بازدید 41617
از پورشه تا بنز

رمزگشایی از مزایده لوکس‌های خاک خورده / ۹۶۵ خودروی خارجی به قیمت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به فروش رسید / ۵۸ خودروی لوکس دقیقه ۹۰ از لیست مزایده خارج شد

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: به دلیل احتمال تبانی در روند برگزاری مزایده، با توجه به تدابیر قاضی صادرکننده، تصمیم بر حضور تمام وقت نماینده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و نمایندگان بازرسی کل کشور و ... گرفته شد تا احتمال بروز هر گونه تبانی منتفی شود و امکان تبانی نباشد؛ بنابراین، شبهات در خصوص احتمال تبانی کاملا منتفی است.
کد خبر: ۱۱۴۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۹ 10 October 2022

به گزارش تابناک اقتصادی، مراسم رمزگشایی از مزایده بزرگ و سراسری حدود هزار دستگاه خودرو در سازمان اموال تملیکی برگزار شد.

سیدعبدالمجید اجتهادی، رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در این مراسم اظهار کرد: شاهد نگهداری طولانی مدت تعداد زیادی خودرو بودیم که با هماهنگی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی طی حکمی ـ که در تاریخ ۲۹ مرداد ماه امسال صادر شد ـ تصمیم بر این شد که این خودرو‌ها از طریق یک مزایده سراسری به بالاترین قیمت به فروش برسد.

وی افزود: سازمان اموال تملیکی در این زمینه جلسات مختلفی را برگزار و دادستان به عنوان ناظر قضائی این موضوع، جلساتی را به همراه پلیس راهور و گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان بنادر و کشتیرانی و دستگاه قضائی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید 

رئیس سازمان اموال تملیکی توضیح داد: به موجب حکم رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، قرار شد این مزایده با حضور نماینده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور انجام شود.

اجتهادی بیان کرد: در تصمیمی که شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ابلاغ کرد، تعداد خودرو‌ها ۱۰۶۲ دستگاه بود و اطلاع‌رسانی‌ها هم طبق همین تعداد انجام شد، اما در موقع تحویل با اسنادی مواجه شدیم که ۲۲ دستگاه قانونی ترخیص شده بود، بنابراین مزایده برای ۱۰۴۰ دستگاه خودرو برگزار شد.

وی ادامه داد: طبق تقویم مزایده تمام موارد در زمان خاص خودش شروع و بازدید‌ها هم از هفتم مهر ماه آغاز و امکان بازدید راحت مردم و شرکت‌کنندگان در مزایده فراهم شد.

رئیس سازمان اموال تملیکی متذکر شد: ۹ استان شامل استان‌های بوشهر، خوزستان، تهران و ...، جزو استان‌هایی بودند که امکان بازدید را با مساعدت کامل فراهم کردند. همچنین کارشناسی خودرو‌ها توسط کارشناسان رسمی دادگستری انجام و روز شنبه با مساعدت همه دستگاه‌ها و نمایندگان دستگاه قضایی و هیات عالی نظارت قرار بر رمزگشایی شد، اما در طول کارشناسی کارشناسان، ۵۸ دستگاه خودرو به دلیل مغایرتی که در اطلاعات خودرو بود، از لیست مزایده با نظارت مسئولان از مزایده خارج شد.

اجتهادی عنوان کرد: سرانجام ۹۸۲ خودرو به ارزش ۱۸۰۹ میلیارد تومان قیمت پایه کارشناسی بارگذاری شد. در این مزایده تعداد بازدیدکنندگان از سایت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت رکورد تاریخی بر جای گذاشت و بیش از ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار نفر از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بازدید کردند که عمده بازدید‌ها هم به دلیل برگزاری همین مزایده بود.

وی یادآوری کرد: همچنین در بین ثبت نامی‌ها و کسانی که امضای الکترونیکی (توکن) داشتند، ۲۳ هزار و ۱۸۰ ثبت نام جدید در سایت انجام شد. نیز افراد زیادی پیشنهاد قیمت دادند که ۱۳ هزار پیشنهاد برای این تعداد خودرو انجام شد.

رئیس سازمان اموال تملیکی گفت: افراد در موضوع مزایده باید شرایطی را فراهم می‌کردند؛ از جمله ضمانت‌نامه‌هایی که برای نمونه ۱۵ درصد قیمت را باید به عنوان ضمانت به ما می‌سپردند، در بررسی‌ها، برخی ضمانت‌نامه‌ها مشکل دارند که طبق قانون حذف شوند و بیش از ۱۰۰۰ ضمانت‌نامه‌ایراد قانونی داشتند.

اجتهادی عنوان کرد: مبلغ جمع شده متوسط ودیعه ۱۵ درصدی بابت خودرو‌ها به بیش از ۳ هزار میلیارد تومان رسید که بیش از نیمی از ودیعه نقدی و مابقی از طریق ضمانت‌نامه‌ بانکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل احتمال تبانی در روند برگزاری مزایده، با توجه به تدابیر قاضی صادرکننده، تصمیم بر حضور تمام وقت نماینده حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و نمایندگان بازرسی کل کشور و ... گرفته شد تا احتمال بروز هرگونه تبانی منتفی شود و امکان تبانی وجود نداشته باشد؛ بنابراین، شبهات در خصوص احتمال تبانی کاملا منتفی است.

رئیس سازمان اموال تملیکی تشریح کرد: بر اساس قانون مناقصات، اگر برنده اول نتوانست به دلایلی مانند فراهم نشدن مبلغ پیشنهادی خودرو، خودرو را تحویل بگیرد، اتوماتیک خودرو به برنده دوم می‌رسد؛ البته در صورتی که اختلاف قیمت بیش از مبلغ تضمین نباشد.

همچنین در صورتی که شرایط خودرو با شرایط اعلام شده تطابق نداشت، همانند ۵۲ خودرویی که از مزایده خارج شدند، با نظر قاضی، همان شرایط برای خودروی مغایر با اطلاعات اعلامی اعمال می‌شود.

رمزگشایی از مزایده لوکس‌های خاک خورده/ ۹۶۵ خودروی خارجی به قیمت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به فروش رسید/ ۵۸ خودروی لوکس دقیقه ۹۰ از لیست مزایده خارج شد


اجتهادی توضیح داد: شک نکنید که اگر فروش این خودرو‌ها و عملیات خروج این خودرو‌ها از بنادر که با دستور قضائی و همکاری پلیس راهور انجام شد، قرار بود توسط صاحبان خودرو در صورتی که میخواستند ترخیص کنند، انجام می‌شد، با مشکلات بیشتر و زمان چند برابری مواجه می‌شدند، در صورتی که این خودرو‌ها اکنون بدون حق پارکینگ، هماهنگی با استاندارد محیط زیست، موضوع خودرو‌های اسقاطی و بخشی از حقوقی که دولت نادیده گرفته است، تحویل داده می شود؛ در کنار این که از سوی خزانه دار کل کشور و با دستور قضائی در کمتر از ۴۸ ساعت در صورت مشخص شدن مالکیت خودرو، مبلغ به حساب مالک واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: کسانی که در مزایده برنده نمی‌شوند، دغدغه نداشته باشند، چون با همکاری‌های صورت گرفته در کمتر از یک هفته تمام ودیعه‌ها برگردانده خواهند شد.

بر اساس این گزارش و به نقل از وزارت اقتصاد؛ در ادامه مراسم رمزگشایی از خودرو‌ها آغاز شد و تعداد ۱۲۶۰ مورد از تقاضا‌ها و پیشنهادها به دلیل عدم تایید ضمانت‌نامه‌، تایید نشدند و برای بقیه خودرو‌ها پیشنهادهای تأیید شده برای ۹۶۵ خودرو بود که از طریق مزایده به فروش رسیدند. همچنین ۱۷ دستگاه خودرو به دلایل مختلف به فروش نرسیدند و ارزش خودرو‌های فروخته شده در این مزایده سراسری ۴ هزار و ۱۸ میلیارد تومان بوده و قرار است برای ۱۷ خودروی باقی مانده روند مزایده در آینده دوباره تکرار شود.

رمزگشایی از مزایده لوکس‌های خاک خورده/ ۹۶۵ خودرو به قیمت بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به فروش رسید

در پایان یادآور می شود که پیش از این، سخنگوی سازمان اموال تملیکی گفته بود: این مزایده فرصت خوبی است و با این اقدام کمکی به شرایط بازار خواهد شد و خودرو‌هایی هم که در این مزایده هستند، شامل ۶۲ خودرو از خانواده لکسوس، ۴۰ خودرو از خانواده پورشه ماکان، ۱۸۲ خودرو از خانواده کیا (سوراتو، سورنتو، اپتیما و ...)، ۱۵۲ خودرو از خانواده بی‌ام‌و (۸۳۰، ۵۳۰، x۴ و ...)، ۸ دستگاه خودروی بنز (مرسدی و e۲۰۰)، ۴۵۹ دستگاه خودرو از خانواده هیوندای (توسان، سانتافه، سوناتا، هیبریدی‌ها و ...)، ۱۵۴ دستگاه از خانواده تویوتا (راوفور، کمری، کمری هیبریدی و ...)، یک دستگاه ولوو و ۳ دستگاه پورشه باکستر که جمعا ۱۰۶۲ دستگاه خودرو می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۳۰
این ماشین ها رسوبی قبلا صاحب داشتن و بخاطر یه بخشنامه کذایی این سرنوشت نصیبشون شد
ایا این حق ناس نیست مال کسی دیگه بفروشیم و پولشو به جیب بزنیم
شاید ما سواد دینی مون کمه
58 دستگاه خودرو در دقيقه 90 از ليست مزايده خارج شد.
خودروها را از ليست خارج كرده اند كه به افراد خاص و رنگين خون به ثمن بخس واگذار كنند. اين هم يك رانت جديد.
رشوه ....از سر تا پای تمام عوامل برگزار کننده گان مزایده می باره
میه بگید دقبقا چقدر کمک میکنه به تعدیل بازار. چرا دروغ میگید. اگر قاچاقه چرا از بین نبردید. چه سودی شما کردید..
این وسط چنتاشو برای آقازاده ها کنار گذاشتین بیان مجانی ببرن؟
بنظرم رمزگشایش این بود که ما وارد خبر شویم ، متوجه رمزی نشدیم !!!؟؟؟
مردم تو خرید پراید دست دوم موندن خرید خودروی لوکس خارجی پیشکش! اینها برای آقازاده ها و مافیاشونه
برای هر خودرو قیمت برنده را اعلام کنید.
برای کدام آقازاده کنار گذاشتند؟
کی باور میکنه مگر این خودروها چندسال خاک نخوردن مگرجلوتر توسط کارشناس بررسی وقیمت گذاری نشده دقیقه نود یعنی چی این کارها پدر ملت را دراورده
پول اینها کجا هزینه میشه ؟
قابل توجه سخنگوی محترم دولت که دیروز به موجب خبری که در همین تابناک منتشر شد.از تحریم دارو توسط غرب ونسل کشی شکوه کرده بودند....اگر این خودرو هارا با این ابعاد وقیمتهای نجومی میتوان از خارج به انبار گمرک ایران منتقل کرد.قطعا انتقال دارو های کمیاب به داخل کشور. که یک کارتن آن جان ده ها نفر را نجات میدهد بسیار ساده تر است.پس به دنبالانگیزه های اقتصادی بگردید نه سیاسی
فروش این ماشین ها و تردد آنها در سطح شهر موجب عصبانیت و بدبینی بیشتر و نشان از اختلاف طبقاتی در جامعه هست .
این ماشین ها نباید به سطح شهر تردد کند.
واقعا جای تاسف دارد خودروهایی که در کشور محل ساخت با التماس و جایزه دادن فروخته می شود در اینجا خاک خورده آن مسئول کذایی با افتخار می گوید مراقبت کردیم تبانی در فروش پیش نیاید کشوری که 55 سال است خودرو سازی دارد
سلام آقایان عزیزحدالاقل قیمتی که درمزایده فروش رفته را اعلام کنید خبرگذاری دیگر فروش کل خودرو را دوهزارهشتصد میلیارد تومان اعلام کرده خدایا چقدراختلاس مردم هم در گیر داد یک‌میلیون تومان هستن
سلام روز بخیر خدمت هموطنان عزیز و مجریان مناقصه بزرگ فوق و الذکر
تعیین تکلیف خودروهای معطل مانده در گمرک که طبیعتا در حال استهلاک و نابودی بودند تصمیم خوبی بود که بحمدالله ظاهرا با نظارت کافی و وافی انجام شد و انشالله مبارک برنده این مزایده باشه و چرخ هاشون براش بچرخند.
نکته ای که در این مزایده و خیل عظیم شرکت کنندگان آن، توجه این حقیر رو جلب کرد آن بود که خدا رو شکر مملکت ما چه تعداد قابل ملاحظه از افراد حقیقی با این توان عظیم از نقدینگی ( چهار هزار میلیارد تومن !!!) وجود دارند!!! که به راحتی در چنین مزایداتی شرکت می کنند!! بویژه آنکه طبیعتا این عدد از نقدینگی نباید تمام هرآنچه را دارند باشد!!!!
البته اگر چنین دارایی هایی از راه درست و حلال حاصل شده باشد که حتما همینطور است که برایشان گوار تر از شیر مادر باشد انشالله.

ضمنا برای این حقیر که یه دستگاه پژو ۲۰۶ مدل ۹۳ خودم رو هم با کلی نذر و نیاز و انشالله ماشالله تهیه کردم و هر روز قبل از رفتن به سر کار برای دور بودن از چشم بد و حادثه، براش اسپند دود می کنم، قطعا فرقی نمی کنه ولی آیا بهتر نبود برای اینکه فقط این تعداد افراد بسیار متمول و از ما بهترون مخاطب این مزایده نباشند، این مزایده بزرگ رو مثلا به ۱۰ یا ۱۵ یا ۲۰ و یا حتی بیشتر مزایده کوچکتر تقسیم میشد تا خوشبختی فقط امکان نشستن روی خوشبختی رو نداشته باشه؟!! درسته که برگزاری چند مناقصه بمراتب سختر بود ولی به این شکل، قطعا تعداد افراد دارای صلاحیت شرکت در مزایده بیشتر می شد و فقط غول ها، امکان استفاده از این فرصت طلایی رو پیدا نمی کردند!!! یقینا در چنین صورتی سرجمع ارزش فروش خودروها بیشتر هم میشد!!
من برم تا دیر نشده اسپندم رو دود کنم((:
پاسخ ها
شریفیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
سلام دوست عزیز
درسته مزایده یکجا انجام میشه ولی پیشنهاد قیمت برای یک یا چند خودرو میتوان داد و هرکس که پیشنهادش بیشتر باشه برنده بوده و در سامانه ستادیران نتیجه به برنده ها اعلام میشه که در مهلت معین نسبت به پرداخت الباقی مبلغ پیشنهادی توسط برنده اقدام بشه و گرنه بعد از انقضای مهلت به نفر دوم واگذار و سپرده نفر اول به نفع مزایده گذار ضبط میشود
اگه کارتون کاملا قانونی بوده چرا اینقده به در و دیوار میکوبی خودتو که ثابت کنی گند نزدی؟؟؟؟
الن ای خبر خیلی مهم تیتر یک کار کردی این ماشین ها فقط برای مولتی میلیاردهاست نه مردم
از ماست که برماست . خودمون میخواهیم
سال 97 در ماه بیش از 2000 ماشین خارجی وارد کشور میشد و اینهمه هیاهو برای 1000 ماشین که سالها خاک میخورده.متاسفم برای این مدل مملکت داری
خدایش تعداد متقاضی برای هر ماشینو با پیشنهاداشون ومبلغی را که بهاش برندده شده اند را شفاف اعلان کنید
با سلام
چرا قیمت اعلامی برنده ها رو اعلام نمیکنن؟
مزایده که سبب گران تر فروختن خودرو ها میشود و کمکی به تعادل قیمت نمی کند
باید به قیمت کارشناسی میفروختند نه مزایده (از طریق قرعه کشی نهایی برای خودروهای مثلا کیا در گمرک که مثلا ۱۰۰ متقاضی ۴ خودروی اپتیما پیشنهادی داشته در لیست گمرک داشته )
تعداد متقاضی بالا ولی خودروها کم
عجب مردمی داریم ماشین که عمر مفیدش گذشته به قیمت میلیاردی میخرن البته پول باداورده زیاد دارن بعضیا تو کشور به لطف روابط ، عجب بخور بخوریه v . تاکی باید مردم بدبخت توی فقر زندگی کنن و ثروت فقط توی دست عده ای معدود باشه
اونوقت که میگن این رژیم فاسد شده میگن نه همه اورگانها بانکها بورس همه فاسدشدن به امید روزی که همه بتونن ازحقی که دارن استفاده کنن نه اینکه بعضیها باپارتی ورانت براخودشون هرکاری که میخوان بکنن
خوش به حال به پولدارها که سوارشون میشن واقعا درد داره بی پولی و فقر
سلام چه جوری یه نفر 270 تا ماشین برنده میشه یکی هم هیچی همش تبانی خودشون که همون بالا با همون میخورن
چرا مبلغ مزایده رو خرج بد بخت بیچاره ها نمیکنین
حد اقل یه حرکت مثبت انجام بدین مردم بدونن نه واقعا یه کار مفید انجام دادین ...
شماها که همش به فکر جیب خودتون هستین .... مزایده گذاشتین واسه اموال مردم .. انقدر چاه کندین جلو اون صاحب ماشین که نمیتونه ماشینشو بیاره بیرون ..
نکنه فکر کردین این ماشینا رو امواج اوردن به سمت ایران
بزرگوارانی که ادعای راه اندازی سامانه سوت زنی رو دارین فساد به این بزرگی که کاملا هم اظهر من الشمسه
*چرادر مزایده ای که مهلت قانونی اون تا سه شنبه اس و همه ی شرکت کننده ها ملزم به ارائه پیشنهاد تا قبل از ساعت 24 اون روز هستن دو روز تمدید مهلت میذارین ؟؟؟؟
جواب:چون همه ی شرکت کننده های عادی شرکت کردند و اجازه ویرایش قیمت هم ندارند بنابراین شرکت کننده خواص با کمال ارامش دورو فرصت دارن ضمن رانت اطلاعاتی از اخرین قیمت اعلامی خودروهایی مد نظر را در پایین ترین اختلاف ممکن خریداری میکند
پ.ن:برخی خودروها مانند بی ام و بنز لکسوس ارایکس تا 5 میلیارد تومن حاشیه سود داشتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست