بازدید 14133
مقاله مطالعاتی واکسن «برکت پلاس» منتشر شد

ایمنی زایی بیش از دو برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت

از نتایج دیگر این مطالعات این بود که نشان داد، واکسن اختصاصی سویه اومیکرون یا همان واکسن برکت پلاس، همچنان قابلیت خنثی‌سازی خود را در برابر سویه ووهان نیز حفظ کرده است و لذا نگرانی‌ در خصوص کارآمدی آن در مقابل سویه‌های قبلی ویروس وجود ندارد؛ نکاتی امیدوارکننده که نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشورمان در حوزه ساخت واکسن است.
کد خبر: ۱۱۳۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 05 September 2022
ایمنی زایی بیش از ۲ برابری واکسن اومیکرون کووایران برکتبا انتشار نسخه اولیه و پیش چاپ مقاله مربوط به مطالعه بالینی نسخه جدید واکسن کرونای برکت، مشخص شد که این واکسن ایمنی‌زایی قابل توجه و بسیار بالاتری ایجاد می‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ ساعاتی پیش مقاله‌ای در پایگاه برخط SSRN منتشر شد که به نوعی نسخه پیش چاپ (پره پرینت) مقاله مطالعه بالینی «واکسن امیکرون کووایران ‎برکت» یا همان «واکسن ‎برکت پلاس» است و حکایت از رقم خوردن نتایجی خوشحال کننده و امیدبخش در کارآزمایی بالینی این نسخه تازه از واکسن کرونا دارد.

درباره نسخه متفاوتی از واکسن برکت سخن می‌گوییم که به مانند نسخه اولیه، بر پایه ویروس غیرفعال شده ـ که عموما به اشتباه، "ویروس کشته" خوانده می‌شود ـ ساخته شده است؛ با این تفاوت که برای تهیه آن از نسخه رایج و اخیر ویروس کرونا بهره برده شده که سویه اومیکرون نام دارد؛ نسخه‌ای جهش یافته از ویروس اولیه کرونا و حتی سویه‌های بعدی آن مانند سویه دلتا.
 
ایمنی زایی بیش از ۲ برابری واکسن اومیکرون کووایران برکت

بدین ترتیب نخستین دستاورد رقم خورده برای کشورمان در این حوزه را می‌توان توان بازآفرینی واکسن برای نسخه‌های مختلف ویروس کرونا خواند که اتفاقی به غایت خرسند کننده است؛ به ویژه از این روب که می‌دانیم سرعت ویروس کرونا در جهش بسیار زیاد است و هر بار که جهشی بزرگ در آن به وقوع می‌پیوندد، با سرعتی زیاد این نسخه تازه در جهان شیوع پیدا می‌کند و همه گیر می‌شود.

اما آیا نسخه تازه واکسن بیماری کووید ۱۹ که در کشورمان، در شرکت شفافارمد در زیرمجموعه بنیاد برکت ساخته شده، کارایی لازم را دارد یا خیر و آیا استفاده از آن، تاثیر منفی بر ایمنی افراد مقابل سویه‌های قبلی ویروس نخواهد داشت؟ این‌ها برخی از سوالاتی هستند که با صدور مجوز کارآزمایی بالینی این واکسن، تلاش برای یافتن پاسخ آن‌ها آغاز شد و حالا نتایجش در مقاله پیش چاپ در معرض دید جهانیان قرار گرفته است.

ایمنی زایی بیش از ۲ برابری واکسن اومیکرون کووایران برکتبر اساس این مقاله، یافته‌های ایمنی‌زایی، ظرفیت خنثی‌سازی و ایمنی این نسخه تازه از واکسن (حاوی ذرات کامل ویروس غیرفعال شده سویه B.۱.۱.۵۲۹ یا همان اومیکرون) در کارآزمایی بالینی طراحی‌شده موازی و غیرتصادفی روی ۲۱۰ شرکت کننده در گروه سنی ۱۸ تا ۷۵ سال در ایران گزارش شده که توسط محققان ارزیابی و به طور مختصر، بدین صورت اجرا شده است: «گروه تحت مطالعه غیرتصادفی به سه گروه ۷۰ نفری تقسیم شدند؛ ۷۰ نفر با سابقه واکسیناسیون با برکت که دوز بوستر هم برکت تزریق کردند، ۷۰ نفر با سابقه واکسیناسیون با برکت که دوز بوستر را برکت پلاس تزریق کردند و ۷۰ نفر با سابقه واکسیناسیون با سینوفارم که دوز سوم را برکت پلاس تزریق کردند. با این یادآوری که تزریق دوز یادآور یا اضافه سه تا پنج ماه پس از واکسیناسیون صورت گرفته و تاکید بر این نکته که پاسخ ایمنی هومورال افراد از طریق تیتر‌های میانگین هندسی (GMT) و نسبت‌های میانگین هندسی (GMR) آنتی‌بادی‌های IgG اختصاصی سویه ووهان یا Omicron مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
متن کامل این مقاله را از اینجا دریافت کنید

همچنین در این مطالعه با یک تست معمولی خنثی سازی ویروس (cVNT)، ظرفیت خنثی سازی واکسن ارزیابی شد و ملاحظات ویژه سازمان بهداشت جهانی (از جمله اینکه حد پایین ۹۵% CI برای GMR در نسخه‌های تازه واکسن باید بالاتر از ۰/۶۷ باشد) هم مورد توجه قرار گرفت و در نهایت مطالعات نشان داد که حدود ۳/۲۳ درصد شرکت کنندگانی که واکسن سویه اجدادی را به عنوان تقویت کننده دریافت کرده بودند، ویروس اومیکرون را در روز ۱۴ خنثی کردند. درحالی که این رقم در میان شرکت‌کنندگانی که برکت پلاس را دریافت کردند، از ۶۶ درصد فراتر رفت.»

از نتایج دیگر این مطالعات این بود که نشان داد، واکسن اختصاصی سویه اومیکرون یا همان واکسن برکت پلاس، همچنان قابلیت خنثی‌سازی خود را در برابر سویه ووهان نیز حفظ کرده است و لذا نگرانی‌ در خصوص کارآمدی آن در مقابل سویه‌های قبلی ویروس وجود ندارد؛ نکاتی امیدوارکننده که نویدبخش آینده‌ای روشن برای کشورمان در حوزه ساخت واکسن است، به ویژه زمانی که می‌دانیم ویروس‌ها و بیماری‌ها یکی از تهدید‌های مهمی هستند که در آینده نه چندان دور پیش روی بشر قرار دارند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۱
شما اصلا میدونی ssrn کارش چیه ؟ خوشحالید واقعا مثکه
باشه شما خوبین
اگر منظور از پلاس در اسم‌ واکسن کلمه ایرانیه خیلی برازنده این‌ واکسنه
واقعا پلاسه
هنوز جای قبلیش که ساختن و تهش وارد کردن از چین درد میکنه
ول کنید شما که اینکاره نیستید پولو بردارید هر حور دوست دارید هزینه کنید به ما هم هیچی نگید اعصابمون راحتتره
تا ده برابرش با من!!!!
مقاله چاپ کردن رو دیگه همه بلدن... هر دفعه به زور میخواهید این مخبر و کووبرکت رو توجیه کنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
پروپاگاندای بهداشتی!!!
اشکال ندارد الان که شما الحمدلله در گزارشاتتان افتخار محموله های واکسن کرونا به خودتان منتسب کردید! این واکسن های برکت را به کشورهای خارجی صادر کنید و در مقابل واکسن خارجی برای تزریق وارد کنید تا این شرکت پربرکت! برکت ضرر نکند!
هر وقت واکسن بی پلاس توسط سازمان جهانی بهداشت تائید شد ، از این ادعا بکنند
وقتی سازنده و مجری و ارزیابی کننده مطالعات بالینی یکی باشن مردم خودمونم نتیجه این مطالعات رو باور نمیکنن چه برسه به کشورهای دیگه، برا همین فقط عراق واکسن‌های مارو قبول کرده جایی که با کارت ملی هم میشه رفت و برگشت اون گذر موقت روی گذرنامه فاقد اعتبار هم برا خالی نبودن عریضه س
Ssrn یک‌پایگاه داده های علمی بدون داوری هست. شبیه یک سمینار درجه چندم برای تبادل تجارب دانشجویان تازه کار.
این چه افتخاری هست برای برکت؟!!!
یا این پایگاه اعتباری برای برکت ایحاد میکنه؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
اعتباری که ایجاد نمی کنه
بلکه یک حالی به جیب این بزرگوار ها داده
این قدر نتایج ضعیف و خارج از بیان علمی بوده که در ناکجا آباد فقط می شه منتسر کرد
لینک کار نمی کنه
مقاله منتشر شده ، اشکالات گرامری که عادی هست با توجه به اینکه اسپانسر مالی بزرگ ی هم داشته
ژورنال مربوطه هم اصلا از لحاظ علمی در حدی نیست که بخواد مطرح بشه. کیفیت دست نوشته های چاپ شده در روزنامه کیهان از مقالات علمی این ژورنال بهتر هست
هرچند که بنده نسبت به مسئولان بی اعتمادم اما به متخصصان کشورمان کاملا اعتماد دارم و به نتیجه کار آنها خوش بین هستم. به همین دلیل واکسن برکت رو زدم و شکر خدا تا به حال کوچکترین علائمی از کرونا یا شبه اون رو در خودم ملاحظه نکرده ام.
تقدر و تشکر از ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و تیم سازنده واکسن برکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
اسمت را هم نوشتی که بگی کارانه بیشتر بهت بدن...خخخخخ!!!!
خود گویم خود خندم ، عجب مرد هنرمندم . مقاله ضعیف چاپ ذر مجله بدون داوری عالی آقا ،
واکسنی که دوخط نتایج آن منتشر نشده و هیچ تایید جهانی ندارد چطور اینگونه در باره آن ادعا می کنید
پس چرا سود سهام شرکت رو واریز نمی کنن؟! جوابگو هم نیستند!

پس چرا قیمت سهام شرکت اینقدر افت داشته؟ً!

چند میگیرین تبلیغ یه شرکت بی در و پیکر رو می کنین؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی