بازدید 5311

گفت‌وگوی تلفنی مکرون با نخست وزیر جدید انگلیس

رئیس جمهوری فرانسه برای نخستین بار با نخست وزیر جدید انگلیس تلفنی صحبت کرد؛ این گفت‌وگو پس از آن صورت گرفت که دو کشور تنشی را در زمان تبلیغات انتخاباتی «لیز تراس» تجربه کرده بودند.
کد خبر: ۱۱۳۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ 11 September 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از کاخ الیزه، امانوئل مکرون شب گذشته با لیز تراس برای نخستین بار گفت‌وگو کرد و دو طرف بر تعمیق روابط فرانسه-بریتانیا تاکید کردند.

در این تماس، طرف‌ها با تاکید بر «اراده مشترک خود برای تعمیق بیش از پیش روابط» از «همکاری نزدیک برای مقابله با چالش‌های مشترک» به‌ویژه در مساله جنگ اوکراین، سخن گفتند.

این تماس در حالی برقرار شد که نخست وزیر جدید انگلیس پیش از انتخاب در نشستی تبلیغاتی از پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسیده بود «فرانسه دوست یا دشمن ماست؟» امتناع کرده بود. این مساله واکنش‌هایی را در طبقه سیاسی فرانسه برانگیخت. با این حال امانوئل مکرون که آن زمان برای سفری سه روزه به الجزایر رفته بود در واکنش به این سکوت، گفته بود: بریتانیا رهبرانش هر که باشند، یک ملت دوست، قوی و متحد برای ما است.

روز سه‌شنبه تراس، رهبر جدید حزب محافظه‌کار به طور رسمی به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس معرفی شد.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی دقایقی قبل از معرفی نخست وزیر جدید به طور رسمی در دیدار با الیزابت دوم از مقامش کناره‌گیری کرده بود. جانسون در آخرین سخنرانی خود در این مقام گفت که از این پس «حامی پرشور» لیز تراس، رهبر جدید حزب محافظه‌کار و دولت او خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار