بازدید 2391
دادستان قزوین:

۸۵ درصد بازداشت‌شدگان حوادث اخیر قزوین آزاد شدند

حسین رجبی درباره بازداشت شدگان حوادث و ناآرامی‌های اخیر، اظهار کرد: پرونده آن‌ها به قید فوریت و با تعیین قضات ویژه در حال رسیدگی است، تا به منظور صدور احکام قضایی به دادگاه ارسال شود.
کد خبر: ۱۱۴۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ 20 October 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دادستان قزوین گفت: بر اساس تدابیر اندیشیده شده تاکنون ۸۵ درصد از دستگیرشدگان اخیر با صدور قرار تأمین کیفری متناسب از زندان آزاد شده‌اند و پرونده آن‌ها به قید فوریت و با تعیین قضات ویژه در حال رسیدگی است، تا به منظور صدور احکام قضایی به دادگاه ارسال شود.

حسین رجبی در زندان مرکزی قزوین در حاشیه دیدار و گفتگو با بازداشت شدگان حوادث و ناآرامی‌های اخیر، اظهار کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده تاکنون ۸۵ درصد از دستگیرشدگان اخیر با صدور قرار تأمین کیفری متناسب از زندان آزاد شده‌اند و پرونده آن‌ها به قید فوریت و با تعیین قضات ویژه در حال رسیدگی است، تا به منظور صدور احکام قضایی به دادگاه ارسال شود.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی استان مستمراً وضعیت بازداشت شدگان را تحت رصد دارد و خانواده‌ها از این حیث نگران فرزندان خود نباشد و در همین راستا تاکنون پنج بازدید شبانه توسط مسئولان قضایی استان در راستای نظارت بر دستورالعمل‌های مربوط به اقدامات تأمینی و تربیتی و رعایت حقوق متهمین تحت نظر و همچنین دیدار چهره به چهره با این افراد صورت گرفته است.

علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در این دیدار بیان کرد: دستگاه قضایی استان تمام تلاش خود را به کار گرفته تا در کمترین زمان وضعیت بازداشت شدگان مربوط به اغتشاشات را تعیین تکلیف کند و رویکرد ما برخورد همراه با رأفت اسلامی است.

وی ادامه داد: در خصوص مسببین و عناصر اصلی که در ایجاد ناآرامی‌ها نقش اساسی و حمایتی داشتند و موجب مختل شدن امنیت عمومی با استفاده از هیجانات فریب خوردگان شدند، برخورد جدی و قاطع خواهیم کرد.

شعبانی تصریح کرد: افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند و حالا با انواع قرار‌های تأمین کیفری آزاد می‌شوند، باید از اقدامات خود متنبه شده باشند. زیرا چنانچه مجدداً خطایی از آن‌ها سر بزند قطعاً سخت‌گیری قانون نسبت به این افراد دو چندان خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست