بازدید 7614

چرا برخی از هیچ کرسی تخصصی نمی‌گذرند؟!

سوای اینکه انتظار می‌رود شخصی به مراتب باسابقه‌تر بر کرسی مدیران مسئول تکیه بزند و مدیران مسئول نیز همواره سراغ چهره‌های باسابقه معنادار رفته‌اند که دست‌کم دو دهه فعالیت مداوم در مطبوعات را داشته‌اند، تجربه نشان داده اشخاصی مورد توجه مدیران مسئول قرار می‌گیرند که چهره‌ای میان رو داشته باشند و بتوانند واقعاً بخش وسیعی از رسانه‌ها را با تنوع فکری مختلف نمایندگی کنند و صدای آنها در هیات نظارت بر مطبوعات باشند.
کد خبر: ۱۱۵۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵ 12 November 2022

انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، در حالی با اعلام کاندیدا‌ها به برگزاری نزدیک شده که گروه بزرگی برای این تک کرسی نام نویسی کرده‌اند و در میان آنها، چهره اشخاصی قابل مشاهده است که تلاش‌شان برای رسیدن به این موقعیت تخصصی اسباب شگفتی شده است.

به گزارش «تابناک»؛ هیات نظارت بر مطبوعات به عنوان رکن کلیدی صدور مجوز و نظارت بر مطبوعات متشکل از یکی از قضات به انتخاب رئیس قوه قضاییه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یکی از استادان دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یکی از مدیران مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یکی از اساتید حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شوراست.

نماینده مدیران مسئول که در واقع تنها نماینده مستقیم مطبوعات در این شوراست، از طریق انتخابات برگزیده می‌شود و مطبوعات فعال می‌توانند در آن به عنوان کاندیدا و رای دهنده شرکت داشته باشند. برای انتخابات پیش روی هیات نظارت بر مطبوعات، ۲۶۸ مدیرمسئول نام نویسی کرده‌اند که نزدیک به ده درصد کل واجدین شرایط است و در میان این کاندیدا‌ها نشریات و چهره‌های متعددی مشاهده می‌شود که حتی در میان اهالی مطبوعات نیز شناخته شده نیستند؛ بنابراین شانسی برای انتخاب شدن ندارند.

چرا برخی از هیچ کرسی تخصصی نمی‌گذرند؟!

با این حال آنچه در میان این کاندیداها مشهود است، حضور چهره‌هایی با مسئولیت‌های متعدد است که اگر همان مسئولیت‌ها را به درستی پی بگیرند، برای کشور آورده بیشتری دارد؛ اما ظاهراً اشتهای سیری ناپذیر باعث شده نتوانند از این موقعیت تخصصی نیز بگذرند. نمونه این اشخاص، علی خضریان است که از نمایندگی مجلس و عضویت در کمیسیون اصل نود تا هیات امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای حضور دارد و حالا در اینجا هم می خواهد بر کرسی مدیران مسئول تکیه زند.

سوای اینکه انتظار می‌رود، شخصی به مراتب باسابقه‌تر بر کرسی مدیران مسئول تکیه بزند و مدیران مسئول نیز همواره سراغ چهره‌های باسابقه معنادار رفته‌اند که دست‌کم دو دهه فعالیت مداوم در مطبوعات را داشته‌اند، تجربه نشان داده اشخاصی مورد توجه مدیران مسئول قرار می‌گیرند که چهره‌ای میان رو داشته باشند و بتوانند واقعاً بخش وسیعی از رسانه‌ها را با تنوع فکری مختلف نمایندگی کنند و صدای آنها در هیات نظارت بر مطبوعات باشند.

بنابراین باید به امثال این نماینده مجلس توصیه مشفقانه کرد، به روزنامه‌نگاران جدی که شغل اول‌شان روزنامه‌نگاری است، احترام بگذارند و با فراگیری مداوم روزنامه‌نگاری، تجربه و مقبولیت لازم را برای نشستن بر این کرسی کلیدی، میان مدیران مسئول بیش از دو هزار و ششصد رسانه حائز شرایط شرکت در انتخابات به دست آورند.

علاوه بر این، این نکته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نمایندگان مجلس، یک نماینده در هیات نظارت بر مطبوعات دارند و شایسته نیست، نماینده مجلس دیگری، ولو اینکه صاحب مجوز یک نشریه باشد، کرسی مدیران مسئول را از آن خود کند. با در نظر گرفتن این بدیهیات، انتظار می‌رود چهره‌های اینچنینی قواعد بازی را رعایت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
همینی که هست ...
ترجمه اش میشود که اشتهای سیری ناپذیری دارند ! تشنگان قدرت !
آنی ور، آنی تایم و در آنی موضوع ایشون استاد محسوب میشن.
این آقای بی سواد مدعی همه چیز هست فقط بخاطر اینکه اصولگراست.
تابناک چرا به مجری های صداوسیمای میلی تریبون میدهید؟؟

اینها به اندازه کافی وقت برای سخنرانی دارند شما دیگه نمیخاد بهشون تریبون بدهید
ایشان اگر شایسته بود از سوی مجلس شورای اسلامی معرفی بعچه هیات نظارت بر مطبوعات می گردید.
آنی ور آنی تایم
انحصار طلبی تا به گجا!!!!!!!!!!!!!!!!!
صاحب یک نشریه دانشجویی بدون خواننده را چرا باید بعنوان مدیر مسِِول سر راه مطبوعات حقیقی قرار دهند
این اواخر افت قابل توجهی در کیفیت فعالیتهای رسانه دولت و حاکمیت ملاحظه می شود که ناشی از کمبود فعالیت نخبگان رسانه ای در آنهاست. امروز گزارشی از سفر رئیس جمهور برای شرکت در کنفرانس شانگهای در تلویزیون پخش می شد که در آن به عنوان نقطه قوت یا شاید اهمیت رئیس جمهور در نگاه خارجی ها، نشان می داد که خانم راهنمایمکانهای تاریخی می گفت به مامانم زنگ زدم و بهش گفتم امروز با رئیس جمهور ایران هم کلام شدم!!!!!!
امثال ایشون مملکتو به این روز کشوندن
پست داشتن به هر قیمتی در این کشور خوب است...کسی سودای خدمت ندارد!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست