بازدید 14180

وسط مسابقه نزدیک بود زمین بازیکن تیم ملی را ببلعد!

کد خبر: ۱۱۴۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 11 October 2022

تیم ملی امید ایران اکنون بیش از نیم قرن است که در المپیک حضور پیدا نکرده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ فوتبال ایران در اولین مسابقه خودش در مسابقات المپیک، در سال ۱۹۶۴ توکیو مقابل تیم ملی آلمان با نتیجه چهار بر صفر مغلوب شد تا از همان ابتدا امیدها برای صعود حسابی کمرنگ شود. اما دومین مسابقه ایران برابر مکزیک که اولین گل تاریخ ایران در المپیک را هم به همراه داشت، یک حاشیه بسیار عجیب و جالب در بر داشت که در خبرگزاری‌های اصلی دنیا ثبت شده است.

ایران که در آن مسابقه با پنالتی دقیقه شش کرم نیرلو از حریف پیش افتاده بود، بخت‌های صعود را با پیروزی برابر مکزیک جستجو می‌کرد که گونزالس دروازه عزیز اصلی را باز کرد.
اما سوژه جذاب این مسابقه، خالی شدن یک‌باره زمین بازی بود که داریوش مصطفوی، ستاره آن روزهای فوتبال ایران که برترین بازیکن تیم ملی در آن مسابقه هم بود با خوش‌شانسی از یک مصدومیت حتمی فرار کرد. درحالی که مصطفوی بازیکن مکزیک را از پیش رو برداشته بود و درحال حرکت به سمت دروازه حریف بود، ناگهان زیر پای او خالی شد و یک چاله بزرگ در زمین ایجاد شد.

 
 


این اتفاق در شرایطی رخ داد که ابتدا بازیکنان حاضر در زمین فکر کردند آنجا یک چاله‌ای بوده که در آن لحظه آنها متوجه وجودش شدند اما بعدتر دیدند که مرتبا درحال عمیق‌تر شدن است و حفره خالی‌تر می‌شود. بعد از وقفه‌ای چند دقیقه‌ای در نهایت این چاله پر شد و بازیکنان به مسابقه ادامه دادند.

این یکی از عجیب ترین رخدادهای تاریخ فوتبال در دنیا لقب گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار