بازدید 39027
با مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات هسته‌ای در نهایت ابهام/ نامه نگاری گسترده مقامات آمریکایی و اسرائیلی برای جلوگیری از توافق هسته ای/مکرون: امیدوارم که در چند روز آینده برجام به نتیجه برسد

در حالی که ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد، پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادهای اتحادیه اروپا را ارائه داده است، پس از آن آمریکا نیز پاسخ خودش را به این متن داده و اکنون طرفین منتظر پاسخ ایران به نظریات ایالات متحده هستند؛ به گونه‌ای که اکنون فضای مذاکرات برای رسیدن به توافق مبهم شده و به نظر می‌رسد، هنوز اختلافات طرفین حل نشده مانده است.  
کد خبر: ۱۱۳۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷ 01 September 2022

نامه نگاری های گسترده مقامات آمریکایی و اسرائیلی به بایدن برای عدم توافق با ایران

بین الملل تابناک: در حالی که ایران روز ۲۴ مرداد اعلام کرد، پاسخ و ملاحظات خود در خصوص پیشنهادهای اتحادیه اروپا را ارائه داده است، پس از آن آمریکا نیز پاسخ خودش را به این متن داده و اکنون طرفین منتظر پاسخ ایران به نظریات ایالات متحده هستند؛ به گونه‌ای که اکنون فضای مذاکرات برای رسیدن به توافق مبهم شده و به نظر می‌رسد، هنوز اختلافات طرفین حل نشده مانده است.  

نامه ضد ایرانی نمایندگان کنگره آمریکا به گروسی درباره برنامه هسته ای ایران
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۲۱:۳۷

گروهی از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا با ارسال نامه ای به آژانس بین المللی انرژی هسته، خواستار ادامه یافتن تحقیقات این آژانس درباره مسایل پادمانی مربوط به ایران شدند.

به ادعای این نمایندگان، دولت بایدن و شرکای اروپایی اش تلاش می کنند با اعمال فشار بر آژانس برای بستن مسایل پادمانی راه را برای دستیابی به توافق هسته ای هموار کنند.

این نامه به رهبری «کلاودیا تنی»، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا تهیه شده و به امضای پنج نماینده دیگر کنگره رسیده است.

در این نامه آمده است که پرونده پادمانی ایران در آژانس تنها زمانی می تواند مختومه بشود که همه مسایل و نگرانی های فنی به صورت کامل حل و فصل و برطرف شود.

نمایندگان امضا کننده این نامه با طرح ادعاها و بی پایه و اساس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران و نیز اتهامات رژیم صهیونیستی مدعی عدم همکاری ایران با آژانس شده و ادعا کردند آژانس نباید تحت تاثیر فشارهای سیاسی دولت بایدن قرار بگیرد بلکه باید کارش را بر اساس حقایق فنی و نه مصلحت سیاسی ادامه بدهد.

کلاودیا تنی در این نامه ادعا کرده است: بایدن با عجله نابجا و غیرمسولانه‌ برای بازگشت به توافق هسته‌ای شکست‌ خورده با ایران، مایل است امنیت ملی ما و اعتبار کل معماری منع اشاعه هسته‌ای را به خطر بیندازد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سه سال پیش ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران خواند، مطرح کرده است. این ادعا نخستین بار از سوی نخست‌ وزیر وقت رژیم صهیونیستی مطرح شد و پس از آن توسط رسانه‌ها و مذاکره‌کنندگان غربی دامن زده شد.

جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای مطرح شده همواره تاکید کرده است که تعهدات کشورها در حوزه پادمان نامحدود نیست. ایران در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها نیز برای طرف مقابل تشریح کرد که برجام نباید از طرف غرب گروگان مسائل و ادعاهایی باشد که با هدف اعمال فشار بر ایران مطرح شده‌اند.

نامه ۵۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن علیه برجام
۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۲۱:۳۶

 ۵۰ قانونگذار آمریکا با نگارش نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق احتمالی با ایران در خصوص رفع تحریم‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند.

۳۴ نماینده حزب دموکرات و ۱۶ نماینده حزب جمهوری‌خواه در این نامه از جو بایدن خواسته‌اند متن کامل هر گونه پیشنهاد مطرح‌شده برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای در اختیار کنگره قرار داده شود.

این قانونگذاران از دولت بایدن خواسته‌اند تمامی توافقات جانبی نیز در اختیار کنگره قرار داده شده و دولت قبل از ورود به برجام با نهاد قانونگذار درباره بازگشت به توافق مشورت کند.

در این نامه آمده است: «ما عمیقاً درباره چندین بند که ممکن است در متن نهایی توافق با اصلی‌ترین دولت حامی تروریسم گنجانده شود نگران هستیم.»

نمایندگان کنگره آمریکا مدعی شده‌اند ایران در نتیجه به دست آوردن حدود ۱ تریلیون دلار در نتیجه رفع تحریم‌ها طی یک دهه آینده خطر مفرطی علیه آمریکایی‌ها در داخل و یا خارج از مرزهای این کشور خواهد بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: «اضافه بر این، گزارش شده است که ذیل توافق پیشنهادی، روسیه بدون هیچ مکانیسم نظارتی از سوی ایالات متحده یا شرکای اروپایی ناظر غیررسمی پایبندی [ایران به توافق] و نگهدارنده اورانیوم غنی‌شده ایران خواهد بود.»

در بخش پایانی این نامه آمده است: «ما از شما می‌خواهیم قبل از تقدیم متن کامل توافق و تمامی توافقات جانبی به کنگره وارد توافق نشوید.»

امیرعبداللهیان: در حال بررسی برای پاسخ به آمریکا هستیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی، امروز (پنجشنبه) دهم شهریور ماه در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور و نیز آخرین تحولات مذاکره برای رفع تحریم‌ها گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همتای اماراتی خود را در جریان آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، حسن نیت و جدیت خود را نشان داده است و همکارانم با دقت و سرعت در حال بررسی متن و آماده سازی پاسخ هستند.

مکرون: امیدوارم در چند روز آینده برجام به نتیجه برسد

امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه اعلام کرد که نسبت به احیای توافق هسته‌ای در چند روز آینده امیدوار است.

به گزارش رویترز، مکرون روز پنجشنبه در یک سخنرانی برای سفرای فرانسه گفت: امیدوارم در چند روز آینده برجام به نتیجه برسد.

نامه ضد ایرانی چند مقام امنیتی اسرائیل به بایدن

چند مقام امنیتی سابق رژیم صهیونیستی با امضای نامه‌ای خطاب به جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، از وی خواستند توافق جدیدی با ایران امضا نکند.

آن‌ها در نامه مذکور مدعی شدند: بر مبنای تجربه و ارزیابی جمعی، معتقدیم که توافق برای امنیت آمریکا، اسرائیل و جهان به دلیل طیف وسیعی از دلایل، فاجعه‌بار است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، این نامه از سوی «انجمن دفاع و امنیت اسرائیل»، ماموران ارشد همه شاخه‌های نیروهای مسلح این رژیم، آژانس‌های امنیتی و اجرای قانون، محققان، دانشگاهیان و دیگران را شامل می‌شود.

این نامه را ۳۲ افسر سابق امنیتی این رژیم امضا کرده و گفته‌اند که به نیابت از پنج هزار نظامی دیگر است.

این انجمن در نامه مذکور ادعا کرده که احیای توافق به ایران راه قانونی شفاف برای دستیابی به سلاح اتمی تا سال ۲۰۳۱ می‌دهد و هیچ ابزاری برای ممانعت از آن به امضاکنندگان ارائه نمی‌کند. به ادعای آن‌ها این توافق باعث مسابقه هسته‌ای منطقه‌ای می‌شود که کشورهایی مثل مصر، عربستان سعودی و غیره را مجبور می‌کند برای کاهش تهدید ایران یا این سلاح‌ها را توسعه دهند یا به دست آورند.

این مقامات سابق رژیم صهیونیستی همچنین با تکرار ادعاهای ضد ایرانی، درباره آزاد شدن پول‌های مسدود شده ایران در نتیجه توافق احیا شده ابراز نگرانی کردند و مدعی شدند که این وجوه برای صدور تروریسم و بی‌ثباتی در منطقه و فراتر از آن استفاده خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹
همانطور که مشخص شده و بارها گفتیم اسراییل و به تبع ان غرب اصلا نگران برنامه غنی سازی ایران نیست. انها می دانند که تا زمانیکه ایران عضور ان پی تی بماند حتی اگر غنی سازی را 90 درصد کند مشکی نیست. پس بدنبال چه هستند؟ اسراییل فقط و فقط نگران نیروهای طرفدار ایران در منطقه و مرزهای اسراییل هست. برای مقابله با انها هم فقط و فقط تحریم اقتصادی ایران می تواند در بلند مدت موثر باشد. برای همین هست که هسته ای را که می توان اجماع جهانی کرد بهانه کردند تا به هدفشان که همان تحریم شدید اقتصادی ایران هست برسند. الانم می بینید که عملا بایدن را مهار کردند. اوباما را نتوانستند چون در انزمان امانو با اوباما همکاری کرد. ولی در این فاصله اسراییل سنگر اژانس را توسط گروسی فتح کرده و عملا بایدن نمی تواند بدون توافق اسراییل پرونده اژانس را مانند اوباما ببندد. درواقع اسراییل بزرگترین چوب لای چرخ امریکا وبایدن و ایران برای رسیدن به توافق را برای خود تراشیده و ان هم گروسی است. بدون موافقت گروسی( اسراییل) هیچ توافقی برای ایران سودی ندارد و این یعنی ادامه تحریم اقتصادی ایران و تامین هدف اسراییل. روسیه و چین هم این وسط خوشحال هستند که چالش ایران برای بایدن باقی بماند . الان شرایط طوری شده که هم پوتین و هم چین ارزو دارند که ترامپ در 2024 برگردد. چون بایدن در اکراین و پلوسی در تایوان کاملا شمشیر را از رو برای روسیه وچین کشیدند و دشمن شماره یک بایدن و پلوسی و دمکراتها ترامپ هست.
میگویند طرف با دست پس میزند و با پا پیش میکشد! احتمال اول :اگر توافقی انجام شود اسراییل خوشحال میشود این مخالفت ها هم ظاهر داستان است و پشت پرده با آمریکا واروپا با هم به تفاهم رسبده اند.
احتمال دوم : اینکه امریکا و اروپا فهمیده اند این همه سال حمایت از اسراییل برایشان هزینه داشته است . از طرف دیگر بسته شدن گاز روسیه بر روی اروپا و احتمال روی اوردن انهابه گاز ایران باعث شده است که دیگر هم پای اشک های تمساح های اسراییل بخاطر نسل کشی آلمانها ( هولوکاست ادعایی) دیگر اشک نریزند . خانه ای اسراییلی ها زمستان امسال گرم است اما خانه های آلمان ها و فرانسوی ها چطور؟ !
هم اسرائیل و هم جمهوریخواهان مشتاق بازگشت ایران به برجام هستند و با این بازی‌ها میخواهند ایران به کوری چشم آنها برجام را مجدد اجرا کند امیدوارم حساب شده قدم برداریم. زنده باد ایران عزیز و بزرگمردان آن
دقت کردید هروقت میخواد نعمت ها( تحریم ها) از سر مردم ایران،برداشته بشه،یه عده ،میان میگن من می‌دونم توافق نمیشه!!
به جهنم ،برجام بی برجام،فعالیت های هسته ای وپهپادی راگسترش دهید،مرگ برآمریکا واسرائیل.
من یک دهه 50 جاهی هستم هنوز ن شغل دارم ن ازدواج کردم پدرم نظامیه زمان جنگ تحمیلیه جانبازه تمام انقلاب من خونوادم تحمل ک هیچ طاقت اوردیم
اگه بهشون باج بدید خا۶ن هستین ب ما ب شهدا..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
درست عین خودم. من فکرمیکردم تنها هستم. ولی امیدوارشدم
ناشناس
| Norway |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
درود بر شرافت و وطن پرستی و بدان تنها نیستی
استاد تلف کردن وقت و فرصت ها هستید این توافق اگر یکسال پیش امضا شده بود حالا اینقدر شرایط سخت نشده بود الان هم هر یکروزی که بگذره اوضاع سخت تر و سنگ اندازی ها بیشتر پس سریعتر این توافق رو انجام بدید و یه رحمی به مردم بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
هر نوع توافقی باشه مهم نیست؟ امضا بشه درست میشه؟
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
طرف تازه دارهفرمان جهادی میده که بزودی باادامه تحریم‌های ایران علیه آمریکا.، اقتصاد آمریکا ورشکست شه و هر ریال ۳۰۰۰۰هزار دلار شه، و قیمت خونه در آمریکا ۱۰ برابر شه یعنی خونه ۱ میلیون دلاری رو ۱۰ میلیون دلار شه و مردم بزیر فقر و تو رم برسند و….
البته اگر کسی بیدارش کنه که ممنون میشیم.
یک نفر از اعضای مذاکره کنندگان ایران توضیح بده دلیل اینکه چرا مذاکره مستقیم بین دو کشوری که با هم مشکل دارند وجود نداره؟ فایدش به جز اتلاف وقت چی بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
مدت زیادی تبلیغ شده مذاکره مساوی است با وادادگی در نتیجه حالا نباید مذاکره کننده ایران و امریکا در یک قاب تصویر دیده شوند
چرا مذاکره مستقیم نمیکنید تا مشکل سریع حل شود!
مطمئن باشید هرروز که بگذره احتمال توافق کمتر میشه
اسراییلیها نگران مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه هستند؟ اگر هم راست بگن، نگران ایجاد رقیب برای خودشان هستند چون تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه اسراییل اسن
مثل اسرائیل از ان پی تی خارج بشید و بمب اتمی خودتون رو درست کنید - غربی ها مجبورن ایران اتمی رو قبول کنند.

و گرنه زور و تحریم نسل ها ادامه خواهد داشت
توافقی در کار نیست
مسولی که خودش و هفت نسلش طعم گرانی تورم و هزار بدبختی دیگه را نچشیده تو عمرش ،معموله که اصلا اصلا دلش نمی خواد توافقی شکل بگیره .
باید مریض سرطانی داشته باشی مستاجر باشی دختر دم بخت بدون جهیزیه داشته باشی تا درک کنی چی به سر مردم عادی داره میاد .
ما که دیگه واسمون فرقی نداره چون تموم آینده و ارزوهامون پر پر شد .
ولی کاش یه ذره دلتون واسه نسل بعدی می سوخت ...
تا زمانی که ایران اعلام می کند هر زمان توافق شود ما به روز اول بر می گردیم این نوع برخورد غرب را باید انتظار داشت ایران باید اعلام کند که در صورت شکست مذاکرات هرگز به محدودیت های برجام برنخواهد گشت و بعد از ان سطح پیشرفت های هسته ای همان سال مذاکره در نظر گرفته خواهد شد و امکان دست یابی به سلاح هستهای در صورت ادامه تحریم ها وجود خواهد داشتو فتوای عدم تولید سلاح هسته ای برای زمانی بود که جنگ اقتصادی و تهدید از طرف اسرائیل و غرب برای ما وجود نداشت ولی چنانچه تحریم ها و دشمنی اسرائیل و غرب با جنگ اقتصادی و تهدید نظامی ادامه پیدا کند شرایط جنگی بوده و فتوا می تواند تغییر کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار