بازدید 5927

کلاهبرداری ۵۰ میلیون تومانی با پرنده

کد خبر: ۱۱۳۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳ 07 September 2022

دو مرد کلاهبردار که به بهانه فروش پرنده زینتی در یکی از سایت‌های آگهی، از 10 نفر پول گرفته و متواری شده بودند توسط پلیس فتای استان فارس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده با مراجعه و شکایت مرد میانسالی که مدعی بود از سوی فرد یا افراد ناشناس در فضای مجازی مورد کلاهبرداری میلیونی قرار گرفته آغاز شد.

وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: در یکی از سایت‌های آگهی‌محور، با یک آگهی فروش پرنده زینتی مواجه شدم و از آنجا که مدتی بود به دنبال پرنده زینتی بودم با آگهی‌دهنده تماس گرفتم و پس از توافق اولیه مبلغ 5 میلیون تومان به عنوان بیعانه برای وی واریز کردم. اما چند ساعت بعد که برای پیگیری خریدم با او تماس گرفتم دیگر به تماس‌ها و پیام‌هایم پاسخ نداد و متوجه شدم که فرد آگهی‌دهنده کلاهبردار بوده است.

پس از اظهارات شاکی پرونده برای رسیدگی به شناسایی کلاهبرداران به پلیس فتا ارسال شد و مأموران شناسایی عاملان کلاهبرداری را در دستور کارشان قرار دادند و با اقدامات فنی، موفق شدند متهمان پرونده را شناسایی و در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی رئیس پلیس فتای استان فارس در این باره گفت: متهمان پس از بازداشت در بازجویی‌های اولیه به کلاهبرداری 50 میلیون تومانی از 10 شاکی اعتراف و هدف خود را کسب درآمد عنوان داشتند. وی در ادامه افزود: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی مطرح شده است، این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکی و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رؤیت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به‌صورت رودررو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان