بازدید 4942
۳

پوتین از حضور در اجلاس «گروه ۲۰» انصراف داد

یک مقام اندونزی روز پنجشنبه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اجلاس سران گروه ۲۰ ( G20 ) در جزیره بالی حضور نخواهد یافت و تنها به صورت ویدوئو کنفرانس شرکت خواهد داشت
کد خبر: ۱۱۴۹۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰ 10 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، جودی ماهاردی سخنگوی وزیر هماهنک کننده امور دریایی و سرمایه گذاری اندونزی با بیان اینکه پوتین از طریق مجازی در این دیدار شرکت می کند. تصریح کرد: بجای پوتین سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در این اجلاس حضور خواهد بافت.

اجلاس سران گروه ۲۰ در بالی اندونزی قرار است روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه جاری برگزار شود.

نشست گروه ۲۰ اولین گردهمایی رهبران بزرگترین اقتصادهای جهان از زمان آغاز جنگ اوکراین خواهد بود و انتظار می رود که پیامدهای جنگ در آن پررنگ شود.

اندونزی درخواست کشورهای غربی و اوکراین برای حذف روسیه از نشست را رد کرده و متعهد به حفظ بی طرفی و تاکید بر پتانسیل همکاری در زمینه امنیت غذایی و انرژی شده است.

در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه گذشته، ۱۶ عضو گروه ۲۰ به قطعنامه ای رای مثبت دادند که تلاش مسکو برای الحاق چهار منطقه شرق اوکراین را محکوم می کند. سایر اعضای گروه ۲۰، چین، هند و آفریقای جنوبی رای ممتنع دادند، در حالی که اتحادیه اروپا در این نهاد سازمان ملل نماینده ای ندارد.

«جوکو ویدودو»، رییس جمهور اندونزی پیشتر گفته بود که از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز برای شرکت در این نشست دعوت کرده و زلنسکی گفته است در صورت حضور پوتین در آن شرکت نخواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین از جمله سران کشورهای اقتصادی جهان هستند که انتظار می رود برای حضور در این اجلاس به اندونزی سفر کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
چرا موقعی که امریکا به عراق حمله کرد این غوغاها نبود و تحریمها و ... نبود
چون‌جهان‌نوکر دلار امریکاست ببین کسی جرات نمیکنه بگه به روسیه کمک میکنه کی میفهمی
.. نگران کم اعتنایی اعضاء و بیانیه پایانی.. نکوهش و محکومیت روسیه در حمله به اکراین..
جای وتو هم نداره..
نمیشود هر حکومتی هر چه دلش خواست انجام دهد..
این یکی از نتایج همبستگی ها و کنوانسیونهای بین المللیست..
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی