بازدید 16426
سخنرانی سید حسن نصرالله

ساعت های سرنوشت‌سازی پیش روی ماست/ دشمن اسرائیلی بیش از لبنانی ها، از جنگ می‌ترسد

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه سخنرانی خود را آغاز کرد و به تحولات داخلی لبنان و منطقه پرداخت. ساعت‌های سرنوشت‌سازی پیش روی ماست. ما به عنوان مردم لبنان، منتظر موضع رسمی از سوی رئیس جمهور خود و دشمن صهیونیستی درباره این مذاکرات هستیم.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳ 11 October 2022

ساعتهای سرنوشت‌سازی پیش روی ماست

بین الملل تابناک: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان شامگاه امروز سه‌شنبه سخنرانی خود را آغاز کرد و به تحولات داخلی لبنان و منطقه پرداخت.

این سخنرانی در جریان همایشی است که حزب الله به مناسبت میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، در ضاحیه جنوبی شهر بیروت برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در این سخنرانی به هفته وحدت و تحولات لبنان خواهد پرداخت، تصریح کرد: مسلمانان باید عملی وحدت و همبستگی داشته باشند و بر نقاط مشترک تأکید کنند، نه اختلافات یا اینکه در مواضع اختلافی، یکدیگر را درک کنند.

دبیر کل حزب الله با اشاره به اینکه نباید در مواضع اختلافی بزرگنمایی کرد، ادامه داد: مردم یمن، با هر چه در اختیار داشتند، عشق خود را به رسول خدا (ص) نشان دادند، ولی موجودیت رژیم صهیونیستی جایی برای شادی برای ما باقی نمی‌گذارد.

نصرالله با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری هفته وحدت، اختلاف بر سر ولادت حضرت رسول (ص) را از بین بردند، خاطرنشان کرد: ملت یمن که محاصره است و با بحران های معیشتی، بهداشتی و امنیتی روبه روست، به صورت میلیونی میلاد پیامبر را جشن می‌گیرد. باید با کل احترام، آنان را تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اینکه پیامبر با خارج کردن اعراب جاهلی از پرستش بتها به سمت عبادت خداوند، رحمتی برای آنان بوده است، تصریح کرد: پیامبر (ص) ارزش های اخلاقی و انسانی را مجددا زنده کرد. پیامبر (ص) زمانی که به حرام بودن خون و مال مردم حکم کرد، رحمت بود. اما امروز برخی از کشورهای غربی هستند که مردم را به سمت جاهلیت سوق می‌دهند.

دبیرکل حزب الله با انتقاد از افزایش میزان تولد کودکان حرامزده در کشورهای غربی و ترویج فرهنگ همجنسگرایی در این کشورها، آن را جاهلیت دانست و گفت: مجازات اسلامی در ظاهر خشن هستند، ولی در باطن رحمت است. وجود رسالت، اعمال و توصیه‌های پیامبر نیز رحمت بود.

نصرالله در بخش دیگر سخنرانی خود به مرزبندی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و تأکید کرد: ساعت های سرنوشت‌سازی پیش روی ماست. ما به عنوان مردم لبنان، منتظر موضع رسمی از سوی رئیس جمهور خود و دشمن صهیونیستی درباره این مذاکرات و نیز منتظر مواضع رسمی هستیم. وقتی هیأت ها به رأس الناقوره رفتند و توافق را امضا کردند، می‌توانیم بگوییم که توافق حاصل است.

وی با بیان اینکه ما طی هفته های گذشته، اظهارات متناقض مسئولان صهیونیستی را دنبال کردیم، افزود: در کابینه کنونی صهیونیستی نیز اختلافاتی وجود دارد. ما باید احتیاط کنیم. آنچه روزهای گذشته رخ داد، مذاکرات دشواری بود. ما از اول گفتیم که در کنار حکومت لبنان قرار خواهیم داشت. این توافق باید مطالبات دولت لبنان را رفع کند و در این صورت مشکلی با این مساله نداریم. ما باید هشیار باشیم.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: برخی از رسانه‌های اسرائیلی و عربی  در حال ترویج این ادعا هستند که حزب الله خواستار بر هم خوردن این توافق است؛ هر چند حزب الله از آغاز این پرونده، رفتار مناسبی داشت. آنچه برای ما اهمیت دارد، این است که در مطالبات مردم لبنان، از دولت دفاع کنیم.

نصرالله با اشاره به اینکه بررسی این توافق نیز باید با روحیه ملی‌گرایانه باشد، عنوان کرد: ما در برابر یک تجربه جدید قرار داریم که در آن مسئولان کشور و رؤسا همکاری کردند و مقاومت نیز از آن حمایت کرد. زمانی که فلسطین آزاد شود، بر سر مرزهای دریایی هیچ اختلافی با آن نخواهیم داشت. دریای ما تا غزه امتداد دارد.

به اسرائیل فهماندیم که جدی هستیم

وی با بیان اینکه حزب الله نیازی به برگزاری رزمایش و امثال آن ندارد و فقط می‌خواست دشمن بداند که مقاومت به آنچه گفته است، عمل خواهد کرد، گفت: اسرائیل باید بفهمد که ما جدی هستیم. پس از مساله پهپادها، دیگر نیازی به ارسال آن نبود. مجاهدان مقاومت در ماه های گذشته، به اندازه چندین سال تلاش کردند تا آمادگی خود را حفظ کنند.

دبیر کل حزب الله، نفت و گاز را امید مردم لبنان برای برون رفت از بحران اقتصادی این کشور دانست و تصریح کرد: دشمن اسرائیلی بیش از لبنانی ها، از جنگ می‌ترسد، ولی آنچه برای مقاومت اهمیت دارد، استخراج نفت و گاز از میادین لبنان است.

تحولات کرانه باختری، باعث شوک صهیونیست ها شد

نصرالله در بخش دیگر سخنرانی خود به تحولات فلسطین پرداخت و گفت: رخدادهای غزه و کرانه باختری از اهمیت بسیاری برخوردار است و برای رژیم صهیونیستی و مسئولان آن، شوکه کننده بود. امروز در کرانه باختری شاهد مقاومت و انتفاضه مردمی هستیم، زیرا هر روز شاهد یک عملیات هستیم.

وی با بیان اینکه پیام قدس و کرانه باختری بسیار مهم است، تأکید کرد: دشمن اسرائیلی فکر می‌کرد که اقدامات مقاومت را در کرانه باختری متوقف کرده است، ولی امروز شاهد انتفاضه  مردم با گلوله و بسته‌های انفجاری در کرانه باختری هستیم. آنچه در کرانه می‌بینیم، شجاعت و ابداع است. مقاومت در کرانه باختری، نیازمند همبستگی سیاسی، مردمی و رسانه‌ای است.

دبیر کل حزب الله ضمن تمجید از تصمیم جنبش حماس برای تقویت روابط با سوریه، گفت: این یک تصمیم درست، شجاعانه و حکیمانه است. امروز در فلسطین، منطقه و محور مقاومت، نیازمند اتحاد و موضعگیری صحیح هستیم. ما از این تصمیم حمایت می‌کنیم.

نصرالله با اشاره به اینکه تصمیم ازسرگیری روابط برای حماس و دولت سوریه ساده نبوده است، در پایان خاطرنشان کرد: تصمیم واقعی، ایجاد همگرایی بین کشورها، ارتش ها و جنبش های مقاومت است. در برابر پیامدهای بین‌المللی جنگ اوکراین و روسیه که نمی‌دانیم تا چه زمانی ادامه داشته باشد، اتحاد و انسجام محور مقاومت، عامل قدرتی است که از ملت های ما حفاظت خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان