زیاد داده میشه بعد معلوم میشه تهش هیچی نیست .
با سیاست های حذفی
به دنبال

سیاست های جذبی هستند
پاسخ ها
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
جذب خائن ومنافق مشکلی به مشکلات اضافه میکنه
ما بختیاری ها یه مثلی داریم که میگه داشتوم داشتوم ز بال نی
داروم داروم ز باله
یعنی گذشته تو هرچی هست مهم نیست اینکه الان تو خط دشمنی یا مدافع کشور در خاک کشور مهمه
شماره 8 هیچوقت فراموش نمیشه، علی کریمی تا ابد در دل عربستانی ها و اسرائیلی ها و داعشی ها و اماراتی ها می ماند....
آدم وطن فروش و تفرقه انداز رو هیچ کشوری گردن نمی گیره هم چنین آدمای دین ستیز رو
اتفاقا خوب کاری کردن، اگه دقت بکنید اسم و هدف این طرح همدلی و حمایت از تیم ملیه اما این دو بازیکن سابق نه تنها با مردم و تیم ملی همدلی نکردن و از تنها تیمی که هم نماینده مردمه و هم دلمون رو شاد میکنه حمایت نکردن بلکه با تنها گذاشتن آن در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان و تحریم این تیم به مردم و کشور و حتی بازیکنان تیم ملی خیانت کردن و بلاخره باید یه جوری جواب این کارشون داده می‌شد نه؟؟؟ حالا شهرداری اومده این روش رو برای تفهیم این که این دوتا اسطوره سابق(الان دیگه برای مردم اسطوره محسوب نمیشن) حامی تیم ملی نیستن و با ما یعنی مردم برای حمایت از تیم همدل نیستن انتخاب کرده، نیت که کاملا درسته درمورد روش هم اگه شما ایده دیگه ای دارید بفرمایید تا از این به بعد هم مردم هم شهرداری از اون ایده ی بی ایراد شما استفاده بکنن؟......
قرار نیست هر که خوب دریبل میزنه ، آدم خوبی باشه
این شماره ها در قلب مــــــــــردم حک شده است آیا قلب مردم را هم میتوانند حذف کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان