بازدید 27550
معاون وزیر صمت در پاسخ به سوال تابناک

بانک مرکزی باید «یک میلیارد یورو» برای واردات خودرو تامین کند/ خودرو‌ی وارداتی صرفاً چینی نیست/ ۹۰ هزار خودرو امسال وارد می‌شود/ خودروی شش هزار دلاری، اقتصادی است/ فروردین ۱۴۰۲؛ زمان حذف کامل قرعه‌کشی خودرو

معاون فاطمی امین با اشاره به روند واردات خودرو در سال جاری اظهار داشت: تا پایان سال، ۹۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۴۷۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ 26 October 2022

به گزارش تابناک اقتصادی، صبح امروز، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت واردات خودرو به کشور، با اشاره به بررسی مدارک شرکت‌های متقاضی واردات اظهار داشت: در خصوص تقاضا برای واردات خودرو، ۳۸۰ درخواست داشتیم که از این تعداد تا به امروز ۲۴ شرکت و مجموعه با بررسی مدارک مورد نیاز (همچون ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پاس کردن استاندارد‌های ۸۵گانه)، برای واردات خودرو انتخاب شدند.

منطقی با اشاره به آیین‌نامه واردات خودرو اظهار داشت: اولویت با خودرو‌های زیر ۱۰ هزار دلار بوده و بعد از آن اولویت با ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار است؛ بنابراین، شرکت‌ها انتخاب و برای تامین ارز به بانک مرکزی معرفی خواهند شد. معاون وزیر صمت همچنین تاکید کرد: واردات خودرو‌ها صرفاً از خودروسازان چینی نخواهد بود و خودرو‌های کره‌ای و ژاپنی نیز وارد بازار خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول در وزارت صمت: قیمت گذاری خودرو‌های وارداتی در بورس و بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد که فرآیند کنترلی بهتری روی قیمت آن خواهد بود؛ هرچند در موضوع واردات بر خودرو‌های اقتصادی تاکید شده، قیمت این خودرو‌ها لزوماً اقتصادی نخواهد بود، زیرا در بورس عرضه می‌شوند.

منطقی در پاسخ به این که تعریف از خودرو‌های اقتصادی چیست، گفت: خودرو‌هایی است که قیمت تمام شده آن حدود ۶ هزار دلار است و اغلب مشخصه‌های خودرو‌های مدرن امروز را داشته باشند. وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه قیمت ریالی خودروی اقتصادی چقدر است، اظهار داشت: با توجه به قیمت امروز دلار، خودروی اقتصادی حدود 200 میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

وی افزود: فرایند فروش اقتصادی اقساطی نیز برای آن‌ها پیش‌بینی شده است؛ تا پایان سال ۹۰ هزار دستگاه خودرو وارد کشور  و علاوه بر آن ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو اقتصادی توسط خودروسازان داخلی تولید شود.

معاون فاطمی امین در خصوص ابهامات و شایعات مطرح درباره اینکه تامین ارز برای واردات خودرو از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود نیز اظهار داشت: در آیین نامه واردات خودرو بیان شده است که بانک مرکزی تا یک میلیارد یورو را تامین کند. این در حالی است که از دو منبع دیگر یعنی رمزارز و سرمایه گذاری خارجی نیز امکان تامین ارز واردات وجود دارد، به گونه‌ای که اگر افرادی رمزارز یا منابع ارزی در خارج از کشور دارند، به شرط تایید بانک مرکزی می‌توانند خودرو وارد کنند؛ بنابراین، دو بخش تامین ارز در بخش خارجی و داخلی داریم و بانک مرکزی تا آخر امسال تامین ارز را خواهد داشت و مشکلی نخواهد بود.

منطقی اظهار داشت: در خصوص واردات خودرو تاکنون دو دسته به وزارت صمت مراجعه کرده‌اند؛ دسته نخست که پیش از این وارد کننده اصلی بودند و دسته دوم خودروسازان داخلی بودند، ضمن اینکه برخی واردکنندگان بزرگ خودرو در گذشته اکنون به تولیدکننده خودرو تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید:


معاون وزیر صمت همچنین در خصوص بدعهدی کره‌ای‌ها و اینکه آیا از این کشور خودرو وارد خواهیم کرد یا خیر، گفت: وزارت صمت چنین قاعده‌ای ندارد که کشور‌هایی که پیش از این در زمان تحریم‌ها، ما را ترک کرده‌اند مراوده نداشته باشد و اگر چنین کنیم به طور قطع متهم به همکاری صرف با چینی‌ها خواهیم شد.

منطقی در ادامه سخنان خود، در خصوص صادرات خودرو به روسیه گفت: روند نسبتا خوب این است که با توجه به فرصت پیش آمده در روسیه، خودروسازان داخلی برنامه ریزی کرده اند تا محصولات کامل سواری و تجاری را صادر کنند. همچنین تولید مشترک تندر ۹۰ در روسیه در حال مذاکره است تا به نتیجه برسد. معاون وزیر صمت همچنین به ظرفیت کشور‌های حوزه سی. ای. اس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اگر در یکی از کشور‌های این حوزه بتوان به تولید یا صادرات خودرو پرداخت، می‌توان بدون تعرفه به دیگر کشور‌های عضو نیز صادرات داشت، فرصتی در این کشور‌ها به‌ویژه جمهوری آذربایجان و بلاروس برای ارتقای همکاری‌ها فراهم است.

فروردین ۱۴۰۲؛ زمان حذف کامل قرعه کشی خودرو

 

عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت نیز در نشست خبری امروز با اشاره به اقدامات وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو در شش ماهه اول ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این مدت رشد عرضه در طرح‌های فروش ایران خودرو و سایپا به ترتیب ۷۶ و ۹۴ درصد بوده است. وی در ادامه با اشاره به حذف فرآیند قرعه کشی کلیه طرح‌های فروش محصولات شرکت‌های سایپا و همچنین طرح فروش مشارکت در تولید محصولات شرکت ایران خودرو و محصول هایما افزود: در این رستا با توجه به سیاست گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال همه محصولات ایران خودرو از فرآیند قرعه کشی خارج می‌گردد و از ابتدای سال ۱۴۰۲ قرعه کشی از فرآیند فروش خودرو خارج خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی صنعت خودروی کشور بی توجهی به دانش‌بنیان شدن این صنعت در سال‌های گذشته بوده است، اظهار داشت: اگر بخواهیم ترجمه‌ای از دانش بنیان شدن در این صنعت ارایه کنیم، همانا پرداختن به حلقه طراحی و توسعه محصول و بن‌سازه (پلتفرم) های بومی را می‌توان حلقه مفقوده این صنعت در کشور دانست؛ بنابراین، در گام دوم برنامه‌های تحولی تلاش شد تا نقصان فقدان بن‌سازه‌های باکیفیت در صنعت خودروی کشور که مالکیت فکری آن در اختیار خودروسازان داخلی باشد، مدنظر قرار گیرد.

توکلی بیان داشت: در شهریورماه سال جاری، نمایشگاه تحول صنعت خودرو با تکیه بر دو مفهوم بن‌سازه‌های بومی و هم افزایی در صنعت خودرو با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برگزار شد که طی آن نقشه‌راه آینده صنعت خودرو با تکیه بر بن‌سازه‌های با کیفیت بومی به همراه نمونه محصولات به نمایش گذاشته شد؛ در این بین، تمرکز بر چهار بن‌سازه کلیدی برای دستیابی به محصولات باکیفیت با مقیاس اقتصادی تولید مد نظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین در گام دوم پوست اندازی پلتفرمی صنعت خودروی کشور برای گذار از محصولات فعلی به سمت محصولات با کیفیت که ابتکار عمل تولید آنها در دست شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی باشد آغاز شد و هم‌اکنون توسط معاونت حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت، هفتگی مورد پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول وزارت صمت ادامه داد: در این برنامه، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مشتریان در صنعت خودروی کشور، همانا دستیابی به محصول اقتصادی باکیفیت با سازوکار اجرایی به‌روز لحاظ شده و هم اکنون مراحل طراحی و توسعه این پلتفرم توسط دو خودروساز کشور در حال اجراست.

وی اظهار داشت: در محصول اقتصادی مدنظر که با توان مهندسان ایرانی در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی طراحی انجام شده است، خودرویی با مصرف سوخت زیر پنج لیتر در صد کیلومتر طراحی شده است و البته در این خانواده محصول خودروی برقی ارزان نیز در حال طراحی و تکوین در یک شرکت دانش‌بنیان داخلی دیگر است.

وی افزود: بدین ترتیب در سال آینده شاهد محصولات جدید به شرح زیر خواهیم بود:

۱-واریانت نخست خودروی اقتصادی سایپا بر پایه پلتفرم خودروی اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو

۲- خودروی ری را (کراس اور پلتفرم اختصاصی ایران خودرو)

۳- خودروی اختصاصی پارس خودرو p۹۰ بر پایه پلتفرم به‌روز شده ال۹۰ و قطعات کاملاً بومی

۴- خودروی آریای اتومات (بر پایه مگا پلتفرم اختصاصی سایپا)

۵- خودرو TF۲۱ بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایران خودرو

۶-خودروی اطلس بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایکس ۲۰۰ سایپا

۷- خودروی سهند بر پایه پلتفرم به‌روزآوری شده ایکس ۲۰۰ سایپا

۸- وانت آریسان سه منطبق بر استانداردها شرکت ایران خودرو

۹- وانت اختصاصی گروه سایپا منطبق بر استانداردها و فیس لیفت‌های محصولات جاری (مدل‌های سال) به منظور ارتقا استانداردها.

توکلی لاهیجانی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ گونه‌های مختلف بر روی پلتفرم اقتصادی مشترک سایپا و ایران خودرو مشتمل بر گونه برقی و همچنین دو محصول هاچ بک و SUV بر روی پلتفرم sp۰ عرضه خواهد شد.

رشد ۳۱۹ درصدی تولید خودروی کامل تا پایان مهرماه

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت بیان‌ داشت: در هفت‌ ماهه امسال ۶۲۶ هزار و ۴۵۲ دستگاه خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه پارسال (تولید خودروی ناقص و کامل) رشد ۱۲ درصدی نشان می‌دهد، با این حال مقایسه تولید خودروی کامل نشان‌دهنده رشد ۳۱۹ درصدی است.

وی گفت: همچنین امروز تولید خودروی ناقص در دو خودروساز بزرگ کشور به صفر رسیده و تحویل خودرو به مشتریان ۳۰ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول وزارت صمت یادآور شد: تا پایان مهرماه امسال ۲۳۴ هزار دستگاه خودروی کامل در ایران خودرو و ۲۳۳ هزار دستگاه خودروی کامل در سایپا تولید شد که سال گذشته این ارقام به ترتیب ۲۱ هزار دستگاه و ۹۱ هزار دستگاه بوده است.

وی همچنین به رشد تولید خودرو توسط بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: سهم خودروسازان خصوصی در این مدت از هفت درصد در سال گذشته به ۱۵ درصد افزایش یافته است؛ به‌طوری که تا پایان مهرماه امسال ۹۶ هزار دستگاه خودرو تولید کردند و این رقم در مدت مشابه سال گذشته تنها ۳۹ هزار دستگاه بوده است.

توکلی لاهیجانی با اشاره به جزئیات آمار هفت ماهه تولید خودرو، گفت: در این مدت ۵۴۵ هزار دستگاه خودروی سواری (رشد هفت درصدی)، ۶۲ هزار و ۹۰ دستگاه وانت (رشد ۴۷ درصدی)، یک‌هزار و ۷۶۱ دستگاه ون (رشد ۴۵۴ درصدی)، یک‌هزار و ۲۳۱ دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس (رشد ۳۷ درصدی) و ۱۵‌هزار و ۸۹۳ دستگاه کامیون، کامیونت و کشنده (رشد ۱۸۷ درصدی) در کشور تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه موتورسیکلت نیز با همراهی انجمن موتورسیکلت‌سازان ایران در هفت ماهه امسال ۲۳۹ هزار دستگاه تولید شده و انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال به حدود نیم میلیون دستگاه برسد؛ موضوعی که می‌تواند زمینه‌ساز نوسازی ناوگان موتورسیکلت کشور باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۸
طبق معمول یک خواسته به حق مردم به دست منفعت طلبان افتاد چرا مسائل را اینقدر پیچیده میکنید از شرکتهای اصلی خارجی بخواهید نمایندگی داشته و هر آنچه مردم می خواهند به آنها بفروشند وجوه قانونی اعمال و مبادلات ارزی هم بر اساس ارز شرکت فروشنده پرداخت شود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اینها کاری نمی کنند که فرغون سازها ضرر کنند و
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
اختصاص یک میلیارد یورو برای واردات خودروهای مرفهین بی درد در حالیکه خط فقررسمی ( واقعی بمراتب بیشتر است) ۱۸ میلیون تومان است و حقوق کارگران و بازنشستگان و کارمتدان زیر خط فقر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
بانک مرکزی که ادعا میکنه 25 میلیارد دلار در 6 ماه گذشته ارز ریخته تو بازار!!!! الان مشکلتون یک میلیارد یورو هستش؟
ناشناس
| Canada |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
این تصمیم غلط ( اختصاص بک میلیارد یورو برای واردات خودرو) دردی از دردهای قشر کارگر ومستضعف دوا نمیکند و فقط در راستای منافع قشر مرفه است و موجب افزایش قیمت ارز خواهد شد
جدول مندلیف حفظ کنیم راحتتر از واردات خودرو است
ماشین 6000دلاری درشکه است یا ماشین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
ماشین شش هزار دلاری اشغال های شرکتهای هندی مثل تاتاموتورز است که صد رحمت به پراید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
خودرو 6000 دلاری!!؟؟؟!؟؟ جالبه ... خودشون خودروهای تیبا و سمند که زمانی با افتخار تو بوق و کرنا میکردن جزو خودروهای صادراتی هستن قیمت 14000 دلاری اعلام میکردن!!؟ حالا نوبت به واردات خودرو برای رفاه مردم شده قیمت 6000 دلاری میدین؟
اقتصادی هست ولی بشرطی که ایمن هم باشه نه مثل پراید داخلی باشه
6 هزار دلاری میشه با دلار 30 تومن، حدود 200 میلیون؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
نه قربونش.با مالیات و گمرکی و سود بازرگانی و منفعت مافیا میشه 600 میلیون!!
شش ماهه امروز و فردا كردن حالا كه قرار شده وزير استيضاح بشه ياد واردات افتادن. از اين ديگ آبي براي قشر محروم جامعه گرم نميشه و باز شاهد كلي رانت هم در واردات هم در دريافت خودرو خواهيم بود.
بابا خجالت بکشید !!!
خودرو لندکروز با اعمال سود شرکت تویوتا در کشور امارات به پول ما فروخته میشه حدود ۳ میلیارد حالا در این حالت همون ماشین وارد ایران بشه فروخته میشه حدود ۷ میلیارد یعنی اخذ گمرکی ۹۰٪ به همراه سود وارد کننده از درآمد شرکت سازنده هم بیشتره . حالا به نظرتون دولت چرا باید برای واردات عجله کنه !!!!؟؟؟؟؟
شما که پول ندارید چرا دست به واردات میزنید از اول قرار بود خود مردم با منشاء ارز خارجی نه داخلی واردات را انجام بدهند از این رانت هم نمیخواهید بگذرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نگران نباشید چینی نیستند هندی هستند حتما قبل از سوار شدن وصیت نامه تنظیم کنید.

فیلماشونو که دیدید ماشیناشون از فیلماشونم فاجعه تره

میخندید؟ آمار تصادفات وفوتی ها رو خواهید دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
این خودروها هرچی باشه از فرقون های سایپا و ایران خودرو بهتره

درثانی اینها را وارد کردند برای مدیرهای خودی تا صداشون در نیاد
همه ریز زندگی مردم باید طبق نظر اینا باشه. چون اینا نمیخوان با دنیا روابط سالم داشته باشن مردم هم نباید خودروی خوب سوار بشن. باید همین آشغالهای داخلی و فرغونی که اینا میگن سوار بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
البته خودشان و آغازاده هاشون که بهترین خودرو های

اشرافی را سوار میشوند
خدایی این معاون آقای منطقی ازاون موقعی که من بچه بودم مسئولیت وسمت داشت این بابا نمیخواد بازنشسته بشه ؟ اونوقت میگن جوان ها ونخبه ها بیکارند ومهاجرت می کنند .خوب افرادی مثل این آقای میدون نمیدن به جوانها ونخبه ها خدایی خجالت هم خوب چیزیه بسه دیگ .اگه هدف خدمت هم باشه کاسه کوزتون رو جمع کنید برید تا جوانها هم به این مملکت خدمت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
جنس کابلی درجه یک هم که گرون شده و گیر هم نمیاد
واردات خودرو رو هم دادین به خودروسازها؟؟؟؟؟
چرا واسه واردات خودرو اینقدر فضا رو منقبض میکنین؟؟ چرا قانون نمینویسین؟؟ هر قانونی که مینویسن صد تا تبصره داره و هر تبصره میتونه منفذ یک فساد و ظلم و بی عدالتی و تبعیض باشه.
خودروساز اگه عرضه داره خودروهای تولیدیشو صادر کنه. واردات خودرو باید دست بخش خصوصی و بازرگان های غیر وابسته باشه.
بعد هم یک میلیارد یورو ارز از بانک مرکزی بگیرین که خودرو وارد کنید و به چند برابر قیمت خرید به مردم بفروشین؟؟؟ بچه زرنگ کجا بودین شما؟؟؟؟؟؟
باید در وزارت صمت و مجلس و هر کی که این تصمیم رو گرفته گل گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
هدف از این کار با اختصاص یک میلیارد یورو

الف ) فقط برای پولشویی است

ب ) سود ۴ برابری قیمت خرید به مردم فلکزده
با توجه به آمار تصادفات درکشور ومصرف روزانه بنزین وهمچنین هزینه های خرید وتعمیر نگهداری فرغونهای وطنی بهتر نیست واردات رو آزاد کنید تا مردم برای انتخاب خودرو خودشون تصمیم بگیرند
540,000,000 = 90,000 * 6,000
توجه کردید که باز از کیسه مردم و بانک مرکزی برداشت میشه بعد دارو وارداتش محدود میشه بیچاره ملت
ماشین با قیمت مشخص وارد می کنند و بعد قراره با مزایده فروخته بشه!! یعنی ممکنه یه ماشین مثلا 10000 یورویی قیمتش بشه 800 م تومان!!! مگه مقدار سود در دنیا تعریف شده نیست؟ چند درصد قراره سود ببرن؟ چرا؟ چون همین الان اگر ماشین 10000 یورویی وارد کنند و با کلیه هزینه ها 14000 یورو مثلا بفروشند با قیمت امروز یورو می شود حدود 450 م تومان. بنابراین کی هرگز سراغ سمند و ... نمیره. بماند که اینها قرار ارز دولتی بگیرند که حدود 5000 تومان حداقل با ارز ازاد اختلاف داره. ولی به شما اجازه نمیدن اگر خارج کشور باشی با پول خودت یه ماشین وارد کشور کنی
اگر حساب کنیم شما درست می گویید و خودرو اقتصادی برای مردم ایران ، خودرو 200 میلیونی است ! آیا واردات 90 هزار دستگاه خودرو اقتصادی جوابگوی تعداد متقاضیان این بازه ی قیمت خودرو است ؟ یعنی نیاز بازار خودرو اقتصادی ایران 90 هزار دستگاه است!؟ یا باز هم قرار است خودرو 200 میلیونی وارد شده تحت عنوان خودرو اقتصادی ، در بازار 400 میلیون توسط دلال فروخته شود؟
کدام اقشار سوار ماشینهای خارجی میشوند؟
منابع مالی که باید صرف مستمندان و کارگران و بازنشستگان بشود برای شکمهای سیر خرج میشود تا اتومبیل روز سواربشوند
مردم ما فکر میکنند شش هزار دلار کمه

داداش پراید را دارند به قیمت بنز و تویوتا تو پاچتون میکنند حواستون نیست

وگرنه بعله با 5000 دلار هم تو اروپا و امریکا خودروی ناب بهت میدن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
بنز نزدیک 120 هزار دلار چرا چرت پرت میگید
بازم لقمه رو از پشت سر میخوان بخورند ، چرا مثل بقیه دنیا ازاد نمی گذارید واردات خودرو رو ، دست از سر این صنعت بردارین که بیچارش کردین ، همیشه بی تدبیری و بیفکری شماها و تاوانی که مردم باید پرداخت کنند ، شش هزار دلار یا هندیه یا چینی یا بالاخره فرقونه و خودتون هم میدونید ماشین شش هزار دلاری به مفت نمیارزه ، اخه این چه جور وارداتیه ، فقط به فکر این هستید که چجوری رانت درست کنید برا خودتون و مردم هم که گوش مخملی .
کلا تولید خودروهای داخلی را تعطیل کنید

چرا پراید و سمند باید قیمت کیاموتور و بنز و هیوندا برسه دست مردم؟
حرفهای منطقی همش بی اعتباره وکشکیه
این همه هزینه سیستم قرعه کشی یکپارچه کرد اخرش
منتفی شد.
خودروی زیر 20000 دلار اکثرا اشغالن یا کره ای ، خودروی خوب هیبریدی چرا شرط نذاشتن چون اصلا براشون مهم نیست ، مافیای خودرو نمیذاره ماشین خوب بیاد تو این مملکت
تو این اوضاع و احوال ارزی واردات خودرو صفر خیانت محض هستش ...خودروهای ۵ ساله اروپایی و ژاپنی رو میشه با ۵ هزار دلار وارد کرد ولی ؟؟؟؟!!!!
به ازا تک تک افرادی که تو این کشور بخاطر ایمنیی پایین خودرو جانشان را از دست میدهند مسئولین ما مقصرند.

برای حمایت از خودروسازی که با تکنولوژی بیست سال پیش در حال تولید خودر است و یا خودروهای چینی را وارد و منتاژ میکند، قانون و تبصره میگذارید؟!
همین آقا سالها مدیرعامل ایران خودرو بود، چکار مثبتی انجام داد؟ هیچی. الان هم که معاون وزیر شده انتظار نداشته باشین قدم مثبتی برای مردم برداره.
تابناک موضوع خودرو خیلی مهم نیست. جرات داری از فاجعه دارویی کشور بنویس
اگر کسی توانست یه دونه از این ماشینهای چینی رو تو خیابانهای پکن و شانگهای پیدا کنه جایزه داره ؟؟!!
این منطقی یا اینور جوب ایران خودرو هست یا اون ور، و برنامه به شکلی هست که آب تو دل ایران خودرو و سایپا تکون نخوره، خود مافیا تو بورس میخره و تو بازار میفروشه. ما رو چی فرض کردن.
مثل این که خودتون هم باورتون شده که قیمت دلار امریکا، حوالی ۳۰،۰۰۰تومنه و کلی هم ارزوهاتون رو به این ارزش خلاف گره زدین
دیگه راحت راحت به ۲۰۰ میلیون تومن پول زحمت کشیده ایرانیان صبورهم ،،انگ ۶۰۰۰ دلاری میزنین
لطفا تا دیر نشده
این مسخره بازی ایجاد شده توسط اقتصاد دستوریتون رو رفع و رجوع کنین
ما شنیده بودیم که اگه ادم دوسه دور بتونه یک دروغ رو تکرار کنه ،،، حداقل ،،، خودش اون دروغ رو باور میکنه
حالا، ظاهرا ،، اون دروغ رو خودتون باور کردین و چون اقتصادتون دستوری هم هست ،فکر میکنین که مردم هم باید باور کنن
مردم ، برای حل این قضیه هاشامل تورم های ذیربط ، فقط به شماها مهلت دادن ،،، وگرنه هیچ ادم عاقلی نمیتونه قبول بکنه که در کشور اسلامی گل و بلبل ایران
حدا قل دستمزد ،،،، با نرخهای دستوری شما ،،، عملا:
معادل زیر دویست دلار باشه،،،
در مقایسه ، حتی با فقیرترین همسایگانمون هم ، آیا معادل زیر دویست دلار ، خنده دار نیست؟؟؟
تاقبل ازتحریم وضعیت تولیدبعضی ازخودروهای داخلی بدنبود چون ازقطعات مرغوب کره ای استفاده میشد ولی بعد ازتحریم تاحالاهیچ خودروی باکیفیتی تولیدنشده
از اینطرف به بهانه نداشتن منابع مالی مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان را تقسیط میکنند و حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران بعداز ماهها تاخیر پرداخت میکنند از اینطرف یک میلیارد یورو برای واردات خودرو میپردازند !!!
انچه اینروزها شاهدش هستیم اعتراض به سو مدیریت و تبعیض و اعتراض به شکاف عمیق طبقاتی و زندگی لاکچری مسوولان و اقازاد هایشان است
ای کاش اینقدرکه درفکرخودروهستنددرفکرمعیشت بازنشستگان نیز بودند
در شرایطی که مردم به نان شبشان محتاجند اولویت اول کشور واردات خودرو است ؟!!!!
سالهاست دارید آسمون ریسمون میبافید
هرسال این حرف را می زنند ولی عمل نمیکنند ( وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو در شش ماهه اول 1401 اظهار داشت)
نمایندگی های خودروهای اروپایی در امارات متحده عربی دارن له له میزنن که حتی با ریال ایران خودرو های روز دنیا رو با چندین سال خدمات به ایران بفروشن ، تامین ارز از بانک مرکزی همش بهانه و دروغه و هدفشون به شکست کشوندن واردات خودرو و ادامه انحصار طلبی و رانت بازی و گران فروشی خودشونه . حتي اگه واردات خودرو
به اين شيوه عجيب غريب و من در آوري هم اگه انجام بشه مدت زيادي
طول نخواهد كشيد كه مافياي خودرو با ايجاد موانع جديد و التهاب در بازار باعث لغو واردات خودرو خواهد شد.
اینقدر عوارض و مالیات میبندن به خودروی وارداتی که یک خودروی ارزان خارجی تبدیل میشه به یک خودروی لوکس در ایران!
همین آقای منطقی یکی از معضلات خودرو هست
سلام
بنظرتون بهتر نیست یک میلیارد یورو در زمینه تحقیق توسعه را بدید دانشگاه ها تا علم خودرو را بومی کنند
با یک میلیارد یئرو میشه دانش فنی قطعاتی را که امکان تولیدش در ایران وجود ندارد را ایجاد یا خریئداری کرد. 90 هزار تا خودرو هیچ تغییری در قیمت بازار میلیونی خودروی داخل ایجاد نمی کند فقط ارز با ارزش هدر می رود و عده ای به نان و نوا می رسند و عده ای سانتافه با قیمت کمتری می خرند. قیمت پرایئ و پژو تغییر نخواهد کرد. خریداران خودروهای وارداتی افراد مشخص و سرمایه دار هستند خودروهای چند میلیاردی با این ارز وارد خواهد شد و در بازار خودرو های عموم مردم تاثیر نخواهد داشت.
لا اقل اگر می خواهید واردات کنیدف بجای خودروی کامل، قطعاتی که توانایی تولید ندارید و بخاطر آن دپوی خودروهای ال 90 و ساندرو و غیره ایجاد شده است را وارد کنید که خیلی به صرفه تره یعنی با پول یک خودرویوارداتی میشه 100تا ecu ال90 وارد کرد این کار باعث افزایش عرضه و کاهش قیمت خودروی بازار خواهد شد. یا نمی فهمند یا نمی خواهند یفهمند.
تمام مشکلات مملکت حل شده ؟؟؟؟؟چسبیدید به واردات خودرو هیچ کاری هم نمی کنید.
آقای معاون وزیر لطفا تهدید نکنید دلار بانک مرکزی از بیت المال تامین میشه تا الان چند برابرش را به خودرو سازا میدادن که به باد بدن حالا چند سال بدن مردم که ماشین امن وارد بشه چرا ناراحتی ؟
چه لزومی به دریافت ارز از بانک مرکزی می باشد!!!!
اعلام کنند هر شخصی می تواند بدون خروج ارز ماشین های که شناخته شده و دارای پشتیبانی در کشور هستند می توانند ماشین وارد کنند
یورو یا روبل ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم