بازدید 13517

روایت یک دانشجو از اتفاقات دیشب دانشگاه شریف

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف با روایتی از اتفاقات یک شنبه شب دانشگاه شریف، از نحوه مواجهه نیروهای امنیتی با دانشجویان انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 03 October 2022

به گزارش «تابناک»، امیرعباس جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اتفاقات شب گذشته دانشگاه شریف اظهار کرد: دیشب تجمع مقابل دانشکده کامپیوتر دانشگاه شروع شد و سپس جمعیت به سمت سردر دانشگاه حرکت کردند و چون قول‌های داده شده به دانشجویان درباره آزاد شدن برخی دانشجویان هنوز عملی نشده بود، دانشجویان تندتر از تجمعات قبلی شعار می‌دادند، حتی شعارهای رکیکی هم به مسئولان نظام دادند.

وی ادامه داد: هنگام خارج شدن دانشجویان از دانشگاه در سردر دانشگاه و پارکینگ درگیری‌هایی رخ داد، نیروهای امنیتی از قبل لیدرهای اعتراضی را نشان کرده بودند و آماده دستگیری بودند، اما هنگامی که دانشجویان از پارکینگ قصد خروج داشتند درگیری رخ داد، گاز اشک‌آور شلیک شد و براساس آنچه من شنیدم تیرهای پینت‌بال هم شلیک شد و وقتی حراست مانع می‌شود که دانشجویان توسط نیروهای امنیتی دستگیر می‌شوند، آن نیروها با حراست برخورد می‌کنند. این اتفاقات ادامه داشت تا وزیر علوم آقای زلفی گل وارد دانشگاه شده و با نیروهای امنیتی صحبت می‌کند پس از آن مسیر خروج دانشجویان باز شده و دانشجویان با ون و اتوبوس‌هایی که از سوی دانشگاه تهیه شده بود به خوابگاه رفتند و عده‌ای هم از دانشگاه خودشان خارج شده و مشکلی پیش نیامد.

وی تصریح کرد: من آماری از دستگیرشدگان شب قبل ندارم، مجروح شدید هم نداریم فقط یک فیلمی منتشر شد که فردی تیر ساچمه‌ای خورده و او را منسوب به دانشجویان دانشگاه شریف کرده‌اند و من واقعا از آن اطلاعی ندارم. دیشب نیروهای امنیتی نه به خوابگاه‌ها حمله کردند و نه وارد محوطه دانشگاه شدند فقط درگیری‌ها در ورودی دانشگاه‌ و پارکینگ بوده است، نیروهای امنیتی حتی نزدیک خوابگاه‌ها هم نیامدند.

این فعال دانشجویی در مورد تاثیر این اتفاقات بر فضای دانشگاه اظهار کرد: متاسفانه دیروز دومین روزی بود که ورودی‌های جدید به دانشگاه می‌آمدند و در بدو ورودشان این اتفاقات افتاد. البته تجمع‌کنندگان شعار رکیک دادند، اما نوع برخورد نیروهای امنیتی هم به شدت به فضای دانشگاه آسیب زده است. واقعا ما نگران ایجاد فضای دوقطبی و رادیکال و ورود نفرت میان دانشجویان هستیم. نباید اینگونه برخورد با دانشجویان انجام می‌شد. من معتقدم از این به بعد ترس و احتیاط ویژه‌ای بر فضای دانشگاه حاکم خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی