بازدید 4483

طوفان سهمگین در غرب آلاسکا

طوفان قدرتمندی روز شنبه بخش‌های غربی آلاسکا را درنوردید. اخیرا در این ایالت آمریکا بادهایی با سرعت حدود ۱۴۵ کیلومتر در ساعت باران شدیدی به همراه داشت و موجب جاری شدن سیل‌های قابل توجه در نواحی ساحلی شد.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴ 18 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیویورک تایمز، بر اساس پیش بینی هواشناسی ملی آمریکا، بقایای طوفان استوایی، موسوم به طوفان «مربوک»، از جمعه تا یکشنبه از طریق منطقه دریای برینگ به سمت شمال حرکت می‌کند. هشدار وقوع سیل ساحلی و باد شدید برای مناطق نوم، استبین در جنوب، پوینت هوپ در شمال و سایر مناطق آلاسکا صادر شده است.

طوفان می‌تواند موجب جاری شدن سیل در خانه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی شود.

هواشناسی آمریکا اعلام کرد که سطح آب ثبت شده در شهر نوم بیش از ۳ متر بوده که نسبت به سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۰۴ بیشتر است.

بالاترین میزان آب در دوران اخیر حدود ۳.۶۵ متر بود که در سال ۱۹۷۴ ثبت شد.

اداره اقیانوس شناسی آمریکا هم اعلام کرد، سطح آب در شهر نوم که جمعیت آن کمتر از ۱۰ هزار نفر است، دو تا سه متر بالاتر از حد نرمال بوده است.

زیدک مسئول این اداره، گفت که آمادگی برای مقابله با چنین طوفانی در یک منطقه جغرافیایی وسیع که ساکنان آن اغلب از چند صد نفر یا کمتر تشکیل شده و از یکدیگر فاصله دارند، چالش مهمی برای پرسنل اورژانس ایالتی ایجاد می‌کند.

او گفت که قرار دادن واحدهای مانند آتش نشانان اضافی، در شهرها قبل از وقوع طوفان در مناطق پرجمعیت‌تر منطقی است، اما این امر در آلاسکا عملی نیست.

سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کرد: از صبح روز شنبه، سیل بزرگ ساحلی در دلتای پایینی یوکان رخ داد و انتظار می‌رود که سطح آب از عصر شنبه در آنجا شروع به کاهش کند.

قطعی گسترده برق، به دلیل وزش باد شدید، نیز پیش بینی شده است.

در سال ۲۰۱۱، یک سیستم قدرتمند مشابه با بادهای طوفانی، غرب آلاسکا را در هم کوبید و موجب قطع برق شد. اداره هواشناسی آمریکا در آن زمان این طوفان را به عنوان "شدیدترین طوفان تاریخ این ایالت" توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست