بازدید 5034

رئیس جمهور کره جنوبی: به اوکراین سلاح نداده‌ایم

یک روز پس از آنکه پوتین، درباره تحویل تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داد رئیس جمهور کره جنوبی ارسال سلاح برای کمک به کی‌یف را رد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ 28 October 2022


یک روز پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، درباره تحویل تجهیزات و تسلیحات نظامی به اوکراین هشدار داد یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی درباره این موضوع گفت ما هرگز تجهیزات و تسلیحات نظامی کشنده به اوکراین نداده ایم.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) از سئول، پوتین روز گذشته در نشستی خبری در والدای که در مسکو برگزار شد از تخریب روابط بین سئول و مسکو در صورت ارسال تسلیحات و مهمات کره جنوبی به اوکراین صحبت کرد.

یون سوک یول گفت: ما هرگز سلاح‌های کشنده یا چیز‌های مشابه دیگر (به اوکراین) ارسال نکرده ایم.

یون گفت: ما در همبستگی با جامعه بین‌الملل به اوکراین کمک‌های بشردوستانه و صلح‌آمیز ارائه کرده‌ایم و تلاش میکنیم تا روابط خوب را به شیوه‌ای صلح‌آمیز با همه کشور‌های جهان از جمله روسیه حفظ کنیم.

مطبوعات انگلیس و روسیه اوایل روز جمعه (به وقت سئول) گزارش دادند که پوتین در کنفرانس خبری روز گذشته در مسکو گفته است که «ما مطلع شده ایم که جمهوری کره جنوبی تصمیم گرفته است سلاح و تجهیزات لازم را برای اوکراین فراهم کند؛ امری که رابطه سئول و مسکو را از بین می‌برد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار