بازدید 6541

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی

مسدود شدن اتصالات ورودی می تواند علت وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی باشد. برای مشاهده سایر دلایل و راهکارها با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۱۴۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 22 October 2022

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی

مسدود شدن لوله‌ها؛ دلیل اصلی وارد نشدن آب به لباسشویی

یکی از مشکلات متداولی که احتمال دارد برای ماشین لباسشویی ال جی شما پیش بیاید، وارد نشدن آب به داخل دستگاه یا عدم آبگیری آن است. این مشکل دلایل مختلفی دارد که بیشتر آن ها مربوط به مسدود شدن اجزا، قطعات و اتصالات ماشین لباسشویی مانند شلنگ آب ورودی هستند. اغلب اوقات این مشکل در اثر رسوب املاح داخل آب به وجود می‌آید.

البته گاهی پایین بودن فشار آب نیز دلیل اصلی عدم ورود آب به داخل ماشین لباسشویی است. در این مطلب که توسط تعمیرگاه مجاز دیبا پشتیبان بعنوان نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ال جی تهیه شده است، علت ها و راهکارهای مشکل وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی را بررسی می کنیم.

دلایل وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی کدامند؟

وارد نشدن آب، همیشه به این معنا نیست که آب به طور کلی وارد ماشین لباسشویی نمی شود. گاهی ممکن است که آب وارد دستگاه بشود، اما سرعت ورود آن به دستگاه خیلی پایین باشد. گاهی نیز دستگاه به آهستگی از آب پر می شود و میزان آب در آن کافی نیست. همواره قبل از اقدام برای تعمیرات، ابتدا بررسی کنید که آیا آب به کندی وارد می شود یا خیر. اگر آب به کندی وارد می شود، مشکل جدی وجود ندارد و تعمیر آن بسیار ساده است. اما اگر به کلی وارد نمی شود دلایل خاص خود را دارد که در ادامه به بررسی آن ها که باعث وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی می شوند، می پردازیم.

علت وارد نشدن آب به داخل ماشین لباسشویی ال جی

مسدود بودن شیر آب منزل؛ اولین دلیل وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی

برای این که انجام عمل آبگیری توسط لباسشویی، باید در درجه اول، شیر آب شهری سالم و کاملا باز باشد. اگر آب از شیر خارج نمی شود، احتمالا شیر خراب است و باید حتما تعویض شود. البته گاهی ممکن است که شیر آب توسط املاح و رسوبات داخل آب مسدود شده باشد. در این صورت می توان با استفاده از یک ابزار تیز، این املاح را خراشید تا مسیر آب مجددا باز شود. اگر امکان تعمیر شیر به این صورت وجود نداشت، بهتر است آن را تعویض کنید.

ایراد داشتن شیر برقی ماشین لباسشویی

اگر شیر برقی دچار شکستگی یا مسدودیت و یا هر ایراد دیگری شده باشد، آب نمی تواند وارد دستگاه شود. برای بررسی شیر برقی باید از یک مولتی متر استفاده کرد. اگر ولتاژی در شیر برقی وجود نداشته باشد، یعنی این شیر خراب است و باید حتما آن را تعویض کنید. اما اگر ولتاژی برای اندازه گیری در شیر برقی وجود داشت و یا با وصل کردن شیر برقی به برق مستقیم، آب وارد شد، یعنی شیر برقی سالم است و احتمالا قسمت های دیگر دستگاه ایراد دارند.

مسدود شدن قسمت جاپودری در ماشین لباسشویی

بعد از گذشتن آب از  قسمت شیر برقی، این آب به حالت اسپری مانند وارد قسمت جاپودری ماشین لباسشویی می ‌شود. قسمت جاپودری دارای سوراخ ‌های کوچکی است که آب در آنجا با پودر مخلوط می‌شود و به دیگ لباسشویی می رود. اگر این سوراخ ‌ها مسدود شوند، آبی وارد دیگ دستگاه نمی‌شود. برای برطرف کردناین مشکل، باید ظرف جاپودری را از ماشین لباسشویی خارج کنید. سپس باید آن را به‌دقت تمیز کرده و هر گونه آلودگی و رسوب را از سوراخ های آن پاک کنید. پس از تمیز کردن ظرف جاپودری، آن را دوباره وارد ماشین لباسشویی کرده و دستگاه را روشن کنید.

مسدودیت فیلتر ورودی؛ دلیل دیگری برای وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی

یکی دیگر از عواملی که باعث وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی می شود، مسدودیت فیلترهای ورودی است. در بیشتر ماشین های لباسشویی، یک فیلتر در محل ورودی شیر برقی و یک فیلتر دیگر نیز در قسمت جلویی قرار داده شده است. این فیلتر‌ها وظیفه ممانعت از ورود زباله و اجسام مختلف به دستگاه را بر عهده دارند. اما به مرور زمان این فیلتر‌ها مسدود می‌شوند و نیازمند تمیز شدن هستند. بررسی و تمیز کردن مداوم این فیلتر‌ها از جمله کارهای ضروری برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی است.

برای تمیز کردن فیلتر پشت دستگاه، ابتدا باید آن از برق بکشید. سپس شیر‌های ورودی را ببندید و لوله‌های آب سرد و گرم را از دستگاه باز کنید. پس از آن باید صفحه فیلتر را از لباسشویی جدا کرده و با استفاده از شوینده‌ها به‌خوبی آن را پاک کنید. برای تمیز کردن فیلتر جلویی، درب قسمت پایینی ماشین لباسشویی را باز کنیدو فیلتر را به حالت افقی و متمایل به سمت چپ بیرون بکشید. سپس آن را به دقت تمیز کنید و در نهایت در جای خود قرار دهید.

خرابی میکرو سوئیچ درب لباسشویی

در صورتی که درب ماشین لباسشویی باز بوده و یا به درستی بسته نشده باشد، عمل آبگیری انجام نخواهد شد. میکرو سوئیچ درب لباسشویی در واقع یک سوئیچ ایمنی است که وظیفه آن، جلوگیری از عملکرد مدار موتور هنگام باز شدن درب است. همچنین در برخی مدل های ماشین لباسشویی، این سوئیچ مدار، وظیفه کنترل شیر ورودی آب را نیز بر عهده دارد. در صورتی که میکرو سوئیچ درب خراب شده باشد، برق را به شیر ورودی آب انتقال نخواهد داد. در نتیجه شاهد وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی خواهیم بود.

پس اگر میکرو سوئیچ درب خراب باشد، دستگاه به اشتباه فکر می کند که درب باز است و آبگیری انجام نمی شود. برای بررسی سلامت و عیب یابی میکرو سوئیچ نیز می توان از یک مولتی متر استفاده کرد. در صورت سلامت میکرو سوئیچ، مولتی متر باید عدد صفر را نشان دهد. بنابراین در صورتی که مولتی متر عدد صفر را نشان نداد، راهکار آن تعویض سوئیچ درب است.

خرابی سنسور سطح آب

گاهی اوقات وارد نشدن آب به دستگاه، می تواند به خاطر خرابی سنسور سطح آب باشد. مداری که شیر ورودی آب را کنترل می کند، یک سوئیچ فشار سطح آب دارد که وظیفه این سوئیچ سطح آب، جلوگیری از پر شدن بیش از حد آب در ماشین لباسشویی است. در واقع این سوئیچ، میزان و مقدار آب موجود در دستگاه را کنترل می کند.  در صورتی که این سوئیچ عیب و ایرادی داشته باشد، شیر برقی ورودی آب فعال نمی شود. در نتیجه باید سوئیچ فشار سطح آب بررسی شود. سوئیچ سطح آب در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد. برای بررسی و اطمینان از سلامت آن نیز می توانید از یک مولتی متر استفاده کنید. در صورتی که این سوئیچ خراب باشد، باید آن را تعویض کنید.

انسداد شلنگ ورودی آب

رسوبات آب سخت ، شن ، گل ، اجسام خارجی و موارد دیگر می توانند شلنگ ورودی آب را مسدود کنند. همچنین ممکن است حتی شلنگ بر اثر تا خوردگی نیز مسدود شود. در این صورت امکان انتقال آب از شیر ورودی آب به شیر برقی دستگاه امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین یکی از مواردی که باید در هنگام وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی بررسی شود، وضعیت شلنگ آب ورودی است. در صورتی که امکان برطرف کردن این انسداد وجود ندارد و یا اگر انسداد باعث پاره شدن شلنگ شود، باید آن را تعویض کنید.

مراجعه به تعمیرکار؛ راهکار رفع مشکل وارد نشدن آب به لباسشویی

وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این میان ابتدا پیشنهاد می کنیم که حتما شیر آب شهری متصل به لباسشویی را بررسی کنید و در صورتی که مسدود یا معیوب بود، ایراد آن را برطرف کنید. برخی دیگر از این دلایل، راهکارهای ساده ای دارند و می توانید خودتان مشکل آن را برطرف کنید. اما برای برطرف کردن برخی از علل وارد نشدن آب داخل ماشین لباسشویی ال جی، پیشنهاد می کنیم که حتما به تعمیرکاران متخصص از نمایندگی های مجاز مانند نمایندگی تعمیرات ال جی دیبا پشتیبان lgposhtiban.com مراجعه کنید. عواملی مانند خرابی برد الکترونیکی، نیاز به بررسی توسط تعمیرکار دارند و اقدام به تعمیر خودسرانه آن ها، تنها باعث خرابی بیشتر و افزایش هزینه های تعمیرات خواهد شد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار