بازدید 13066
تصمیم سوال برانگیز کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت

تشکیل جلسه کمیته اضطرار هوای تهران در شرایط غیر«اضطراری» و اعلام ممنوعیت!

در حال حاضر شاخص آلودگی هوای تهران عدد ۱۱۹ را نشان می‌دهد، اما کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داده و حتی تصمیماتی ویژه هم گرفته است؛ تشکیل جلسه در شرایطی که بر اساس تعاریف، شاخص در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد، نه «ناسالم» برای عموم مردم!
کد خبر: ۱۱۵۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ 13 November 2022

تشکیل جلسه کمیته اضطرار هوای تهران در شرایط غیر«اضطراری» و اعلام ممنوعیت!به رغم آنکه مسئولان مدعی هستند، شرایط هوای پایتخت اضطراری نیست، کمیته اضطرار تشکیل جلسه داده و تصمیماتی ویژه گرفته است!

به گزارش «تابناک»؛ در نتیجه تغییرات جوی در روز‌های اخیر و به دنبال کاهش شدید دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور، بحران قدیمی پایتخت بار دیگر از راه رسید و با تنگ کردن تنفس مردم، خودی نشان داد؛ «آلودگی هوا» که هر ساله با شروع فصل سرما و به مدد وارونگی جوی به اوج می‌رسد، آسمان شهر را تیره و تار می‌کند و نفس شهروندان پرشمار را به شماره می‌اندازد.

معضلی کهنه و قدیمی که هنوز مسئولان با تدابیری قدیمی برای رفع آثار شومش اقدام می‌کنند و نه قانون «هوای پاک» توانسته تغییری در وضعیت به وجود آورد و نه حتی چارچوب شناسایی و مقابله با آن مشخص شده و در نتیجه، «سلیقه» نقش انکار ناشدنی در آن دارد!

به عنوان مثال می‌شود به شدت گرفتن آلودگی در خردادماه امسال اشاره کرد که برای چندین روز پیاپی، شاخص آلودگی هوای تهران به ۵۰۰ رسید و از آن هم فراتر رفت؛ اما فعالیت در شهر متوقف نشد و حتی کمیته اضطرار آلودگی هوا در برخی روز‌ها مجاب به برگزاری نشست نشد تا سوالی بی پاسخ در اذهان عمومی شکل گیرد.

تشکیل جلسه کمیته اضطرار هوای تهران در شرایط غیر«اضطراری» و اعلام ممنوعیت!

ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم هم اکنون شاخص آلودگی هوای تهران عدد ۱۱۹ را نشان می‌دهد، اما کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تشکیل جلسه داده و حتی تصمیماتی ویژه هم گرفته است؛ تشکیل جلسه در شرایطی که بر اساس تعاریف، شاخص در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد نه «ناسالم» برای عموم مردم!

آن گونه که عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در پایان جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران خبر داده، «ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز» به تصویب رسیده و به «تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N ۹۵ برای گروه‌های حساس» توصیه شده است.

جلسه‌ای که برخی تاکید داشتند، در روز‌های گذشته باید برگزار می‌شد، چون حامد یزدی‌مهر، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار آلودگی هوا شماره دو، «سطح زرد» در استان تهران خبر داده بود و بعضی بر این باور بودند که اعداد اعلامی به عنوان شاخص آلودگی مخدوش است که نتیجه گسترش شدید رنگ خاکستری بر پهنه آسمان پایتخت، شاخص در محدوده زیر ۱۲۵ قرار دارد.

شائبه‌ای که با تشکیل جلسه کمیته اضطرار، آن هم در شرایطی که شاخص آلودگی هوا فاصله زیادی با شرایط اضطراری (بالای ۲۰۰) دارد، تقویت می‌شود و پرسش ها و ابهامات زیادی به دنبال دارد، به ویژه زمانی که بدانیم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران تاکید کرده، کمیته اضطرار آماده برگزاری جلسه در روز‌های آتی و تصمیمات ویژه در صورت تداوم آلودگی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۴
حتما عدد شاخص واقعی چیز دیگری است. از دیروزه سردرد دارم و بی حالم
پاسخ ها
حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
مازوت سوزی نیروگاهها

بنزین سمی پتروشیمی

گاز منان سمی زباله ها تهران

میلیونها موتور سیکلت دودزا

و پارازیت های خطرناک

حاصل اشتباه و ناکار امدی

شهردار زاکانی و وزیر نفت و

وزیر نیرو و و وزیر ارتباطات و

سونامی سرطان و سل و آسم

و بعد تازه گرفتار وزیر بهداشت

که حتی در تامین سرم و شربت

سینه و انتی بیوتیک عاجز و

ناتوان و در مانده است

چقدر ما مردم ایران زیاده از حد مظلوم و نجیب و ساکت و مطیع هستیم
یا خدای بزرگ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
همش باید ناله کنید؟
چرا با هواپیمای سمپاش اقدام به آب پاشی نمیکنید؟ اگر شما یادتان رفته است را مردم هرگز معجزه هزاره و بلایی که سر مملکت اورد را فراموش نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
چی بود که ما فراموش کردیم؟!
ناشناس
| Brazil |
۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
بنزین پتروشیمی حاوی بنزن که یک سرطانزای اثبات شده است.
دیگه تعطیل کردن مدارس دبستان امری ضروری است ، واقعاً ریه این کودکان تحمل این حجم آلودگی را ندارد ، قیمت خوراکی مفید و ضد آلودگی هوا هم مثل شیر و لبنیات سرسام آور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
چه فرقی می کنه تو خونه یا مدرسه؟ همه جا آلودگی هست
تحریریه محترم ظاهرا از اتاق کارشون بیرون نیامدن ببیند تو کوچه خیابان آلودگی هوا چقدر زیاده؟؟؟ امروز افتضاحه آلودگی
آلودگی واقعی چیزیه که ما با چشم میبینیم و تنگی ریه و تنفس هست نه عدد دستگاه‌های خراب شما ،لطفا مدارس و دانشگاه‌ها رو تعطیل کنید
شماها همیشه عادت دارید از اونور بوم بیافتید پایین
خودت فهمیدی چی نوشتی؟
وقتی هیچ تدبیر و راهکار اصولی صورت نمیگیره هرسال بدتر از پارسال هستیم
متاسفم
واقعا خودتون میفهمید چی میگید
قشنگ معلوم که هوا بالای 200 الوده است....نمیدونم چرا اینا نوشتید؟! شاید به اعداد دستگاههایی که به دلیل تحریم خرابن بسنده کردید و به اعدادشون دلخوش هستید
معتوم نیست چرا اعلام تعطیلی نمیکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
چون وقت مردم آزاد میشه و چیز میشه!
بیشتر آلودگی از تحریم سرچشمه میگیرد
سلام تورو خدا تعطیل کنید تمام پایه ها رو همه مریض شدن ازبس بردیم دکتر خسته شدیم ابتدایی و دبیرستان نداره همش بچه ها مریض هستن دیگه با این آلودگی بدتر
حدود یک ماه پسرم مریضه بخاطر آنفولانزا یکی در میون مدرسه رفته آلودگی هم از ی طرف خدا ب دادمون برسه
شمارو به خدا تعطیل کنییییییییییییییید
حداقل ابتدایی هارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
ابتدایی بدرد نمی خوره فقط کارمندان باید تعطیل بشوند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست