بازدید 4980

نظر عضو شورا درباره جا به جایی زندان اوین

عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با جا به جایی زندان اوین، گفت: این موضوع تا جایی که حضور ذهن دارم اواخر دوره سوم و در دوره چهارم مطرح شد که مراکزی شبیه ندامتگاه اوین یا پادگان‌های نظامی که در داخل محدوده شهری هستند به بیرون از شهر منتقل شوند که دسترسی و امکانات بهتری داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 23 October 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، علی اصغر قائمی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اظهارات اخیر استاندار تهران مبنی بر اینکه بزودی چند نقطه در تهران برای برگزاری تجمعات تعیین می‌شود، گفت: من هم این موضوع را از خبرها شنیده‌ام و از نظر من تصمیم استانداری در این خصوص درست و شایسته‌ است.

او با بیان اینکه اگر شورا در این خصوص نظری داشته باشد، قطعا در صحن شورا مطرح و به اجماع جمعی خواهیم رسید، ادامه داد: اگر استانداری در این زمینه از شهرداری و شورا کمکی بخواهد، ما در حد بضاعت خودمان وظیفه داریم کمک کنیم تا این اتفاق صورت بگیرد. من شخصا با این تصمیم استانداری موافق هستم و اگر این موضوع در شورای شهر مطرح شود و در دستور کار قرار بگیرد تا به این تصمیم استانداری کمک کنیم، حتما موافقت خودم را اعلام خواهم کرد و سعی می‌کنیم بیشترین امکانات را که در اختیار شهرداری است، برای این منظور اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: یکی از جنبه‌های مرتبط با اعتراضات، تعیین مکان است، اما معتقدم چون این موضوع پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، حتما دوستان در استانداری تهران به این موضوع توجه کنند، اما قطعا تعیین مکان برای برگزاری یکی از مهمترین شئونی است که باید زودتر از این‌ها به آن توجه می‌شد و حالا هم که مطرح شده، امیدواریم نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

قائمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که جابجایی زندان اوین در دوره‌های پیشین شورا مطرح شده بود با توجه به حادثه آتش‌سوزی در این ندامتگاه آیا شورا تصمیمی برای انتقال این ندامتگاه و مکان‌هایی مانند آن از شهر تهران به مکان دیگری خارج از شهر دارد، گفت: این موضوع تا جایی که حضور ذهن دارم اواخر دوره سوم و در دوره چهارم مطرح شد که مراکزی شبیه ندامتگاه اوین یا پادگان‌های نظامی که در داخل محدوده شهری هستند به جاهای مناسب‌تری در بیرون از شهر منتقل شوند که دسترسی و امکانات مناسبی داشته باشد.

او ادامه داد: قرار بود این فضاها به فضاهای شهری اضافه شوند یا کاربری فضای سبز یا کاربردهای اجتماعی فرهنگی داشته باشند مانند اتفاقی که در بوستان یاس فاطمی در منطقه قوچک افتاد و یک محدوده بسیار قابل توجهی به فضای سبز شهر تهران اضافه شد و در دسترس مردم قرار گرفت یا پادگان قلعه‌مرغی که به پارک ولایت تبدیل شد و این‌ها مثال‌هایی هستند که شهر تهران تجربه آن را دارد.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات مدیریت شهری دوره قبل درباره جابجایی پادگان ۰۶ گفت: مذاکراتی برای انتقال پادگان ۰۶ در خیابان پاسداران در دوره قبل از سوی شورا و شهرداری صورت گرفت و امیدواریم شهردار تهران این موضوع را دنبال کرده و با ارتش به نتیجه برسد. ندامتگاه اوین هم یکی از این مصادیق است، اما تا محیط جایگزینی برای اجرا و بهره‌برداری نباشد، این حرف‌ها در حد حرف‌های خوب و پسندیده و مناسب جلسات خواهد بود و مهم این است که دستاورد عملی و خروجی اجرایی داشته باشد. موضوع اوین مقداری پیچیدگی‌هایی خاص خود را دارد و اگر در دستور کار شورا قرار بگیرد، معتقدم شورا نیز حتما با نظر مساعد به این موضوع نگاه خواهد کرد.

قائمی درباره حادثه آتش‌سوزی اوین گفت: یک گزارشی را ما از سازمان آتش‌نشانی داشتیم و همچنین کمک‌هایی که از سوی شهرداری تهران برای رفع این مسئله صورت گرفته بود. بالاخره جدای از این که این مسئله در کدام نقطه شهر صورت گرفته است آتش‌نشانی وظایفی را در این خصوص به عهده دارد، کما اینکه آتش‌سوزی‌هایی را بعضا در گذشته در بازار مشاهده کرده‌ایم و وظیفه ذاتی سازمان آتش‌نشانی است که در این زمینه اقدامات خود را انجام دهد و حجم زیادی از امکانات در شبی که این اتفاق افتاده بود، از سوی آتش‌نشانی مورد استفاده قرار گرفت و براساس گزارش رسمی که ما از مدیران حوزه خدمات شهری شهرداری تهران فردای روز حادثه دریافت کردیم، حاکی از این بود که تا حد امکان کمک‌های لازم از سوی شهرداری و آتش‌نشانی انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر