بازدید 29720
با تحولات منطقه و جهان

تبریک روسیه به ایران به دلیل عضویت در سازمان شانگهای/ توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها/ سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای نخستین بار/ اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

تبریک روسیه به ایران به دلیل عضویت در سازمان شانگهای، توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری ها، سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای نخستین بار، اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان و هشدار امیر قطر درباره وقوع مجدد بهار عربی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۴۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲ 15 September 2022

تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای/ توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها/ سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای اولین بار/ اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

بین الملل تابناک: تبریک روسیه به ایران به دلیل عضویت در سازمان شانگهای، توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری ها، سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای نخستین بار، اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان و هشدار امیر قطر درباره وقوع مجدد بهار عربی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بامداد پنجشنبه عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای را تبریک گفت.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «به همکاران ایرانی خود تبریک می‌گویم. عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، روند تقویت مراکز جدید نفوذ و همکاری بین‌المللی را تسهیل می‌کند.»

وی با به اشتراک گذاشتن توئیت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره عضویت دائم تهران در سازمان شانگهای، افزود: «جهان در حال تغییر برای بهتر شدن است.»

تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای/ توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها/ سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای اولین بار/ اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

پیش از این، امیر عبداللهیان در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «امشب در شهر تاریخی سمرقند یادداشت تعهدات عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری شانگهای را با دبیرکل امضا کردم.»

عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای در نشست سران در دوشنبه پایتخت تاجیکستان مورد پذیرش اعضای این سازمان قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی روز گذشته در رأس هیأتی برای شرکت در نشست سران سازمان در شهر سمرقند ازبکستان و همچنین انجام سفری دوجانبه به ازبکستان به این شهر سفر کرد.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی بین ‌دولتی است که در سال ۲۰۰۱ با هدف همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان تشکیل شد. مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال ۲۰۰۵ و پس از آن نیز بلاروس به عنوان عضو ناظر به این سازمان پیوستند. هند و پاکستان از تابستان ۲۰۱۶ عضو دائم این سازمان شدند و در حال حاضر ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان را تشکیل می‌دهند.

این سازمان دارای هشت عضو دائم شامل هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان است. چهار کشور افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان نیز به عنوان عضو ناظر و شش کشور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا هم جزو شرکای گفت‌‌وگوی سازمان فوق هستند.

توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها

پس از دو روز خشونت‌های مرتبط با یک مناقشه چند دهه‌ای میان دو کشور سابق شوروی بر سر اراضی قره‌باغ، یک مقام ارشد ارمنستان اعلام کرد یک آتش‌بس با جمهوری آذربایجان حاصل شده است.

به گزارش رویترز، مقامات جمهوری آذربایجان درباره این آتش‌بس به منظور متوقف کردن مرگبارترین تنش میان این دو کشور از سال ۲۰۲۰ سکوت کرده‌اند.

روسیه نیروی دیپلماتیک برجسته در این منطقه است و ۲۰۰۰ نیروی حافظ صلح در آنجا دارد. مسکو میانجی قراردادی بود که به جنگ ۲۰۲۰ پایان داد؛ جنگی که جنگ دوم قره‌باغ نام گرفت و در آن صدها تن کشته شدند.

تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای/ توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها/ سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای اولین بار/ اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

خبرگزاری‌های روسی به نقل از آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان گزارش دادند: به لطف مشارکت جامعه بین‌المللی، توافقی در مورد آتش‌بس حاصل شده است.

در این اطلاعیه آمده، آتش‌بس از چند ساعت پیش اجرا شده است. وزارت دفاع ارمنستان پیشتر اعلام کرده بود که تیراندازی در مناطق مرزی متوقف شده است. هر کدام از طرفین، یکدیگر را مقصر این درگیری‌های تازه قلمداد می‌کنند.

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان پیشتر به پارلمان کشورش گفته بود که از زمان آغاز خشونت‌ها در این هفته، ۱۰۵ نظامی ارمنی کشته شده‌اند. جمهوری آذربایجان هم در روز اول درگیری‌ها از کشته شدن ۵۰ نظامی خود خبر داد. رویترز قادر به تایید آمار طرفین نیست.

تلاش‌های دیپلماتیک روسیه

گریگوری کاراسین، یکی از اعضای ارشد مجلس علیای روسیه به خبرگزاری ریا گفت که آتش‌بس عمدتاً از طریق تلاش‌های دیپلماتیک روسیه برقرار شد.

او گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با پاشینیان صحبت کرده است. پوتین پس از آغاز خشونت‌ها درخواست آرامش کرد و دیگر کشورها هم از هر دو طرف خواستند تا خویشتنداری کنند.

پاشینیان در سخنرانی خود در پارلمان گفته بود که کشورش از سازمان پیمان امنیت جمعی به رهبری مسکو درخواست کرده است تا به بازسازی تمامیت ارضی‌اش کمک کند. خبرگزاری روسی تاس به نقل از او گزارش داد: اگر بگوییم آذربایجان به ارمنستان تعدی کرده، به این معناست که آنها توانسته‌اند بر برخی از سرزمین‌ها تسلط پیدا کنند.

ارمنستان و جمهوری آذربایجان ده‌ها سال است بر سر قره‌باغ، منطقه‌ای کوهستانی که به عنوان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان شناخته شده و در عین حال جمعیت زیادی ارمنی را در خود جای داده، با هم درگیرند.

سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای اولین بار

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده برای اولین بار شامگاه روز چهارشنبه در یک سفر رسمی وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، این سفر چند روز به طول خواهد انجامید و قرار است بن زاید در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به «توافق ابراهیم» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت کند.

تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای/ توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها/ سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای اولین بار/ اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

وزیر خارجه امارات همچنین قرار است با مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل مورد اهتمام دو طرف و روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها گفت‌و‌گو کند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد، که پس از آن بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند. از آن زمان به این سو دو طرف برای گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف تلاش و بارها مقامات صهیونیست به ابوظبی سفر کرده‌اند.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز در دومین شهریور ماه گفت که سفارت این رژیم به مقر دائم آن در ابوظبی منتقل شده است. وی در حساب توئیتر خود با اشاره به انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به مقر دائم در ابوظبی افزود: «پس از این کار سخت ما اکنون مفتخر، خوشحال و هیجان‌زده هستیم.»

اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

صدها تن از معترضان ارمنستانی با برگزاری تظاهراتی در مقابل پارلمان در شهر ایروان، خواستار استعفای نخست وزیر خود شدند.

به گزارش شبکه "روسیا الیوم"، این اقدام به دنبال سخنرانی نیکول پاشینیان نخست وزیر در ارمنستان روی داد.

معترضان بر این باور بودند که نخست وزیر به دنبال دادن امتیازهایی به آذربایجان است، به همین دلیل از هواداران خود خواستند که به آنها بپیوندند.

پاشینیان اعلام کرد که آماده است تصمیمات سختی برای برقراری صلح و پایان دادن به جنگ با جمهوری آذربایجان بگیرد.

تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای/ توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌ ها/ سفر وزیر خارجه امارات به اسرائیل برای اولین بار/ اعتراضات در ارمنستان برای استعفای پاشینیان

وی در سخنانی در پارلمان ارمنستان افزود: من آماده هستم تا برای اطمینان از امنیت، ثبات و صلح بلندمدت تصمیمات سختی بگیرم.

پاشینیان افزود: به همین دلیل، شاید بسیاری از من انتقاد کرده و من را به خیانت متهم کنند و خواستار کناره‌گیری من از قدرت شوند.

فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات، استقرار گسترده نیروهای امنیتی مقابل ورودی پارلمان این کشور را نشان می‌دهد.

هشدار امیر قطر درباره وقوع مجدد بهار عربی

امیر قطر با تکذیب این که کشورش ارتباطی با اخوان المسلمین داشته باشد، تاکید کرد، دوحه با کشورها و دولت‌ها و نه با احزاب سیاسی تعامل دارد.

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در مصاحبه با روزنامه لوپوئن فرانسه در پاسخ به سوالی در مورد انتقادهای مطرح علیه قطر مبنی بر ارتباط با اخوان المسلمین گفت: این رابطه وجود ندارد، هیچ عضو فعالی از اخوان المسلمین یا گروه‌های مرتبط به آن در خاک قطر حضور ندارند.

وی ادامه داد: ما کشوری با درب‌های بازیم که تعداد زیادی از شخصیت‌های صاحب رأی و اندیشه مختلف در آن آمد و شد دارند؛ اما ما یک کشور و نه حزب هستیم و با کشورها و دولت‌های قانونی‌شان و نه با گروه‌های سیاسی تعامل می‌کنیم.

امیر قطر در خصوص پرونده سوریه و کشورهای عربی که در راستای بازگرداندن کانال‌های تماس با سوریه تلاش می‌کنند، گفت هر کشوری سیاست‌های خود را دارد.

وی عنوان داشت: در گذشته، گفتم هر کشوری حق دارد با هر کشوری که می‌خواهد ارتباط برقرار کند، اما اتحادیه عرب تصمیم گرفت سوریه را به دلیل یک علت معتبر خارج کند و این علت همچنان وجود دارد و تغییری نکرده است.

تمیم بن حمد آل ثانی اظهار کرد: در صورتی که ما روند صلحی در مورد آینده سوریه و خواسته‌های مردمش داشته باشیم، من آماده مشارکت در هر مذاکراتی هستم، اما این روند در این زمان وجود ندارد.

وی تاکید کرد، آنها باید  جدی رفتار کرده و اساسی به مشکل در سوریه پایان دهند. همین مساله درمورد لیبی نیز صدق می‌کند. اگر محتاطانه رفتار نکنند، با عواقب وخیمی مواجه خواهند شد.

امیر قطر همچنین گفت: عوامل ایجاد اعتراضات بهار عربی همچنان وجود دارند و وخامت یافته است.

وی گفت: متاسفانه همچنان ریشه‌های عمیق عامل در بهار عربی همچون فقر، بیکاری و فارغ التحصیلان بیکار وجود دارد. ما باید به ملت‌ها امید واقعی و نه فقط حرف و سخن بدهیم، باید شغل و فرصت‌هایی را ایجاد کنیم و به جوانان اجازه دهیم نظرات خود را بیان کنند.

امیر قطر خواهان اصلاحات تدریجی برای جلوگیری از تنش‌ها شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶۲
برخی از دوستان تعحب می کنند چرا تسلیحات روسی اینقدر ناکارا و از تسلیحات غربی عقب افتاده. واقعا تصور می کردید کشوری که در صنعت و اتومبیل سازی و تکنولوری و کشاورزی و تحقیق و توسعه و های تک و اقتصاد و بانکداری و بیمه و بازار سهام و.... در دنیا حرفی برای گفتن نداشته باشد می تواند ناگهان در تسلیحات در سطح اول دنیا باشد؟ اگر این تصور را داشتید معلوم هست که اصلا متوجه مفهوم علم و توسعه نشدید و خام دستگاه تبلیغاتی شوروی سابق و پوتین امروز شدید. چین هم به مراتب عقب تر از روسیه هست. چین برای رسیدن به مرحله ای که بتواند رقیب جدی علمی و اقتصادی و تکنولوژی و نوسعه غرب و المان و ژاپن و... شود حداقل ۶۰ تا ۷۰ سال دیگر زمان نیاز دارد. غرب که در جا نمیزنه که چین فاصله خود را با ان پر کند. اینها واقعیتی است که جنگ اکراین و عقب نشینی چین در مورد تایوان یا تخاصم با غرب دارد خود را نشان می دهد مگر اینکه بخووهیم خود را به ندیدن بزنیم. کشورهای موفق مانند انسانهای موفق به پیشرفت و علم دیگران حتی رقبا احترام می گذارند نه اینکه منکر شوند. اساس توسعه احترام به دست اوردهای دیگران هست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
چند سوال اساسی امریکا در افغانستان و یمن و عراق و ویتنام موفق بود؟-روسیه در سوریه موفق شد؟- وضعیت چین از لحاظ مالی-بدهی بانکی-ذخیره ارزی- پشتوانه مردمی-و وضعیت بهداشت را نسبت به امریکا مقایسه کنید و نتیجه ؟--- متاسفانه بعضی ها کور کورانه عاشق غرب اند - التماس فکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
کشور موفق مثل آمریکا که تمام ثروتش رو از راه دزدی نفت و گاز و فروش اسلحه به دست آورده مثل انگلیس که الماس روی تاج ملکه اش دزدی از هنده. اینا خیلی احترام می ذارن به بقیه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
این همه نوشتی حتی ذره ای فکر نکردی که شاید داری چرت و پرت می نویسی .‌یه سرچ بکن ببین زمان حمله امریکا به صربستان ، چه بلای سر اون جنگنده های لوکسش اومد . اینکه یارو واقعا قصد نداره اوکراین رو به خاک و خون بکشه ، شما غربزده ها توهم ‌ورتون داشته .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
ما همه اینها را میدانستیم .
ساده لوحانی که روسیه را قدرت میدانند باید پی به واقعیات ببرند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
روسیه ِ پوتین ؛ یه چیزیه توی مایه های کره شمالی و ونزوئلا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
پوتین دیکتاتور روسیه را ذلیل و خوار کرد
متخصص عقدقرارداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
ما باید هر چه سریعتر قرارداد ۲۰ ساله با روسیه رو لغو و با اوکراین قرارداد ۴۵ ساله ببندیم .
از روسیه به درد نخور آبی گرم نمیشه
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
اکثر نخبگان روسیه درآمریکاوغرب کارمیکنندهرچند در روسیه بعلت آنکه جوانها ازنوشیدنیهای الکلی بوفوراستفاده میکنند بهره هوشی نسبتاًکمتری ازغرب دارندوازطرف دیگراکثرنخبگان دنیادرغرب جمع شده اند بهمین دلیل باشعارهم نمیشود کاری کردآنچه که روسیه ادعادارد باعمل میشود انچه که واقعاًغرب رفتارمیکند بهتراست حقیقت راآنچه که هست قبول کنیم تاآنچه که دلمان میخواهدباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
در نگاه سطحی نظر شما صحیحه اما فاکتورهای بین المللی از قبیل تئوری بازی غرب و رقابت ناجوانمردانه و قوانین جنگل رو هم بعنوان راز موفقیت مد نظر قرار بدهید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
اگر انقد عقب افتاده هستند چرا هنوزم که هنوز امریکا موتور موشک های ماهوار بر را از روسیه میخرد چرا انقد از ضد هوایی ها روسیه واهمه دارند اگر انقد امریکا خوب است چرا نتونست جلوی حمله به ارماکو را بگیرند چطوری ایران پهپادهای امریکا را هک می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
بله
راست میگه
آمار فوتی های آمریکا رو در کرونا ببینید
نسبت به کشورهای آسیایی.
تازه سه ماه هم فرصت داشتند و اینقدر ر گند زدند...
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
بنده بعنوان یک کارشناس خبره اقتصاد و بانکداری با بیش از چهل و هشت سال سابقه در پروژه های بزرگ و بین المللی بانکهای مختلف جهان و صاحب بیش از صدوشصت و هشت جلد کتاب با موضوع بانک پول و اقتصاد همچنین بعنوان یک نخبه اقتصادی و چهره برتر در سال 1403و فرهیخته برجسته از طرف رئیس جمهور در سال آینده
باید به ارزتان برسانم که در این مورد نظری ندارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
عجب داستانی سر هم کردی
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
به نظر من هم احتمال اینکه سلاح غربی کاراتر از سلاح شرقی باشه رو قبول دارم. ولی خوب جنگ فقط سلاح نیست. آلمان هم سلاح بهتری نسبت به شوروی داشت ولی جنگ رو واگذار کرد. بنابراین با یک پیروزی یا شکست نمیشه اینطور که شما قضاوت کردید حکم صادر کرد. بشینید و ادامه رو رصد کنید. واقعا معلوم نیست آخرش چی میشه.
من هم عضویت ایران به سازمان ورشکسته شانگهای بعد لز سالها تلاش رو تبریک میگم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
منننن میدونستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
من هم اگه ایران عضو ناتو شود ؛ تبریک میگویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
پیمان شانگهای ، ارزش اقتصادی و حتی سیاسی برای

اعصا بغیر از چین و روسیه نداشته و ندارد

و یک پیمان امنیتی و با هدف جلب و جذب کشورها

برای افزایش قدرت چانه زنی برای چین در معادلات

جهانی است و بس

و روسیه بشدت گرفتار در اوکراین ، که به کمک ما برای

عدم توافق برجام نیاز دارد !!!؟

این آب نبات چوبی چینی را برای دلخوش کردن ما ،

نشان مان میدهد و بس !!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
تو باید به آلبانی نشین ها تسلیت بگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
ورشکسته اتحادیه اروپا است
عربها امارات یادشون رفته در جنگ شیش روز چی کشیدن یادشون رفته غرب تحریم نفتی کردن یادشون رفت اگر ایران نبو د الان همه زیر سلطه صدرصد اسرائیل بودن و داعش همشون اسیر کرد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
فعلا که احمدی نژاد و رفقای تندرو و جبهه پایداری اش

که الان اکثرا در دولت و مجلس هستند

کاری کردند که با ترساندن اسراییل و اعراب ، زمینه

صلح بین انها و اتحادشان برعلیه ایران را ایجاد کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
حکیم عمر خیام می فرماید:

از دی ( دیروز گذشته ) که گذشت ، هیچ از او یاد مکن

فردا که نیامده است فریاد مکن
امیدوارم جهان جدید مفهوم واقعی جامعه بین الملل را تحقق ببخشد و امپراطوری دروغ را به زباله دان تاریخ بفرستد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
تکبیر
شانگهای پوتین دیکتاتور شل مغز را نجات دهد اگر میتواند :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
چین با اتخاذ تصمیمات درست و منطقی و ظرف تنها

مدت ۴۶ سال و صرف فقط ۵۰۰ میلیارد دلار، و دور

کردن خود از شعارهای سیاسی پر هزینه و جنگها و

رقابتهای نظامی نیابتی و منطقه ای و جهانی بی حاصل

، کشور و مردمش را از فقر و فلاکت و سوء تغذیه و بدبختی و عقب مانده گی نجات داد

و از یک کشور بدبخت مفلوک عقب مانده به رقیب

جدی اقتصادی و سیاسی و مدیریتی و نظامی آمریکا
تبدیل شده است

و الان هم به هیچ وجهی ریسک نمیکند و بخاطر هیچ

کشوری ، کشور و مردم خودش را گرفتار جنگ و رقابت

های نظامی و لجبازی و خودخواهی های کودکانه پر

هزینه نمیکند و فقط به پیشرفت کشور و رفاه مردم خود
می اندیشد و بس

و در مقابل چند میلیارد دلار حتی یک گلوله توپ یا

موشک چند هزار دلاری هم به روسیه نداده و نمیدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
دیکتاتور تر از آمریکا وجود نداره تو دنیا یه نگاه به تحریم ها بکن
اه اه تمام خبرها شده از این روسیه غارتگر و پلید
چقدر این روسیه خوبه . این اقا زاده ها چرا نمیرن از این خوبیها استفده کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
چون در باطن هیچ فرقی با غربگداهای داخلی ندارند فقط ظاهرشون ضد امریکاست
والا ما هر چی شنیدیم که قدرت دارند و تاثیر گذار هستن همین چند تا کشور صنعتی در دنیا هستن که شامل آمریکا و ژاپن و انگلیس و فرانسه و آلمان هستن که تولید دانتش در دنیا دست اینهاست قدرت در تولید دانش هست نه پیمان های ورشکسته چهارتا کشور بدبخت بیچاره به نام شانگهای
در 75 سال عمری که از خدا گرفتم جنگی را به خاطر ندارم که مسبب آن انگلیس و پس از آن بازوی راستش آمریکا نباشد. وقتی بوش سر کار اومد گفت هدف ما نابودی ایران است ولی ایران موقعیت جغرافیایی خاص و کوهستانی دارد. ازون به بعد هر کاری کردند برای حمله به ایران بود. جنگ سوریه هدفش اصلا سوریه نبود. عمدا افغانستان را دست طالبان دادند و تمام سلاح های پیشرفته را در اختیارش گذاشتند. عراق را تصرف کردند . الان بین ارمنستان و آذربایجان جنگ راه انداختند تا مرز ایران را دچار تنش و ناامنی کنند. اگر روزی آمریکا مثل عراق و افغانستان به ایران حمله کند خون تک تک کشته شده بر گردن کشته مردگان آمریکاست که از روی نادانی و عدم داشتن سواد تاریخی دنبال بی بی سی و سی ان ان راه افتاده اند و آب به اسیاب دشمن می ریزند. ضمنا دشمنی امریکا با ایران هیچ ربطی به حکومت نداشته و ندارد هر کسی رأس کار باشد آمریکا با مردم و سرزمین ما دشمن است چون ایران به دلیل موقعیت طلایی جغرافیایی و منابعد خدادادی پتانسیل تبدیل شدن به یک ابرقدرت را دارد و آمریکا خاورمیانه را ضعیف و متشنج و توسری خور می خواهد.
اول میگید قره باغ در سازمان ملل مال آذربایجان بعد هم ادعا می کنید ساکنانش ارمنی هستند خب الان آذربایجان ایران تو نقشه جز ایرانه و کلا آذری هستند مفهومش چیه باید از ایران جدا بشه موقع حرف زدن دقت کنید کل خاورمیانه و کشورهای آن از قومیت‌های مختلف تشکیل شده و ارامنه هم تو ارمنستان حاکمیت داره نه جای دیگه تو ایران هم ارمنی‌ها هستند باید بدیم به ارمنستان
هرکسی ادعای عقل کلی دارد ودیگری رو قبول ندارد واقعا بخدا پناه مبیرم وخدا عاقبتمان را بخیر کند
روسبه بزودی نابود می شود
این پیمان هیچ ارزشی ندارد
شانگهای کیلو چنده ؟!
سازمان های بین المللی که کدخدا توش نباشه ۲ زار نمی ارزه قدرت اجرایی نداره و وقت تلف کردنه
رفیقای روسیه هم مثل خود روسیه پوکیه هستند .
# ارمنستان
سریع
فوری
انقلابی
شهرهای اوکراین داره آزاد میشه .
مردم اوکراین احساس آرامش میکنند
پوتین یک گاگول است
ما باید از عضویت در سازمانهایی که چین و روسیه توش هستن فرار کنیم
چه ورقایی توی این شانگهای هستن !!!!
همه اعضاش ۲ به ۲ با همیدیگه دشمن هستند و مشکل دارن با هم !! :-)
آمریکای شمالی ,اروپا کشورهای جهان سوم شدند. علم و تکنولوژی در شرق است کشورهای غربی خدمات ۸۰ درصد اقتصاد آنها را تشکیل میدهد یعنی کشور جهان سوم.
متاسفم غرب زده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
خوابن خواب چون مطالعه ندارند فقط ماهواره می بینند
مرگ بر چین و روسیه درود بر کدخدا
عضو ناظر درکنار مغولستان...
-چند بار عضو پیمان شانگهای می شویم؟؟!!!
تبرییییییییییییییییییییک
ماشالا ماشالا
تبریییییییک
چرا مسولین در مقابل اشغالگری و دولت تروریستی ارمنی سکوت می کنن؟
درود به شرفت ترکیه ، با اینکه سنی هست در کنار برادران شیعه آذربایجان در برابر کفار ارمنی ایستاده است
تبریک روسیه به ایران به خاطر عضویت در سازمان شانگهای
ملت بدبخت شدن
بنده نوازی فرمودند
عرمنستان باید جزیی از خاک تاریخی آزربایجان شود
مرگ بر روسیه جهانخوار و استثمارگر
روح شهدای برادران عزیزتر از جانم که برای دفاع از خاک پاک اذربایجان جانشان را فدا کردند شاد باشه نیروهای دلاور اذربایجان شهادت را ارزو می کنن و و انرا رسیدن به زیروه (قله) می دونن
تاریخ معاصر نشان میدهد نمیتوان به رابطه متوازن و پایدار با غرب خوشبین بود ولی با گسترش روابط با دیگر کشورها امکان اجبار غرب به تغییر رفتار وجود دارد
هورا پوتین به ماتبریک گفت !!!
پس چرا مردم ایران از این موفقیت به خیابان ها نیامدند ؟
باید در ارمنستان ایران نیرو پیاده کند
روسیه غلط زیادی نکنه برای ملت
هیچ در هیچ
کریدور و کل ارمنستان جزئی از سرزمین تاریخی آزربايجان هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی