بازدید 2964

قرار بود زاهدی وفا رئیس بانک مرکزی یا وزیر اقتصاد شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور می‌گوید: در آغاز به کار این دولت بحث استفاده از زاهدی وفا به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح بود اما خود او کارهای علمی را ترجیح می‌داد.
کد خبر: ۱۱۳۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳ 10 September 2022

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در گفتگو با مُنیبان در واکنش به اینکه گفته می‌شود دولت در ابتدای تشکیل کابینه از افراد دارای توانایی بالا نسبت به بقیه استفاده می‌کند و وقتی که این افراد استیضاح می‌شوند افراد ضعیف تری نسبت به قبلی‌ها روی کار می‌آیند گفت: خیر به این ترتیب نیست و حداقل اینکه در مورد زاهدی وفا این گونه نیست چرا که در آغاز به کار این دولت نیز بحث استفاده از زاهدی وفا به عنوان وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح بود اما خود او کارهای علمی را ترجیح می‌داد. زاهدی وفا فرد توانمندی است و استاد برخی از این عزیزان است که انشاالله به خوبی می‌تواند این کار را انجام دهد.

او درباره رویکرد منفی مجلس نسبت به حضور زاهدی وفا در وزارت کار افزود: مجلس یک نقطه ضعفی که از زاهدی وفا مطرح می‌کند این است که در این سه ماه با نمایندگان تعامل نداشته است در مقابل زاهدی وفا نیز می گوید ماموریت سه ماهه داشتم و هیچ گونه مسئولیتی نداشتم تنها مسئولیت من این بود که بتوانم به این وزارتخانه رسیدگی و مشکلات آن را حل کنم و مسائل بازنشستگی، تامین اجتماعی و مباحث دیگر مانند شستا و شرکت‌های متعدد که بسیار اهمیت دارند را برطرف کنم.

حسینی خاطرنشان کرد: لذا زاهدی وفا می گوید که وقت خود را روی حل موارد مذکور گذاشته و چنانچه به عنوان مثال رئیس مجلس او را خواسته با یکدیگر دیدار کرده و جلسه گذاشته‌اند و یا اگر در کمیسیون از زاهدی وفا دعوت کرده‌اند او به آنجا رفته اما زاهدی وفا مانند بقیه وزرا که در روزهای دوشنبه با نمایندگان ملاقات می‌کنند این کار را انجام نداده و در این مورد برنامه‌ای نداشته است. البته اگر در آینده به صورت قطعی زاهدی وفا مسئول شود رویه تغییر خواهد کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اینکه زاهدی وفا باید در جلسه وزرا با نمایندگان حضور داشته باشد در پایان یادآور شد: ما برای دیدار وزرا و نمایندگان یک وقت ملاقات در نظر گرفته‌ایم اما زاهدی وفا به عنوان سرپرست می‌گفت من مسئولیتی ندارم که بخواهم حضور داشته باشم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل