بازدید 14287
سخنگوی دولت سیزدهم در یک برنامه تلویزیونی مطرح کرد

دولت سیزدهم برخی از شورا‌های عالی را که سال‌ها بود تشکیل نمی‌شد احیا کرد / رییس جمهور با صد در صد نمایندگان مجلس دیدار داشته اند / رشد اقتصادی به حدود ۵ درصد رسید

دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان یک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.
کد خبر: ۱۱۳۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۴ 30 August 2022
تابناک: علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت شامگاه دوشنبه در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در یک سال گذشته حجم تجارت خارجی ما از ۲۰ هزار دلار به حدود ۵۰ هزار دلار رسیده است، گفت: دولت با تمرکز در حوزه رشد اقتصادی در مسکن، صنعت و کشاورزی تلاش می‌کند زیرساخت‌های اشتغال را فراهم کند.

وی در ادامه افزود: در یک سال گذشته حدود ۶۰ شورای عالی با حضور رییس جمهور برگزار شده و این به معنای آن است که ۶۰ گروه تخصصی در یک حوزه در حضور رییس جمهور به بررسی مشکلات آن حوزه پرداخته اند. واقعیت این است که متاسفانه برخی از این شورا‌های عالی سال‌ها بود که برگزار نمی‌شد؛ مانند شورای عالی نخبگان که حدود ۱۱ سال بود تشکیل نشده بود.

بهادری جهرمی درباره رابطه دولت و مجلس تصریح کرد: می‌توان به جرات گفت که ۱۰۰ درصد نمایندگان مجلس در یک سال گذشته با رییس جمهور دیدار داشته اند و تک به تک نمایندگان موضوعات و مشکلات منطقه خود را با رییس جمهور مطرح کرده و ایشان هم موضوعات را به معاونان یا وزرای خود ارجاع داده اند. البته این علاوه بر سه جلسه عمومی دولت و مجلس بوده. کاملا مشهود است که وقتی دولت و مجلس برای بررسی موضوعات کنار هم بنشینند، خیلی فرق می‌کند تا وقتی که برای بررسی مشکلات پشت تریبون‌ها متلک پرانی می‌شد و مشکلات مردم بدون راه حل می‌ماند؛ این همراهی باعث خواهد که وظیفه اصلی مسئولان که خدمت به مردم است محقق شود.

سخنگوی دولت درباره اقدامات اقتصادی دولت گفت: دولت سیزدهم حمایت از پیشران‌های اقتصادی را مدنظر قرار داد و کنترل تورم را به عنوان ک وظیفه مهم برای خود تعریف نمود و توانست با توسعه روابط خارجی با کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای و افزایش درآمد‌ها، مانع خلق پول شود؛ نتیجه این اقدامات این شد که شیب تورم کاهش یابد و تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد برسد.

وی در توضیح این آمار خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوییم که تورم ۶۰ درصد به ۴۰ درصد رسید، به معنای این نیست که دیگر رشد قیمت نداریم، بلکه منظور این است که رشد صعودی افزایش قیمت‌ها قطع و این نمودار به طور نزولی شده و سرعت گرانی کاهش یافته است.

بهادری جهرمی ادامه داد: اگر میانگین رشد اقتصادی دهه نود کشور را حساب کنیم؛ یعنی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ به عدد صفر می رسیم، ولی اگر رشد اقتصادی یک سال اخیر را محاسبه کنیم به عدد حدودا ۵ درصد می رسیم و یکی از آثارش این است که نقدینگی‌ها به مسیر تولید و کسب و کار منتقل شده است. برنامه ریزی دولت این است که رشد اقتصادی ۸ درصد برسد که این نیازمند همراهی و کمک همه مردم است که امیدواریم انشاءالله محقق شود

سخنگوی دولت درباره میزان مبادلات تجاری با کشور‌های منطقه افزود: این مبادلات از مبلغ ۲۰ میلیارد دلار به حدود ۵۰ میلیارد دلار رسیده؛ یعنی حدود دو و نیم برابر شده است و اگر مثلا کشاورز ما ۱۱ سال نمی‌توانست سیب را به پاکستان صادرات کند، این امر در حال حاضر محقق شده است. در سیاست اصلاح ارز ترجیحی هم تصمیم بر این شد به جای اینکه یارانه غیر مستقیم از کشور خارج شود، این یارانه مستقیم به عموم مردم تعلق گیرد و به آنان پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال کشاورزان ما حدود ۶۰ درصد افزایش فروش گندم به دولت داشته اند. سال گذشته چهار و نیم میلیون تن گندم به دولت فروخته بودند، ولی امسال تاکنون بیش از هفت میلیون تن گندم به دولت فروخته اند که هنوز هم این خرید ادامه دارد.

بهادری جهرمی تصریح کرد: دولت با تمرکز بر حوزه‌های صنعت و کشاورزی و انرژی تلاش می‌کند زیرساخت‌های اشتغال را به عنوان یک عنصر مولد اقتصادی حمایت و تقویت کند که می‌تواند حلال ت جوانان کشورمان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
ونتایج احیا این شوراهای عالی چه بود این 42سال چه کرد وبا نبودش چه اتفاقی افتاد ؟...
فقط کافیست در این مملکت از جنوب تا شمال یک چرخ زد ، یا با ماشین از کرج به تهران آمد بی نظمی ، ساخت وسازهای غیر مجاز ، وضع بد محیط زیست , و .... آنوقت دولتیها مزتب از خود تعریف می کنند ، دولت جدید هم که نوبره خودش و بقیه قوا که حالا همه از یک طایفه هستند ، مرتب به هم نان قرض داده و هر روز بیشتر از دیروز خود را موفق می دانند
خدایی میدونی رشد اقتصادی 5 درصد یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
قیافه سخنگو به ادمی نمی خورد که دروغ بگوید. اصولا نمی داند رشد اقتصادی چیست و اقتصاد را با چه قافی می نویسند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
اقای سخنگو
یا نمیدونه رشد چیه
یا نمیدونه 5 درصد چقدر میشه
یا نمیدونه اقتصاد چیه
یا کلا نمیدونه که نمیدونه!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
آره یعنی تقریبا یک درصد رشد اقتصادی بیشتر از چین.
خود گویی و خود تایید کنی، این روش شما در طی این 40 سال بوده است ولی من میبینم هر ماه کمتر از ماه قبل با حقوقم میتوانم گوشت و مرغ و شیر و پنیر و میوه برای خود و خانواده ی چهار نفره ام تامین کنم. دروغ نگوئید چون توهین محسوب میشود نه دروغ
خطاب به سخنگوی دولت، شما آمارهای کذایی تان را بدهید شنونده عاقل است.
پاسخ ها
بازاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
جناب سخنگو تو و رئیسی و زاکانی یک بار از پله های ایستگاه مترو ۱۵ خرداد بیا بالا که نه پله برقی دارد و همیشه آسانسور آسمان خراشش ۶ متری خراب است بعدا بلبل زبانی کنید روزی نیست بعد از نفس امدنم لعنت نفرستادم
آقای سخنگوی دولت سیزدهم با مردم شفاف باشید. در کشور در عرض یک سال تورم 300 در صدی راه انداختید. حالا میگویید رشد اقتصادی 5 درصد است. کدام دولت این کاررا کردند. لطفا بامردم روراست باشید.
رشد؟!
در ایران هیچکاری بدتر از سخنگویی نیست. مجبورن به هر روشی متوسل بشن تا رفتار روساشون رو توجیه کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
آدم در همه جا خوبه وجدان داشته باشه

حتی اگه سخنگو حزب و دسته ای هست
یه حساب سر انگشتی:
۱۰۰ با ۶۰ درصد افزایش میشه ۱۶۰
بعد ۴۰ درصد افزایش میشه ۲۲۴
یعنی اول ۶۰ واحد افزایش ولی بار دوم ۶۴ واحد افزایش
به این میگن پوپولیسم آماری
رشد اقتصادی ۵ درصد شده !!!!
هیچ تغییری در زندگی مردم پیدا نشده ولی تورم بالای ۴۰ درصد؟؟؟
اگر ۵ درصد رشد چرا پس ما جز گرانی و تورم چیز دیگری را احساس نمی کنیم؟
5 درصد کمه. بنظرم 500 درصد شده.
جناب سخنگو ، شما که داری می بندی !!!!!!

چرا رشد اقتصادی را فقط ۵ درصد اعلام میکنی !!!!

برو بالا و بگو ۲۰ درصد و ۳۰ درصد و اصلا ۵۰ درصد !!!!!

متر و مالیات و عوارض و محاسبه و پیگیری که وجود نداره

اصلا بگو ۱۵۰ درصد !!!!!!

کی به کیه !!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا معنی رشد اقتصادی را می دانی ؟ الان در رکود هستیم معنی اش را می دانی ؟ یک سری که اقتصاد را با استفاده از کتابهای for dummies یاد گرفته اند یک جایی دیده اند ارزش پولی ملی کم شود صادرات رونق می یابد ، آره امو ، ولی نه برای ما که همه نهاده های ما از خوراک مرغ گرفته تا حتی فولادش که خودمان معدنش را داریم از آنور آب می آید ، ماشین آلات به کنار . الان تولید کننده نمی تواند تولید کند چون قیمتش آنقدر بالا در می آید که صرف می کند واردات انجام دهد . آنوقت دم از رشد اقتصادی می زنی . ممکن است این حرفها خوشایند رییست باشد و یک پاداش صد میلیونی برایت بنویسد ولی الان مردم همه موبایل دستشان است و از شما امثال شما دانشمند نماها خیلی بهتر اقتصاد را می فهمند.
ممکنه بفرمایید با تورم 48درصدی چطوری رشد 5درصدی اقتصادی داریم
با سلام
نه رشد اقتصادی ۵ درصد نیست ۱۵۰ درصده
خوبه
احمدی نژاد لااقل ۲ سال کار کرد و از سال ۸۷ ادعاهای خاصش شروع شد
منتهی تیم جدید دولت از همان لحظه شروع دولتشان از پارسال فقط ادعا میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
دروغ هر چه بزرگتر باشه، باور پذیر تر میشه
جناب دکتر بهادری عزیز. ما دل خوشی از رفتار مغرورانه رییس جمهور قبلی نداریم ولی شما رو بخدا توی گذشته گیر نکنید. مردم منتظر گشایش در اوضاع و احوال زندگیشون هستند البته در عمل. نه در شعار و پشت تریبون
پنج درصد رشد اقتصادی و پنجا میلیارد دلار صادرات خیلی است ماشین حسابش خراب نباشد سخنگو
با سلام واحترام
قابل توجه مسئولین دولتی،بویژه وزارت نیرو
یکی از مهمترین مسائل کشور که کمتر مورد توجه دولت است، عدم پرداخت حقوق کارگران ومهندسین درشرکتهای مشاور،پیمانکاران و صنایع وکارخانجات است.بطوریکه بعضا 6ماه است که در این شرایط سخت اقتصادی ،حقوق نگرفته اند.بطور کلی این افراد درپروژه های عمرانی کشور فعال هستن ولی متاسفانه دولت اعتبارات عمرانی را نمیدهد واین موضوع سبب عدم پرداخت حقوق هزاران نفری شده که برای آبادانی این کشور زحمت می کشند.
دولت سیزدهم الان یکساله میخواد دوبند اساسنامهetfهای دولتی را اصلاح کنه نمیتونه.خود سخنگو شش ماه پیش گفت بزودی تصویب و ابلاغ میشود ولی خبری نشد
به ریس ات بگو مگه نمیگفتی فقط چهارتا قلم جنس گرون میشه؟ داروی قند خون مادر رو باید سه برابر بخرم . خدا ازتون نگذره
ببخشید یعتی اینکه با چندین برابر کردن تورم، هنوز منتظر تورم در تورم باشیم.!؟!؟خداوند ازتان نگذرد!
اولا رئیس جمهور منتخب اقلیت با نمایندگان منتخب اقلیت هر روز دیدار و گفتگو کند چه فایده ای دارد؟ ثانیا رشد اقتصادی را هم یک مرتبه 8 درصد اعلام کنید که به شعارهایتان عمل کرده باشید.
جناب سخنگد خیلی تعریف کردی از اینکه خوب کار کردین و اوضا خوبه و نورم چنین و چنان شده وووو..چرا پس ما مردم لمس نمیکینم ارزونیها؟؟دور بر خودتون خوبه فکر میمنید مرم عادی هم خوب هستند ..بخدا خوب نیستیم .به کدام دین و ایین قسم بخوریم که وضعمون خوب نیست .درامد کفاف مخارج سنگین زندگی نمیکنه ما کارمندان بیچاره هستیم ..این چه حقوقی برامون رقم زدید؟ 10تا 7 درصد ولی تورم 100 درصد ..اگه حقوقامون زیاد نکنید حداقل 40 درصد ..کار نمیکنیم .تمام
شوراهای غیر قانونی عالی کجای قانون اساسی هستند ؟!
رشد اقتصادی 5 درصدی مربوط به کدام کشوره ؟!
فقط شعار و حرف مفت. این دولت حداقل سی سال ایران را به عقب برد.
دروغ که حناق نیست
در ایران مسئولین اینقدر دروغ به ملت می گویند مثل این آقا که می گوید در ایران رشد ۵٪ داشته ایم. دروغ محض است مردم را نادان حساب کرده اند و مثلا می گویند، صادرات ایران رشد ۵۰٪ داشته است بله از یک میلیون شده به یک و نیم میلیون و این اعداد اصلا رقمی نیست زیرا من تنها بیشتراز ایران عزیزم صادرات از اروپا به کشورهای دیگر دارم زیرا میلیونها صادرات و واردات می کنم و در مقایسه با ایران باید بگویم رشد ۱۰۰۰٪ داشته ام ولی اصلا اینطور نیست زیرا صادرات ایران آنقدر ضعیف است و حرکت های اقتصادی چه در داخل و چه در داخل گریه آور است. اما از اینکه دولت آقای رئیسی آستین همت را بالا زده است هم شکی نیست و خدرا شکر کمابیش یک دولت مردمی است.
در اروپا شما آن لاین می توانید یک شرکت را در یک دقیقه به ثبت برسانید ولی در ایران اینقدر متاسفانه اینقدر کاغذبازی و روشوه گری هست که آدم از ندای سیر می شود!
قیمت های قبلی سرجاش هست چون قدرت خریدمردم کم شده افزایش محددقیمت توقف شده والا کارشاخصی صورت نگرفته تاتورم پایین بیاید دردورپزاخیرگوشت گاوی از۲۰۰هزارتومان به ۲۴۰هزارتومان افزایش یافته این تورم نیست
اگر رشد اقتصادی پنج درصد است پس چرا اینقدر گرانی امان مردم را بریده است ؟
داشته اند!!!!؟؟؟؟ یا خدا،کی می‌ره این همه راه را!!
حرف مفت تعطیل! دلار در این یکسال تقریبا ثابت هست ولی هر روز اجناس داره گرونتر میشه!!
این فرد می خواهد کشور را اداره کند!
خدایا خودت بداد این ملت برس
تجارت خارجی تا زمانی که تحریم های بانکی و مالی باشه هیچ معنایی نداره
سلام.به قول معروف "مشک آنست که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید" .آمارهای رشد و پیشرفت وقتی منطقی هستند که بوسیله مرجع مستقلی تهیه یا تایید شوند وگرنه هیچ ماست فروشی نمیگوید که ماست من ترش است.اگر آمار دولت رییسی مثل آمار دولت احمدی نژاد نباشد و حداقل قسمت عمده آن راست باشد،و بپیذیریم که ادعای دولت در مورد 5 برابر شدن فروش نفت و وصول مطالبات و رشد اقتصادی و پرداخت هر ماهه چندین هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت قبلی را عمدتا راست فرض کنیم ،با این مطلب که شرکتهای دولتی پول پرداخت حقوق کارکنانشان را به زور جور میکنند و برای پرداخت بدهیهایشان به بخش خصوصی هم بودجه کافی ندارند و با تاخیر زیاد پرداخت میکنند و از طرف دیگر بدهیهای بخش خصوصی به دولت از بابت حق بیمه و مالیات قراردادها و صورتوضعیتها با اختیاری که به ادارات دارایی وبیمه داده شده است بصورت نقدی و بدون تاخیر دریافت میشود(به زبان ساده ،دولت بدهیهایش به مردم را نسیه پرداخت میکند ولی بدهیهای مردم به خودش را نقدی اخذ میکند و پیمانکاران ،حق بیمه و مالیات پولی را که دریافت نکرده اند نقدا پرداخت میکنند)چه باید بکنیم؟ما قسم حضرت ابالفضل را باور کنیم یا دم خروس را؟هر وقت دولت بدهیهایش به مردم را پرداخت کردو همانطور که بدهی خودش را نسیه و اقساطی میپردازد،قبول کند که مطالبتش را هم نسیه و اقساطی از مردم بگیرد یا با بدهیها تهاتر کند مردم هم ادعای دولت را میپذیرند.
انشا الله كه همين طوره برادر ! اما واقعيت اينه كه هر دولتي سر كار آمد همين صحبت ها و وعده ها و همين آمار و ارقام به گوش من نوعي خواند و اما من حقوق بگير هنيشه خدا ٨ م گرو ٩ !!! ...
خودتان که صاحب تمام فروشگاههای زنجیره ای هستید اجناس را صدها برابر کردید و حالا که دیده اید ملت توان خرید ندارند افزایش قیمت را تا حدی کنترل کرده اید و اسمش را گذاشته اید کاهش تورم و رشد اقتصادی.خداییش این یکی از همه پرروتر است که با یک نقاشی می خواهد همه چیز را عالی نشان دهد.
کنتور نداره!
با این آمار های دروغ واقعا در خلوت از خودتان خجالت نمی کشید
اگر نگوییم که در ارائهٔ آمارهای اقتصادی گزارشات خلاف و خدای نا کرده دروغ به مردم داده میشود ولی قطعاً گزارشات با بعضی از آمارهای مرکز آمار ایران در تضاد میباشد. تورم نیز از همین مقوله است . یک افزایش قیمتی بین ۶۰ تا ۱۵۰ در صد در خردادماه امسال داشته ایم که مشئولین بعضاً انرا به عنوان تورم قبول ندارند و میگویند که این شوک بوده است .
در زمینهٔ صادرات باید به آمار گمرک مراجعه کرد . اگر بخش صادرات نفت هم در آن بوده که به نظر میرسد بوده میتوان قبول کرد البته با شواهد و مدارک . افزایش فروش نفت هم مقطعی است و در گرو مذاکرات برجامی است که طرف ما برای حسن نیت کمی از سختگیریها کم کرده و البته شرایط بازار با توجه به جنگ روسیه علیه اکراین نیز آنها را مجبور به اینکار نموده است. ا
افزایش ۶۰ در صدی تولید کندم محل شک است جزا که امسال بد ترین خشکسالی را تجزیه کرده ایم و به فرض صحت احتمالاً حد اقل نیمی از مصرف باید وارد شود. این تولید به قیمت دخالت نابجا و بدون مطالعه در انتقال آب از هر طریق برای کشت گندم بوده که سیاستی غلط بوده و هست و نتیجه انرا بی آبی‌های مستمر و مضمن در آقای نقاط هستیم و از جمله دریاچه ارومیه در حال خشک شدن هست .
صرف تشکیل شوراها و یا ملاقات با نمایندگان فقط از جهت کسب تجربه برای شخص رییس جمهوری خوب است ولی خروجی آن چه بوده است ،
برادر بزرگوار احیای شوراها یعنی دهن کجی به مجلس و مردم، مگه مردم تو شوراها نماینده دارند که هر چی دلتون خواست اونجا تصویب کنید.
ما که چیزی احساس نمی کنیم !کم شدن رشد قیمت ها بدلیل فقر مردم و کمتر خریدن است بزودی شاهد کم شدن تولید بدلیل فقر مردم و نداشتن قدرت خرید خواهیم بود(مثل لبنیات گوشت مرغ میوه که اتفاق افتاده)و بناچار تولید کننده کمتر تولید میکند و باید بخشی از نیروی کار را تعدیل(بخواند اخراج)کند و فقر بیشتر و این چرخه معیوب تکرار خواهد شد!خدا
وقتی اوراق فروشا اجناس اوراقیشون رو به راحتی با ضمانت میفروشن همینه
دیگه و وقتی میپرسی سالمه میگن ما نمیدونیم ما مرده شوریم.
-- عباس آقا ،مصاحبه سخنگوي دولت شنيدي ؟ حرف هاي خيلي خوب خوب زده ، من جمله گفته كه رشد اقتصادي به حدود پنج درصد رسيده !!... جالبه ... مگه نه ؟
-- ميگم حسين آقا ، كل مصطفي خربزه خيلي خوب آورده ... شيرين ... عينهو عسسل ! مي خواي برو بگير ... عجب خربوزه اي هست ! پدر ومادرش تو گل بهشت كه كاشت ! گفتي سخنگوي دولت چي گفته ؟ البته حسين آقا ، كل مصطفي خوش انصاف از ديروز تا حالا هزارتومن كشيده رو قيمت خربوزه ها ! ... ميگه كمتر از ١٧ تومن ... يعني هر كيلو ١٧ هزارتومن نميدم !! ... مي خواي بخواه ، مي خواي نخواه ، نسيه هم نميدم ... نسيه ديگه مرد !! ... عجب آدميه اين كل مصطفي ! حسين آقا بالاخره نگفتي كه سخنگوي دولت چه گفته ؟ ... راستي تايادم نرفته حسين آقا ، از افزايش حقوق كارمندان و بازنشسته ها چه خبر ؟ يك جيزي ميگن بعد ميگن به شرط تامين منابع ... خب پدر من ، اگر منابع مالي معلوم نيست ، اين تخم لق چيه كه تو دهن حقوق بگيران ميشكونين ؟ ، بله ؟ ... عجيبه ها ... شما مثل برادرم هستي حسين آقا
هنوز چيزيي نشده ، عيال ميگه حالا كه شكر خدا حقوقت داره زياد ميشه ، بايد برايم يك النگو بخري ، شيريني افزايش حقوقت ! هر چه ميگم عيال جان ، تصدقتم فعلاً كه نه به باره نه به دار ، بايد منابع پيدا بشه ، اما به گوشش نميره كه نميره ! حسين آقا تا نونوايي شلوغ نشده بروم نون بگيرم ! شما نون نمي خواي ؟ ... بدون تعارف ! ... بس با اجازه !! ... اما حسين آقا آخرش نگفتي كه سخن گوي دولت چي
گفته ؟ ... باشه براي بعد ... خدا نگهدار !!
درود بر دولت سیزدهم آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی عزیزم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
دکتر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
آیت الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
سه چهارتا لقب دیگه هم اضافه میکردی

ازت کم که نمیشد
برای مردم چه کار کرد؟ بد بخت بودن بد بخترشان کرد
چین با اون همه تواید به 5درصد نرسیده شمارسیدین فقط امسال 100درصد تورم داشتین اقای مشاور حقوق بازنشسته 10 درصد اضافه شده ولی روغن خوراکی 700درصد گران شده اینا اعداد تو حساب وکتاب شما هست
بابا جان زیاد خودت ناراخت نکن اینهم مثل اون چهار تا قلم کالا ست که اقزایش قیمت داشت راستی جهرمی این افزایش جقوق بازنشتگی کشوری و لشکری چی شد . فقط 5 درصد رشد داشتیم نه بابا جان بگو درصد چطور محاسبه میکنند
رشد اقتصادی که به افزایش قدرت خرید مردم نینجامد فایده اش چیست؟
واقعا معجزه کرده این دولت. رشد اقتصادی چین حدود چهار درصد بوده مال 5 درصد.
سلام آقای سخنگو مگه کنترات کردی که مرتب حرف بزنی و مجبور شوی چرت وپرت بگی که اینقدر از طرف صاحب نظران مورد سرزنش قرار بگیری تورا بخدا نسبت به موضوعاتی که سررشته نداری حرف نزن اینقدر به زخم مردم نمک نپاش خودت فهمیدی رشد ۵ درصدی یعنی چه واقعا که!!!!
اقای سخن گو ایا ۹۲ هزار میلیارد تومان اختلاس ذوب اهن ودیگر اختلاسها هم جزء رشد اقتصادی به حساب امده؟ چند برابر کردن قیمت کالا های اساسی جزء رشد اقتصادی است؟ ما فقط شعار شنیدیم و بس
رشداقتصادی ۵درصدو خودش که هیچ ،وزیراقتصادهم نمیفهمه.
از بس که این دولت فشل و ناکارامده حتی پریدن از جوب رو هم برا خودشون دستاورد و مایه افتخار میدونند
تعریف رشد اقتصادی در ایران یعنی :
- رشد قیمتها .
- رشد فساد اداری
- رشد مالیات و دست درازی به اموال مردم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست