بازدید 10640

علت کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ و نحوه رفع ایراد

نقص پنل کنترل یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ است. در این مطلب با علل و راهکارهای حل مشکل آشنا شوید.
کد خبر: ۱۱۴۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵ 20 September 2022

علت کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ و نحوه رفع ایراد

چرا دکمه های یخچال سامسونگ از کار می افتند؟

در حال حاضر، اغلب یخچال های سامسونگ دکمه های زیادی دارند که برای قفل کودک، تنظیم دما و ... استفاده می شوند. اگر این دکمه ها از کار بیفتند، دسترسی شما به بسیاری از امکانات دستگاه قطع می شود. بدیهی است که پنل یخچال که دکمه ها روی آن قرار دارند، به بخش های مختلف متصل است و خرابی آن می ‌تواند ناشی از عوامل متفاوتی باشد. از این رو، اگر می خواهید آن را تعمیر کنید، باید با تمام اجزا یخچال آشنا باشید. در این مطلب، به علت کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ و روش های رفع این مشکل می پردازیم.

روش های رفع مشکل کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ

در یخچال های سامسونگ، دکمه ها نقش مهمی دارند. زیرا علاوه بر تنظیم دمای مورد نظر، به شما این امکان را می دهند که از امکانات مختلف دستگاه استفاده کنید. بنابراین، اگر این اجزا دچار مشکل شوند، کارایی یخچال نیز کاهش می یابد.

در برخی موارد، مشکل کار نکردن دکمه ها به‌راحتی رفع می شود. به عنوان مثال، ممکن است دستگاه در حالت صرفه‌جویی در انرژی بوده یا ویژگی قفل کودک فعال شده باشد. با این حال، در صورت بروز مشکل، اجزائی مانند منبع تغذیه، برد و پنل کنترل باید برررسی شوند. در ادامه این مقاله گردآوری شده توسط دیبا پشتیبان بعنوان نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ ، با روش های موثر برای رفع مشکل کار نکردن دکمه های یخچال فریزر سامسونگ آشنا می شویم.

علت کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ و نحوه رفع ایراد

حالت صرفه‌جویی در انرژی

در یخچال های جدید، قابلیت‌هایی مانند صرفه‌جویی در انرژی نیز وجود دارند. احتمالا پس از فعال شدن این قابلیت، پنل کنترل یخچال فقط برای چند ثانیه (در حالی که از دکمه های آن استفاده می کنید) روشن می شود. سپس، دیگر کار نمی‌کند و پس از چند ثانیه، خاموش می شود. ممکن است در ابتدا، این مورد یک مشکل به نظر برسد، اما باید بدانید که این بخشی از عملکرد عادی دستگاه است. در واقع، پنل اصلی دستگاه برای صرفه‌جویی در انرژی خاموش می شود.

اگر مطمئن شدید که علت کار نکردن دکمه های یخچال فریزر سامسونگ، فعال شدن حالت صرفه‌جویی در انرژی است، می توانید به راحتی این مشکل را رفع کنید. البته اگر یکی از دکمه ها را فشار دهید و کنترل پنل دوباره روشن شود، نیازی به انجام اقدام خاصی نیست. در غیر این صورت، باید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و روش خاموش کردن این حالت را بیابید.

روشن شدن قفل کودک باعث کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ می شود

یخچال های جدید سامسونگ دارای ویژگی قفل کودک هستند. صرف نظر از نام آن، با فعال شدن این ویژگی، دکمه های دستگاه از کار می افتند. زیرا قفل کودک برای محافظت از کودکان و عدم دسترسی آن ها به تنظیمات دستگاه کاربرد دارد. در این بین، ممکن است به اشتباه این ویژگی را فعال کرده باشید. از سوی دیگر، قفل کنترل خودکار پس از گذشت یک دقیقه بدون فرمان جدید، خود به خود فعال می شود. این قفل نیز برای محافظت از پنل کنترل در برابر هرگونه اطلاعات ورودی تصادفی تعبیه شده است.

برای غیرفعال کردن قفل کودک، ابتدا دکمه‌ای را در پنل کنترل پیدا کنید که "Child Lock"، " Control Lock" یا موارد مشابه روی آن نوشته شده است. سپس، آن دکمه را به مدت 3 ثانیه یا تا زمانی که صدای خاصی را بشنوید، فشار دهید و نگه دارید. این صدا به این معنی است که شما قفل را غیرفعال کرده اید.

نقص پنل کنترل

یخچال های سامسونگ به‌ویژه مدل های جدیدتر، پنل های کنترل پیچیده‌ای دارند که متشکل از قطعات الکترونیکی متعددی هستند. این پنل ها یخچال را بسیار کارآمدتر می کنند، اما هر از گاهی، دچار اشکال می شوند. هر اشکالی در پنل کنترل می تواند مانع از پاسخگویی به فرامین در این بخش شود. بنابراین، یکی از دلایل احتمالی کار نکردن دکمه های یخچال فریزر سامسونگ، نقص پنل کنترل است.

رفع اشکالات و خطاهای مشابه این بخش، چندان دشوار نمی‌باشد. در این مورد، شما می توانید یخچال سامسونگ خود را از طریق فرآیندی به نام "power-cycling" به طور مجدد راه اندازی کنید که تکمیل آن تنها یک دقیقه طول می کشد.

ابتدا از باکس مینیاتوری برق را قطع کنید یا دوشاخه یخچال را از برق بکشید. سپس، 60 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، چند لحظه طول می کشد تا یخچال راه اندازی مجدد شود. راه‌اندازی مجدد باید هر گونه اشکال یا خطایی را که باعث می شود پنل کنترل کار نکند را برطرف کند. اما در برخی مواقع، مشکل کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ با انجام این فرآیند رفع نمی‌شود. در چنین مواقعی، بهتر است از متخصصان مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ مانند دیبا پشتیبان samsungposhtiban.com کمک بگیرید.

نقص در اتصال به منبع تغذیه؛ از علل اصلی کار نکردن دکمه های یخچال سامسونگ

از کار افتادن دکمه های یخچال می تواند ناشی از نقص در اتصال به منبع تغذیه باشد. به عبارت دیگر، ممکن است دستگاه برق کافی را دریافت نکند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر مابقی لوازم برقی خانه شما  به برق متصل هستند، این احتمال وجود دارد که قطع‌کننده مدار برق یخچال را قطع کرده باشد. علاوه بر این، ممکن است پریزی که یخچال را به آن وصل کرده اید دچار مشکل شده باشد.

برای رفع مشکل در اتصال به منبع تغذیه، ابتدا بررسی کنید که برق در سراسر خانه جریان داشته باشد. اگر لوازم برقی دیگر همانطور که باید کار می کنند، به مرحله بعدی بروید. در مرحله بعد، جعبه مینیاتوری که تمام کلیدهای مدار در آن قرار دارند را بررسی کنید. مطمئن شوید که سوئیچ یخچال در وضعیت روشن است و اگر نیست، آن را روشن کنید. در پایان، پریزی که یخچال را به آن وصل کرده‌اید، بررسی کنید. می توانید دستگاه دیگری را به آن وصل کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند.

خرابی برد کنترل دیسپنسر

اگر تمام مواردی که در بخش های پیشین ذکر کردیم را امتحان کردید و مشکل کار نکردن دکمه های یخچال فریزر رفع نشد، باید به سراغ بررسی برد کنترل دیسپنسر دستگاه بروید. در یخچال های سامسونگ به‌ویژه مدل های جدیدتر که صفحه لمسی دارند، این بخش تمامی ویژگی های دستگاه را کنترل می کند و از طرفی، تمام چراغ های نشانگر یخچال نیز روی آن قرار دارند. البته ممکن است برد کنترل دیسپنسر به دلیل مشکلات الکتریکی از کار بیفتد.

شاید بپرسید: «چگونه می توانیم این برد را تعمیر کنیم؟». در پاسخ باید بگوییم که متاسفانه نمی‌توانید برد کنترل دیسپنسر را سرویس یا تعمیر کنید. بنابراین، زمانی که متوجه می شوید که دیگر به درستی کار نمی‌کند، باید آن را به طور کامل تعویض کنید. حتما پیش از تعویض برد کنترل دیسپنسر، یخچال را از منبع برق جدا کنید. به این ترتیب، از خطر برق‌گرفتگی در امان خواهید بود.

مشکل کار نکردن دکمه های یخچال فریزر را با کمک متخصصان رفع کنید

یخچال های جدید اجزای مختلفی دارند که اغلب آن ها بسیار پیچیده هستند. بدیهی است که بروز مشکل در هر یک از این اجزا، باعث بروز اختلال در عملکرد کلی دستگاه نیز می شود. در این بین، بسیاری از افراد بدون داشتن دانش و مهارت کافی برای رفع مشکل اقدام می کنند و به خودشان یا دستگاه آسیب می رسانند. از این رو، پیشنهاد می کنیم مواردی مانند کار نکردن دکمه های یخچال فریزر سامسونگ را با کمک متخصصان رفع کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار