بازدید 17040

چمران اشتباه کرد یا شهرداری تهران «سطل زباله» را گران می‌خرد؟!

شهرداری مخازن زباله را بعد از اینکه آتش گرفته و از بین رفته بود، جمع آوری کرد؛ هدف جمع آوری سطل‌های زباله نبود و این موضوع هم موقتی است/ شهرداری در حال خریداری و جایگزینی مخازن در هفته‌های آینده است. تعدادی مخزن سفارش داده شده و در حال ساخت است که جایگزین مخازن آسیب دیده خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ 11 October 2022

چمران اشتباه کرد یا شهرداری تهران «سطل زباله» را گران می‌خرد؟!«هر سطح زباله ۱۰ تا ۱۵ میلیون [تومان] هزینه دارد»؛ این اظهار نظری است که خیلی سریع حاشیه ساز شده است.

به گزارش «تابناک»، آتش زدن سطل‌های زباله شهری، بخش جدایی ناپذیر اغتشاش‌ها در کشورمان شده است. یکی از خسارات‌ جانبی و همیشگی زد و خورد‌های خیابانی که بخشی از هزینه‌های آشوب‌ها مربوط به تخریب آنهاست و ظاهرا بهترین راه برای جلوگیری از این خسارت، گردآوری سطل ها، دست کم در برخی مناطق شهری شناخته شده است.

این را می‌شود از سخنان امروز مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز جلسه امروز این شورا دریافت که درباره جمع آوری مخازن زباله از برخی معابر گفت: «شهرداری مخازن زباله را بعد از اینکه آتش گرفته و از بین رفته بود، جمع آوری کرد؛ هدف جمع آوری سطل‌های زباله نبود و این موضوع هم موقتی است.»

چمران اشتباه کرد یا شهرداری تهران «سطل زباله» را گران می‌خرد؟!

وی با تاکید بر اینکه شهرداری مجبور به این کار شده، افزود: «هر سطح زباله ۱۰ تا ۱۵ میلیون هزینه دارد، پولش را تامین می‌کنند، اما برای اینکه اگر بگذارند، دوباره آتش زده می‌شود، جمعش کردند. این موضوع موقتی است و در همه معابر نیست؛ جمع آوری سطل‌های زباله تنها در برخی خیابان‌هاست که آتش سوزی آن فراوان بوده است.»

اظهاراتی که البته با واکنش تامل برانگیز برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد که تاکید داشتند قیمت این سطل‌ها با چیزی که رئیس شورای شهر گفته تفاوت زیادی دارد؛ اظهاراتی که پیرو آن این سوال مطرح شد که آیا قیمت مطرح از سوی چمران، قیمتی است که شهرداری تهران با پرداخت آن سطل‌های زباله مکانیزه را خریداری کرده است؟!

برای بررسی این موضوع با دو شرکت تولید کننده این سطل‌ها تماس گرفتیم و پی بردیم که سطل‌های زباله تهران از نوعی هستند که ظرفیتشان هزار و صد لیتر است و به جهت دوام بالاتر، عمدتا از ورق‌های دو میلیمتری ساخته شده اند. سطل‌هایی که البته تولید کنندگان مختلف آن‌ها را با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌کنند، اما گران‌ترین شان هم کمتر از ۵ میلیون تومان قیمت دارد.

چمران اشتباه کرد یا شهرداری تهران «سطل زباله» را گران می‌خرد؟!

نکته جالب توجه آنجاست که تولیدکنندگان تاکید دارند با خرید عمده، قیمت کاهش هم پیدا می‌کند و می‌توان متصور شد که برای شهرداری تهران، خرید هر سطل زباله حدودا ۴ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت؛ عددی که با رقم اعلام شده توسط رئیس شورای شهر تفاوت زیاد و چشمگیری دارد.

این تفاوت زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم پیرو خسارت وارد آمده به شماری از مخازن زباله، خرید این اقلام در دستور کار شهرداری قرار گرفته و آن گونه که مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در حاشیه جلسه امروز گفته، «شهرداری در حال خریداری و جایگزینی مخازن در هفته‌های آینده است. تعدادی مخزن سفارش داده شده و در حال ساخت است که جایگزین مخازن آسیب دیده خواهند شد.»

خریدی که با توجه به انتشار اظهارات چمران در سایت شهرداری تهران، مبنی بر هزینه ۱۵ میلیون تومانی هر سطل، لازم است در خصوص آن شفاف سازی شود تا هر گونه شائبه‌ای پیرامون آن رفع گردد؛ موضوعی که باید ببینیم در دستور کار شهرداری و یا شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت یا خیر؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۶۴
ایرادی به جناب چمران وارد نیست از یک طرف علائم پیری و از سوی دیگر علاقه به صندلی ریاست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
یک سطل زباله ۱۲۰۰ لیتری

فقط ۴ میلیون تومان است

و زاکانی و چمران گفتند که ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است!!!؟

حالا رقابت بر سر خرید و سود ۶ تا ۱۱ میلیون تومان هر سطل زباله همچنان
بین شهردار زاکانی
و چمران رییس شورا

بشدت بر قرار است !!!؟
شما هزینه آقازاده ها در خارج رو هم به قیمت خرید اضافه کنید قیمتش همون ۱۵ ملیون درست هست .
اینا چون از پسر خاله شون خرید می کنن تخفیف ویژه دریافت می کنند خخخخخخخخخخخخخخخخ
نه چمران اشتباه کرد نه شهرداری گران می خرد این شما هستید که اشتباه کردید و پول چای بعضی ها را حساب نکردید!!!
خوب این ۱۵ میلیون فاکتوریه که وارد حسابداری میشه وگرنه پرداختی همون ۴میلیونه.
دروغ دروغ دروغ
دروغگو دشمن خداست
معلوم شد سطل زباله هم تو این مملکت مافیا داره اونوقت بگوئید این اعتراض ها فقط برای حجاب است. متأسفم
تازه فهمیدیم حقوقی که به ما میدن نمیشه باهاش یک سطل زباله هم خرید..واقعا این معجزه اس که با این هزینه ها زنده موندیم
میخاید چیزی به مسئول خرید نماسه؟!!!
فرق قیمت واقعی با فاکتوری که ارائه میشه به ادارات زمین تا آسمانه
در کوزه همان تراورد که در اوست
خب چون قرار ه ازاختشاش گرها بگیرن دو لا پهنا فاکتور کردی ؟ ای شیطون بعد فقط بگید زباله کردها ازسطل زباله ارتزاق می کنن !
کسی با پرتقال فروش کاری نداره
گر چه سر و کله اش همه جا پیدا بشه !!!
یه چیزی گفته گیر ندین
کار مرسوم در تمام شهرداری ها فاکتور سازیست.
یعنی از سطل زباله هم اختلاس میکنن!
واقعاً ۱۵ میلیون تومان هزینه یک سطل اشغالی است ایکاش یکی دلسوز باشد و نظارت کنه
حاجی گرون بهتون انداختن........
خدایا در این مملکت هیچ چیز شفاف نیست، حتی قیمت سطل های زباله!!!
هر سطلی یازده میلیون میزنن به جیب . خدا بده برکت
مدیرای جهادی خیلی فاکتور سازی می کنند مثل اون افطار ۶۴۵ میلیون تومانی شهرداری تهران.
بله همه درست فکر کردین، ۱۱میلیون این وسط میره تو جیب ...
معلومه خیلیا تو شهرداری از سطل زباله نون میخوردن و آقای چمران بی خبره
سه برابرفاکتورشده
یا خالی بسته یا اختلاس میکنن پیگیری بی مورد نکید
سطل زباله دانه ای ۱۵۰۰۰/۰۰۰ تومان گرانفروشی نیست ؟ واقعاًاین سطلهای به این گرانی راازچه کسی یاشرکتی میخریدکه اتفاقات اخیر برایشان کسب درآمدشده ،
سبوئی بشکند چیزی ! بریزد جهان کرددبکام رانت خواران
دروغ که شاخ و دم ندارد و همین دروغ ها باعث مشکلات کشور شده است
گیرم که سطل زباله را آتش زدند آیا خود سطل زباله فلزی هم ذوب می شود؟ و آتش می گیرد و یا با پاشش رنگ مجددا قابل استفاده است؟ و آیا زباله ای که پخش می شود جمع کردن آن نیاز به نیروی انسانی بیشتر ندارد البته اگر پشت آن اهداف سیاسی نباشد
بسیاری از مدیران ما فقط جلوی چشمشان را می بینند و در تحلیل اقتصادی موضوعات دوراندیش نیستند و قادر نیستند صرفه اقتصادی بلند مدت را که هزینه ها را پوشش می دهد مشاهده کنند
اولویت اول مدیریت و نیروی انسانی در ابتدا در هوشمند بودن و متخصص بودن او و سپس در تعهد اخلاقی او است
نه صرفا در منسکی بودن و بدتر از آن در ظاهرسازی او
منسکی بودن و توجه به شعائر درست است که باعث تقویت قلوب است اما اساسا شعائری که خدا گفته و آنهم در جای خودش نه در صحنه پست و منصب گزینی و جایی که باید مرکز حل مشکلات اقتصادی و ... مردم باشد
شهرداری میتواند با جمع آوری سطل های زباله شعری به دلیل آسیب ندیدن. از راه کارهای قدیمی در محلاتی که این مشکلات را دارند استفاده کند . در قدیم سر ساعتی مشخص ماشین های زباله شهرداری می آمدند و زباله ها را جمع میکردند بعد از آن هم رفتگر زحمت کش محله می آمد و پاک سازی میکرد. اگر برای مدتی نگران سطل های زباله هستید میتوانید از راه کارهای قدیمی برای مدتی استفاده کنید. و در مورد هزینه تهیه سطل زباله . امیدوارم که باز پای اختلاس و زیر و رو کشیدن و دولا پهنا حساب کردن نباشد. بعضی منتظرند مشکلی پیش بیاد و از ماجرا نمدی برای کلاه خود بردارند. در این وانفسا. بایک مدیرت سالم و نظارت مسئولانه میشود همه چیز را کنترل کرد. به شرطی که اعتماد سازی و وجدان بیدار فعال باشد.
وقتی میگن مافیا یه عده گارد دفاع از دولت و شهرداری و ..... میگیرن.از این اعتراضات هم میخوان برای خودشون کیسه بدوزن.اخه 15 میلیون.از طلاس مگه
فساد که شاخ و دم نداره! از فضا هم که نمیاد! از همین چیزا شروع میشه! در خریدهای دولتی و در موارد زیادی کالا رو چند برابر قیمت خرید فاکتور میکنن و پولشو از بیت المال بر نمیدارن و معلوم نیست توی جیب کی میره!
وقتی کسانی ماست رت را سیاه و ذغال را سفید می بینند و بر این کارشان اصرار دارند حتما دلیلی دارد وگرنه مردم کور که نیستند
احتمالا اضافیش میره تو جیب بعضیا
چمران اشتباه کرد و عدد فاکتورهای ثبتی را گفت و الا خودش می داند که مبلغ پرداختی بسیار کمتر است ....
با اختلاس فولاد مبارکه می توان 9 میلیون عدد سطل زباله با قیمت چمرانی خرید!
4 تومن اولیه با پول چایی دوستان میشه 15 تومن. خیلی ساده س. حیف که نمایش نمیدین
این چمران نمیخواد دست از این صندلی شورا بکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ اصولگرا ها واقعا کسی بهتر از این ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فقط در سطل این همه اختلاف...
بقیه چیزا؟ الا ماشاالله
چه بخور بخوری دارید سر این سطل های زباله،ده تا پانزده میلیون ؟، من این سطل ها رو براتون پنج میلیون می سازم
توشهرداری یک میلیون خریدمیشه ده میلیون فاکتورمیشه .به همین راحتی.
کجای کاری اقا.... روزانه سفارش های چند برابر قیمتی در این اداره های دولتی ثبت یا به مناقصه گذاشته میشه... دو سه برابر که چیزی نیست...
دیگه این وسط یکسری باید نون بخورند 300 یا 400 درصد هم رقم زیادی رو هر سطل نیست
البته آقای چمران درست گفته با پورسانت و حق مامور خرید و حسابدار و ناظر همون ۱۵ میلیون درست است
وقتی آب معدنی به صورت رسمی تو شهرداری ۳ برابر قیمت فاکتور میشه اینکه سطل زباله هست و کسی هم از قیمتش خبر نداره
خوبه بدونید گلدانهایی که شهرداری برای نوروز به صورت عمده تو تهران میخره و میکاره همون تو نوروز تو میدون تجریش نصف قیمتی که تو شهرداری فاکتور میشه تو مغازه میفروشن!!!!!!!
بعد هی میگید اعتراض نکن همین دو کلمه رو هم تابی میترسی نشون بدی
قیمت 15 میلیون خیلی دور از انتظار نیست بارها دیده شده که چند تا پرسنل و کارمندان شهرداری کنار یک یا دو کارگر رفته گر یا باغبان هرس کننده درختان یا در حال کاشت درخت ایستاده اند و در زمان فعالیت انها فقط چند عکس (حتی با کت و شلوار) کنار کارگران گرفته و برای دریافت های نجومی خود سند درست می کنند قطعا برای هر سطل زباله نیز از قبل از زمان ساخت و خرید تا زمان قرار گرفتن سطل زباله در خیابان بسیاری از این عکس ها و حق ماموریت ها و ... تعریف شده و پرداخت می شود
خدایش اکیپ چمران چجوری رای آوردن؟
امان از حداقلی ها
اینها با حداقل رای سرکار آمدند
یکی از اعضا شورا فقط و فقط بخاطر اینکه فرزند یکی از انسان های خاص است، رای آورد وگرنه در کارنامه اش اصلا سمت مدیریتی و میدانی نداشته
حالا بشه 15 هزار تومان، در مقابل بقیه موارد عدد کوچکی است
سانسورچی دوستت داریم
مگه واسطه های خرید مفتی کار میکنن باید حداقل دو سه برابر تولید کننده سود ببرن که براشون بصرفه
وقتی با پول مفت ملت سروکار داری، اهمیتی نمیدی که برای چه چیزی چقدر هزینه شده...
همه رو اینطوری حساب میکنن با مردم؟؟؟
در منطقه اوین ، در انتهای خیابان بیضاوی غربی سطل آشغالی از بین رفت و بعد از یک ماه جای خالی آن را با سطل زباله ای از جنس پلاستیک ضایعاتی مشکی رنگ پر کردند. سطل جدید طی دو هفته چهار پاره شد و چرخ آن هم در رفت. الان هم تشریف ببرید بررسی کنید می بینید دور تا دور آن چسب و وصله شده است. آیا شهرداری منطقه یک پول مفت دارد فرق هزینه اقتصادی سوئ مدیریت و این گونه آتش زدن به بیت المال ، با آتش زدن بیت المال توسط اغتشاشگر چیست؟
نه اقا جان تو اين مملكت دروغ نهادينه شده هر چه دروغ بزرگتر باشه جايگاه دولتي بالاتري بهت مبدن
اینا قراره برا مردم مدیریت کنند
چه اشتباه کرده باشه چه گرون انداختن بهشون باید برکنار بشه
b
خدا خیرشون بده فساد در شهرداری اتفاق نیافته ی موقع!!!!
الان اگه اینترنت صیانت شده بود کسی شاکی این آقا نمی شد
نوعی اختلاسه قوه قضائیه باید ورود کندتاجواب قانع کننده بگیرند نگذرارند واقعه ۹۰هزاری فولاد تکرارشود
مشخصه قیمت ۵ میلیونه ولی تا به دست شهرداری برسه ۱۵ میلیون میشه
اتفاقا همین مطلب رو بگیرید و جلو یروید خیلی چیزها روشن میشود. یکی از مشکلات مهم کشور ما فساد اقتصادی ست که شهرداری ها پرچمدار آن هستند. من قبلا از یکی از مسئولان درستکار در شهرداری شنیده بودم در پروژه های شهرداری بین دو تا سه برابر قیمت واقعی هزینه میشود. آنوقت می خواهید مردم معترض نشوند؟!!
كل كشور همينطوري اداره ميشه و خريدهاي دولتي همينطوري با رانت و حق كميسيون انجام ميشه و همه اين پولها از جيب مردم داده ميشه!

همه پروژه ها در ايران تقريبا با ده برابر قيمت انجام ميشه!
مشت نمونه خروار! رییس شورا حتی از قیمت سطل هم خبر ندارد و در مورد آن اظهار نظر میکند! شاید هم برای خرید جدید قیمت آن را اطلاع رسانی کرده که پیمانکاران در مناقصه ارزان نفروشند و 10 الی 15 میلیون قیمت بدهند نه 4 میلیون!
شما میگید اغتشاش ، ما میگیم اعتزاض
شما قیمت سطل زباله را گفتید ولی منظور ایشان سطل زباله با زباله هاش بوده که قطعا خیلی قیمتی است و نرخش بالاتر از اینهاست . زباله هاتون رو دور نریزید
هر جی از چمران بپرسین میگه این مورد تو دستور کار شورای شهر نبوده یا هنوز در این مورد تصمیم نگرفتیم. یه دفعه هم که نظر داد اینطوره سوتی داد
اینطوری میشه که دوستانان بعضیها بهشون خونه توی لواسان کادو میدن و دوستان ما ته اش یک تی شرت بهمون هدیه میدن
چرا اینترنت جهانی رو قطع کردن،
حالا زباله گردا تو سطل زباله چیکار میکنن خودشو وردار ببر دیگه 15 تومنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی