بازدید 2538

کشتی تفریحی کروز ایران هم از جام‌جهانی جاماند

کد خبر: ۱۱۴۸۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 05 November 2022

احتمال جا ماندن شناور مسافربری که قرار بود گردشگران جام جهانی را از کیش به دوحه ببرد، با توجه به طولانی شدن زمان تعمیر و ناآرامی‌های اخیر مردمی وجود دارد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از آن که رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران اعلام کرد حتی یک تخت از هتل‌های کیش توسط گردشگران جام جهانی رزرو نشده است، حالا وضعیت کشتی کروز ایران که قرار بود جابجایی مسافر از ایران به دوحه را بر عهده بگیرد نیز در هاله‌ای از ابهام است.

شناور مسافربری “سانی” در مرداد ماه برای انجام تعمیرات دوره‌ای وارد حوضچه خشک یک مجتمع کشتی‌سازی در جنوب ایران شد اما ایسنا در گزارشی اعلام کرده است که با گذشت چهار ماه، و زمان طولانی که برای تعمیر این کشتی لحاظ شده احتمال جا ماندن آن از مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ وجود دارد.

جدا از موضوع تعمیر این کشتی کروز سوئدی، که در سال ۱۹۸۲ ساخته شده و در سال ۱۳۹۶ وارد سواحل کیش شد، مساله تامین سوخت یارانه‌ای برای آن نیز هنوز حل نشده است. حسین عباس‌نژاد، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر پیش از این گفته بود که با وجود قول‌های داده شده هنوز سوخت یارانه‌ای به شناورهای مسافری تعلق نگرفته است.

در صورت اجرای مصوبه تخصیص سوخت یارانه‌ای به این قبیل کشتی‌ها، نرخ سوخت از ٢٣ هزار تومان به ٣٠٠ تومان کاهش پیدا می‌کرد؛ چیزی که در نرخ بلیت‌های شناورهای مسافری بسیار تاثیرگذار بود زیرا ۴۵ درصد هزینه‌های بلیت یک شناور به سوخت آن برمی‌گردد.

کشتی کروز “سانی” با سرعت ۱۲ تا ۱۶ گره دریایی در ساعت، فاصله کیش تا دوحه قطر را در ۱۰ ساعت طی می‌کند اما با توجه به زمان اندک باقی مانده تا شروع مسابقات جام جهانی و با توجه به این ‌که این شناور مسافری هنوز آماده حرکت نشده و زمان دقیق مسافرپذیری آن نیز تعیین نشده، ‌هزینه سفر با آن به قطر در دوران جام جهانی نیز فعلا مشخص نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم