بازدید 7051
زنگ خطر بروز فاجعه در کنترل کرونا در کشور

عدم تزریق حتی یک دوز واکسن در یک چهارم شهرستان‌های کشور!

طی ۴۸ ساعت اخیر، تنها هزار و ۱۵۲ دوز واکسن کووید ۱۹ تزریق شده است؛ عددی که حاصل جمع همه واکسن‌های تزریق شده به عنوان دوز اول، دوم، سوم و بالاتر در سراسر کشور است. در ۴۴۸ شهرستانی که هر کدام پایگاه‌های پرشماری برای تزریق واکسن دارند که انواع واکسنِ تولید و خریداری شده میانشان توزیع گردیده، اما تقریبا کسی داوطلب تزریق شان نیست.
کد خبر: ۱۱۴۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲ 19 October 2022

عدم تزریق واکسن در بیش از یک چهارم شهرستان‌های کشور در شبانه روز اخیر!موج بعدی کرونا که از راه برسد، وضعیت وخیمی در کشورمان به وجود خواهد آورد؛ این را آمار‌هایی نشان می‌دهد که این روز‌ها به ثبت می‌رسند و برای هیچ کس حتی متولی مقابله با کرونا و درمان آن اهمیتی ندارد!

به گزارش «تابناک»، طی ۴۸ ساعت اخیر در کشورمان تنها هزار و ۱۵۲ دوز واکسن کووید ۱۹ تزریق شده است؛ عددی که حاصل جمع همه واکسن‌های تزریق شده به عنوان دوز اول، دوز دوم، دوز سوم و بالاتر در سراسر کشورمان است. در ۴۴۸ شهرستانی که در هر یک پایگاه‌های پرشماری برای تزریق واکسن مشخص و تجهیز شده، انواع واکسنِ تولید و خریداری شده با تدابیری ویژه به دستشان رسیده و میانشان توزیع گردیده، اما کسی داوطلب تزریق شان نیست.

درباره فرآورده‌هایی سخن می‌گوییم که گران قیمت هم هستند و تاریخ انقضا هم دارند و این گونه نیست که با عدم تزریق شان، مشکلی پیش نیاید، بلکه منقضی می‌شوند و می‌بایست با تدابیر ویژه امحا گردند؛ اما همان گونه که عدم استقبال مردم از آن‌ها برای کسی اهمیتی ندارد، هزینه کردن برای گردآوری و امحایشان هم بی اهمیت است، که اگر نبود، تلاشی ولو کوچک برای استفاده شان صورت می‌گرفت.

وضعیتی که می‌دانیم توانایی رقم زدن فاجعه در آینده نه چندان دور را دارد، چون می‌دانیم موج بعدی کرونا دیر یا زود از راه خواهد رسید و معلوم نیست آن موج به واسطه شیوع ویروسی به کم آزاری سویه اومیکرون رقم بخورد یا حتی شیوع بیماری‌های دیگر مانند آنفلوانزای فصلی به تقویت آثار نامطلوبش منجر نشود. آن هم در شرایطی که مدارس و دانشگاه‌ها بی هیچ محدودیتی دایر هستند و رعایت پروتکل‌ها به نازل‌ترین وضعیت رسیده است.

عدم تزریق حتی یک دوز واکسن در بیش از یک چهارم شهرستان‌های کشور!

فاجعه، اما زمانی بهتر خودش را نشان می‌دهد که نگاهی موشکافانه‌تر به آمار این روز‌ها بیندازیم و پی خواهیم برد در شبانه روز منتهی به ظهر امروز (از ظهر دیروز، سه شنبه ۲۶ مهر تا ظهر امروز، چهارشنبه ۲۷ مهر) ۳۲۶ دوز واکسن در کل کشورمان تزریق شده است! عددی بسیار کوچک که با قرار گرفتن کنار تعداد شهرستان‌های کشورمان (۴۴۸ شهرستان)، بهتر خودنمایی می‌کند.

با مقایسه این اعداد پی خواهیم برد، در ۲۴ ساعت گذشته در بیش از یک چهارم شهرستان‌های کشورمان (بالغ بر ۲۷ درصد شهرستان‌های کشور) حتی یک دوز واکشن هم تزریق نشده است. یعنی عدم مراجعه حتی یک نفر به پایگاه‌های پرشمار واکسیناسیون در ۱۲۲ شهرستان کشورمان که شامل شهرها، بخش ها، دهستان‌ها و روستا‌های پرشماری هستند و حتی یک دوز واکسن در این پهنه وسیع آن‌ها تزریق نشده است.

وضعیتی که البته در کل کشور رقم خورده است چراکه تنها ۳۲۶ دوز واکسن تزریق شده است که شامل ۱۰۴ دوز واکسن دوز اول بوده است، ۶۱ دوز واکسن دوز دوم و ۱۶۱ دوز واکسن دوز سوم و بالاتر! فاجعه‌ای که اگر فکر می‌کنید به شکل گیری جلسه اضطراری در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منجر شده یا کمیته علمی کرونا را برآشفته کرده یا ستاد ملی مقابله با کرونا را بر آن داشته که کارویژه‌ای در دستور کار قرار دهد، سخت در اشتباهید.

تنها واکنش به این وضعیت فاجعه بار تا این لحظه، سکوت بوده است؛ سکوتی کرکننده که شاید برای دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که نامه استیضاحش تحویل هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است، گران تمام شود؛ هرچند شاید این وضعیت برای خانه ملت هم اهمیت خاصی نداشته باشد به ویژه وقتی که می‌دانیم در محور‌های استیضاح وزیر بهداشت، چیزی در خصوص قصور‌ها در مقابله با کرونا دیده نمی‌شود!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹
علت : کسی به واکسن های ایرانی که بعد از این همه فرصت هنوز نتونستند مجوز بهداشت جهانی رو بگیرن اعتمادی نداره .
با زدن واکسن مخالفم
تا کنون ۳ بار فرزندم را که ۱۷ سال دارد ومحصل می باشد به مراکز مختلف برای تزریق دوز سوم برده ام. هر بار می گویند برای ۱۸ سال به بالا مجوز داریم.
مدارس باز است، چرا مجوز نمی دهند؟ از تزریق دوز دومش هم که آبان ۱۴۰۰ بوده، ۱۱ ماه گذشته، برای ۵ سال تا ۱۲ ساله هم که دانش آموز هستند و به تناسب سنشان، دستورالعملها را رعایت نمی‌کنند هم باید اعلام کنند که تزریق دوز سوم انجام شود.
مردم نسبت به واکسن ها اعتماد ندارند وقتی برای واردات واکسن سنگ اندازی شد اما به محض به قدرت رسیدن واردات آزاد شد این کار ها باعث از بین رفتن اعتماد مردم به دولت شده و عوارض چنین کارهایی امروزه نمایان می‌شود
الان همه دارن آنفولانزا میگیرن و به خاطر همین فعلا کسی برای زدن واکسن کرونا مراجعه نمیکنه
بابا دست از سر مردم بردارید.چقدر تبلیغ واکسن میکنید آخه
من زمان تزریق دوز سوم رفتم واکسن بزنم گفتن چون کسی نیس ما پک واکسن رو باز نمیکنیم برو چند نفر با خودت بیار !!!
این حرف 4 خرداد به من زدن و من بعدش دیگه برای تزریق دوز سوم نرفتم ...
این موضوع رو پیگیری کن عین حقیقته ..شهر کوچکم من...
بی خیال بابا .. کرونا تموم شد ... الان همه بازماندگان چه با واکسن چه بدون واکسن به طریقی در مورد این ویروس ایمن شدن ... دست بردارید از این موج سواری کرونایی!
هر مریضی به بیمارستان می بری می گویند نتیجه تزریق واکسن هاست اکثرا کادر درمان سرطان‌ها را به واکسن ها ربط می دهند
واکسن .آقا دارو پیدا نمیشه این چه مملکت داری . صبح تا شب دنبال یه آموکسی سیلین
سازمان بهداشت جهانی که دراصل برای کمک به کشورهای بدبخت بیچاره تاسیس شده وداروهایی با حداقل استاندارد راهم تایید میکند (مثل واکسنهای هندی) هیچیک ازواکسنهای اختراعی حضرات را تاییدنکرده.اونوقت مردم برای چه بروند این واکسنهارا تزریق کنند؟ بهتراست الان که موج جهانی کرونا فروکش کرده وامکان تهیه واکسنهای معتبربه میزان نامحدودوجوددارد قبل آمدن موج جدید مسئولان غیرمسئول وزارت بهداشت واکسنهای جدید ومعتبری که برای واریانتهای جدیدهم متناسب سازی شده اند را تهیه ودراختیارمردم بگذارند.وقایع یکماه اخیربنا براعتراف بسیاری ازخودحضرات نشانه عصبانیت مردم است.با این لجبازیهای وزارت به انحراف کشیده شده بهداشت عصبانیترشان نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۸
به انحراف کشیده شدن وزارت بهداشت رو خیلی خوب اومدی.واقعا این وزارت اززمان نمکی دیگر وزارت بهداشت ودرمان برایش اسم خیلی بیمسمایی است.
ایرانی نمیزنیم
کشورهای جهان از ایران خواسته اند از تجربیات خود را در کنترل به موقع کرونا و واکسیناسیون استفاده کنند و میلیونها دز برکت سفارش داده اند
وقتی تمام موارد بیماری به عنوان حساسیت و آنفلوانزا اعلام می شود، توقع دارید مردم جدی بگیرند؟؟؟
در همین روزها ویروس تهاجمی فعالیت شدیدی دارد و در مدارس به عینه دیده میشود. منتظر درگیری بزرگسالان نیز باید بود! دوز اول و دوم را بی زحمت و تلاشی توسط متولی، مردم مشتری بودند و این واقعیت اکنون و در دوزهای تکمیلی خود را نشان میدهد امری که وزیر بهداشت تلاشی برای آن ندارد و احتمالا وظیفه خود مردم می داند.
عزیز جان من خودم ده جا مراجعه کردم برا واکسن ولی هیچ جا واکسن نمیزنن!! ملت میخوان واکسن بزنن ولی حداکثر دو سه جا تو کل شهر شیراز گذاشتن اونم به ما خیلی دور هست.وقتی هم روزهای مثل پنج شنبه و جمعه میری اونجا میگن تعطیله!! انگار بانک هست که تعطیله
نگران چی هستید وقتی کسی نمی خواهد زنده بماند چه اصراری بر زدن واکسن دارید شما تزیق واکس مجانی را تمام کنید از این به بعد واکسن کرونا را برای دوز اولی ها با اخذ وجه انجام دهید اگر هم نخواستند رهایش کنید با کرونا بمیرند
سیستان و بلوچستان بخاطر تزریق واکسن برکت در اوج کرونا و قرمز بودن همه جا استان آبیه ایران بوده تا الان،
خود تحقیرنباشیم،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی