بازدید 36357

از بین بردن جای جوش صورت با آلوئه ورا

از بین بردن جای جوش صورت تنها یکی از خواص آلوئه ورا است که قدمت هزار ساله دارد. آلوئه ورا سال‌ها است که در درمان عارضه‌های پوستی مختلف از جمله جای زخم و حساسیت‌های پوستی به کار می‌رود. اما مهم‌تر از آن آلوئه ورا در درمان نوع خاصی از عارضه‌های پوستی یعنی جای جوش یا اسکار آکنه کاربرد دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ 11 September 2022

از بین بردن جای جوش صورت با آلوئه ورا

تاثیرات آلوئه ورا بر روی پوست صورت

بسیاری از پژوهش‌هایی که توسط متخصصان انجام گرفته است، نقش پررنگ آلوئه ورا در از بین بردن جای سوختگی و جراحت‌های ناشی از جراحی را تایید می‌کند. به همین ترتیب اثرگذاری این محصول طبیعی در رفع جای جوش در صورت در بسیاری از تحقیقات و پژوهش‌ها به اثبات رسیده است.

آلوئه ورا یک آبرسان قوی برای پوست صورت محسوب می‌شود. این محصول طبیعی همچنین با خواص ضدعفونی‌کننده خود، انواع عارضه‌های پوست صورت با منشا عفونت را درمان می‌کند.

آلوئه ورا برای پوست صورت حکم یک ماده حیاتی برای مراقبت روزانه از پوست را بازی می‌کند، که سلول‌های پوستی را تغذیه می‌کند. اما یک خاصیت مهم این محصول، از بین بردن جای جوش صورت است.

نقش آلوئه ورا در محو کردن جای جوش صورت

آلوئه ورا از چند طریق مختلف باعث از بین بردن جوش صورت می‌شود:

تقویت واکنش سیستم ایمنی:

بر اساس پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در مجله International Journal of Natural Therapy بررسی شد، آلوئه ورا واکنش سیستم ایمنی را به عفونت تقویت می‌کند. این قابلیت در محو کردن اثرات ظاهری جوش بر روی پوست اثر می‌گذارد. به علاوه خاصیت ضدعفونت این محصول، اجازه گسترش جوش صورت را نداده و به خشک شدن هر چه زودتر آن کمک می‌کند. یعنی با استفاده از این محصول جوش‌های صورت خیلی زودتر درمان شده و اثرات خیلی کمتری از خود به جا می‌گذارند.

درمان هایپرپیگمنتیشن:

عنصری در آلوئه ورا وجود دارد به نام Aloesin. این عنصر نقش مهمی در درمان هایپرپیگمنتیشن دارد. در واقع این ماده از تولید بیش از حد ملانین یا همان رنگدانه پوست پیشگیری می‌کند. بنابراین استفاده از این محصول از تیره شدن جای جوش و ایجاد ظاهر ناخوشایند آن در صورت جلوگیری می‌کند.

افزایش تولید کلاژن و فیبر الاستین در پوست:

از بین بردن جای جوش صورت با آلوئه ورا

یکی از قابلیت‌های این محصول طبیعی تحریک پوست به تولید فیبرهای کلاژن و فیبر بیشتر است. این دو عنصر در بازسازی پوست بعد از ایجاد جوش نقش دارند. مجله Iranian Journal of Medical Sciences Trusted این قابلیت آلوئه ورا را تایید کرده است. بر اساس مقاله منتشر شده در این مجله، این خاصیت آلوئه ورا در به تاخیر انداختن نشانه های پیری نیز نقش دارد.

خواص آنتی اکسیدانی:

این محصول یک آنتی‌اکسیدان طبیعی است که قدرت زیادی در پاکسازی پوست دارد. این خاصیت آلوئه ورا در بهبود هر چه سریعتر جوش و کاهش اثرات مخرب آن بر روی پوست نقش مهمی دارد.

از بین بردن عفونت:

بر اساس مجله معتبر Pharmacognosy Reviews آلوئه ورا عفونت موجود در جوش صورت را از بین برده و منافذ پوست را پاک می‌کند. این قابلیت تاثیر زیادی در از بین بردن جای جوش صورت دارد.

از بین بردن جای جوش های قدیمی صورت:

یک قابلیت مهم این محصول، تاثیری است که بر روی جای جوش‌های قدیمی دارد. پژوهش‌های زیادی نشان داده‌اند که این ماده جای آکنه‌های قدیمی را نیز از روی پوست محو می‌کند.

کاهش التهابات پوستی:

این محصول تسکین‌دهنده سلول‌های پوستی است. تقریبا هر عارضه پوستی از طریق این ماده التیام می‌یابد. این ماده طبیعی با کاهش التهابات پوستی تا حدود زیادی از توسعه جوش و آکنه پیشگیری می‌کند. به علاوه جوش ایجاد شده با استفاده از این ماده خیلی زود تسکین یافته و اثرات خیلی کمی از آن باقی می‌ماند. این ماده همچنین در پیشگیری از ایجاد جوش صورت بر اثر التهابات پوستی نیز نقش دارد.  

مدت زمان اثرگذاری آلوئه ورا بر روی جای جوش صورت

فرایند ایجاد اسکار آکنه یا همان جای جوش در صورت شامل ۳ مرحله زیر است:

  1. عفونت: به محض ایجاد آسیب در پوست ناشی از جوش زدن، عروق خونی آن ناحیه تنگ‌تر شده و جریان خون کندتر می‌شود. این شرایط تولید ملانین را در پوست بیشتر کرده و باعث تیره شدن جای جوش می‌شود. سپس عوامل عفونی در ناحیه جوش تجمع پیدا می‌کنند.
  2. ایجاد بافت اسکار: در این مرحله سلول‌های پوستی شروع به تولید کلاژن بیشتر کرده و بافت و رگ‌های خونی کوچک را ایجاد می‌کنند. طی ۳ تا ۵ روز بعد از ایجاد جوش این بافت تشکیل می‌شود. اگر فیبرهای کلاژن نوع I در پوست سالم ۲۰ درصد است، این مقدار در اسکار جای جوش به ۸۰ درصد می‌رسد.
  3. تغییر شکل: بافت ضخیمی که تشکیل شده بر اثر وجود پروتئین زیاد ضخیم‌تر می‌شود. این شرایط باعث ایجاد جای جوش و تغییر شکل سلول‌های پوستی در ناحیه جوش می‌شود.

محصولات طبیعی معمولا مدت زمان طولانی‌تری نسبت به روش‌های غیرطبیعی برای اثرگذاری نیاز دارند. اما براساس بررسی‌ها، استفاده از آلوئه ورا ۴ بار در روز و به مدت ۱۵ روز تغییرات قابل توجهی در ظاهر جای جوش‌های صورت ایجاد می‌کند. البته برای اینکه نتیجه این نوع درمان را تکمیل کنید باید حداقل روزی دو بار تا چند هفته یا چند ماه از آلوئه ورا استفاده کنید.

از بین بردن جای جوش صورت با آلوئه ورا

انواع محصولات آلوئه ورا برای از بین بردن جای جوش صورت

این ماده پایه ساخت بسیاری از محصولات زیبایی و سلامت پوست است. محصولات مراقبت از پوست حاوی آلوئه ورا در شکل‌های مختلف وارد بازار می‌شود. ژل آلوئه ورا یکی از این محصولات است. ژل آلوئه ورا بافتی مشابه با بخش ژل مانند داخل گیاه آن را دارد. این محصول تا حدود زیادی خالص و طبیعی است. به همین دلیل خواص آلوئه ورا در این محصول دست نخورده وجود دارد. ژل آلوئه ورا به خوبی در درمان جای جوش صورت اثرگذار است.

روش استفاده از آلوئه ورا برای از بین بردن جای جوش صورت

بهترین روش استفاده از آلوئه ورا برای رفع جای جوش صورت شامل اقدامات زیر است:

  • صورت خود را با یک شوینده مناسب و ملایم و آب گرم بشویید.
  • ماده ژل مانند داخل گیاه آلوئه ورا یا ژل آلوئه ورا را بر روی جای جوش اعمال کنید.
  • شما می‌توانید این درمان را تنها بر روی نقاط جای جوش و یا کل صورت به کار ببرید.
  • اجاره دهید آلوئه ورا بر روی جای جوش باقی بماند.
  • دو تا چهار بار در روز ژل آلوئه ورا را تمدید کنید.

منبع: زیمالب

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار