بازدید 4205
پیش بینی محسن جلیلوند:

حکومت «پیرمردها» در آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد

یک استاد دانشگاه و کارشناس بین الملل می گوید: آنچه که وضعیت انتخابات بعدی آمریکا را مشخص خواهد کرد وضعیت اقتصادی است. مردم آمریکا 80 درصد درباره وضعیت اقتصادی می اندیشند و تصمیم می گیرند. باید ببینیم بایدن در این حوزه چه می کند.
کد خبر: ۱۱۵۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹ 16 November 2022

به گزارش تابناک، دکتر محسن جلیلوند در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که اخیرا انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا برگزار شد و در مجلس سنا دموکرات ها پیروز شدند از طرفی دونالد ترامپ برای دور بعد ریاست جمهوری انتخابات آمریکا اعلام کرده که قصد کاندیداتوری دارد در مجموع شرایط را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: پیش بینی انتخابات در آمریکا کمی مشکل است چون آمریکا مثل اروپا نیست و نمی توان از قبل تعیین کرد که وضعیت چگونه است. انتخابات آمریکا در سطح فدرال با سطح ایالتی متفاوت است. ما معمولا به وضعیت در سطح فدرال نگاه می کنیم و معمولا توازن قوا در ایالت ها به هم زده می شود. در مجموع اگر روی هم حساب کنیم ترامپ می آید و بخش عمده ای از جمهوری خواهان پشتیبان ترامپ هستند. در انتخابات قبلی هم ترامپ با فاصله ای کمی باخت و فاصله زیادی نبود. حداقل در انتخابات مجلس نمایندگان و سنا هم می بینیم که فاصله ها بسیار زیاد نیست و مساله روی یک نفر دو نفر می چرخد.

حکومت پیرمرد ها ادامه پیدا خواهد کرد

وی افزود: آنچه که وضعیت انتخابات بعدی آمریکا را مشخص خواهد کرد وضعیت اقتصادی است. مردم آمریکا 80 درصد درباره وضعیت اقتصادی می اندیشند و تصمیم می گیرند. باید ببینیم بایدن در این حوزه چه می کند امروز در آمریکا تورمی بی سابقه داریم ولی وقتی نرخ بهره بالا رفته کمی اشتغال هم بیشتر شده و این باعث شده است بیکاری در آمریکا پایین بیاید. در سیستم سرمایه داری تورم راحتتر کنترل می شود آنجا بیشتر با بیکاری درگیر هستند و باید بیکاری را مدیریت کنند و بایدن سهم اشتغال را بالا برده است. من فکر می کنم باید ببینیم در دو سال باقی مانده اوضاع اقتصادی آمریکا چگونه خواهد بود با توجه به جمیع جهات سن بایدن به حدی رسیده که بسیاری عقیده دارند امکان شرکت در دور دوم را ندارد. این احتمال وجود دارد که کانون قدرت و کانون حامی به این نتیجه برسد که بایدن نباید شرکت کند. البته سن ترامپ هم با سن بایدن فاصله زیادی ندارد و حکومت پیرمرد ها ادامه پیدا خواهد کرد.

 

اگر آمریکا به رونق برسد احتمالا مردم مجددا بایدن را بپذیرند

وی در خصوص اینکه شانس پیروزی ترامپ چقدر است؟ تصریح کرد: باید اوضاع اقتصادی آمریکا را ملاحظه کرد. مردم آمریکا خاطره چندان بدی از ترامپ ندارند در دوره او وضعیت مردم از نظر اقتصادی خوب بود ولی به دلیل وجود کرونا اوضاع کمی به هم ریخت امروز تاثیر گذار ترین فاکتور اوضاع اقتصادی است اگر آمریکا به رونق برسد احتمالا مردم مجددا بایدن را بپذیرند. البته اگر بایدن در دوره آینده مجددا کاندیدا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان