بازدید 16681

این «پلیس نما»ها را دستگیر کنید

در فیلم های منتشره، خوشبختانه چهره افراد ملبس به یونیفرم یگان امداد کاملاً مشخص است. حال که اعلام شده این افراد با پوشیدن لباس پلیس مرتکب اقدامات مجرمانه شده و به گفته سازمان قضایی نیروهای مسلح "صحنه سازی" کرده اند، انتطار می رود سریعاً دستگیر و محاکمه شوند... همچنین انتظار می رود کسانی که در یک فیلم دلخراش جدید، شهروندی را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داده اند، شناسایی و مجازات شوند.
کد خبر: ۱۱۴۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 02 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، در پی انتشار فیلم‌هایی که در آن افرادی با لباس نیرو‌های یگان ویژه در حال تخریب اموال مردم هستند، مسوولان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و نیروی انتظامی اعلام کردند که بعد از بررسی فیلم‌ها به این نتیجه رسیده اند که این افراد، پلیس نیستند و با پوشیدن لباس نیرو‌های ضد شورش، دست به این اقدامات خرابکارانه زده اند.

ما نیز سخنشان را می‌پذیریم و از این که این اعمال توسط پلیس کشورمان انجام نشده، خرسندیم و فقط سه نکته را معروض می‌داریم:

۱ - در فیلم‌های منتشره، خوشبختانه چهره افراد ملبس به یونیفرم یگان امداد کاملاً مشخص است.

حال که اعلام شده این افراد با پوشیدن لباس پلیس مرتکب اقدامات مجرمانه شده و به گفته سازمان قضایی نیرو‌های مسلح "صحنه سازی" کرده اند، انتطار می‌رود سریعاً دستگیر و محاکمه شوند.

۲ - امروز نیز فیلم دلخراشی منتشر شد که در آن یک شهروند در میان تعدادی از افراد پلیس بر زمین افتاده و با شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته است.

پلیس در واکنش به انتشار این فیلم، اعلام کرده است که به هیچ عنوان چنین رفتاری را تایید نمی‌کند و در حال بررسی ماجراست و با عوامل متخلف، برخورد خواهد کرد.

با توجه به رفتار غیر انسانی که در این فیلم مشهود است و علاوه بر شهروند قربانی، افکار عمومی جریحه دار و اعتبار پلیس (که در هر کشوری نماد حفظ امنیت است) نیز خدشه دار شده است، انتظار می‌رود سرعت عمل پلیس در واکنش بیانیه ای، در واکنش عملی نیز محقق شود و این افراد هر چه سریع‌تر شناسایی و محاکمه و مجازات شوند چه آن که در ارتکاب جرم مشهود توسط آن‌ها تردیدی وجود ندارد.

۳ - چند روز قبل که فیلم سیلی زدن یک پلیس بر صورت یک زن منتشر شد، خبرگزاری مهر به نقل از منبعی در پلیس، نوشت که دستور ویژه برای بررسی موضوع صادر شده است. باعث تسکین خاطر افکار عمومی خواهد بود چنانچه نتیجه آن بررسی نیز اعلام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۴۹
تغییر رفتار پلیس مبتنی بر ایجاد جو ارعاب جامعه را ترغیب می کند که برای دفاع از خود دست به اسلحه ببرد! چه کسی از ایجاد جنگ داخلی سود می برد؟!
عجب ...
حالا شدن پلیس نما !!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
با وجود موبایل ها و اینترنت دیگر قابل تکذیب نبود . الان روش های دیگری اجرا می شود .
دیگه وقتشه که سربازان گمنام و اطلاعات سپاه وارد عمل بشن و با تاکتیک خود این افراد معلوم الحال را به سرعت برق دستگیر کنن و دل این مردم شریف و همیشه در صحنه را شاد نمایند .
این بازیها کی تموم میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پلیس نما چیه ؟!
بچه گول میزنید یا مردم را ساده فرض می کنید

پلیس نما کجا بود !

تمامی نیروها از طرف فرماندهان ساماندهی و قسمت بندی میشوند مگر می شود کسی سرخود تیر شلیک کند یا کسی را بزند و یا کارهای اشتباه دیگری انجام دهد
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
دوست عزیز! اونایی که جلو چشم دنیا به راحتی آب خوردن سر آدم رو از تن جدا می کنن، خیلی راحت تر می تونن به شکل پلیس یا هر شکل دیگه در بیان و اقدامات مجرمانه ای رو انجام بدن تا طرف مقابل رو در اذهان مردم تخریب کنن. اگر یک درصد هم این احتمال رو بدی ، فکر می کنم منصفانه باشه. مگر اینکه لجبازی در بین باشه و موبایلو صفحات مجازیو بمباران ناجوانمردانه!!! راستی ! هیچ وقت فکر کردی این همه فشار از طریق فضاهای مجازی و سایتهای داخلی و خارجی واسه چی و از کجا ساپورت می شن؟و ایران ما تنها،!!! کمی انصاف داشته باشین، من نمیخوام از اقدامات مسئولین دفاع بکنم. قبول دارم مشکلات فراوانی داریم، قبولدارم اختلاس فراوان هست، فرزندان بسیاری از مسئولین دزد در آمریکا و انگلیس و.... هستن اما نظام و رهبری با این موضوعات ارتباطی ندارن. تخلافات باید از مجرای خودش بررسی بشه. کمی منصف باش.
هرچه هستی جان مولا مرد باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
ایرانی جان وافعاً اینارو با فکر میگی؟ واقعاً؟؟ واقعاً متوجه میشی چی میگی؟ واقعاً میگی اینا شکل پلیس دراوردن خودشون رو؟ واقعاً هنوز هستن آدمایی که اینجوری فکر میکنن؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
این تجهیزات دفاع و ضد شورش را نمی توان از بقالی سر کوچه خرید . اینها را پلیس در اختیار نیروهایش و لباس شخصی ها قرار داده و برای هر کدام امضا می گیرند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
ایرانی جان تو راست میگی !!!! تو خوبی !!! انسان قرن 21 تویی !!! مغز متفکر تویی
آخ جون من از بچگی خیلی دوست داشتم پلیس ضد شورش بشم... امروز میرم لباس و تجهیزاتشو میخرم میپوشم پلیس بشم.....
بابا تو رو به هر کی قبولش دارین به شعور مخاطب یکمی احترام بذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
تو عراق و پاکستان هم این گونه تجهیزات فروخته نمی شود . سلاح و شوکر را شاید بفروشند ولی اینها خریداری ندارد . اینها توسط یگانهایی در اختیار زیر مجموعه هایشان قرار داده می شود .
چند سوال جدا از اینکه چرا این عده دستگیر نشده اند:
1-اقدامات مخرب ان عده در راستای تامن خواست کست؟
2-با گشتی در محله های فروش تجهیزات نظامی میینیم این لباس ها برای خرید وجود ندارند بخصوص کلاهخود پس این عده لباس را از کجا تهه کرده اند؟
3-اقدامات عده ای فحاش در چیتگر و اکباتان هم در همین راستا و مکمل همین اقدامات بود. آیا مردم حق ندارند به وابستگی این عده شک کنند؟
تعداد 20 -30 نفر با لباس پلیس با موتور یکسان این ها پلیس نما هستند بعد یکی شعار بده صد نفر میریزند سرش؟ اینها را نمیتونن دستگیر کنند. پس پلیس نما ها را بزنیم مشکلی نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
ون های پلیس هم نما بودند ؟
اره بابا شما راست می گی
عجب فیلمی شده
آخه کی جرات می کنه این لیاس رو بپوشه و مردم رو مورد ضرب و جرح قرار بده
پلیش داره فرار به جلو می کنه
باید مسئولیت بی تدبیری این نیروها را گردن بگیره
اونيم كه اختلاس ميكنه مسئول نيست كه مسئول نماست!!!!
اگر پلیس نبودند چهره خود را نشان نمی دادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
منم همینو میخواستم بگم اینها خیالشون راحته کسی باهشون کاری نداره که صورتشون نمیپوشونن
این لباس را از کجا اورده اند اول فروشنده ها را بازخواست کنید که چرا بدون مجوز و مدرک و کارت شناسایی اینگونه لباس را به افراد عادی می فروشند
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
تو مغازه اسباب بازی فروشی هم لباس هم باتون هم اسلحه میفروشن موتور های پلیس رو هم میفروشن اینو همه میدونن
آقا مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
امیر خان کلاه کاسکت مرد استفاده اینها رو برام بخر من بهت ده میلیون میدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
بابا امیر جان چقدر فکر کردی به به این جواب رسیدی یکم به مغزت استراحت بده خسته نشه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
امیر جان شما اینا برای شما اسباب بازی هست ولی تو بقیه دنیا بهش میگن تجهیزات پلیس ضد شورش که خرید و فورش این تجهیزات تو این مملکت هم برای افراد عادی و بدون مجوز جرم هست!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
ممد ت این لباسا و تجهیزات رو اسباب بازی فروشی کیشی سر 6 متری میفروشه .
بچه شدی آ
اگر اینها پلیس نما هستند رسما اعلام کنید تا مردم از جان واموالشون دفاع کنند
آن فیلمی که می‌گویید یکی از شهروندان به شدت کتک می‌خورد را که بی‌بی‌سی بی‌شرف تدوین کرده است. این‌ها همان کسایی هست که فیلم‌های هالیوودی را می‌سازند و این توانایی را دارد که هر فیلمی را درست کنند و واقعیت جلوه دهند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
دوست عزیز خوابی یا خودتو زدی به خواب . لااقل به شعور مردم احترام بذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
شما و همفکرانتون کلا در زمین سیر نمی کنید. خوشا بحالتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
تدوین؟!اصلا می دونی معنی تدوین چیه؟!!!
---مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
خدا وکیلی خیلی باحالی . حالتو خریدارم !!!!
پس اگر مردم این پلیس نماها را ادب کنند اشکالی نداره
پس منبعد مردم می‌تونند پلیس نماها رو ادب کنند
سلام
خیلی وقته که اعتمد به پلیس حداقل برای شخص بنده ازبین رفته که اصلا ارتباطی به حوادث ایام اخیر ندارد.
بررسی حرفه ای و دقیق موضوع و در یک کلام بررسی فنی پلیسی در دستور کار پلیس نیست. شاید در رژه ها شاهد حضور خودروهای زیبای پلیس باشیم که به نظر خودمون باید به پلیس مقتر خودمون ببالیم اما در عمل با سر انگشتان پلیس ها در جامعه در ارتباط هستیم و وقتی به افسر رانندگی که بنده را متوقف کرده و اعلام میکند که میخواهم مدارکتان را چک کنم میگویم طبق قانون (قانون مربوطه را پرینت کرده و در خودروی خود دارم) مادامی که بنده تخلفی مرتکب نشده ام نمی توانید بنده را متوقف کنید که می گوید قانون!!!!
باعث تاسف است که وقتی پشت چراغ قرمز ناخواسته شاهد درگیری مردی با خانمی در ماشین بغل دستی هستم و از انجایی که معتقدم امر شخصی و خانوادگی است لاجرم دخالتی نمیکنم و لی وقتی در پشت چراغ قرمز دوم شاهد کوبیدن سر خانم به شیشه هستم توسط همان راننده و موضوع را به پلیس اطلاع می دهم که می گویند گشت را به موقعیت می فرستیم که با طولانی شدن اومدن پلیس و تماس مجدد با پلیس کعه چرا گشت نی آید پلیس 110 پشت تلفن به من شهروند تشر میزند و از اینکه در فکر جان یک نفر شهروند دیگر هستم مورد عتاب قرار می گیرم!! (در شهر اردبیل بوده است در سال 1401)
روزی که آقای قالیباف با تفکر جدید پلیس را مجهز به خودروهای الگانس کرد و جایگاه پلیس را به نوعی ظاهری هم شده ارتقا داد اما فرامو شد عدم توازن حقوق دریافتی و سختی کار پلیس شاید باعث شود که پلیس انگیزه کافی برای انجام وظایف خود نداشته باشد (ضمن درود به روان پاک شهدای فراجا در سالهای قبل عرض بنده کلیت موضوع است و هیچ گاه فداکاری های پلیس های دلسوز را از یاد نخواهیم برد.)
تجهیز پلیس به دوربین های نصبش بر روی لباس یکی از قدم های بزرگ در جهت جلوگیری از بروز تهمت به پلیس بوده و در کشف حقایق مثمر ثمر خواهد بود و بسیار کار سنجیده ای بوده است. امید است با نگاه کلان به دغدغه های کشور و برنامه ریزی درست و اجرای دقیق تغییرات درست در بدنه و خصوصا کلانتری ، پلیس 110 و کلا مواردی از پلیس که مستقیما در ارتباط مستقیم با مردم هستند شاهد روزی باشیم که وقتی پلیس را در خیابان دیدیم احساس امنیت کنیم نه....
انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
خانه ما را سرقت کردند و در آخر بنده را محکوم کردند که صحنه سازی کرده ام . بهانه شان هم این بود که چرا جناب دزد بعضی چیزها رابرده و بعضی ها مانده اند !!!!!!!!! به عقل هیچ کس نرسید که دزدها معمولا کالاهای با ارزش را سرقت میکنند .
دوسال بعد موتوری ها در پیاده رو کیفم را کشیدند و افتادم و شانه ام شکست . هفته ها به هم پاس دادند و آخرش که خسته شدم از من تعهد گرفتند که شکایتی ندارم و تمام شد .
من هم دیگر اعتمادی به اینها ندارم .
آقا اون شصت هفتاد تا یونیفورم پوش موتور سواری که توی نازی آباد ، جوان مردمو تا حد مرگ با لگد و باتوم زدن و با موتور از روش رد شدن و آخرش هم بهش شلیک کردن ، اونها هم پلیس نما بودن ؟ پلیس های واقعی کجا بودن که نجاتش بدن ؟
این لباسهای مخصوص را از کجا اورداند !
پلیس نما؟ اونیکه طرف روی زمینه توی نازی اباد 20 نفری دارن میزننش با موتور روش میرن بعدهم بهش از افاصله نزدیک شلیک می کنند هم پلیسن نما هستند؟ یا افراد لباس شخصی؟ 20 -30 نفری دارن به مردم حمله می کنند بعد شما خجالت نمی کشی می گی پلیس نما؟ پس شما چیکاره اید که هرکسی می تونه اینجوری لباس بپوشه؟
چرا کسی برای طلبه ای که شکنجه شد و به شهادت رسید و یک زن خیابانی هم این خشونت را تایید می کند و می گوید که حق اوست دل نمی سوزاند. وقتی اغتشاشگران می کشند و شعار می کشم می کشم سر می دهند باید اماده کشته شدن هم باشند. در اغتشاشات اخیر نزدیک به 30 مامور حفظ امنیت شهید شده اند اما مجموعه کشته سازیهای رسانه های غربی که بیشتر انها هم مشکوک است به 10 نفر هم نمی رسد. در همه جای دنیا وقت به سمت پلیس شلیک می کنند و یا با سلاح سرد حمله می کنند پلیس دست به اسلحه می برد . لابد از این پس پلیس باید مقابل ازاذل و اوباش هم بدون واکنش بایستد . حامیان داعش و منافان و کومله تجزیه طل و مسی و مریم رجوی خائن و ادم کش بساط مظلوم نمایی را جمع کنند اینها اگر یک روز دستشان به قدرت برسد میلیونها ایرانی را سلاخی می کنند.
پاسخ ها
55
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
آره کشته سازی یوده همه دروع میگن برو عمو جون ما سرمونو زیر برف نکردیم
ولله خسته شدیم بس کنیددیگه ....
باز هم ازاون اشتباهات که این تیتر را زده و گفته که اینها مامور نما هستند وافعا حالم بده از این روزگار و از این دروغ پردازی ها چرا نمی خواهیم به اشتباهات خودمان را ابراز کنیم و بگویم در بعضی جاها اشتباه کردیم حالا هرکس که میخواهید باشید . اون ماموری که سیلی زد چه شد یا اون ماموری که در نازی آباد برخورد داشت کی بود
پس با اجازه از این به بعد ما همه پلیس نماها رو میزنیم
حالا همین پلیس نما بدست مردم کتک بخورد ببین صدا و سیما چطور آنهارا تطهیر می کند و مظلوم جلوه می دهد.
تكليف مسئول نماها چي ميشه؟
به نظرم حاکمیت میتواند با صدور مجوز دفاع مشروع در برابر "پلیس نماها" توسط مردم این شائبه را از بین ببرد. به این معنی که اگر هر فردی با لباس پلیس یا بدون لباس پلیس و با معرفی خود به عنوان مامور اقدام به کار غیر قانونی کرد مردم بتوانند از خود دفاع کنند و در این دفاع هر اتفاقی افتاد قانون طرف فرد دفاع کننده را بگیرد. با این روش اعتماد مردم بر میگردد.
شما رابه خدا باا عصاب مردم بازی نکنید.اگر حسن نیت دارید که انشالله دارید حداقل تخلفات مامورینی را که برایتان محرز است رسیدگی وافکار عمومی را قانع کنید.اما اگر برای آرام کردن اوضاع این خبر ها را مینویسد.باور کنید نتیجه معکوس دارد .با بچه ها طرف نیستید!!!!
چطور در بعضي از موارد كه مردم در آنهاكمي مقصر هستند در 24 ساعت اوليه، اونا رو دستگير و به سزاي اعمالشون مي رسونيد(البته كه دمتون گرم) ولي در اين موارد فقط تكذيب از جانب شماست و هيچ وقت هم رسيدگي نميشه.
يكم لااقل يكم به مردم خودتون احترام بگذاريد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست