در انتشار اسناد لانه جاسوسی در دروس غفلت کردیم

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما درانتشار اسناد لانه جاسوسی در کتب درسی غفلت کرده‌ایم و به همین دلیل امروز آمریکایی‌ها گاهی اوقات توانسته اند، خود را به‌عنوان منجی کشور ما در ذهن برخی از نوجوانان نشان دهند.
کد خبر: ۱۱۴۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷ 04 November 2022

به گزارش «تابناک»، علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات، در گفتگو با فارس، درباره فرمایشات روز چهارشنبه مقام معظم رهبری در دیدار با دانش آموزان تصریح کرد: بیانات رهبری تحلیلی دقیق از وضعیت ایران جهان و منطقه و همچنین نقشی که آمریکایی‌ها در طول پنجاه سال گذشته در ایجاد ناآرامی و خون‌ریزی و قتل و غارت و تخریب کشورهای منطقه به‌خصوص ایران داشتند، بود.

سلیمی در ادامه اظهار کرد: نکته اساسی و مهم این بود که مشکل ایران و آمریکا از چه زمانی آغاز شد؟ حضرت آقا به‌خوبی اشاره کردند که از زمانی آغاز شد که آمریکایی‌ها خواستند در امور ایران دخالت کنند. از زمانی‌که خواست مردم را در ایران نادیده گرفتند و با کودتا علیه دولت ملی وقت مهره‌ی سرسپرده خود را در کشور ما به کار گماردند و او را به‌عنوان سگ دست آموز خود در منطقه قلمداد کردند.

وی افزود: البته از آن زمان تاکنون، آمریکایی‌ها پیوسته به شرارت در کشور ما اقدام کردند. نقش آمریکایی‌ها در کشتار دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲، در قضیه جنگ تحمیلی که وزیر خارجه آمریکا جداگانه با صدام دیدار کرد و چراغ سبز جنگ را به او نشان داد و از همان زمان صدام جرأت کرد که علیه ایران دست به اقدام بزنند و آمریکایی‌ها بودند که جنگ هشت ساله علیه ایران را مدیریت کردند، همچنین در قضیه کودتای نوژه، اسناد آن موجود است که آمریکایی‌ها طراح و پیگیر این کودتا بودند که موفق نشدند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تشریح سایر اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران، گفت: حمایت از گروه‌های ضدانقلاب و تجزیه‌طلب مانند کومله و دمکرات و غیره که به‌ صراحت در بیانیه اخیر وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مطرح شد که چگونه این گروهک‌ها توسط آمریکا حمایت آموزشی و مالی و غیره دیده‌اند و هزاران جنایت دیگری که آمریکایی‌ها در این سال‌ها علیه کشور ما انجام داده‌اند.

وی با اشاره به حوادث اخیر کشور،‌نقش آمریکا در این حوادث را غیر قابل انکار دانست و گفت: همین مقوله اخیر و حادثه دردناکی که در شاه‌چراغ به وجود آمد، خب شاهد بودیم، داعش را که خود شخص وزیر خارجه وقت آمریکا اظهار کرد که ما آن را درست کردیم و در نتیجه داعش همان مولود آمریکا بود که حادثه و جنایت تلخ شاه‌چراغ را رقم زد. از طرف دیگر آمریکایی‌ها به‌صراحت اعلام کرده‌اند که از اغتشاشات اخیر در کشور ما حمایت می‌کنند. پس بنابراین در جان باختن کودکان و دانش‌آموزان ما، همین‌طور شهادت طلبه‌ای که مظلومانه جان باخت نیز دخیل هستند.

سلیمی با اشاره به ترور سردار سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا، بر خوی درنده دشمنان ملت ایران اشاره کرد و گفت: مگر شهید سلیمانی را که یک مهمان در کشور دیگری بود چه کسی شهید کرد؟ کدام قاعده دیپلماتیک در کجای جهان اجازه می‌دهد که میهمان یک کشور دیگر را در خاک آن کشور ترور کنند؟ و جالب این‌که سریع هم به این مسئله اعتراف می‌کنند که در این جنایت نقش داشته‌اند. پس باید توجه داشت که خوی آمریکایی‌ها درندگی و خون‌ریزی، قتل و غارت و آشوب و تحریم است.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید رهبرانقلاب مبنی بر اهمیت ورود اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی،‌ تصریح کرد: از لانه جاسوسی اسناد بسیار مهمی در دسترس است که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها چگونه در امور داخلی کشور ما دخالت کرده و ثروت‌های ما را غارت کرده و جاسوس‌هایی را در کشور ما پرورش دادند. همچنین نحوه ارتباط‌گیری آن‌ها با نفوذی‌ها و عوامل ترورهایی که ردپای خونین آمریکایی‌ها در آن دیده می‌شود، در این اسناد ذکر شده است.

وی با بیان تاثیرات منفی کم کاری هایی که تا به امروز در این حوزه اتفاق افتاده است اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد که ما در این زمینه غفلت کرده‌ایم و به دلیل این‌که این اسناد را در کتاب‌های درسی نیاورده‌ایم، امروز آمریکایی‌ها گاهی اوقات توانسته اند تا خود را به‌عنوان منجی کشور ما در ذهن برخی از نوجوانان نشان دهند. در این حوزه از مسئله جهاد تبیین، علی‌رغم تأکیدهای چندباره رهبری غفلت شده‌است.

سلیمی افزود: عدم انتشار اسناد لانه جاسوسی در کتاب های درسی، باعث شده تا جوان امروز ما با عمق شرارت‌های تاریخی آمریکا آشنایی نداشته باشد و بدون شک این نقیصه در نظام آموزشی ما هر چه سریع‌تر باید برطرف شود و این بخش مهم از تاریخ کشور ما که کاملاً مستند نیز هست و به دست خود آمریکایی‌ها تولید شده‌است باید در کتاب‌های درسی وارد شود تا نسل جدید با این اقدامات و خوی و ذات درنده آمریکا آشنا شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تلاش های گذشته مجلس شورای اسلامی برای به ثمر نشستن این مطالبه گفت: مجلس یک شأن نظارتی دارد. بنده زمانی در کمیسیون آموزش بودم و به دولتی‌های آن وقت، در همین مسئله چندین‌بار تذکر و پیشنهاد داده‌ام اما متاسفانه در آن زمان کوتاهی شد که امیدوارم هرچه سریع‌تر دولت فعلی دست به اقدام لازم در این زمینه بزند و اجازه ندهد که آمریکایی‌ها پشت خنده‌های مستانه شان کینه‌های عمیق نهفته و چهره نفرت آمیز واقعی خود را پنهان کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار