بازدید 7101

دمای هوای شهرکرد منفی شد

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای شهرکرد چهارشنبه شب به منفی ۲ درجه رسید و برای نخستین بار در پاییز امسال، دمای هوای مرکز استان به زیر صفر رسید و کاهش محسوس دمای برای تا روز جمعه در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ 13 October 2022

به گزارش «تابناک»، معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرکرد با کیمنه دمای منفی 2 درجه در ۲۴ ساعت گذشته سردترین ایستگاه استان و خنک‌ترین مرکز استان کشور است و کاهش محسوس دمای برای دو روز آینده در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با کاهش نسبی دمای هوا احتمال سرمازدگی و خسارت به محصولات کشاورزی برداشت نشده مانند ذرت و لوبیا انتظار می‌رود.

وی افزود: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای آسمانی استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد انتظار می‌رود و در برخی نقاط در شرق استان در صبحگاه غبار محلی مشاهده خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: از نظر دمایی،نیز هوا در تمام نقاط استان کاهش محسوسی داشت و بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دماها در ایستگاه‌های هواشناسی شهرکرد منفی۲، فرودگاه شهرکرد منی یک، کوهرنگ ۲،لردگان هفت، بروجن چهار ، اردل ۱۰ ، فارسان ۲، سامان هفت، ایل بیگی پنج، فرخشهر ۲، بلداجی صفر، بن یک ،شلمزار ۹ و مال خلیفه ۱۰ درجه سانتیگراد بود.

وی یادآور شد: پاییز کم بارشی برای چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است و بارش های موثر استان از اواخر آبان شروع خواهد شد و بارش‌های پاییزه امسال استان کمتر از میزان نرمال بلند مدت استان است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست