بازدید 5071

سید احمد خاتمی: آمریکایی‌ها، اصل نظام را نمی‌خواهند

خطیب نماز جمعه این هفته تهران درباره برجام خطاب به مردم گفت: مذاکره کنندگان از جنس شما هستند و امین و شجاع و مرد میدان هستند و مطمئن باشید ذره ای به دشمن باج نخواهند داد.
کد خبر: ۱۱۳۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷ 26 August 2022

به گزارش «تابناک»، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران درباره جایگاه رضا گفت: کسی که راضی به رضای خداست اعتراض ندارد و گله نمی کند. جایگاه این رضا بسیار مهم است. در یک روایتی آمده که در قیامت به کسانی که این خصلت خوب را دارند، اولیای خدا می گویند.

خاتمی با طرح این سوال که ملاک ایمان چیست؟ گفت: امام صادق(ع) فرمود با عمل است. تسلیم در برابر خداوند، راضی باش از هر آنچه که خدا برایت مقدر کرده است. کربلا کانون این رضا بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز جمعه تهران نیز گفت: هیچ چیز دنیا ماندگار نیست و همه چیز را می گذاریم و می رویم.

وی در ادامه از جامعه پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی تشکر کرد و گفت: در این دو سال کرونا این عزیزان خدمت ارزشمندی را داشتند. ۲۵۰ شهید سلامت، گویای خدمات ارزشمند این عزیزان است و مردم قدر آنها را می دانند و مسوولان هم تلاش کنند تقاضاهای معقول شان را برآورده کنند.

خاتمی همچنین به مساله احیای برجام و مذاکرات ایران با طرف های غربی و آمریکا پرداخت و گفت: مذاکره کنندگان از جنس شما هستند و امین و شجاع و مرد میدان هستند و مطمئن باشید ذره ای به دشمن باج نخواهند داد. سه چیز مهم است؛ یکی لغو تحریم های نفتی است و هرچند با شیطنت آنها می توانیم نفت را صادر کنیم ولی باید تحریم های نفتی به کلی لغو شود و دیگری لغو تحریم های بانکی است. سوم این است که ما نمی گوییم که کار دیپلماسی نباشد، بلکه می گوییم باشد اما حرف مبنایی ما این است آمریکا دشمن ماست.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: قصه آمریکا با ما قصه هسته‌ای نیست و مسئله این است که آنها اصل نظام ما را نمی خواهند. یکی از تئوری پردازان آمریکا می‌گوید که مشکل ما ایران هسته‌ای نیست و مسئله این است که ایران بزرگترین قدرت علمی منطقه شده و مشکل ما این است که ایران یکپارچه است و یک رهبر محبوب دارد که مردم این کشور هر چه بگوید، گوش میدهد.

وی افزود: آن تحلیلگر آمریکایی می‌گوید ایرانی ها رهبری دارند که می گوید دوران بزن دررو تمام شده و اگر یکی بزنید، ده تا میخورید. قطعاً مشکل آن ها با ما همین است.

آیت الله خاتمی با اشاره به سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت: امام بزرگوار درباره این دو شهید می گوید که این بزرگواران تحت لوای ریاست نرفته بودند، بلکه ریاست را تحت مدیریت خود داشتند. شهید رجایی خود در خاطراتش می‌گوید که من در بازار تهران دستفروشی کردم و شهید رجایی دستفروش تا زمان رئیس جمهوری هیچ فرقی نکرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی