بازدید 6944

حباب سکه همچنان بالای یک میلیون تومان

طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، علیرغم وضعیت تقریبا آرام قیمت طلا در بازارهای جهانی، به دنبال نوسانات افزایشی نرخ ارز در بازارهای داخل، قیمت سکه و طلا که طی چند هفته گذشته در مسیر ریزش خوبی قرار گرفته بود، تغییر کرد و مجدد افزایشی شد؛ این در حالیست که حباب سکه همچنان بالای یک میلیون تومان است.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵ 26 August 2022

طبق تحلیل دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، علیرغم وضعیت تقریبا آرام قیمت طلا در بازارهای جهانی، به دنبال نوسانات افزایشی نرخ ارز در بازارهای داخل، قیمت سکه و طلا که طی چند هفته گذشته در مسیر ریزش خوبی قرار گرفته بود، تغییر کرد و مجدد افزایشی شد؛ این در حالیست که حباب سکه همچنان بالای یک میلیون تومان است.

به گزارش تابناک اقتصادی, نادر بذرافشان در این رابطه اظهار کرد: بازار ارز از ابتدای هفته‌ای که گذشت تا روز چهارشنبه، تقریبا در ثبات نسبی قرار داشت اما از روز چهارشنبه این بازار (بازار ارز) با نوسانات افزایشی همراه شد؛ این در حالی بود که قیمت طلا در بازارهای جهانی مسیر ثبات خود را ادامه داده و نوسان خاصی در این بازار وجود نداشت و تنها سه دلار افزایش قیمت اونس جهانی در طول هفته دیده شد. در مقابل اما در بازارهای داخلی علیرغم اینکه اوایل هفته، قیمت‌ها از ثبات نسبی خوبی برخوددار بود و نوسان خاصی نداشتیم، در روزهای پایانی هفته، با توجه به نوسانات افزایشی نرخ ارز، بازار سکه و طلا نیز روند افزایشی پیدا کرد.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: عمده افزایش قیمت‌ها از بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز شد و تا روز پنجشنبه (آخرین ساعات کاری بازار) ادامه داشت. براین اساس در مجموع هر مثقال طلا ۱۷ عیار ۲۸۰ هزار تومان نسبت به ابتدای هفته، افزایش قیمت داشت و هر گرم طلا ۱۸ عیار ۶۴ هزار تومان رشد قیمت پیدا کرد. براین اساس در پایان هفته به ترتیب هر مثقال طلا ۱۷ عیار پنج میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۸۹ هزار تومان معامله شد.

سکه مجدد ۸۰۰ هزار تومان گران شد

وی افزود: طبق آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام طرح جدید با حدود ۸۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به ابتدای هفته، ۱۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ۳۰۰ هزار تومان افزایش ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت داشتند. نیم سکه و ربع سکه هریک ۲۰۰ هزار تومان تا پایان هفته رشد بها داشته‌ و در آخرین معاملات هفته، نیم سکه هفت میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و ربع سکه چهار میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت داشته‌اند. سکه‌های یک گرمی نیز با ۱۵۰ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۹۴۰ هزار تومان رسید. در حال حاضر اونس جهانی طلا نیز در محدوده ۱۷۶۵ دلار قرار دارد.

عضو هیات  مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ایام ماه محرم، هنوز تقاضای چندانی در بازار شکل نگرفته است؛ اما همانطور که پیش‌تر بنده اعلام کردم، مردم منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند، تاکید کردم که قیمت به ثبات نسبی و حد پایین خود رسیده است؛ اما از اواسط هفته روند افزایشی قیمت‌ها در پی افزایش نرخ ارز، اتفاق افتاد که بخشی از آن به خبرهای سیاسی- اقتصادی در سطح دنیا و بخشی هم به نوسان افزایشی نرخ ارز در بازارهای داخل برمی‌گردد و همین موضوع سبب شد بازار سکه و طلا داخلی را تحت تاثیر قرار دهد.

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان بزرگتر شد

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز، اظهار کرد: حباب سکه نیز در این هفته نسبت به اوایل هفته حدود ۲۰۰هزار تومان افزایش پیدا کرده و در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان قرار گرفته است.

شایان ذکر است، افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی در حالی مجدد رخ داده است که تقریبا از اواسط تیر ماه بازار روند نزولی داشت و با کمی و بالا پایین شدن، اکثرا در مسیر کاهش قیمت بوده است؛ اما حال پس از حدودا یک ما و نیم مسیر بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسانات افزایشی نرخ ارز، مجدد صعودی شده است. در رابطه با حباب سکه نیز می‌توان گفت، حباب سکه تا پیش از هفته‌ای که گذشت (هفته منتهی به ۲۸ مرداد) با کاهش قیمت همراه بود و تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان هم تخلیه شده بود؛ اما مجدد با افزایش قیمت‌ها، بزرگتر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر