بازدید 14162

چگونه باید مرز بین «اعتراض» و «اغتشاش» را ترسیم کرد؟

اینکه چند وقتی است در برخی از نقاط کشور شاهد اعتراضات و اغتشاشاتی هستیم و در فضای مجازی هم با صحنه‌هایی مواجه می شویم که هیچ فرد آزادمنش و وطن دوستی خواستار و دوستدار وقوع چنین صحنه ها و لحظاتی در خاک ایران اسلامی نیست، قابل کتمان نبوده و نیست.
کد خبر: ۱۱۴۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ 09 November 2022

تابناک _ اینکه چند وقتی است در برخی از نقاط کشور شاهد اعتراضات و اغتشاشاتی هستیم و در فضای مجازی هم با صحنه‌هایی مواجه می شویم که هیچ فرد آزادمنش و وطن دوستی خواستار و دوستدار وقوع چنین صحنه ها و لحظاتی در خاک ایران اسلامی نیست، قابل کتمان نبوده و نیست و اینکه انباشتی از مطالبات بدون پاسخ و رفع ابهام نشده هم در این وقایع موثر بوده نمی‌توان نادیده گرفت؛ اما نباید از موضوع دخالت برخی کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تحولات اخیر کشور که با همراهی عوامل داخلی خود و پوشش رسانه‌ای شبکه‌های متعددشان به سادگی گذشت.

در مورد طراحی‌های شوم برخی از کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای تبدیل مسیر اعتراض به اغتشاش و حذف عرصه مطالبه گری و حمایت از اغتشاشگری، اسناد و مدارک صریح و غیر صریح متعددی وجود دارد؛ اما شاید بتوان صریح‌ترین و بروزترین این سخن را در فایل صوتی لو رفته از مجری شبکه فارسی زبان بی بی سی پیدا نمود.

در این فایل صوتی، رعنا رحیم‌پور مشخصاً خبر می‌دهد که در رسانه سعودی ایران اینترنشنال ابلاغ شده که فقط با رهبران احزاب (تجزیه طلب) گفت‌وگو و به آن‌ها تریبون داده شود! رحیم‌پور اصالت این فایل صوتی را در صفحه اینستاگرامش تایید کرده، اما به رغم اشاره صریح به پشت پرده شوم آشوب‌طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر پایگاه‌های آشوب‌طلب گفته که به خبرنگاران این رسانه‌های ضدایرانی احترام می‌گذارد. این فایل لو رفته، یکی از صریح‌ترین اذعان‌ها از ناحیه خود خبرنگاران رسانه‌های ضد ایرانی درباره عقبه آشوب‌ها و رسانه‌هایی نظیر بی‌بی‌سی و اینترنشنال است.

واقعیت این است که نباید از کنار چنین اخبار و اسنادی که بیانگر نیت غیرخیرخواهانه بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور است و حاکی از این هستند که برخی از کشور‌ها قصد دارند با کمک این شبکه‌ها فضای عقلانیت و منطق و گفت‌وگو را به حاشیه برده و آشوب و اغتشاش را جایگزین آن نمایند، به سادگی گذشت و آن‌ را فراموش کرد.

باید قائل باشیم به رغم اینکه یک معترض یا مطالبه گر از حقوق و تکالیفی برخوردار است، اما وقتی می‌بیند یا مطلع می‌شود که برخی شبکه‌های فارسی زبان که مورد حمایت برخی کشور‌های استعماری هستند یا برخی از کشور‌های منطقه‌ای که خود هیچ نسبتی با مردمسالاری و دموکراسی و آزادی بیان ندارند و با راه اندازی شبکه‌های متعدد به دنبال این هستند که با تهییج اذهان عمومی و ایجاد تردید و شبهه، اعتراض را به اغتشاش تبدیل کنند و راه را بر هر گونه اصلاحی ببندند، باید کمی تامل نمایند که مسیر و ره آورد رفتار و کردار آن‌ها چگونه رقم خواهد خورد؟!

آیا نباید به این مهم فکر شود که چه کسی و به چه نیتی در حال تسخیر اذهان و اراده اوست و این کشور‌هایی که مداخله گری می‌کنند، چه سوابقی در گذشته از خود بر جای گذاشته اند؟! یا وقتی برخی مقامات غربی صریحا از دخالت در امور داخلی کشورمان سخن می‌گویند و آخر و عاقبت و سابقه چنین دخالت‌هایی که در عراق و افغانستان رخ داده هم موجود و مستدل است، آیا نباید به این مهم فکر کرد که چرا چنین مواضعی از سوی آن‌ها اتخاذ شده است؟

لازم است هم مردم و هم مسئولان توجه داشته باشند که آنچه در این روز‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار بوده، در واقع تعیین مرز و خط افتراق بین اعتراض و اغتشاش است که برای ترسیم این خط افتراق، می‌توان از برخی معیار‌ها کمک گرفت. مثلا وقتی رییس جمهور آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه در واقع از آمال و آرزو‌های چندین ساله کشورش سخن می‌گوید، باید پذیرفت که هر معترض منصف و مصلحی دخالت خارجی را ناقض استقلال کشور و نافی کرامت و عزت ملی و مذهبی خود دانسته و بر این باور است که حفظ تمامیت ارضی کشور و استقلال آن، از مهمترین اصول مورد احترام است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

اما از سوی دیگر هم در برابر این هشیاری و همراهی مردمی، مسئولان هم تکلیف‌هایی بر عهده دارند؛ برخی تکالیف مسئولان در قطعنامه پایانی راهپیمایی باشکوه روز ۱۳ آبان ـ که در سراسر کشور برگزار شد ـ قابل رویت است و باید بر اجرای آنان تاکید داشت؛ از جمله اینکه مسئولان باید استفاده از نگاه و توان و ظرفیت نخبگان جوان در پیشبرد کار‌ها را گره‌گشای کشور در شرایط و وضعیت بدانند و ضمن رسیدگی به مشکلات معیشتی و رفاهی مردم، صف معترضان و اعتراضات بحق آنان را از مغرضان جدا کنند و راه‌کار‌های قانونی بیان انتقادات را فراهم سازند.

خلاصه اینکه همراهی و همدلی مردم و مسئولان برای تسهیل در مطالبه گری منصفانه و مصلحانه، می‌تواند عامل مهمی در برهم زدن طراحی و نقشه‌های کشور‌های خارجی باشد و همان گونه که در این سال‌ها، همه طرح های آنان شکست خورد، در آینده هم آن‌ها نتوانند به نیت پلید خود دست یابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۷
در انتظار بررسی: ۱۲۰
انتشار یافته: ۵۸
ما الان به وضع موجود اعتراض داریم. لطفا بفرمایید چطور و کجا باید اعتراض کنیم که جزو اغتشاشگرها هم نباشیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
با مسئولانی که نه با اصلاحات موافقند و نه مسئولیت اشتباهات را به عهده گرفته و تمام تقصیرها را به گردن دشمن می اندازند، مردم باید چه گونه برخورد کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
در این چند دهه، یک نمونه بیاورید که اعتراض مردم در یک مورد خاص، مورد عنایت مسئولان قرار گرفته باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
وقتی تمام هم و غم مجلس و دولت در محدود کردن نظرات و عملکرد مردم است، اعتراض معنی و مفهومی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
از کوچه بنبست نمی توان عبور کرد. می شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
وقتی 100% صدا و سیما، مطبوعات، رسانه های مجازی و تربیونها در اختیار خودی ها است، آیا مجال بیان اعتراض به مردم داده می شود؟
ناشناس
| Romania |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
بهادری جهرمی، سخنگوی دولت رییسی: مثل آب خوردن می‌شد به معترضان گلوله جنگی بزنیم اما نزدیم!
در جواب باید گفت: مرسی از لطفتون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
اقا جان موارد مورد اعتراضت را همین جا لیست کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
با سلام دولت و مجلس محترم با زنان و دختران بی حجاب بشدت تمام برخورد کند
به نظرم نباید تقصیر را گردن رسانه های معاند انداخت.هر نظام سیاسی رساته های مخالف دارد.در ایران هم رسانه پرس تی وی و دهها رسانه عرب زبان فعالیت میکنند.واقعا ایران هم میتواند با این رسانه ها در کار عربستان و انگلیس دخالت کند؟مسلما نه....چون اونها زمینه های بروز این مشکلات رو در داخل کشور حل کردند .البته عربستان فقط مشکل اقتصادی رو حل کرده که البته مهمه.چرا اتحاد جماهیر شوروی و بلوک شرق نتونست علیرغم پروپاگاندای گسترده رژیم های غربی رو مضمحل کنه؟انقدر به رسانه ها گیر ندید اگر رسانه ها در داخل اتقدر تاثیر گذارند اشکال از اطلاع رسانی و روشهای غلط ماست.
ما خودمون تا گاف ندیم بیگانه نمی تونه استفاده کنه صدا و سیما رو میزنی کشور گل و بلبل و خوبه همه جای دنیا از نظر اقتصادی و اجتماعی ایراد داره ،دولتیها فقط از خودشون تعریف میکنند و نوشابه باز میکنند برای هم ،جالبه هر کس هم انتقاد می‌کنه میچسبونن به خارج و تشویش اذهان عمومی اینها همش تلنبار میشه یه دفعه فوران می‌کنه ،انتخابات رو هم که ملت فکر میکردن باعث بهتر شدن اوضاع بشه رو مصادره کردید حالا طرف چطور باید بگه بنده زیر فشار اقتصادی دارم به میشم شما اقتصاد رو داغون کردید ،نتیجه وضع موجوده حالا تابی جان اگر نخواستی منتشر نکن اما بدونید همه راههای اعتراض قانونی رو بستید و گوشهاتون هم پلمپ کردید
مشکل اینجاست که شما به کسی اجازه اعتراض نمی دهید وقتی مردم بدنبال احقاق حق خودشان می آیند بجای روبرو شدن با مسولین با یگان ویژه روبرو می شوند .
تمیز اغتشاش از اعتراض و مطالبه گری مطلب خیلی مهمی است که متاسفانه در ایران جایگاه ندارد و با نبود احزاب امکان تحقق آن وجود ندارد. اما مسئله مهمتر عدم مرجعیت خبری رسانه های داخلی مخصوصا رسانه ملی است. اگر اینترنشنال که خود و کشور حامی آن در خصوص دموکراسی زیر سوال است در ایران جایگاه دارد به دلیل این است که رسانه های داخلی نتوانستند اشتهای خبری مردم را سیراب نمایند و مردم را به آن سمت هدایت می نمایندو برای آنها مطلب می فرستند. یعنی اینکه مردم را به سمت بی بی سی و اینترنشنال سعودی حمایت می کند. حالا اگر برعکس بود یعنی ایران شبکه خاص برای عربستان می گذاشت واقعا از طرف مرم عربستان استقبال می شد؟ ریشه بیشتر مسائل هم مشکلات اجتماعی و اقتصادی است که پتانسیل فعالیت این شبکه ها را مهیا می نماید.
وحشی بازی و روفتارهای داعش گونه به راحتی در اغتشاشات دیده می شود ولی در اعتراضات بیان مشکلات ملت غالب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
عزیز توهین نکن
این مردم راه های زیادی برای مطالبه حقوقشون رقتن و به در بسته خوردن
خیابان اخرین سنگر اعتراضه
یکم حافظه تاریخی داشته باشیم
خانم رحیم پور هم نمیگفت اگر یه ادم سه روز این رسانه مزخرف رو میدید از قصدش برای تجزیه ایران مطلع می شد و غیر این برداشت نمی کرد من موندم از جماعتی که هنوز دارن این رسانه سعودی رو مشاهده می کنن
من واقعا برای ایران و ایرانی نگرانم چرا بعضی ها بخودشون نمیان البته نباید پول پاشی سعودی و دلارهای امریکا را فراموش کرد
دیروز اعلام شد این رسانه در لیست تروریسم ایران قرار گرفته و هر نوع همکاری با اون مصداق اقدام تروریستی تلقی میشه ای کاش زودتر این اتفاق می افتاد جوانان کمتر فریب می خوردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
شما نگران خودت باش
هرگونه مطالبه ای از سوی مردم توسط مسئولین اغتشاش و مرتبط به کشور های دیگه اعلام میشه و در این حجم گسترده مشکلات و سوء مدیریت معلوم نیست چگونه باید مسئولین را پاسخگو کرد.
مرز بین اعتراض و اغتشاش خیلی واضح است. در اعتراض خسارت و صدمه به کسی وارد نمی‌شود و عده‌ای در جایی تجمع یا راهپیمایی می‌کنند و مخالفت یا اعتراض خود را به کسی چیزی قانونی یا عملکردی نشان می‌دهند. اما چگونه می‌شود که اعتراض به اغتشاش تبدیل می‌شود این خود داستانی جداگانه است. ، توجه نکردن به اعتراضات، توهین و انگزدن به معترضین، حل نکردن قانونی و منطقی خواسته‌های به حق و دخالت عوامل و افراد خارجی و رسانه‌های معاند و .... از علل تبدیل اعتراض به اغتشاش و آشوب است. شاید دستمان به خیلی از عوامل اغتشاشات نرسد ولی کسانی که مسئول تبدیل اعتراض به آشوب شده‌آمد بیشتر در داخل هستند
وقتی انتقاد را نشویم اعتراض میشود وقتی اعتراض شنیده نشود اغتشاش میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
درود
ما که نتونستیم با این نوشته فرق اغتشاش واعتراض را متوجه بشیم یه کلاس برای تابناک بزارین شفاف بنویسه
سلام، حالا که اهمیت حیاتی همراهی و همدلی مردم و مسئولین بخوبی مشخص شد، از این به بعد اگر هر مسئولی خدای ناخواسته به حرص و طمع خودش ادامه بده و در پی منافع صرف شخصی و اختلاس و زدوبند و پارتی بازی و خطاهای دیگه ای باشه که سبب دوری و بدبینی مردم نسبت به مسئولین نظام میشه، باید به شدت مورد پیگرد قانونی قرار بگیره و در موردش تردید و تحقیق بشه که مبادا عمدی در کارهاش بوده تا آب به آسیاب دشمنان متطقه ای و فرامنطقه ای ما بریزه از این به بعد باید در انتخاب مسئولین هم دقت بیشتری بشه و افراد پاک و با صداقت بر مسند امور بنشینند. نه این که لزوما متظاهر به پیروی از رهبری باشند،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد
راه حل روشنی ندادید، ولی راه حلش اینه که مجوز تظاهرات مسالمت آميز باید به مردم داده بشه
این کار را باید از همان اوایل انجام می‌دادند
وقتی خودشان قصور دارند نمی‌توان مسائل جانبی را مقصر دانست، راه حل دست خودشان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
کجای دنیا برای برگزاری اعتراضات میرن دنبال کاغدبازی و مجوز گرفتن؟ مملکت مال مردمه و مردم باید حق داشته باشند هر وقت دلشون میخواد برای هر موضوعی اعتراض کنند. فقط اعتراض همراه با تخریب و خرابکاری نباشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
ناشناس ۹:۴۰

بله ظاهرا درست می فرمایید بنده تحت تاثیر القایات داخلی بودم. مجوز باید در حد اعلان باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
جهت اطلاع تقریبا اکثر کشورها باید مجوز بگیرن و چند اصل رو رعایت کنن
عدم مزاحمت
عدم الودگی محیط زیست
عدم شعار توهین آمیز
عدم ترافیک
و پراکندگی سریع بعد از تجمع
جالبه هر کدوم از موارد فوق رعایت نشه جرایم محکومیت سنگین داره
بعضیش در حد حبس ابد
واقعا خیلی زشت است که توی مملکت نشه تجمعات آزاد برگزار کرد و نتيجه بشه این همه درگیری و کشته

به خودتون بیایید شما قرار بود خدمتگزار مردم باشید نه ارباب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
پارسال ۲۵۰۰ تجمع مسالمت امیز برگزار شده شما خودتو به خواب زدی به آشوب و اغتشاش میگی تجمع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
مشکل فقط تجمع نیست. ساختاری برای بررسی خواسته ها و اثر بخشی آنها وجود ندارد. در همه دنیا خواسته ها به صورت نظامند یا مستقیم به قانون تبدیل میشود و یا به همه پرسی گذاشته میشود. البته اگر خواسته ای در همه پرسی رای نیاورد تا دهها سال حق همه پرسی مجدد ندارد.
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
خطاب به ناشناس|۰۹:۴۴
نتیجه ای هم داشت این 2500 تجمع؟
هر روز که داره وضع بدتر میشه..
شروع اصلاح از مجلس است. اگر نمایندگان متعلق به طرز فکرهای مختلف باشن و فرهنگ گفتگو حداقل در مجلس نهادینه و پذیرفته بشه خیلی از مشکلات کشور حل میشه. همچنین بعد از مجلس، دولت حداکثری قدم بعدی رفع مشکلات است.
براحتی
کسی که خود را به خواب زده نمیشه بیدارش کرد ولی ممکنه دیگه هیچ وقت بیدار نشه
همین الان اگر چند نفر جمع بشن برن کنار خیابون، بدون هیچ تحرکی اونجا بمونن. حتی دهن و دست وپای خودشون رو ببندند...
اگر یگان ویژه نیومد با خوشونت ببرتشون، اونوقت بیا از اصول حرف بزن...
همین الان مذاکرات مجلس شورای اسلامی در حال انجام از رادیو فرهنگ در حال پخش برید ببینید میتونید ۱۰ دقیقه از این مذاکرات رو تحمل کنید اصلا معلومه اینا دارند درباره چی حرف میزنند چنان هم پر شور و با حرارت حرف میزنند و سعی میکنند همه پروتوکل ها رو رعایت کنند وقتی خوب گوش میکنی تا دارند درباره روابط تجاری ایران و بورکینافاسو حرف میزنند آقای نیکزاد هم با آن لهجه شیرین میفرماید دولت هم نظر خودشون رو بفرمایند
اگر مسولین کشور خودشان را جای مردم بگذارند و مشکلات مردم را درک کنند اینهمه اشوب هم پیش نمی امد.
هر رسانه ای یک سیاستی داره . مثلا صدا وسیمای جمهوری اسلامی همه دنیا را پر از عیب نشون میده و ایران را گل و بلبل.
اگر فردی بی تعصب باشه همین رویه صدا و سیما را عامل مهمی در اعتراضات میبینه. اگر مشکلات اقتصادی رو حل نمیکنید حداقل در صدا و سیما کتمان نکنید.
دشمن با راه اندازی شبکه‌های متعدد به دنبال این هستند و با تهییج اذهان عمومی با خباثت تمام درصد سوریه سازی ایران و جنگ داخلی است مزدوران وافساد طلب های داخلی این درک را ندارند.ودر حال ماله کشی هستند .
بفرض همه این حرفها درست
۱ چرا جواب مردم را مسولین نمی دهند
۲ چرا در جواب مردم فقط از نیروی نظامی استفاده می کنید
۳ دهها نفر کشته شدند کافی نیست تا روش خود را تغییر دهید
مسوولین جمهوری اسلامی گویا در یک سیاره دیگر زندگی می کنند و هیچ درکی از مشکلات مردم ندارند .. مشکلات کمرشکن اقتصادی و فرهنگی هیچ ربطی به رسانه های خارج کشور ندارد و نتیجه عملکرد مسوولین است
پشت پرده شوم آشوب‌طلبی‌ها توسط اینترنشنال و دیگر پایگاه‌های آشوب‌طلب را نمی بینید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
یعنی اگه اینترنشنال نباشه هیچ اعتراضی وجود نخواهد داشت؟؟ مشکلات معیشتی و اجتماعی مردم هیچ ارتباطی به ناکارآمدی مسئولان ندارد؟ ضمن اینکه فرافکنی مشکلات به خارج مصداق بارز تف سربالاست.
مرز نداره عزیز جان . هر اعتراضی اغتشاش هست . خخخخ
وضعیت کاملا مشخص و احتیاجی به تفسیر شما نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
بله با پرچم فرانسه همه چیز مشخصه !!!
اغتشاش یعنی اقدام علیه امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور
خود مسئولان هم اذعان کردند که باید فضای گفتگو ایجاد کنیم به عبارت دیگر قبول دارند که فضای گفتمان وجود ندارد ولی از طرف دیگر با خشونت با معترضین برخورد می کنند و زمینه ای که از سالها قبل برای دوقطبی کردن جامعه آماده ساخته اند ( خودی و غیرخودی) را تشدید می کنند، در شرایطی که مشکلات جامعه بسیار بیشتر از قبل شده و برای جامعه و علی الخصوص جوانان راههای مسالمت آمیز مسدود شده است. سوق دادن جامعه به سوی دوقطبی شدن واقعا اشتباه بزرگی است که شاهد عواقب وخیم آن در آینده نزدیک خواهیم بود. اینکه هر حرکت اعتراضی را به سرویسهای اطلاعاتی این کشور و آن کشور ارتباط دهیم خطای بزرگتری است و به معنی نادیده و نشنیده گرفتن حرف معترضین می باشد.
گیرم که مکانی هم جهت اعلام اعتراض گذاشتند وقتی ترتیب اثری داده نمیشود چه سود؟ یعنی الان مسئولین ما داد مردم رو از لحاظ مشکلات معیشتی و اقتصادی نمیشنوند؟!
مثلا اعتراض وکلا و پزشکان هم اغتشاش بود؟
ببینید حال جامعه چقدر بد هست که ۱۰ روز دیگر جام جهانی برگزار میشود و ایران و انگلیس مسابقه میدهد ولی برای اصلا برای مردم مهم نیست برگزار شدن مسابقات در قطر هم که وای از غمی که تازه شود با غمی دگر
خدا را شکر هیچ کس به وضع موجود اعتراضی نداره، همه چی عالیه، فقط عده ای معدود اغتشاشگر داریم که اونا هم خوشی زده زیر دلشون
خیر اهل ماهواره نیستم ولذا تحت تاثیر هیچ تبلیغی نیسشتم
ولیکن در منطقه تخت طاووس تهران محل زندگیم هرشب ازساعت 20.30 همسایه ها روی بام وتراس وپنجره شعار میدن شدید
اسم این را من می زارم اعتراض
ولی تلوزیون ایران میگه اغتشاش و حتما ماهواره هم میگه اغتشاش

حالا کی راست میگه
به مردم اجازه ي اظهار نظر و عقيده داده نمي شود، اعتراض و اختشاش پيشكش!
اعتراض، نماینده می خواد که الان کسی نماینده اعتراض نیست. متاسفانه به روش درستی با کسی که اعتراض داره برخورد نمیشه و جایگاه برای مطالبه بهش داده نمیشه. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که نماینده معترضان هم در صورت وجود نباید کار رو به سمتی ببره که آشوب درست بشه. مثل نمونش توی عراق یا حتی آمریکا که به کنگره حمله کردن. ولی وجود نماینده معترضین، داشتن کرسی برای بیان اعتراض، قدرت ایجاد تغییر در صورت رسیدن به اکثریت و با وجود همه این مواردی که ذکر کردم، وضع قانون برخورد سخت با آشوب. اینا عواملی هستن که جلوی تبدیل اعتراض به اغتشاش رو میگیرن.
یک طرح: نماینده مجلس برای رفتن به مجلس باید رای مردم رو داشته باشه. چرا نباید برای این که از بیت المال مردم چقدر برداره از خود مردم سوال شه؟ از مردم در قالب رای گیری سراسری بپرسید که از نگاه اونها, میزان حقوق و مزایا, محل تحصیل فرزندان, داشتن یا نداشتن خونه و ماشین, امکان استفاده از خونه و ماشین قبل نمایندگی در زمان نمایندگی, ... اینها چه جوری باشه؛ بعد بگی با این شرایطی که مردم مشخص کردن هر کی می تونه بیاد نماینده ملت بشه ... برای هر صندلی 72 تا شهید دادیم, چرا برای حقوق و مزایا ما نباید نظر بدیم بیت المال ماست و همه باید نظر بدیما (امام خمینی خدا رحمتش کنه گفتن: مسئولان خادمان ملت هستند)!
بله رتبه بندی معلمان، دادن حق متضرران موسسات مالی، افزایش حقوق بازنشستگان، حل مشکل اب خوزستان و همدان
شما کلا اخبار رو از اونور میگیرید و البته اعتراض هم فقط اعتراض جمعی ضد انقلاب از نظر شما اعتراضه
بقیه کلا اعتراض نیست
در خصوص حجاب هم بگم الان که کلا ازاده و عده ایی هم سر هیجان یا لج بازی روسری برداشتن مگه چند درصد زنان کشور هستن یه سرشماری خودتون بکنید در منطق شمالی شهر تهران حدود ۳۰ درصد در مناطق جنوبی حدود ۵ درصد و در شهرهای دیگر این جماعت در حد صفر یا در حد ۱ درصد در استانهای قومیتی
که در کل کشور میانگین بگیرید به ۱ درصد نمیرسن
اون وقت کشور برای این یک درصدی ها چه کنه مثلا رفراندم بزاره
کجای دنیا این کار رو میکنن یا وقتی جمعیت کل افرادی که اومدن خیابون ضرب در ۵ کنی میشه ۱ میلیون در حد ۱ درصد که البته اعتراضاتشون جنبه های مختلف فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی داشته اون وقت باید براشون چی کار کرد
نمیشه با هیاهوی فضای مجازی و رسانه به امار واقعی رسید
باید بررسی میدانی صورت بگیره بعد اگر داده ها در حدی بود که مثلا قابل اعتنا باشه باید اقدام قانوی یا تغییر قانون صورت بگیره
جمع ۵۰ نفره اغتشاش گر در ۲۰ نقطه تهران به ۱۰۰۰ نفر هم نمیرسه
همین ها شب دوباره تو خونشون در هر محل یه جمع ۳ تا ۴ نفره شعار میدن
این شد کل ملت
راهپیمایی های میلیونی مردم که در کل کشور جمعیتش بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون بسته به نوع راهپیمایی متغیره
کلا ملت نیستن از جای دیگه اومدن
این امار البته برای ادمهای واقع بین هست و خودتون هم میتونید بررسی کنید تا حس بهتری از جامعه و دقیق تر دستتون بیاد
البته جماعت البانی نیشین در این خصوص اظهار نظر نفرمایند چون این جماعت ۴۰ ساله خارج ایران هستن
به نظر من برای نصب فیلترشکن و استفاده از واتساپ و اینستاگرام جریمه بذارید حدااقل اندازه یک سبقت بیجا یا سرعت غیرمجاز . 200هزار تومان.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست